Przetargi.pl
Wykonywanie usług: ochrony osób i mienia oraz porządkowych w budynku Urzędu Skarbowego Kraków - Stare Miasto i na terenie przyległym (Kraków, ul. Grodzka 63 i 65)

Urząd Skarbowy Kraków - Stare Miasto ogłasza przetarg

  • Adres: 31-001 Kraków, ul. Grodzka 65
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 2938100 , fax. 012 2938266
  • Data zamieszczenia: 2010-03-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Skarbowy Kraków - Stare Miasto
    ul. Grodzka 65 65
    31-001 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 2938100, fax. 012 2938266
    REGON: 35000422310000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.usstaremiasto.fr.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług: ochrony osób i mienia oraz porządkowych w budynku Urzędu Skarbowego Kraków - Stare Miasto i na terenie przyległym (Kraków, ul. Grodzka 63 i 65)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług: - ochrony osób i mienia w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) oraz zgodnie z przepisami wewnętrznymi Zamawiającego, - porządkowych, w budynku Urzędu Skarbowego Kraków - Stare Miasto w Krakowie, przy ul. Grodzkiej 63 i 65 oraz na terenie przyległym. 2. Opis obiektu podlegającego ochronie osób i mienia oraz sprzątaniu i utrzymaniu w czystości: - budynek trzy-kondygnacyjny, wpisany do rejestru zabytków pod nr A-429, posiadający jedno wejście główne od ul. Grodzkiej, dodatkowe wejście od ul. Podzamcze, trzy wewnętrzne od podworca budynku, bramę wjazdową oraz windę. - zatrudnienie - 200 osób, pięć dni w tygodniu, w systemie jednozmianowym (poniedziałek 7:15 - 18:00, wtorek - piątek 7:15 - 15:15), - na drugim piętrze budynku funkcjonuje ogólnodostępna Sala Obsługi Klienta. UWAGA! W budynku Urzędu Skarbowego przy ul. Grodzkiej 65 wykonywane są przez firmę zewnętrzną prace remontowo-budowlane związane z remontem oficyny. 3. Zakres usługi w zakresie ochrony osób i mienia: - całodobowa ochrona obiektu polegająca na stałej obecności w obiekcie pracownika (również w dni wolne od pracy i święta), wyposażonego w techniczne środki łączności jak również indywidualne środki ochrony osobistej, - zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa mienia, życia i zdrowia osób przebywających na terenie obiektu, - kontrolowanie ruchu osobowego zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie obiektu oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej, - uniemożliwienie przebywania na terenie Urzędu Skarbowego osobom będącym pod wpływem alkoholu, środków odurzających, oraz osób nie posiadających uprawnień do przebywania na terenie budynku, patrolowanie obiektu oraz terenu przyległego, jak również prowadzenie obserwacji za pomocą istniejącego systemu monitoringu wizyjnego, - przeciwdziałanie wszelkim próbom zakłócenia porządku i kradzieży na terenie objętym ochroną ze szczególnym uwzględnieniem ochrony kasy Urzędu, zatrzymywanie osób schwytanych na kradzieży lub dewastujących mienie i natychmiastowe powiadamianie załogi interwencyjnej Policji oraz Kierownictwa Urzędu, - niedopuszczenie do wnoszenia na teren obiektu materiałów niebezpiecznych oraz materiałów i towarów przeznaczonych do sprzedaży lub rozpowszechniania, - kontrola prawidłowości zabezpieczeń mechanicznych oraz wygaszeń oświetlenia we wszystkich pomieszczeniach na terenie całego obiektu po opuszczeniu budynku przez pracowników, - wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń od pracowników Urzędu i osób wykonujących usługi porządkowe oraz przechowywanie kluczy wg obowiązujących przepisów Zamawiającego, - udzielanie klientom Urzędu podstawowych informacji w zakresie lokalizacji poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu, - prowadzenie Książki służby, w której ma być rejestrowane każdorazowe zdanie/przyjęcie służby z podaniem godziny, nazwiska zdającego i przyjmującego służbę oraz wszelkie uwagi i zdarzenia zaistniałe w trakcie pełnienia służby, - w przypadku napadu, wystąpienia pożaru lub awarii związanych z funkcjonowaniem Urzędu i innych zdarzeń losowych powodujących zagrożenie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie obiektu, natychmiastowe powiadomienie odpowiednio Policji, Straży Pożarnej, Kierownictwa Urzędu albo odpowiedzialnego pracownika oraz podjęcie niezbędnych działań celem zapewnienia bezpieczeństwa osób i zabezpieczenia mienia przed zniszczeniem, - obsługa central oraz systemów alarmowych: sygnalizacji włamania i sygnalizacji pożaru, zamków kodowanych i innych urządzeń zainstalowanych w miejscu pełnienia służby, - współpraca z firmami wykonującymi dla Urzędu Skarbowego usługi monitoringu antywłamaniowego wraz z interwencją oraz sygnalizacji pożaru. Szczegóły współpracy zostaną określone w Instrukcji pełnienia służby przez pracowników ochrony w Urzędzie Skarbowym Kraków - Stare Miasto, której wzór stanowi załącznik do wzoru umowy, - w dniach pracujących Urzędu Skarbowego w godzinach: poniedziałek 7.00 - 18.15, wtorek - piątek 7.00 - 15.30, Zamawiający wymaga, aby na terenie obiektu usługę ochrony wykonywała nie więcej niż jedna osoba posiadająca licencję pierwszego stopnia pracownika ochrony, wyposażona w środki przymusu bezpośredniego. Po godzinach pracy Urzędu Skarbowego tzn. z poniedziałku na wtorek w godz. 18.00 - 7.15, wtorek - czwartek 15.15 - 7.15, od piątku od godz. 15.15 do poniedziałku do godz. 7.15 oraz w dni wolne i święta Zamawiający wymaga, aby na terenie obiektu usługę ochrony wykonywała nie więcej niż jedna osoba, która nie musi posiadać licencji. Czas 15 minut tj. pomiędzy godzinami 7.00-7.15, 15.15-15.30 oraz 18.00-18.15 wynikający z przedstawionych powyżej godzin pracy jest czasem, w którym Zamawiający wymaga, aby jednocześnie na terenie obiektu powierzone zadania wykonywał pracownik ochrony posiadający licencję oraz pracownik bez licencji. Informacja dodatkowa: W związku z wytycznymi Ministerstwa Finansów, w okresie trwania umowy, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu, Zamawiający będzie wymagał, aby dodatkowo w dwie soboty w godz. 9.00 - 13.00 oraz cztery dni od wtorku do piątku w godz. 15.15 - 18.15 ochronę wykonywał wyłącznie pracownik posiadający licencję. Wymagania ogólne dotyczące usługi ochrony osób i mienia: - Wykonawca powinien posiadać ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.). - Pracownik ochrony pełniący służbę w godzinach pracy Urzędu Skarbowego powinien posiadać: - licencję pracownika ochrony fizycznej pierwszego stopnia zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o ochronie osób i mienia, - wyposażenie zgodne z art. 38 ust. 2 pkt. 1, 2, 3 ustawy o ochronie osób i mienia. Wszyscy pracownicy Wykonawcy winni posiadać: - umundurowanie, oznakowanie i identyfikator zgodnie ze wzorem przyjętym przez Wykonawcę (Zamawiający zastrzega sobie możliwość akceptacji), - telefon komórkowy umożliwiający kontakt zewnętrzny, - umiejętność obsługi typowych systemów alarmowych i innych urządzeń zainstalowanych w miejscu pełnienia służby oraz prowadzenia dokumentacji związanej z pełnioną służbą. 4. Zakres usług porządkowych w obiekcie oraz na terenie przyległym: - Sprzątanie i utrzymanie czystości wewnątrz budynku Urzędu Skarbowego Kraków - Stare Miasto w Krakowie przy ul. Grodzkiej 63 i 65. Usługa ma być świadczona codziennie (z wyłączeniem dni wolnych od pracy), w dniach pracy Urzędu w godzinach od 1515 do 2030, z wyjątkiem pomieszczenia kasowego, serwerowni i archiwum, w których sprzątanie winno odbywać się w godzinach pracy Urzędu oraz w obecności pracowników Zamawiającego. Pomieszczenia znajdujące się na terenie budowy, w których wykonywane są prace remontowo-budowlane są wyłączone z umowy. - Zamawiający wymaga, aby jeden pracownik Wykonawcy pełnił na terenie obiektu dyżur codziennie w dniach pracy Urzędu w godz. od 715 do 1515. Osoba ta winna posiadać odzież z logo firmy wykonującej usługi porządkowe. UWAGA! W związku z realizowanym zadaniem inwestycyjnym, podane poniżej wielkości powierzchnisą maksymalne i będą ulegały zmniejszeniu, a rodzaj powierzchni przeznaczony do sprzątaniai utrzymania czystości może ulegać zmianom. Zestawienie powierzchni do sprzątania i utrzymania czystości wewnątrz budynku (łączna powierzchnia - 2 608,05 m2): - pomieszczenia biurowe w tym sale obsługi 1 831,01 m2, - pomieszczenie ochrony 4,16 m2, - pomieszczenia socjalne 18,82 m2, - pomieszczenia sanitarne 110,20 m2 w tym dla klientów o powierzchni 10,71 m2, - powierzchnia korytarzy i klatek schodowych 626,73 m2, - powierzchnia windy 17,13 m2, Rodzaje powierzchni w w/w pomieszczeniach: - wykładzina dywanowa 439,10 m2, - wykładzina PCV 724,55 m2, - parkiet 500,58 m2, - panele 21,47 m2, - lastriko 349,86 m2, - płytki 181,01 m 2, - gres 161,89 m 2, - posadzka poliuretanowa 198,54 m 2, - wykładzina antystatyczna 13,92 m 2, - wykładzina antypoślizgowa - winda 17,13 m2, Powierzchnie wewnętrzne pionowe: - okna skrzynkowe dwu kwaterowe (79 szt.) - 230 m2, - okna pojedyncze (47 szt.) - 142 m2, - drzwi szklane (13 szt.) - 58 m2, - szyby nad ladą podawczą na Sali Obsługi Podatnika (9 szt.) - 10,35 m2, - drzwi 167 szt., Wyposażenie łazienek i innych pomieszczeń: - liczba sedesów 28 szt., - liczba pojemników na papier toaletowy 28 szt., - liczba umywalek 21 szt., - liczba pojemników na mydło 18 szt., - liczba koszy na śmieci i niszczarek dokumentów 182 szt., - liczba lodówek 2 szt. - Sprzątanie i utrzymanie czystości na zewnątrz budynku przy ul. Grodzkiej 65 w Krakowie, polegające na sprzątaniu chodnika wzdłuż ul. Podzamcze oraz wzdłuż ul. Grodzkiej (od kościoła Św. Idziego do bramy wejściowej do Urzędu Skarbowego), a także terenu podworca (z wyłączeniem placu budowy). - W okresie zimowym Zamawiający wymaga, aby w przypadku opadów śniegu, bądź oblodzenia, Wykonawca codziennie (włącznie z dniami wolnymi i świętami) dokonywał odśnieżania i posypywania odpowiednimi środkami antypoślizgowymi powierzchni chodników i terenu dziedzińca od godziny 6.00 oraz w razie potrzeby, również w godzinach pracy Urzędu w celu zapewnienia bezpiecznego i bezkolizyjnego poruszania się pieszych. Zestawienie powierzchni do sprzątania i utrzymania czystości terenu na zewnątrz budynku (łączna powierzchnia - 576,71 m?): - powierzchnia chodników 226,50 m2, - powierzchnia holu wjazdowego 24,27 m2, - powierzchnia dziedzińca - 325,94 m2, Usługa winna być wykonywana w sposób sprawny, dokładny i terminowy przy zastosowaniu najnowszej technologii, techniki sprzętu, materiałów i środków o nie niszczącym działaniu na czyszczone elementy pomieszczeń i ich wystrój. Uwaga: niniejsze zamówienie publiczne nie obejmuje pielęgnacji zieleni. 5. Informacje dodatkowe: - po wcześniejszym otrzymaniu informacji i uzgodnieniu terminu Zamawiający umożliwi Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej w celu uzyskania wszelkich informacji, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Zamawiający nie wymaga uczestnictwa w wizji lokalnej, ale ryzyko za treść uzyskanych informacji dla celów sporządzenia oferty pozostaje po stronie Wykonawcy. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptowania pracowników Wykonawcy, którzy będą ochraniać i wykonywać usługi porządkowe w pomieszczeniach Urzędu. W tym celu, Wykonawca zobowiązuje się do: - przedstawienia listy ww. pracowników wraz z informacją o ich niekaralności, - przedłożenia podpisanych przez pracowników Wykonawcy stosownych oświadczeń o zapoznaniu się z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych zawartych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz o zachowaniu tajemnicy służbowej, określonej przepisami ustawy o ochronie informacji niejawnych. Wykonawca dostarczy dokumenty potwierdzające spełnienie w/w wymogów najpóźniej z chwilą podpisania umów. W przypadku wystąpienia zmian składu lub zastępstw Wykonawca zobowiązuje się do bieżącej aktualizacji w/w dokumentów oraz licencji (dot. pracowników ochrony wykonujących swoje obowiązki w godzinach pracy Urzędu). - Wykonawca nie może przy wykonywaniu niniejszego zamówienia korzystać z usług podwykonawców. - Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania postawione przez Zamawiającego musi spełniać każdy z Wykonawców ubiegających się o wspólne udzielenie zamówienia, przy czym warunki w zakresie sytuacji ekonomiczno finansowej, doświadczenia potencjału technicznego i osób mogą spełniać wspólnie. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza i nie będzie podlegała odrzuceniu, Wykonawcy przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawią umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. W sprawach nieuregulowanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23.04.1964 r. - Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22.08.1997 r. o Ochronie osób i mienia (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.usstaremiasto.fr.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach