Przetargi.pl
Wykonywanie prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej w Brzegu -Rejon II w 2010 roku

Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu ogłasza przetarg

  • Adres: 49-300 Brzeg, ul. Robotnicza 12
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0077 4169950 , fax. 077 4169952
  • Data zamieszczenia: 2009-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu
    ul. Robotnicza 12 12
    49-300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 0077 4169950, fax. 077 4169952
    REGON: 53051784000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej w Brzegu -Rejon II w 2010 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest: wykonywanie prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej w Brzegu - Rejon II, określonych w załącznikach nr 3,4,5 i 6 do wzoru umowy, stanowiących jej integralną część. W ramach przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust.1 wzoru umowy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następującego zakresu prac: a)pielęgnowania drzew miejskich na skwerach, w parkach i nasadzeniach przyulicznych, b)pielęgnowania krzewów, żywopłotów, trawników, rabat bylinowych, kwietników, roślin w pojemnikach, c)konserwacji urządzeń zabawowych, d)konserwacji elementów wyposażenia terenów zieleni, e)konserwacji ogrodzeń, f)konserwacji nawierzchni typu ogrodowego, g)prac porządkowych obejmujących zamiatanie alejek, wywóz nieczystości z koszy parkowych,zimowego utrzymania terenów zieleni. Szczegółowy zakres i sposób wykonywania prac określa załącznik nr 1 stanowiący integralną część wzoru umowy. Szczegółowy harmonogram wykonywania prac określa załącznik nr 2 stanowiący integralną część wzoru umowy. Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość prac określonych wzorem umowy w okresie od 01.01.2010r. do 31.12.2010r. W przypadku prac wykonywanych przez Wykonawcę w sposób ciągły i na bieżąco w okresach określonych w harmonogramie wykonywania prac, Zamawiającemu przysługuje na bieżąco prawo kontroli wykonywania tych prac. Zamawiający będzie powiadamiał telefonicznie Wykonawcę o zamiarze kontroli, o której mowa w §3 ust. 1 wzoru umowy, co najmniej z dwugodzinnym wyprzedzeniem. Nieobecność przedstawiciela Wykonawcy podczas wykonywanej kontroli lub brak możliwości telefonicznego kontaktu z Wykonawcą w celu powiadomienia go o kontroli nie stanowi podstawy do kwestionowania stwierdzonego stanu prac oraz ich jakości. Z oceny jakości wykonania prac zostanie każdorazowo sporządzony protokół, podpisany przez strony biorące udział w kontroli, a w przypadku nie stawienia się Wykonawcy, protokół podpisany przez przedstawicieli Zamawiającego. Przy ocenie jakości wykonywanych prac przez Wykonawcę w ramach niniejszej umowy, Zamawiający może korzystać z oceny stanu czystości dokonanej przez inne podmioty, w szczególności Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Stacji Sanitarno Epidemiologicznej i Powiatowej Komendy Policji. Wykonawca wskaże numery telefonów do kontaktu telefonicznego z Wykonawcą. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadamiać Zamawiającego telefonicznie i na piśmie o każdorazowej zmianie numerów telefonów, o których mowa powyżej. Brak takiego powiadomienia pociąga za sobą skutki, o których mowa w § 3 ust. 2 zdanie drugie wzoru umowy. W przypadku nie przystąpienia przez Wykonawcę do wykonywania prac, o których mowa w § 3 ust. 1 wzoru umowy pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie i bezskutecznego upływu wyznaczonego w tym wezwaniu dodatkowego 2 dniowego terminu, Zamawiającemu, oprócz prawa do naliczenia kar umownych określonych niniejszą umową przysługuje prawo do powierzenia wykonania tych prac podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on zgodę. W przypadku prac związanych z utrzymaniem alejek w technologii zimowej, w przypadku nie przystąpienia przez Wykonawcę do ich wykonywania po upływie 5 godzin od wystąpienia warunków atmosferycznych uzasadniających przystąpienie do wykonywania tych prac, Zamawiającemu, oprócz kar umownych określonych wzorem umowy, przysługuje prawo do powierzenia wykonania tych prac podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on zgodę. W przypadku prac, innych, niż określone w § 3 ust. 1 wzoru umowy, za końcowy termin wykonania tych prac przyjmuje się ostatni dzień miesiąca kalendarzowego, w którym prace te miały być wykonane. Odbiór wykonanych prac, o których mowa w § 4 ust. 1 nastąpi na podstawie protokołu odbioru podpisanego przez przedstawicieli stron wzoru umowy. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru wad wykonanych prac, Zamawiający ma prawo odmówić ich odbioru do czasu usunięcia tych wad w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. W przypadku ujawnienia się wad wykonanych prac po ich odbiorze, Wykonawca zobowiązuje się je usunąć w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na ich usunięcie. W przypadku nie usunięcia wad w powyższym terminie Zamawiający ma prawo do powierzenia usunięcia tych wad osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym Wykonawca wyraża zgodę. Wykonawca oświadcza, że pracami i czynnościami określonymi niniejszą umową w zakresie dotyczącym terenów wpisanych do rejestru zabytków kierować będzie osoba posiadająca kwalifikacje określone Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150 z 2004 r., poz. 1579), bądź posiadająca zaświadczenie, o którym mowa w § 13 tego rozporządzenia. Wykonawca oświadcza, że dysponuje wykwalifikowanym personelem pomocniczym, posiadającym wymagane prawem uprawnienia do wykonywania prac będących przedmiotem wzoru umowy. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac określonych wzorem umowy zgodnie z obowiązującą sztuką ogrodniczą i pielęgnacją terenów zieleni oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej, postanowieniami wzoru umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca oświadcza, że dysponuje sprzętem niezbędnym do prawidłowego wykonania niniejszej umowy. Wykonawca oświadcza, że posiada zezwolenie powiatowego lekarza weterynarii na zbieranie i wywóz zwłok zwierząt. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osoby trzecie. Oprócz przypadków, określonych przepisami kodeksu cywilnego, Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy także w przypadku, gdy: a) pracami określonymi niniejszą umową w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków nie kieruje osoba, o której mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy, b) Wykonawca wykonuje prace w sposób sprzeczny z postanowieniami wzoru umowy, pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego i wyznaczenia Wykonawcy w tym wezwaniu 7 dniowego terminu do prawidłowego wykonywania prac. W przypadkach określonych w § 16 ust. 2 wzoru umowy Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach, o których mowa w § 16 ust. 2 lit. a) lub b) wzoru umowy. W przypadku nie wykonywania, bądź nienależytego wykonywania niniejszej umowy przez Wykonawcę, w tym, w przypadkach, o których mowa w § 16 ust. 2, Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę w każdym czasie bez zachowania terminu wypowiedzenia W przypadku, odstąpienia od umowy przez Zamawiającego, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w tym w przypadkach, o których mowa w § 16 ust. 2 oraz w przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach, o których mowa w § 16 ust. 4, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 % łącznego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1 wzoru umowy. Oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia. W wypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki: a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji prac w toku według stanu na dzień odstąpienia. b) Wykonawca zabezpieczy przerwane prace w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy. c) Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada obowiązany jest do: - dokonania odbioru prac przerwanych, które zostały wykonane do dnia odstąpienia, -przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenów zieleni. Wykonawca zapewni nadzór oraz właściwe przestrzeganie przepisów bhp w rejonie wykonywanych prac. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi pracami. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty za straty materialne, powstałe z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, w tym także ruchu pojazdów mechanicznych, powstałe w związku z prowadzonymi pracami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1)Warunki udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj. zezwolenie powiatowego lekarza weterynarii na zbieranie i wywóz zwłok zwierząt; zaświadczenie o kwalifikacjach wydane przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podstawie § 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz.197) oraz § 17-19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych w warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które maja prawo prowadzenia tej działalności (Dz. U. z 1994 r. Nr 15, poz.55) lub osoba posiadająca kwalifikacje zgodne z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 09 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U . Nr 150 z 2004 r., poz. 1579, § 8 ust. 3 i 4) b)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności c)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie - tj. w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- to w tym okresie, zrealizowali co najmniej trzy usługi polegające na utrzymaniu terenów zieleni, w tym co najmniej dwie z zakresu utrzymania zieleni zabytkowej o wartości minimum 30.000,00 zł oraz dysponują potencjałem technicznym tj. min. 1 ciągnikiem z osprzętem lub samochodem do 3,5t, min. 3 motokasami, min. 2 nożycami mechanicznymi do cięcia żywopłotów, min. 1 piłą mechaniczną, min. 1 dmuchawą, min. 2 kosiarkami samojezdnymi lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponują wykwalifikowanym personelem pomocniczym, posiadającym wymagane prawem uprawnienia do wykonywania prac będących przedmiotem wzoru umowy oraz osobą posiadającą kwalifikacje określone Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 z 2004 r., poz. 1579 §8 ust. 3 i 4 i § 13) tj.: - kierownik robót - min. 1 osoba posiadająca tytuł zawodowy i dodatkowe uprawnienia, - brygadzista- min. 1 osoba posiadająca tytuł zawodowy, dodatkowe uprawnienia i min. 2letnią praktykę na terenach zieleni, - ogrodnik- min. 3 osoby posiadające tytuł zawodowy, dodatkowe uprawnienia i min. 3 letnią praktykę na terenach zieleni, - specjalista do drzew- min. 1 osoba posiadająca uprawnienia NOT lub równoważne w zakresie chirurgii lub pielęgnacji drzew, - pilarz- min. 1 osoba posiadająca uprawnienia pilarza, - operator ciągnika- min. 1 osoba posiadająca prawo jazdy zgodnie z obowiązującymi przepisami, - robotnik- min. 3 osoby, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, 2) Opis oceny spełnienia warunków: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie żądanych w pkt. 6 przedmiotowego postępowania oświadczeń lub dokumentów, wg formuły (spełnia - nie spełnia).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy złożyć: a)oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 1 do oferty, b)oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1- 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 2 do oferty , c)wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie- Zamawiający przyjmuje, że będzie to wykonanie co najmniej trzech usług polegających na utrzymaniu terenów zieleni, w tym co najmniej dwóch z zakresu utrzymania zieleni zabytkowej o wartości minimum 30.000,00 zł z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - na zał. nr 3 do oferty oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. d)zaświadczenie o kwalifikacjach kierownika robót wydane przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie zezwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 09 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U . Nr 150 z 2004 r., poz. 1579, § 8 ust. 3 i 4 i § 13), e)zezwolenie powiatowego lekarza weterynarii na zbieranie i wywóz zwłok zwierząt, f)wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, na zał. nr 4 do oferty wraz z załączeniem dokumentów stwierdzających posiadanie niżej wymienionych uprawnień (w wykazie należy wpisać z imienia i nazwiska): - kierownik robót - min. 1 osoba, która może kierować pracami konserwatorskimi na zabytku zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 09 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U . Nr 150 z 2004 r., poz. 1579, § 8 ust. 3 i 4 i §13), - brygadzista- min. 1 osoba posiadająca tytuł zawodowy, dodatkowe uprawnienia i min. 2 letnią praktykę na terenach zieleni, - ogrodnik- min. 3 osoby posiadające tytuł zawodowy, dodatkowe uprawnienia i min. 3 letnią praktykę na terenach zieleni, - specjalista do drzew- min. 1 osoba posiadająca uprawnienia NOT lub równoważne w zakresie chirurgii lub pielęgnacji drzew, - pilarz- min. 1 osoba posiadająca uprawnienia pilarza, - operator ciągnika- min. 1 osoba posiadająca prawo jazdy zgodnie z obowiązującymi przepisami, - robotnik- min. 3 osoby, g) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa w lit. f) wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował h) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca- Zamawiający przyjmuje, że będzie to min. 1 ciągnik z osprzętem lub samochód do 3,5t , min. 3 motokasy, min. 2 szt. nożyc mechanicznych do cięcia żywopłotów, min. 1 piła mechaniczna, min. 1 dmuchawa, min. 2 kosiarki samojezdne- na zał. nr 5 do oferty. i) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w lit. h) wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował. j) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale potwierdzonej za zgodność z oryginałem PRZEZ ORGAN WYDAJĄCY WW.DOKUMENT W WYMAGANYM TERMINIE pod kątem aktualności stanu faktycznego z zapisami w ww. dokumencie. k) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, l) aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, m) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, ważny na dzień otwarcia ofert, n) pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach