Przetargi.pl
Wykonywanie usług przewozu i holowania pojazdów oraz części pojazdów o maksymalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zabezpieczonych przez policję do celów procesowych oraz przewozu pojazdów służbowych do wskazanego miejsca naprawy na terenie właściwości miejscowej: Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu, Komend Powiatowych Policji: w Miliczu, w Strzelinie, w Trzebnicy, w Ząbkowicach Śląskich oraz przewozu uszkodzonych pojazdów służbowych do wskazanego miejsca naprawy

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-040 Wrocław, Podwale
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48713403716 , fax. +48717824171
  • Data zamieszczenia: 2019-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
    Podwale 31-33
    50-040 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48713403716, fax. +48717824171
    REGON: 93015621600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dolnoslaska.policja.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług przewozu i holowania pojazdów oraz części pojazdów o maksymalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zabezpieczonych przez policję do celów procesowych oraz przewozu pojazdów służbowych do wskazanego miejsca naprawy na terenie właściwości miejscowej: Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu, Komend Powiatowych Policji: w Miliczu, w Strzelinie, w Trzebnicy, w Ząbkowicach Śląskich oraz przewozu uszkodzonych pojazdów służbowych do wskazanego miejsca naprawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług przewozu i holowania pojazdów oraz części pojazdów o maksymalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zabezpieczonych przez policję do celów procesowych oraz przewozu pojazdów służbowych do wskazanego miejsca naprawy na terenie właściwości miejscowej: Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu, Komend Powiatowych Policji: w Miliczu, w Strzelinie, w Trzebnicy, w Ząbkowicach Śląskich oraz przewozu uszkodzonych pojazdów służbowych do wskazanego miejsca naprawy; oznaczenie sprawy PU-2380-136-030-101/2019/AB. 2. Zakres usługi obejmuje: 2.1. Załadunek, transport oraz wyładunek pojazdów lub części pojazdów, wraz ze wszelkimi pracami towarzyszącymi tym czynnością, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. 2.2. Usunięcie lub przemieszczenie pojazdu lub części pojazdu na miejsce wskazane w dyspozycji usunięcia pojazdu, na parkingu strzeżonym. 2.3. Przewozu uszkodzonego pojazdu służbowego do wskazanego miejsca naprawy. 2.4. Zabranie z miejsca zdarzenia wszystkich przedmiotów wskazanych przez policjantów przekazujących pojazd lub części pojazdu i opisanych w dyspozycji usunięcia pojazdu. 2.5. Zabezpieczenie pojazdu lub części pojazdu przed ich uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą w czasie transportu na wskazany parking strzeżony. 2.6. Czas dojazdu do miejsca wskazanego przez zamawiającego oraz podjęcie czynności związanych z załadunkiem pojazdu, nie dłuższy niż 60 minut od momentu przyjęcia zgłoszenia. 2.7. Utworzenie stanowiska dyspozytorskiego (przyjmującego zlecenia od zamawiającego i wydającego polecenia holownikom) wyposażonego w urządzenia łączności (w postaci aktywnych telefonów stacjonarnych lub telefonów komórkowych), zapewniające możliwość przekazania dyspozycji i komunikację z holującym w trakcie holowania w każdym momencie. 2.8. Przedstawienie wykazu osób przewidzianych do realizacji umowy z podaniem ich roli (kierowca, dyspozytor) oraz określenie sposobu łączności z tymi osobami (numer telefonu). Wykaz osób stanowi załącznik nr 2 do umowy. W przypadku zmian w załączniku nr 2 Wykonawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego o tym, w terminie do 7 dni przed zmianami. Zmiana wymaga formy pisemnej. 2.9. Sporządzenie w trzech egzemplarzach protokołu przekazania pojazdu/części w obecności policjanta/pracownika cywilnego odpowiedzialnego za zabezpieczenie depozytu (wzór załącznik nr 3 i 4 do Istotnych Postanowień Umowy – załącznik nr 2 do SIWZ). 2.10. Przekazanie zabezpieczonego depozytu na wskazany parking strzeżony, na podstawie otrzymanego protokołu przyjęcia pojazdu lub części pojazdu, podpisanego przez policjanta odpowiedzialnego za jego zabezpieczenie. 2.11. Przekazanie uszkodzonego pojazdu służbowego na wskazane miejsce, na podstawie protokołu przekazania pojazdu podpisanego przez policjanta/pracownika cywilnego. 3. Minimalne wymagania dotyczące sprzętu używanego przy realizacji usługi. Pojazdy przewidziane do wykonywania usług w przedmiotowym zakresie muszą być technicznie przystosowane do przewożenia lub holowania uszkodzonych lub niesprawnych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd przeznaczony do holowania i przewozu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony musi odpowiadać następującym wymaganiom zamawiającego: 3.1. Pojazd specjalny pomocy drogowej, tj. pojazd posiadający wpis w dowodzie rejestracyjnym, z którego wynika, że jest to pojazd specjalny o przeznaczeniu – pomoc drogowa. 3.2. Pojazd o dopuszczalnej ładowności co najmniej 3,5 tony. W przypadku gdy w dowodzie rejestracyjnym przedstawionym przez wykonawcę, nie będzie określona dopuszczalna ładowność, zamawiający obliczy ww. wartość w sposób określony w art. 2 pkt 56 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późniejszymi zmianami), tj. przyjmie różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu. 3.3. Pojazd posiadający ważne badania techniczne, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późniejszymi zmianami). 3.4. Oznakowanym oraz spełniającym pozostałe wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 951 z późniejszymi zmianami). 4. Zamawiający podzielił zamówienie na 5 części i dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Oferty można składać na każdą część postępowania. Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 części w zależności od miejsca realizowania usługi, to jest miasta i powiatu oraz poza granicami powiatu: 4.1. Część 1 postępowania – przewóz i holowanie pojazdów oraz części pojazdów na terenie powiatu milickiego (Komenda Powiatowa Policji w Miliczu): 4.1.1. Orientacyjna ilość przewozów (holowań) w granicach powiatu: 75. 4.1.2. Orientacyjna ilość przejechanych kilometrów poza granicami powiatu: 120 km. 4.2. Część 2 postępowania – przewóz i holowanie pojazdów oraz części pojazdów na terenie powiatu strzelińskiego (Komenda Powiatowa Policji w Strzelinie): 4.2.1. Orientacyjna ilość przewozów (holowań) w granicach powiatu: 50. 4.2.2. Orientacyjna ilość przejechanych kilometrów poza granicami powiatu: 130 km. 4.3. Część 3 postępowania – przewóz i holowanie pojazdów oraz części pojazdów na terenie powiatu trzebnickiego (Komenda Powiatowa Policji w Trzebnicy): 4.3.1. Orientacyjna ilość przewozów (holowań) w granicach powiatu: 220. 4.3.2. Orientacyjna ilość przejechanych kilometrów poza granicami powiatu: 130 km. 4.4. Część 4 postępowania – przewóz i holowanie pojazdów oraz części pojazdów na terenie powiatu wałbrzyskiego (Komenda Miejska Policji w Wałbrzychu): 4.4.1. Orientacyjna ilość przewozów (holowań) w granicach powiatu: 200. 4.4.2. Orientacyjna ilość przejechanych kilometrów poza granicami powiatu: 130 km. 4.5. Część 5 postępowania – przewóz i holowanie pojazdów oraz części pojazdów na terenie powiatu ząbkowickiego (Komenda Powiatowa Policji w Ząbkowicach Śląskich): 4.5.1. Orientacyjna ilość przewozów (holowań) w granicach powiatu: 50. 4.5.2. Orientacyjna ilość przejechanych kilometrów poza granicami powiatu: 140 5. W odniesieniu do warunku określonego w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp dotyczącego dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych (Dz.U. UE.L Nr 94, s. 65), Zamawiający informuje, że przedmiotowa usługa nie ma wpływu na dostępność dla osób niepełnosprawnych, gdyż dotyczy holowania pojazdów służbowych. 6. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający nie określa wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. W opinii Zamawiającego wykonywanie czynności mycia w toku realizacji usługi serwisowania nie wymaga występowania pomiędzy wykonawcą lub podwykonawcą i zatrudnionymi przez te podmioty osobami pracowniczego podporządkowania w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 1066, z późn. zm.). Umowa o świadczenie usługi holowania jest umową starannego działania. Jej celem jest wykonywanie określonych czynności, które nie muszą zmierzać do osiągnięcia rezultatu. Sposób określenia obowiązków w takiej umowie różni się od umowy o pracę, której charakterystyczną cechą jest podporządkowanie pracownika, przejawiające się w sprecyzowaniu zakresu czynności przez pracodawcę, a nie pracownika. Zawierając umowę o świadczenie usług strony mogą się umówić, że o sposobie wykonania usługi zdecyduje jej wykonawca. W przypadku zawarcia umowy cywilnoprawnej nie może zachodzić typowe dla stosunku pracy podporządkowanie i kierownictwo pracodawcy użytkownika (wyrok Sądu Apelacyjnego w Lublinie, LEX nr 1771001 z dnia 05.08.2015 r., sygn. III AUa 353/15). 6.1. Uwaga. Jednakże Zamawiający będzie premiował zatrudnienie na umowę o pracę jednego kierowcy pomocy drogowej skierowanego do realizacji przedmiotowego zamówienia. Jeśli wykonawca zobowiąże się do zatrudnienia na umowę o pracę jednego kierowcy pomocy drogowej skierowanego do realizacji zamówienia, składając w tym celu zobowiązanie w formularzu ofertowym, to otrzyma 10,00 punktów (zob. punkt 1.1.4. w Rozdziale XVI SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający uzna warunek udziału w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy posiadają licencję uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1265 z późniejszymi zmianami), lub posiadają licencję na wykonywanie międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy, wydaną na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 881/92 z dnia 26 marca 1992 r. w sprawie dostępu do rynku drogowych przewozów rzeczy we Wspólnocie, na lub z terytorium Państwa Członkowskiego lub w tranzycie przez jedno lub więcej Państw Członkowskich (Dz. U. L 95 z 9.4.1992, str. 1).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu zostanie zastosowana procedura przewidziana w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ocena braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie odbywać się dwuetapowo. 2. Etap pierwszy. Zamawiający w trybie art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ocena ta zostanie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (załączniki nr 3 do SIWZ) oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załączniki nr 4 do SIWZ). Tak dokonana ocena będzie stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spośród złożonych ofert, nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2.1. Uwaga. Zamawiający nie będzie badać pozostałych oświadczeń o braku podstaw wykluczenia (załączniki nr 3 do SIWZ) oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załączniki nr 4 do SIWZ), złożonych przez pozostałych wykonawców, w celu ustalenia czy ci wykonawcy, których oferty zajęły dalsze miejsca w rankingu ofert, tzn. miejsce 2, 3, 4, itd. – podlegają wykluczeniu bądź nie. 3. Etap drugi. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia publicznego wezwie, na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona spośród złożonych ofert, do złożenia, w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień ich złożenia oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 punkt 1 – 3 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie wymagań przez oferowane usługi oraz brak podstaw wykluczenia). Forma składanych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa niżej w punktach 3.1. – 3.3. w Rozdziale X SIWZ. Dokumenty lub oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), zmienionym § 2 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018, poz. 1993). Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą, w myśl § 1 pkt 1 ppkt d rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018, poz. 1993). Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. ROZDZIAŁ VIII: WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZED UPŁYWEM TERMINU SKŁADANIA OFERT 1. Formularz ofertowy. Wykonawca składa formularz ofertowy (ofertę) odpowiednio wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (załącznik numer 1 do SIWZ). 2. Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie. Informacje zawarte w tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu. 2.1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia (załączniki nr 3 do SIWZ). 3. Oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert przedmiotowe oświadczenie. Informacje zawarte w tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. Oświadczenie o podwykonawcach. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa oświadczenie dotyczące udziału podwykonawców, którego wzór określa załącznik numer 5 do SIWZ. 5. Zobowiązanie. W przypadku Wykonawców, którzy polegają na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp – zobowiązanie tych podmiotów do oddania im do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 7 do SIWZ. 6. Pełnomocnictwo. W przypadku, gdy formularz ofertowy (ofertę), oświadczenia lub dokumenty podpisują bądź poświadczają za zgodność – osoby, których uprawnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentu określającego status prawny wykonawcy (np. odpis z właściwego rejestru), Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dołączył do oferty pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał) lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp: 7.1. Są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. 7.2. Są zobowiązani dołączyć do oferty pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika, o którym mowa wyżej. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie pisemnej (oryginału) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 7.3. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: 7.3.1. Łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), 7.3.2. Oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców). 7.4. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert – Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). 7.5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem Konsorcjum jeżeli załączone pełnomocnictwo nie będzie wskazywało inaczej. 7.6. Zgodnie z art. 141 ustawy Pzp Pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 8. W przypadku wnoszenia oferty przez wspólników spółki cywilnej należy złożyć wraz z ofertą: 8.1. Każdy ze wspólników spółki cywilnej składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (załączniki nr 3 do SIWZ). 8.2. W przypadku, gdy oferta nie jest podpisana przez wszystkich wspólników – pełnomocnictwo wspólników do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, podpisane przez wszystkich wspólników lub ich prawnie upoważnionych przedstawicieli. Pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie pisemnej (oryginał) bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusz. ROZDZIAŁ IX: GRUPA KAPITAŁOWA. 1. Zgodnie z art. 4 pkt 14 ustawy Pzp z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229) pod pojęciem grupy kapitałowej rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. 2. Przedsiębiorcą, zgodnie z art. 4 pkt 1 powołanej ustawy Pzp, jest przedsiębiorca w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a także: 2.1. Osobę fizyczną, osobę prawną, a także jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której ustawy Pzp przyznaje zdolność prawną, organizującą lub świadczącą usługi o charakterze użyteczności publicznej, które nie są działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, 2.2. Osobę fizyczną wykonującą zawód we własnym imieniu i na własny rachunek lub prowadzącą działalność w ramach wykonywania takiego zawodu, 2.3. Osobę fizyczną, która posiada kontrolę, w rozumieniu pkt 4 tejże ustawy Pzp, nad co najmniej jednym przedsiębiorcą, choćby nie prowadziła działalności gospodarczej, jeżeli podejmuje dalsze działania podlegające kontroli koncentracji, o której mowa w art. 13 ustawy Pzp uokik, 2.4. związek przedsiębiorców w rozumieniu pkt 2 ustawy Pzp uokik (tj. izby, zrzeszenia i inne organizacje zrzeszające przedsiębiorców, o których mowa w ustawie, jak również związki tych organizacji) – na potrzeby przepisów dotyczących praktyk ograniczających konkurencję oraz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. 3. Pod pojęciem przejęcia kontroli, zgodnie z art. 4 pkt 4 uokik, rozumie się wszelkie formy bezpośredniego lub pośredniego uzyskania przez przedsiębiorcę uprawnień, które osobno albo łącznie, przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiają wywieranie decydującego wpływu na innego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców; uprawnienia takie tworzą w szczególności: 3.1. dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, także jako zastawnik albo użytkownik, bądź w zarządzie innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.2. uprawnienie do powoływania lub odwoływania większości członków zarządu lub rady nadzorczej innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.3. członkowie jego zarządu lub rady nadzorczej stanowią więcej niż połowę członków zarządu innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), 3.4. dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów w spółce osobowej zależnej albo na walnym zgromadzeniu spółdzielni zależnej, także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.5. prawo do całego albo do części mienia innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), 3.6. umowa przewidująca zarządzanie innym przedsiębiorcą (przedsiębiorcą zależnym) lub przekazywanie zysku przez takiego przedsiębiorcę. 4. W związku z powołanymi wyżej przepisami: 4.1. Na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – każdy z tych Wykonawców), w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4.1.1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 6 do SIWZ. 4.2. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy Pzp z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach