Przetargi.pl
Wyłapywanie oraz opieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Łask w 2018 roku

Gmina Łask ogłasza przetarg

  • Adres: 98100 Łask, ul. Warszawska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 768 300 , fax. 436 768 388
  • Data zamieszczenia: 2017-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łask
    ul. Warszawska 14
    98100 Łask, woj. łódzkie
    tel. 436 768 300, fax. 436 768 388
    REGON: 73093451300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłapywanie oraz opieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Łask w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1 nieodpłatny odbiór, w terminie 7 dni od daty podpisania umowy, zwierząt dotychczas hotelowanych w Hotelu dla Zwierząt i Ptactwa Domowego w Łodzi Longin Siemiński, Gabinet Weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno – Szkoleniowo – Adopcyjne z siedzibą w Wojtyszkach nr 18, 98-277 Brąszewice zwierząt w ilości 165 sztuk, będących własnością Gminy Łask, 1.2 odłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Łask, 1.3 hotelowanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Łask. 2. Przez użycie określenia „zwierzęta”, rozumie się tylko i wyłącznie psy i koty. 3. Zakres świadczonych usług będących przedmiotem zamówienia obejmuje: 3.1 Hotelowanie odłowionych bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Łask. 3.2 Przybycie, w ciągu maksymalnie 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego, na miejsce gdzie znajduje się bezdomne zwierzę, odłowienie zwierzęcia, zapewnienie w czasie odłowienia i transportu zwierząt korzystania z urządzeń i środków, które nie stwarzają zagrożenia życia, zdrowia oraz cierpienia zwierząt oraz dostarczenie ich do schroniska. W przypadku odławiania i odbioru matki z młodymi koszty dojazdu i odławiania będą liczone jak dla 2 szt. niezależnie od liczby młodych. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zwierzęcia, którego zlokalizowanie przez Wykonawcę będzie niemożliwe, koszty dojazdu w wysokości 75% ponosi Zamawiający. 3.3 Zgłoszenia odłowienia bezdomnych zwierząt dokonać może wyłącznie pracownik Urzędu Miejskiego w Łasku lub policja. 3.4 Dokonanie identyfikacji każdego odłowionego zwierzęcia polegającej na sprawdzeniu czy zwierzę jest oznakowane : - mikrochipem - numer chipa należy sprawdzić w ogólnodostępnych bazach danych, - tatuażem- numer tatuażu należy sprawdzić w Związku Kynologicznym lub innych ogólnokrajowych organizacjach społecznych, których statutowym celem jest działalność związana z hodowlą rasowych psów i kotów, - tzw. adresówką. W przypadku stwierdzenia, że odłowione zwierzę jest oznakowane, Wykonawca winien jest ustalić jego właściciela. W przypadku, gdy zwierzę nie jest oznakowane, należy je oznakować mikrochipem nie później niż 24 godziny od momentu jego przyjęcia do schroniska, a numer chipu wprowadzić do ogólnodostępnych baz danych np. - Safe-Animal : www.safe-animal.eu - Polskie Towarzystwo Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt: www.identyfikacja.pl - ANIMAL ID: www.animalid.eu 3.5 Zapewnienie zwierzętom odłowionym (od daty podpisania umowy będącej wynikiem niniejszego postępowania przetargowego) warunków zgodnych z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004r. - w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt, a w szczególności: zapewnienie opieki weterynaryjnej w zakresie kontroli stanu zdrowia, profilaktyki, leczenia i zwalczania pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych, wykonywanie niezbędnych szczepień oraz właściwych warunków pobytu zwierząt w hotelu/schronisku/przytulisku, w tym ich karmienie. Wykonawca ponosi także koszty utylizacji zwłok padłego zwierzęcia. 3.6 Sfotografowanie zwierzęcia, które zostało przyjęte do schroniska, w sposób umożliwiający jego rozpoznanie i identyfikację. Zdjęcie powinno być umieszczone na stronie schroniska wraz z opisem i oznaczeniem miejsca, gdzie zostało odłowione. 3.7 Przeprowadzenie kastracji i sterylizacji każdego z nowo przybyłych zwierząt (chyba, że istnieją przeciwwskazania określone przez lekarza weterynarii) w terminie nie krótszym niż 14 dni od daty przyjęcia zwierzęcia do schroniska i nie dłuższym niż 30 dni od momentu przyjęcia do schroniska. 3.8 Przeprowadzanie usypiania ślepych miotów, wykonywanie zabiegów weterynaryjnych i w szczególnych przypadkach eutanazji (nieuleczalnie chorych i cierpiących zwierząt, wobec których nie ma możliwości zastosowania skutecznego leczenia). 3.9 Zapewnienie oddawania odłowionych zwierząt do adopcji. 3.10 Prowadzenie wykazu zwierząt przebywających w hotelu/schronisku/przytulisku, zawierającego między innymi: zdjęcie wraz z opisem zwierzęcia (gatunek, płeć, maść i oznakowanie), datę przyjęcia do hotelu, dane dotyczące kwarantanny, dane dotyczące prowadzonych szczepień i zabiegów weterynaryjnych, datę opuszczenia hotelu/schroniska/przytuliska oraz imię i nazwisko, adres osoby, której przekazano zwierzę (umowa adopcji) lub datę śmierci zwierzęcia z podaniem przyczyny. 3.11 Przekazywanie Zamawiającemu zaktualizowanego wykazu (w formie papierowej i elektronicznej) wraz z kopią umów adopcyjnych (jeżeli miały one miejsce w danym miesiącu - w formie papierowej), o którym mowa w ww. ppkt j), wraz z comiesięczną fakturą za hotelowanie. 3.12 Przekazywanie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej na cyfrowym nośniku danych wyłapanych zwierząt z datą wyłapania i nr czip w celu umieszczenia jej na stronie internetowej Zamawiającego. 3.13 Współpraca z Zamawiającym w zakresie prowadzonego programu zwalczania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Łask. 3.14 Informowania Zamawiającego w przypadku odbioru zwierzęcia przez dotychczasowego właściciela lub spadkobiercę dotychczasowego właściciela oraz przekazanie umowy odbioru zwierzęcia przez właściciela, do której powinno być dołączone oświadczenie właściciela, zobowiązującego go do zwrotu, a w przypadku odmowy Gminie Łask kosztów odłapania i hotelowania zwierzęcia do czasu odbioru, a w przypadku odmowy podpisania oświadczenia, pisemnego poinformowania o tym fakcie Gminę Łask. 4. Wymagania dla Wykonawcy dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: 4.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, o ile nie będą one wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej:  odłapywanie i transport zwierząt,  przyjmowanie zwierząt do schroniska/hotelu/przytuliska (z wyłączeniem lekarza weterynarii);  prowadzeniu ewidencji zwierząt oraz zawartych umów adopcyjnych. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 4.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 4.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 4.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:  wykaz osób, które realizują zamówienie wraz z oświadczeniem wykonawcy lub podwykonawcy, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby oraz imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 4.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 4.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 4.1. czynności. 4.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98380000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zasady wnoszenia wadium 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 1 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 84 1240 3288 1111 0000 2807 7394. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą w jednym opakowaniu (oryginału prosimy nie złączać trwale z formularzem ofertowym). 5. Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. Wykonawcy, którzy posiadają: 1.1.1. zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt wydanego w formie decyzji przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług – dotyczy przedsiębiorców; 1.1.2. statut organizacji społecznej potwierdzający, że jej celem statutowym jest ochrona zwierząt, w tym m.in. prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt oraz zapewnianie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, oraz że ma ona prawo prowadzić działalność zarobkową – dotyczy wyłącznie organizacji społecznych, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt; 1.1.3. decyzję/zaświadczenie od Powiatowego Inspektoratu Weterynarii właściwego miejscowo dla Wykonawcy o objęciu nadzorem inspekcji weterynaryjnej, wprowadzeniu do Rejestru Powiatowego Lekarza Weterynarii i nadaniu weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach