Przetargi.pl
wykonywanie usług opiekuńczych na terenie gminy Mikołów

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Kolejowa 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3242666 , fax. 32 3242694
  • Data zamieszczenia: 2015-01-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kolejowa 2 2
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. 32 3242666, fax. 32 3242694
    REGON: 00345536200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonywanie usług opiekuńczych na terenie gminy Mikołów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia będzie wykonywanie usług opiekuńczych na terenie gminy Mikołów (na podstawie art. 50 Ustawy o pomocy społecznej z 12 marca 2004 roku jednolity tekst: Dz. U. Z 2013r poz.182 ze zm.) dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mikołowie, zgodnie z zakresem, okresem i miejscem świadczenia ustalonym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie. MOPS w Mikołowie w oparciu o obowiązujące przepisy ustala na rok 2015 następujący zakres usług opiekuńczych: Zamawiający informuje, że usługi ujęte w niniejszym postępowaniu będą realizowane przez Wykonawcę na terenie Gminy Mikołów w miejscach wskazanych w decyzji administracyjnej przez Zamawiającego w oparciu o przepisy prawa krajowego. Zakres usług opiekuńczych obejmuje: a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności w: zakupach; porządkach bieżących; myciu okien; praniu; przygotowaniu posiłków, w tym jednego posiłku gorącego; dostarczaniu posiłków; spożywaniu posiłków; załatwianiu potrzeb fizjologicznych; zmianie pościeli, przesłaniu łóżka; paleniu w piecu, przynoszeniu węgla, wody; załatwianiu spraw urzędowych, w tym regulowaniu opłat za usługi opiekuńcze; kontaktach z lekarzem, realizacji recept; ) opieka higieniczna c) pielęgnacja zalecona przez lekarza d) zapewnienie kontaktów z otoczeniem (w miarę możliwości) e) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczania posiłków z kuchni Dziennego Domu Pomocy w Mikołowie do domów podopiecznych znajdujących się w Gminie Mikołów we wskazanych przypadkach przez Zamawiającego 1. Usługi mają być świadczone w dni robocze i wolne od pracy (soboty, niedziele, święta) również w godzinach nocnych. 2. Realizacja usług u klientów nie może dziennie przekroczyć 8 godzin. W szczególnie uzasadnionych przypadkach ilość godzin może być zwiększona. 3. Ilość godzin świadczonych usług uzależniona będzie od rodzaju usług, liczby podopiecznych i ich potrzeb i zmieniać się będzie w skali trwania umowy. 4. Szacunkowa ilość godzin usług opiekuńczych (miesięczna w okresie trwania umowy tj. od 01.02.2015 do 31.12.2015) wynosi 4.800 miesięcznie; ilość ta może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb. 5. W przypadku rezygnacji, śmierci osoby objętej usługami albo braku zasadności dalszego udzielania wsparcia, usługi świadczone będą dla odpowiednio umniejszonej liczby osób. 6. Do świadczonych usług nie wlicza się czasu dotarcia opiekuna do miejsca świadczenia usług, ani też kosztów dojazdów. 7. Wykonawca zobowiązuje się podjąć świadczenie usług najpóźniej w terminie 24 godzin od chwili otrzymania decyzji administracyjnej. 8. MOPS w Mikołowie w przypadkach niecierpiących zwłoki może dokonać telefonicznie zgłoszenia konieczności świadczenia usług. Zgłoszenie powyższe zostanie potwierdzone pisemnie w terminie 3 dni od daty zgłoszenia telefonicznego. 9. W przypadku opisanym w pkt 9 wykonawca winien zorganizować realizację usług najpóźniej w czasie 24 godzin od momentu otrzymania zgłoszenia. 10. Wykonawca winien wskazać osobę kontaktową wraz z podaniem numeru telefonu, pod którym będzie pełniła dyżur. Osoba ta będzie odpowiedzialna za organizację usług opiekuńczych. Stały kontakt telefoniczny będzie zapewniony zarówno dla podopiecznych jak i pracowników MOPS tzn. w dni robocze i ustawowo wolne również w nocy. Wykonawca poinformuje MOPS o każdej zmianie w powyższym zakresie. 11. O każdorazowym niewykonaniu zleconego wymiaru i zakresu usług, z wyłączeniem nieobecności klienta wykonawca jest zobowiązany pisemnie powiadomić MOPS w Mikołowie najpóźniej do 3 dni od dnia zaistnienia sytuacji. 12. Niewykonanie godziny usług z danego dnia, tygodnia, miesiąca nie mogą być kumulowane i realizowane w dniach, tygodniach lub miesiącach następnych. 13. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego informowania MOPS w Mikołowie, o każdej zmianie sytuacji bytowej, zdrowotnej podopiecznych, mającej wpływ na realizację zadania, a w sytuacjach nagłych zapewnić im niezbędną pomoc. 14. W przypadkach niemożności świadczenia usług przez daną osobę wykonawca zapewni odpowiednie zastępstwo, które wymaga uprzedniej akceptacji MOPS w Mikołowie. 15. Wykonawca winien zapewnić bilety komunikacji miejskiej w celu dotarcia osób realizujących usługi do klientów. 16. Osoby realizujące usługi opiekuńcze winny podpisać zobowiązanie do zachowania tajemnic prawnie chronionych 17. Jakość świadczonych usług podlega kontroli przez pracowników MOPS Mikołów. 18. W przypadku, gdy w zakresie świadczonych usług jest zawarta pomoc w uiszczaniu opłat i należności, przyjęcie pieniędzy przez osobę wykonującą usługi winno być pisemnie pokwitowane, a osoba objęta opieką winna otrzymać bezwzględnie potwierdzenie wpłaty pieniędzy na cel określony w pokwitowaniu odbioru pieniędzy. 19. Na wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie dokumentacji tj. dane osobowe klientów, koszty ewidencji czasu wykonania usługi, niezwłocznego zawiadomienia MOPS o nieobecnościach, zastępstwach. 20. Wykonawca do 3-go dnia następnego miesiąca powinien dostarczyć fakturę/rachunek oraz karty realizacji świadczenia w postaci usług opiekuńczych według załącznika nr 1 do umowy, zbiorcze zestawienie usług opiekuńczych według załącznika nr 2 do umowy. 21. Wykonawca musi zagwarantować, że nie dopuści do wykonywania usług opiekuńczych osób bez aktualnego zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwskazań do pracy na wskazanym stanowisku. 22. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. 23. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wyposażenie personelu w odpowiednie ubranie ochronne (np. fartuch, rękawice gumowe, itp.) dostosowane do zakresu wykonywanych usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853111003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wnosi wadium w wysokości 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu (przelewem) na konto Zamawiającego: Mikołowski Bank Spółdzielczy nr 15 8436 0003 0000 0003 8511 0011 lub w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z pózn. zm.). 3. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w oryginale. 4. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego. Wadium w formie niepieniężnej musi zawierać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, o ile zaistnieje którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Potencjał kadrowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.mikolow.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach