Przetargi.pl
WYKONYWANIE REMONTÓW CZĄSTKOWYCH NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH DRÓG NA TERENIE MIASTA I GMINY SOLEC KUJAWSKI W 2011 ROKU

Gmina Solec Kujawski ogłasza przetarg

  • Adres: 86-050 Solec Kujawski, ul. 23 Stycznia 7
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3871325 , fax. 52 3871253
  • Data zamieszczenia: 2011-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Solec Kujawski
    ul. 23 Stycznia 7 7
    86-050 Solec Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3871325, fax. 52 3871253
    REGON: 00052888200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.soleckujawski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONYWANIE REMONTÓW CZĄSTKOWYCH NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH DRÓG NA TERENIE MIASTA I GMINY SOLEC KUJAWSKI W 2011 ROKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w ramach realizacji przedsięwzięcia polegającego na wykonywaniu remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg na terenie Miasta i Gminy Solec Kujawski w 2011 r. Zakres prac obejmuje naprawę uszkodzeń nawierzchni (wybojów i obłamanych krawędzi, uszczelnienie pojedynczych pęknięć i wypełnienie ubytków na drogach gminnych: 1. mieszanką mineralno-asfaltową - do wykonania remontu cząstkowego uszkodzeń o głębokości do 4, 5, 6 i powyżej 6 cm Zastosowany materiał to: a. asfalt drogowy wg PN-C-96170; b. wypełniacz podstawowy wg PN-S-96504; c. kruszywo: -grysy klasy I wg PN-B-11112; -piasek łamany wg PN-B-11112; -kruszywo drobne granulowane wg PN-B-11112; -nie sortowane kruszywo granulowane. Zakres prac obejmuje: -wycięcie uszkodzonych miejsc z nadaniem regularnych kształtów, -oczyszczenie uszkodzonych miejsc, usunięcie rumoszu z pryzmy, -ogrzanie bitumu i skropienie lub posmarowanie nim dna oraz krawędzi i ścianek naprawianego miejsca, -rozłożenie mieszanki przy głębokościach do 5 cm w jednej warstwie, -przy głębokości do 6 cm należy wykonać w dwóch warstwach, -przy głębokościach powyżej 6 cm należy w pierwszej kolejności wyremontować klińcem 20/31,5 mm lub 6,3/20 mm w ilości od 30-40 kg.m2 w zależności od głębokości wyboju. Następnie ułożyć mieszankę mineralno-asfaltową na warstwę ścieralną, która winna wynosi 4 cm , nie więcej niż 6 cm, -zagęszczenie mieszanki kruszywem, -skropienie bitumem powierzchni górnej warstwy i zasypanie drobnym kruszywem. Mieszankę można układać w temperaturze otoczenia powyżej 5 0C. Nie dopuszcza się układania mieszanki podczas opadów atmosferycznych. 2. Masą z recyklera - do wykonania remontu cząstkowego uszkodzonych warstw ścieralnych na gorąco przy głębokości 4, 5, 6 i powyżej 6 cm Zastosowany materiał to: a. asfalt drogowy PN-C-96170 - do produkcji przetworzonych mieszanek mineralno- asfaltowych; b. środek odnawiający spełniający wymagania SST i posiadający atest producenta; c. kruszywo spełniające wymagania zawarte w PN -B-11112, PN-B-11111, PN-B-11113 d. wypełniacz spełniający wymagania objęte PN-S-96504 Zakres prac obejmuje: - obcięcie krawędzi uszkodzonego miejsca, -oczyszczenie uszkodzonego miejsca, -skropienie bitumem dna i ścian bocznych -rozścielenie mieszanki mineralno-asfaltowej jedną warstwa - do 5cm, lub dwomawarstwami - do 6 cm, -przy głębokościach powyżej 6 cm należy w pierwszej kolejności wyremontować klińcem 20/31,5 mm lub 6,3/20 mm w ilości od 30-40 kg/m2 w zależności od głębokości wyboju. Następnie ułożyć mieszankę na warstwę ścieralną, która winna wynosi 4 cm, nie więcej niż 6 cm w zależności od grubości nawierzchni, -prawidłowego zagęszczenia poszczególnych warstw ułożonej mieszanki Skład mieszanki mineralno-asfaltowej stosowany na gorąco powinien być zgodny z wymaganiami określonymi w PN-S-96021. Warstwę z przetworzonej mieszanki mineralno-asfaltowej należy układać przy suchej pogodzie, w temperaturze nie niższej od 100C. Zabrania się układania mieszanek w czasie opadów atmosferycznych oraz silnego wiatru. 3) Grysem i emulsją asfaltową niemodyfikowaną - do wykonania remontu uszkodzonego pokrowca bitumicznego o głębokości 3, 4, 5 cm Zastosowane materiały: a) emulsja asfaltowa K-1-65MP, b) grys bazaltowy frakcji 2-5, 5-8, 8-16 , wg PN-B-11112 Zakres czynności: -obcięcie krawędzi uszkodzonego pokrowca z nadaniem regularnych kształtów, -oczyszczenie uszkodzonego miejsca z odrzuceniem rumoszu na pryzmę z wywiezieniem, -skropienie bitumem oczyszczonego dna i ścianek krawędzi naprawianego miejsca, -rozścielenie kruszywa jedną lub dwoma warstwami w zależności od głębokości uszkodzenia, -skropienie bitumem rozścielonego kruszywa, -rozsypanie drobnego kruszywa, -zagęszczenie poszczególnych warstw kruszywa uprzednio rozścielonego w uszkodzonych miejscach. W zależności od głębokości uszkodzeń rozróżnia się następujące rodzaje remontu cząstkowego: -Wyboje o głębokości do 3 cm: a/ miejsce uszkodzone należy oczyścić szczotkami stalowymi raz oskardować odstające i wykruszające się części pokrowca nadając regularne kształty, b/ po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca dno i krawędzie tego uszkodzenia należy lancą skraplarki spryskać emulsją w ilości 1,4 kg/m2, c/ na spryskaną powierzchnię rozsypać grysami o uziarnieniu 8-16 mm w ilości 20-25kg/m2 i odpowiednio zagęścić ubijakami ręcznymi lub płytą wibracyjną, d/ zagęszczoną warstwę należy spryskać emulsją jw. w ilości 3,0-3,5 kg/m2 i posypać grysem odpowiednio 2-8 mm w ilości 10-14 kg/m2. Rozsypane grysy należy zagęścić ubijakiem ręcznym lub płytą wibracyjną, e/ uporządkować teren po remoncie. -Wyboje o głębokości do 4 cm: a/ miejsce uszkodzone należy oczyścić szczotkami stalowymi oraz oskardować odstające i wykruszające się części pokrowca nadając regularne kształty, b/ po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca dno i krawędzie tego uszkodzenia należy lancą skraplarki spryskać emulsją w ilości 1,4 kg/m2, c/ na spryskaną powierzchnię rozsypać grysami o uziarnieniu 8-16 mm w ilości 25-30 kg/m2 i odpowiednio zagęścić ubijakami ręcznymi lub płytą wibracyjną, d/ zagęszczoną warstwę należy spryskać emulsją jw. w ilości 3,5-4,0 kg/m2 i posypać grysem odpowiednio 2-8 mm i 2-5 mm w ilości 14-18 kg/m2 w stosunki 2:1, rozsypane grysy należy zagęścić ubijakiem ręcznym lub płytą wibracyjną, e/ uporządkować teren po remoncie. -Wyboje o głębokości do 5 cm: a/ miejsce uszkodzone należy oczyścić szczotkami stalowymi oraz oskardować odstające i wykruszające się części pokrowca nadając regularne kształty, b/ po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca dno i krawędzie tego uszkodzenia należy, lancą skraplarki spryskać emulsją w ilości 1,4 kg/m2, c/ na spryskaną powierzchnię rozsypać grysami o uziarnieniu 8-16 mm w ilości 35-40kg/m2 i odpowiednio zagęścić ubijakami ręcznymi lub płytą wibracyjną, d/ zagęszczoną warstwę należy spryskać emulsją jw. w ilości 4,0-4,5 kg/m2 i posypać grysem odpowiednio 2-8 mm w ilości 20-25 kg/m2. Rozsypane grysy należy zagęścić ubijakiem ręcznym lub płytą wibracyjną, e/ uporządkować teren po remoncie. 3a) Grysem i emulsją asfaltową niemodyfikowaną wbudowanych pod ciśnieniem za pomocą remonterów drogowych - do wykonania remontu uszkodzonego pokrowca bitumicznego podłużnych pęknięć (szerszych od 2cm)oraz ubytków i wybojów o głębokości do 1cm i powyżej, Urządzenia te nadają ziarnom grysu (frakcji od 2 do 4mm, od 4 do 8mm ) dużej prędkości przy ich wyrzucaniu z dyszy razem z emulsją. a.Przygotowanie uszkodzonego miejsca (ubytku, wyboju lub obłamanych krawędzi nawierzchni) do naprawy należy wykonać bardzo starannie przez: - usunięcie luźnych okruchów nawierzchni, - usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsca do stanu powietrzno-suchego, - dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu,żwiru, piasku i pyłu. b.Uzupełnienie ubytków: - poprzez dyszę natryskiwana jest warstewka modyfikowanej emulsji asfaltowej, - następnie przy użyciu tej samej dyszy natryskuje się pod ciśnieniem naprawiane miejsce kruszywem otoczonym (w dyszy) emulsją,. - w końcowej fazie należy zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem frakcji od 2 do 4 mm, - bezpośrednio po tak wyremontowanym miejscu może odbywać się ruch samochodowy. Przed rozpoczęciem robot należy: - dokonać rozpoznania rodzaju i zakresu uszkodzeń, - uzgodnić prawidłowy sposób wykonania remontu cząstkowego, - przygotować odpowiednią ilości materiałów i sprzętu technicznego, - oznakować prowadzone roboty na drodze zgodnie z wymogami bezpieczeństwa i przepisami obowiązującymi w tym zakresie, w szczególnych przypadkach opracować projekt organizacji ruchu na czas wykonywania robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.soleckujawski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach