Przetargi.pl
Wykonywanie usług poboru próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych oraz gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw realizowanego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za pomocą Inspekcji Handlowej na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2006 r. Nr 169, poz. 1200 ze zm.)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłasza przetarg

  • Adres: 00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5560129 , fax. 022 8270843
  • Data zamieszczenia: 2009-08-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    Pl. Powstańców Warszawy 1 1
    00-950 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5560129, fax. 022 8270843
    REGON: 00621278900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług poboru próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych oraz gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw realizowanego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za pomocą Inspekcji Handlowej na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2006 r. Nr 169, poz. 1200 ze zm.)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Opis przedmiotu zamówienia 1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług poboru próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych u producentów i w hurtowniach paliw, gazu skroplonego (LPG) w rozlewniach gazu oraz próbek tych paliw z cystern samochodowych i kolejowych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw realizowanego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za pomocą Inspekcji Handlowej na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. Nr 169, poz. 1200, z późn. zm.) Pobór próbek paliw ciekłych, biopaliw ciekłych oraz gazu skroplonego (LPG), a także - w miarę potrzeb - próbek niezidentyfikowanych produktów naftowych, powinien być wykonywany zgodnie z postanowieniami: a) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. Nr 169, poz. 1200, z późm. zm.), b) rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie sposobu pobierania próbek (Dz. U. Nr 64, poz. 595), c) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 31 stycznia 2007 r. w sprawie sposobu pobierania próbek gazu skroplonego (LPG) (Dz. U. Nr 44, poz. 279). Ponadto pobór próbek paliw musi być wykonywany zgodnie z metodyką określoną w polskich normach: PN-EN ISO 3170 Ciekłe przetwory naftowe. Ręczne pobieranie próbek. PN-EN ISO 4257 Skroplone gazy węglowodorowe. Metoda pobierania próbek. wymienionych w rozporządzeniach w sprawie sposobu pobierania próbek i próbek gazu skroplonego (LPG) obowiązujących w dniu pobrania próbek. 1.2. Pobór próbek paliw odbywa się w obecności inspektora wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej, który sporządza protokół pobrania próbek. Wykonawca będzie powiadamiany o terminie poboru próbek i miejscu spotkania z jednotygodniowym wyprzedzeniem. 1.6. Szacunkowa minimalna ilość próbek paliw, które Zamawiający planuje zlecić do pobrania do 31 grudnia 2009 r. wynosi łącznie 45 próbek. Natomiast przewidywana, szacunkowa, maksymalna ilość próbek, która może zostać zlecona do pobrania wynosi 230 próbek. W kolumnie 2 Tabeli 1 podano szacunkowe minimalne ilości próbek zlecone do pobrania do 31 grudnia 2009 r. Natomiast w kolumnie 3 Tabeli 1 podano maksymalną ilość próbek zlecone do pobrania przez Zamawiającego. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego w przypadku zlecenia do pobrania mniejszej ilości próbek paliw od tych określonych w Tabeli nr 1. Tabela 1 Liczba próbek paliw zleconych do pobrania w poszczególnych częściach zamówienia Szacunkowa minimalna ilość próbek Szacunkowa maksymalna ilość próbek IPmax 1 2 3 I część zamówienia Rejon północ 18 92 II część zamówienia Rejon południe 27 138 1.7. Przez próbkę paliwa rozumie się próbkę podstawową i kontrolną. Próbka gazu skroplonego (LPG) może być pobierana do kilku próbników, w zależności od zakresu badań. Również w takim przypadku należy rozumieć to jako pobór jednej próbki paliwa. 1.8. Siedziba przedsiębiorcy lub jego oddziału, z którego dojeżdżać będą pracownicy wykonujący usługi poboru próbek powinna znajdować się dla poszczególnych części zamówienia na terytorium jednego z województw określonych dla danej części zamówienia. Dla poszczególnych części zamówienia siedziba przedsiębiorcy lub jego oddziału powinnna znajdować się na terenie jednego z województw: I część Rejon północ - kujawsko-pomorskie, lubuskie, mazowieckie, podlaskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie, II część Rejon południe - dolnośląskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, śląskie, świętokrzyskie, wielkopolskie. Wykonawca wskazuje w ofercie miejsce, z którego będą wyjeżdżali pracownicy Wykonawcy do poboru. 1.9. Usługi poboru próbek paliw muszą być realizowane przez osoby przygotowane do realizacji zadań w zakresie pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych (z dużych zbiorników stacjonarnych) oraz gazu skroplonego (LPG) (z różnych miejsc jego magazynowania) oraz próbek tych paliw z cystern samochodowych i kolejowych. 1.10. W trakcie prowadzonych działań kontrolnych może zdarzyć się sytuacja, w której, z różnych przyczyn, nie będzie możliwe pobranie próbek paliw. W takim przypadku Zleceniobiorcy przysługiwać będzie zwrot kosztów przejazdu na podstawie przejechanych kilometrów. 1.11. Sposób realizacji zamówienia określony jest we wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Informacje o podwykonawstwie 2.1. Zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca wskazuje części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom. 2.2. Korzystając z usług Podwykonawców Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia zgodnie z wymogami SIWZ, w tym również z zachowaniem wymogu realizacji poboru próbek paliw przez podmioty niezależne od przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania, magazynowania lub wprowadzania do obrotu paliw.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731110003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1 Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 1.2 Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, w tym w szczególności wykażą się: a) osobami przygotowanymi do realizacji zadań w zakresie pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych (z dużych zbiorników stacjonarnych) oraz gazu skroplonego (LPG) (z różnych miejsc jego magazynowania) oraz próbek tych paliw z cystern samochodowych i kolejowych - co najmniej jeden zespół (minimum 1 pracownik) gotowy do poboru próbek każdego wyznaczonego dnia, w pełni wyszkolony i posiadający wymagane uprawnienia do wykonywania poboru próbek paliw, b) wyposażeniem technicznym do pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych z dużych zbiorników stacjonarnych paliw u producentów i w hurtowniach paliw oraz gazu skroplonego (LPG) z rozlewni gazu (z różnych miejsc jego magazynowania) oraz próbek tych paliw z cystern samochodowych i kolejowych zgodne z obowiązującymi w tym zakresie normami wynikającymi z aktualnych w dniu pobierania próbek przepisów prawa; elementy połączeniowe (linie przesyłowe) do poboru gazu skroplonego (LPG) muszą być kompatybilne z posiadanymi przez UOKiK próbnikami do poboru próbek tego paliwa (produkcji firmy INKOM Instruments), c) wyposażeniem w środki ochrony indywidualnej niezbędne do bezpiecznego pobrania przez pracowników Wykonawcy próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych z dużych zbiorników stacjonarnych u producentów i hurtowniach oraz gazu skroplonego (LPG), zgodne z wymogami określonymi w odpowiednich polskich normach wymienionych w przepisach prawa obowiązujących w dniu pobierania próbek paliw. 1.3 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 1.4 Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). 1.5 Są podmiotem niezależnym od przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania, magazynowania lub wprowadzania do obrotu paliw. 1.6 W przypadku składania przez Wykonawcę ofert na obie części zamówienia Wykonawca powinien wykazać się spełnieniem warunków określonych w pkt 1.2 na poziomie pozwalającym należycie realizować obie części zamówienia. Przykładowo w przypadku warunku określonego w pkt. 1.2 lit a oznacza to, iż Wykonawca składający ofertę jednocześnie na część I oraz II powinien łącznie wykazać się minimum 2 zespołami (dla każdej z części inny zespół) gotowymi do poboru każdego dnia. Odnosi się to też odpowiednio do pozostałych warunków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą złożyć oświadczenie potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 oraz braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i ust 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 1 do SIWZ. 1.2 W przypadku Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia przedmiotowe oświadczenie: w zakresie spełniania wymagań określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1 i 4 - składa każdy odrębnie, natomiast w zakresie określonym w art. 22 ust.1 pkt. 2 i 3 - wszyscy łącznie. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca musi złożyć: 2.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.2 Do Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zastosowanie znajdują regulacje określone w § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87 poz. 605). 3. W celu potwierdzenia opisanych przez Zamawiającego warunków posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Wykonawca musi złożyć: 3.1 Wykaz - Załącznik nr 2 do SIWZ wyposażenia w sprzęt do pobierania próbek paliw oraz w środki ochrony indywidualnej niezbędne do bezpiecznego pobrania przez pracowników Wykonawcy próbek paliw, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca; w przypadku wykazania się sprzętam, którym Wykonawca będzie dysponował, należy dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu do poboru próbek paliw; 3.2 Wykaz - Załącznik nr 3 do SIWZ osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyły w wykonywaniu usług poboru próbek paliw wraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności; w przypadku wykazania się osobami, którymi Wykonawca będzie dysponował, należy dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. C. Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Dokumenty wymienione w punkcie B, 2. Oryginał pełnomocnictwa do złożenia oferty lub kopia pełnomocnictwa potwierdzona przez mocodawcę lub notariusza, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do złożenia oferty upoważnia również do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii wszystkich dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że z treści pełnomocnictwa wynika co innego. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W tym przypadku Wykonawcy występujący wspólnie muszą złożyć: a) pełnomocnictwo do reprezentacji podmiotów występujących wspólnie (stanowiące oświadczenie każdego z podmiotów) wystawione zgodnie z dyspozycją zawartą w pkt. 10.14, 10.15, 10.16 Części I SIWZ, b) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia musi załączyć dokumenty wymienione w pkt 1.1, 2.1 i 2.2 lit. B Części III SIWZ, c) Wszystkie dokumenty Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia muszą wchodzić w skład danej oferty i być złożone łącznie, d) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, taki Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 4. Prawidłowo wypełniony Formularz Ofertowy - Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uokik.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach