Przetargi.pl
Wykonywanie usług Koordynatora Projektu dla zadania pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Powiatu wałeckiego współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 78-600 Wałcz, ul. Dąbrowskiego 17
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2582401
  • Data zamieszczenia: 2009-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Dąbrowskiego 17 17
    78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 067 2582401
    REGON: 57079848500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwalecki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług Koordynatora Projektu dla zadania pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Powiatu wałeckiego współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Powiat wałecki oraz Gminy Miasto Wałcz, Gmina Wałcz, Gmina Człopa, Gmina Mirosławiec, działając na podstawie zawartego porozumienia oraz art. 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych postanawiły wyznaczyć spośród siebie Zamawiającego - Lidera Projektu, którego upoważniły do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i pośrednio na ich rzecz. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie koordynowania Projektem pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Powiatu wałeckiego współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a Liderem Projektu Powiatem wałeckim. Koordynator Projektu (dalej KP ) działa w imieniu i na rzecz Lidera Projektu oraz na rzecz Partnerów Porozumienia ( Gminy ). 2.Do zadań Koordynatora Projektu będzie należało w szczególności wykonywanie czynności zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083.2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS oraz FS i uchylające Rozp. Nr 1260.1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006), Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080.2006 z 5 lipca 2006 r. w sprawie EFRR i uchylające Rozp. (WE) nr 1783.1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006), Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1084.2006 11 lipca 2006 r. ustanawiające FS i uchylające Rozp. (WE) nr 1164.94 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006r.), Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828.2006 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenie Rady (WE) nr 1083.2006 ustanawiającego przepisy ogólne. I. SPRAWOZDAWCZOŚĆ I ROZLICZANIE 1)opracowanie wniosków o zaliczkę, 2)opracowywanie wniosków o płatność co najmniej raz na 3 miesiące, 3)opracowanie wniosku o płatność końcową w terminie do 30 dni przed upływem okresu kwalifikowania wydatków, 4)rozliczanie zaliczki, 5)przekazywanie Instytucji Wdrażającej, wraz z wnioskiem o płatność końcową dokumentów otrzymanych od Lidera i jednostek uczestniczących w projekcie, potwierdzających wykonanie rzeczowe Projektu, rozumiane jako realizacja Harmonogramu Projektu, zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych w zakresie sprawozdawczości PO IiŚ wydanych przez Ministra Rozwoju Regionalnego, 6)dalsze opracowywanie sprawozdań do Instytucji Wdrażającej (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) z realizacji Projektu trwającego od 01.01.2007 r. - 31.12. 2011 r., a także w okresie monitorowania efektów projektu tj. do 5 lat od zakończenia realizacji inwestycji, 7)opracowanie dla Partnerów Porozumienia wytycznych dla ustalania kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych oraz sposobu opisywania faktur wystawianych za wykonanie robót, 8)przygotowywanie wniosków o aneksy do umowy o dofinansowanie podpisanej przez Lidera projektu z Instytucją Wdrażającą, 9)opracowywanie raportów do Instytucji Wdrażającej z osiągniętych efektów, w tym efektów finansowych generowanych przez Projekt w okresie realizacji projektu, a także do 5 lat po zakończeniu realizacji inwestycji, II. KONTROLA 10)weryfikowanie dokumentów rozliczeniowych pod względem formalnym, finansowym i merytorycznym, 11)sprawdzanie prawidłowości opisu wszystkich dokumentów: czy dokument załączony do dokumentacji rozliczeniowej nie został w tym samym zakresie przedstawiony do refundacji w ramach PO IiŚ lub innego programu pomocowego, sprawdzenie postępu rzeczowego i finansowego w realizacji projektu (zgodności deklarowanego zaawansowania z dokumentami rozliczeniowymi), sprawdzenie załączonych dokumentów rozliczeniowych pod kątem zgodności z obowiązującymi Wytycznymi w zakresie kwalifikacji wydatków w ramach PO IiŚ, 12)dbałość o to czy projekt realizowany jest zgodnie z zasadą polityk wspólnotowych, w tym przepisów dotyczących konkurencji, pomocy publicznej, udzielania zamówień publicznych, ochrony środowiska oraz polityki równych szans, 13)dbałość o to czy projekt realizowany jest zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego wydanych na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy, 14)prowadzenie kontroli przeprowadzonych przez Lidera i Partnerów Porozumienia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawców robót budowlanych w okresie realizacji projektu zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r, - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm,) 15)kontrola procedur zawierania umów dla zadań objętych projektem, w tym: kontrola zmian w umowach, kontrola poprawności zawierania umów w trybie z wolnej ręki, 16)przekazanie Instytucji treści ogłoszenia albo treści ogłoszenia o zamówieniu publicznym lub zaproszenia do negocjacji, a także specyfikacji istotnych warunków zamówienia; informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub o unieważnieniu tego postępowania przed zawarciem umowy z wykonawcą wraz z kopiami protokołu z postępowań wraz z załącznikami; projektów umów i projektów aneksów do umów z wykonawcą; poświadczonych za zgodność kopii z oryginałem podpisanych z wykonawcą, w terminach wskazanych przez Instytucję Wdrażającą, III. INNE OBOWIĄZKI 17)asystowanie przy kontrolach Instytucji Wdrażającej - kontroli planowej, doraźnej, ex-ante, ex-post (merytorycznej, finansowej, Lidera i Partnerów Projektu przeprowadzanych przez Instytucję Wdrażającą (NFOŚiGW)), 18)opracowywanie informacji i wyjaśnień na temat realizacji Projektu, których zażąda Instytucja Wdrażająca POIiŚ, 19)opracowywanie do dnia 30 czerwca oraz 31 grudnia każdego roku kalendarzowego potwierdzenia aktualności Harmonogramu Projektu nie zmieniającej całkowitej wartości i okresu realizacji Projektu, 20)opracowywanie zmian do Harmonogramu Projektu w następujących przypadkach: po decyzji Instytucji Wdrażającej zmieniającej wartość lub czas trwania Projektu, po podpisaniu z wykonawcą umowy dla zadani objętego Projektem, po zmianie umowy o dofinansowanie, w zakresie rzeczowym lub finansowym, w innych niż wymienione przypadkach i po uzyskaniu akceptacji Instytucji Wdrażającej wyrażonej w formie pisemnej, 21)konsultacje telefoniczne i elektroniczne przez 6 dni w tygodniu, 22)dyżur telefoniczny w dniach pon.-pt. w godzinach od 8:00 do 16:00 (co najmniej jedna osoba musi znajdować się na terenie biura i udzielać informacji dot. projektu) 23)udział we wszystkich szkolenia i spotkaniach organizowanych przez Instytucję Wdrażającą, 24)dbanie o prawidłową promocję projektu zgodnie z wytycznymi programu POiŚ, 25)w trakcie realizacji projektu oraz w okresie 3 lat od zamknięcia PO IiŚ, Koordynator zobowiązany jest do przekazywania informacji dot. projektu oraz uczestnictwo w wywiadach i ankietach oraz badaniach ewaluacyjnych przeprowadzanych innymi metodami badawczymi
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712480008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium = 5.000 zł Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu - płatne przelewem na konto Zamawiającego - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zmianami). 3. Wadium wniesione w innych formach niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału u skarbnika powiatu. 4. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy : 1)posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Ad. 1) 1.są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173 poz. 1807 ze zmianami ), Ad. 2) 1. posiadają niezbędną wiedzą, doświadczenie i w tym względzie wykażą i udokumentują w okresie ostatnich 3 lat od wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres: a) opracowanie co najmniej trzech projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w tym co najmniej jednego o wartości powyżej 25 mln zł, b) rozliczenie lub rozliczanie co najmniej dwóch projektów inwestycyjnych dofinansowanych z funduszy UE, c) opracowanie co najmniej jednego wniosku o dofinansowanie ze środków UE dotyczących ochrony środowiska, o wartości powyżej 25 mln zł każdy, na podstawie którego beneficjent podpisał umowę o dofinansowanie unijne, d) opracowanie co najmniej dwóch wniosków do funduszy UE obejmujących swoim zakresem przynajmniej 3 jst - jednostek samorządu terytorialnego, e) zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca potwierdzi spełnienie łącznie warunków a, b, c, d, f) zamówienie wykonają wyłącznie siłami własnymi, 2. dysponują osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje w celu wykonania zamówienia lub uzyskają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia tj. a) kierownik zespołu - osoba zarządzająca posiadająca wykształcenie wyższe ekonomiczne i min. 5 letnie doświadczenie związane z funduszami Unii Europejskiej i innymi zewnętrznymi programami, b) osób zdolnych do wykonania zamówienia, a w tym m.in. posiadającymi następujące kwalifikacje: 1 osoba z wyższym wykształceniem związanym z zarządzaniem w administracji publicznej, 1 osoba z min. 2 letnim doświadczeniem związanym z funduszami Unii Europejskiej, 1 osoba z wyższym wykształceniem i potwierdzonymi kwalifikacjami w zakresie zamówień publicznych (certyfikat eksperta w zakresie zamówień publicznych, studia podyplomowe, studia o kierunku zamówienia publiczne), 3) dysponują niezbędnym sprzętem do wykonania zadania Ad. 3) a)posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 25.000 zł, b) posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie co najmniej podstawowym. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że a) każdy z osobna : posiadają uprawnienia do działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, posiadają ubezpieczoną OC z tytułu działalności gospodarczej. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać informacje potwierdzające spełnianie warunków. Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia. Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę do tego uprawnioną. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem - przez osobę do tego uprawnioną. Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania warunków zostanie wykluczony z postępowania. Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. Pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i zamawiającego prowadzącego przedmiotowe postępowanie. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp ( jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika ). 2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp ( jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów ). W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności, jeżeli ustawy to przewidują, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2)Pełnomocnictwa osób uprawnionych do składania oświadczeń woli i do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej wniosek, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, dysponuje potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) Oświadczenie o dysponowaniu niezbędnym sprzętem do wykonania zamówienia. 2)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat od wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, usług odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia ( patrz pkt. Ad. 2) ppkt. 1 lit. a, b, c, d ), z podaniem wartości, nazwy przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, a w zakresie dokumentacji aplikacyjnej dokumentów potwierdzających wielkość przyznanych dotacji ze środków UE . 3) Wykaz osób lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia ( CV zawodowe oraz kopie dyplomów ukończenia wyższych studiów i inne dokumenty kwalifikacyjne ). 4)Oświadczenie o wykonaniu zamówienia wyłącznie siłami własnymi. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia do oferty należy załączyć następujące dokumenty : 1) Informacja banku lub SKOK, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) polisa lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych ( konsorcja, spółki cywilne ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zmianami w Dz.U. z 2008 r. Nr 188 poz. 1155). Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatwalecki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach