Przetargi.pl
Wykonywanie nowego i odnowa istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego na ulicach miasta Białegostoku w rejonie Północ/ w rejonie Południe

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49 , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2017-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, fax. 85 869 62 65
    REGON: 000515000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie nowego i odnowa istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego na ulicach miasta Białegostoku w rejonie Północ/ w rejonie Południe
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie nowego i odnowa istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego, grubowarstwowego, czasowego w postaci taśmy odblaskowej na siatce, punktowych elementów odblaskowych na ulicach miasta Białegostoku. Prace należy wykonać zgodnie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 10 do SIWZ). 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1)Zakres prac obejmuje: a.wykonanie odnowy istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego w kolorze białym (z zastosowaniem mikrokulek szklanych o działaniu retrorefleksyjnym), przy pomocy farb do znakowania jezdni, b.wykonanie odnowy oznakowania poziomego cienkowarstwowego w kolorze białym (bez mikrokulek) przy pomocy farb do znakowania jezdni, c.wykonanie nowego oznakowania cienkowarstwowego w kolorze białym (z zastosowaniem mikrokulek szklanych o działaniu retrorefleksyjnym), przy pomocy farb do znakowania jezdni, d.wykonanie nowego cienkowarstwowego oznakowania poziomego w kolorze białym (bez mikrokulek) przy pomocy farb do znakowania jezdni, e.wykonanie nowego cienkowarstwowego oznakowania poziomego w kolorze innym niż biały (np. symbole znaków pionowych) z zastosowaniem mikrokulek szklanych o działaniu retrorefleksyjnym przy pomocy farb do znakowania jezdni, f.usuwanie istniejącego oznakowania cienkowarstwowego g.wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego strukturalnego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, h.wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego strukturalnego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, i.wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego gładkiego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, j.wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego gładkiego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, k.wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych w kolorze białym, l.wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych w kolorze białym, m.usuwanie istniejącego oznakowania grubowarstwowego z mas chemoutwardzalnych i mas termoplastycznych n.wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych (premarków)- białe o.wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych (premarków)- kolorowe p.wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego masami chemoutwardzalnymi w kolorze innym niż biały aplikowane wałkiem ze środkiem uszorstniającym z zastosowaniem mikrokulek szklanych (np. miejsca postojowe dla niepełnosprawnych lub przejazdy rowerowe) q.wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego masami chemoutwardzalnymi w kolorze innym niż biały aplikowane wałkiem ze środkiem uszorstniającym z zastosowaniem mikrokulek szklanych (np. miejsca postojowe dla niepełnosprawnych lub przejazdy rowerowe) r.dostawa i montaż punktowych elementów odblaskowych 360 (drogowych) s.wykonanie i usunięcie czasowego oznakowania poziomego w kolorze żółtym (taśma na siatce). 3.Zabezpieczenie terenu wykonywanych prac (odcinka drogowego). 1)Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania porządku i bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie realizacji zadań wynikających z Umowy, aż do zakończenia prac i dokonania ich odbioru. 2)Przed przystąpieniem do prac Wykonawca przedstawi Zarządcy Drogi zatwierdzony projekt organizacji ruchu, aktualizowany na bieżąco w zależności od potrzeb i postępu prac. 3)Projekt organizacji ruchu – oznakowanie robót przy poziomym znakowaniu, powinien zawierać dwa schematy: a.organizację ruchu na odcinku malowania linii segregacyjnych i krawędziowych, b.organizację ruchu przy malowaniu linii, znaków na skrzyżowaniach i przy malowaniu przejść dla pieszych, 4)Przed przystąpieniem do robót projekt organizacji ruchu należy: a.na drogach: krajowych, wojewódzkich i powiatowych- zaopiniować w Wydziale Ruchu Drogowego, Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku i zatwierdzić w Zarządzie Dróg Miejskich w Białymstoku b.na drogach: gminnych- zatwierdzić w Zarządzie Dróg Miejskich w Białymstoku 5)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w obrębie terenu robót i w związku z wykonywanymi robotami objętymi Umową od daty przyjęcia terenu od Zamawiającego do czasu odbioru robót. 6)W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, tj: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniające w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. 7)Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy zapór i znaków, dla których jest to konieczne ze względów bezpieczeństwa. Urządzenia zabezpieczające użyte do tych celów powinny być zgodne z warunkami określonymi w Załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220 poz. 2181 ze zm.). 4.Warunki realizacji zamówienia. 1)Zakres prac wraz z planowaną maksymalną ilością poszczególnych robót do realizacji określają formularze cenowe stanowiące załączniki do SIWZ. 2)Zamawiający przewiduje, że większość prac objętych przedmiotem zamówienia, zaplanowanych do realizacji w danym roku, wykonywana będzie w okresie od 01 kwietnia do końca lipca każdego roku. Przewiduje się zlecenie Wykonawcy w danym roku ok. 50 % planowanego zakresu robót. 3)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach lub zmniejszenia zakresu robót objętych zakresem zamówienia w granicach ustalonej wartości zamówienia. 4)Realizacja przedmiotu umowy następować będzie etapami (sukcesywnie), na podstawie zleceń Zamawiającego, tj. protokołów konieczności (przekazanych faksem lub drogą mailową) określających miejsce i zakres prac, a w szczególności: nazwę ulicy, placu, skrzyżowania, odcinek od – do, zakres robót do wykonania, wartość prac, termin realizacji, inne uwagi wykonawcze. 5)Zmiana, ustalonego protokołami konieczności, terminu realizacji robót może nastąpić jedynie na podstawie pisemnej zgody Zamawiającego. 6)Nowe oznakowanie należy wykonywać zgodnie z projektami będącymi w posiadaniu Zamawiającego. 7)Rozpoczęcie prac powinno nastąpić w ciągu 1 dnia od daty przekazania zlecenia Wykonawcy. Powyższe nie dotyczy udokumentowanych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac malarskich (np. opady deszczu, niska temperatura) lub innych czynników mających bezpośredni wpływ na terminową realizację zadania (np. nieprzewidziane, awaryjne roboty prowadzone w pasie drogowym). 8)W uzasadnionych przypadkach zlecenia robót mogą dokonać telefonicznie upoważnieni pracownicy Zamawiającego potwierdzając je później w pisemnych zleceniach. 9)W przypadku wskazania przez Zamawiającego w zleceniu, jako „pilne”, Wykonawca zapewni realizację prac w ciągu 48 godzin od otrzymania zlecenia. 10)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecania robót w warunkach atmosferycznych innych niż określone w SST( Zamawiający może odstąpić od wymagania gwarancji na wykonane prace). 11)Przekazanie zlecenia jest równoznaczne z przekazaniem terenu robót. 12)Wykonawca na czas realizacji zamówienia: a)Zapewnia pracowników wyposażonych w telefony komórkowe, pracujących tylko w porze nocnej, tj: w godz. 20:00 – 6:00, przez 7 dni w tygodniu do obsługi wymaganego sprzętu, w niezbędnej ilości (praca w dzień tylko za pisemną zgodą Zamawiającego), b)Wykonawca zobowiązuje się do składania meldunków o wykonanym i prognozowanym miejscu robót – codziennie do godz. 8:00 (fax 85 869 6775,6790, lub drogą mailową) c)Wyznaczy osobę do kontaktu, tj. kierownika robót odpowiedzialnego za koordynowanie zleconych robót w terenie, współpracę z Zamawiającym oraz przekazywanie wykonanych robót do odbioru. 13)Wykonawca po zakończonych pracach ma obowiązek doprowadzić teren do stanu pierwotnego. 14)Zakończenie robót Wykonawca zgłasza Zamawiającemu pisemnie do godz. 10:00 w następnym dniu roboczym po terminie określonym w protokole konieczności. Po zgłoszeniu wykonania prac, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu obmiar robót oraz kosztorys powykonawczy w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia. Zamawiający dokona odbioru robót przy udziale Wykonawcy, po sprawdzeniu obmiaru, jakości prac i kosztorysu powykonawczego, w terminie 7 dni roboczych od daty dostarczenia pełnej dokumentacji. Termin ten może ulec wydłużeniu do 30 dni w przypadku wątpliwości co do jakości robót i zlecenia badań wykonanego oznakowania poziomego. W przypadku nie dotrzymania przez Wykonawcę ww. terminów Zamawiający będzie traktował jako nie wykonanie prac w terenie i naliczy kary umowne, które są określone we wzorze umowy załączonym do SIWZ. 15)W celu dokonania odbioru robót Wykonawca obowiązany jest przedstawić następujące dokumenty: a)Księgę obmiarów zawierającą: - nazwę ulicy, placu, skrzyżowania, - numer protokołu konieczności, - ilość wykonanych robót w poszczególnych asortymentach w rozbiciu na elementy zgodnie ze „Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach” (załącznik nr 2 do Dz. U. Nr 220 poz.2181). b)Kosztorys powykonawczy zawierający: - nazwę ulicy , placu, skrzyżowania, - numer protokołu konieczności, - obliczoną wartość wykonanych robót w oparciu o ceny jednostkowe wynikające z podpisanej Umowy. c)Wyniki pomiarów kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych zgodnie z SST. d)Deklarację zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów zgodnie z SST. 16)Zamawiający dokonuje oględzin w terenie (sprawdzenie jakości, weryfikacja obmiarów) wykonanego (usuniętego) oznakowania i wnosi ewentualne uwagi do protokołu. W przypadku wniesienia uwag do protokołu Zamawiający określi jednocześnie termin wykonania robót poprawkowych lub usunięcia braków w przekazanych przez Wykonawcę dokumentach. Dokonanie odbioru robót jest równoznaczne ze zwrotem terenu robót Zamawiającemu. 17)Podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonane roboty. 18)Na czas przekazania i odbioru robót samochód zapewnia Wykonawca 5.Prace związane z realizacją zamówienia należy wykonywać zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 10 do SIWZ. 6.Każdy materiał użyty przez Wykonawcę musi posiadać świadectwo jakości – aprobaty techniczne, certyfikaty (wydane przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie lub inne instytuty posiadające akredytacje do ich wydawania) lub deklaracje zgodności. 7.Wykonawca zapewnia własny transport do objazdów celem: zlecenia prac, kontroli istniejącego oznakowania, kontroli zleconych prac oraz ich odbioru. 8.Wykonawca przed złożeniem oferty powinien zapoznać się z warunkami lokalizacyjno-terenowymi, dokonać przeglądu istniejących elementów bezpieczeństwa ruchu i uwzględnić te wszystkie elementy w przedłożonej ofercie. 9.Wykonawca jest zobowiązany zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt miejsce składowania odpadów, przechowywania sprzętu i materiałów, celem zapewnienia legalnego składowania w miejscach dozwolonych, będących w obrębie miasta Białystok, lub oddalonych do 10km od jego granic. 10.W przypadku uszkodzenia nawierzchni z winy Wykonawcy w trakcie robót, zobowiązuje się Wykonawcę do jej naprawy zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego. UWAGA Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, iż czynności w zakresie realizacji robót dotyczących branży drogowej tj: - roboty przygotowawcze (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II) - roboty przy oznakowaniu poziomym cienkowarstwowym (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II) - roboty przy oznakowaniu poziomym grubowarstwowym (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II) - roboty przy czasowym oznakowaniu poziomym (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II) - roboty przy usuwaniu oznakowania poziomego (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II) - roboty przy punktowych elementach odblaskowych 360 (drogowych) (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II) wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy (Załącznik nr 8 do SIWZ). Ww. wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Podwykonawcy Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamówienie podzielone jest na dwie części: Część I - Rejon Północ, Część II - Rejon Południe. Granica między rejonami przebiega zgodnie z załączoną mapą - załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku wygrania przez jedną firmę dwóch części Wykonawca zapewni dwóch niezależnych kierowników robót po jednym na każdy rejon oraz zapewni minimum po dwa niezależne zespoły robocze na każdą część.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233221-4

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach