Przetargi.pl
Wykonywanie nowego i odnowa istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego na ulicach miasta Białegostoku

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2015-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie nowego i odnowa istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego na ulicach miasta Białegostoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Zamówienie obejmuje wykonanie nowego i odnowę istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego oraz ich usuwania na ulicach miasta Białystok, zgodnie z poniższym zakresem: 1)wykonanie odnowy istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego w kolorze białym /z zastosowaniem mikrokulek szklanych o działaniu retrorefleksyjnym/, przy pomocy farb do znakowania jezdni, 2)wykonanie odnowy oznakowania poziomego cienkowarstwowego w kolorze białym /bez mikrokulek/ przy pomocy farb do znakowania jezdni, 3)wykonanie nowego oznakowania cienkowarstwowego w kolorze białym /z zastosowaniem mikrokulek szklanych o działaniu retrorefleksyjnym/, przy pomocy farb do znakowania jezdni, 4)wykonanie nowego cienkowarstwowego oznakowania poziomego w kolorze białym /bez mikrokulek/ przy pomocy farb do znakowania jezdni, 5)wykonanie nowego cienkowarstwowego oznakowania poziomego w kolorze innym niż biały /np. symbole znaków pionowych/ z zastosowaniem mikrokulek szklanych o działaniu retrorefleksyjnym przy pomocy farb do znakowania jezdni, 6)usuwanie mechaniczne oznakowania w celu usunięcia istniejącego oznakowania poziomego, 7) wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego strukturalnego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, 8)wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego strukturalnego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, 9)wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego gładkiego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, 10)wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego gładkiego masami chemoutwardzalnymi w kolorze białym, 11) wykonanie odnowy oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych w kolorze białym, 12)wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych w kolorze białym, 13)usuwanie mechaniczne istniejącego oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych lub chemoutwardzalnych. 14)Wykonanie nowego oznakowania poziomego grubowarstwowego z mas termoplastycznych /premarków/ Zakres robót wraz z planowaną maksymalną ilością poszczególnych robót do realizacji określają formularze cenowe stanowiące załączniki nr 1A i 1B do SIWZ /nr 1 A -Rejon Północ, nr 1B - Rejon Południe/. 2.Wymagania dotyczące materiałów, sprzętu transportu oraz sposobu wykonywania robót zostały określone w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych /SST/: - wymagania ogólne - remont oznakowania poziomego, - oznakowanie poziome, które stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - załączniki do projektu umowy. 3.Zabezpieczenie terenu wykonywanych prac /odcinka drogowego/. 1)Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania porządku i bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie realizacji zadań wynikających z Umowy, aż do zakończenia prac i dokonania ich odbioru. Przed przystąpieniem do prac Wykonawca przedstawi Zarządcy Drogi zatwierdzony projekt organizacji ruchu, aktualizowany na bieżąco w zależności od potrzeb i postępu prac. 2)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w obrębie terenu robót i w związku z wykonywanymi robotami objętymi Umową od daty przyjęcia terenu od Zamawiającego do czasu odbioru robót. 3)W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, tj.: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniające w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. 4)Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy zapór i znaków, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. Urządzenia zabezpieczające użyte do tych celów powinny być zgodne z warunkami określonymi w Załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. Nr 220 poz. 2181 ze zm./. 4.Warunki realizacji zamówienia. 1)Zakres prac wraz z planowaną maksymalną ilością poszczególnych robót do realizacji określają formularze cenowe, stanowiące załączniki do siwz. 2)Zamawiający przewiduje, że większość prac objętych przedmiotem zamówienia, zaplanowanych do realizacji w danym roku, wykonywana będzie w okresie od 01 kwietnia do 10 lipca każdego roku. Przewiduje się zlecenie Wykonawcy w danym roku ok. 50 % planowanego zakresu robót. 3)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach lub zmniejszenia zakresu robót objętych siwz. 4)Realizacja przedmiotu umowy następować będzie etapami /sukcesywnie/, na podstawie zleceń Zamawiającego, tj. protokołów konieczności (przekazanych faksem) określających miejsce i zakres prac, a w szczególności: nazwę ulicy, placu, skrzyżowania, odcinek od - do, zakres robót do wykonania, wartość prac, termin realizacji, inne uwagi wykonawcze. 5)Zmiana, ustalonego protokołami konieczności, terminu realizacji robót może nastąpić jedynie na podstawie pisemnej zgody Zamawiającego. 6)Nowe oznakowanie należy wykonywać zgodnie z projektami będącymi w posiadaniu Zamawiającego. 7)Rozpoczęcie prac powinno nastąpić w ciągu 1 dnia od daty przekazania zlecenia Wykonawcy. Powyższe nie dotyczy udokumentowanych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac malarskich /np. opady deszczu, niska temperatura/ lub innych czynników mających bezpośredni wpływ na terminową realizację zadania /np. nieprzewidziane, awaryjne roboty prowadzone w pasie drogowym/. 8)Zapewnienie przez Wykonawcę /w nagłych przypadkach/ możliwości realizacji prac interwencyjnych w zakresie do 15 m2 w ciągu 48 godzin od otrzymania zlecenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecania robót w warunkach atmosferycznych innych niż określone w SST /Zamawiający może odstąpić od wymagania gwarancji na wykonane prace/. 9)Przekazanie zlecenia jest równoznaczne z przekazaniem terenu robót. 10)Wykonawca na czas realizacji zamówienia: a)zapewnia pracowników wyposażonych w telefony komórkowe, pracujących tylko w porze nocnej, tj: w godz. 20:00 - 6:00, przez 7 dni w tygodniu do obsługi wymaganego sprzętu, w niezbędnej ilości /praca w dzień tylko za pisemną zgodą Zamawiającego/, b)Wykonawca zobowiązuje się do składania meldunków o wykonanym i prognozowanym miejscu robót - codziennie do godz. 8:00 / fax 85 869 6775,6790/ c)wyznaczy osobę do kontaktu, tj. kierownika robót odpowiedzialnego za koordynowanie zleconych robót w terenie, współpracę z Zamawiającym oraz przekazywanie wykonanych robót do odbioru. 11)Zakończenie robót Wykonawca zgłasza Zamawiającemu pisemnie do godz. 10:00 w następnym dniu roboczym po terminie określonym w protokole konieczności. Po zgłoszeniu wykonania prac, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu obmiar robót oraz kosztorys powykonawczy w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia. Zamawiający dokona odbioru robót przy udziale Wykonawcy, po sprawdzeniu obmiaru, jakości prac i kosztorysu powykonawczego, w terminie 7 dni roboczych od daty dostarczenia pełnej dokumentacji. Termin ten może ulec wydłużeniu do 30 dni w przypadku wątpliwości co do jakości robót i zlecenia badań wykonanego oznakowania poziomego. W przypadku nie dotrzymania przez Wykonawcę ww. terminów Zamawiający będzie traktował jako nie wykonanie prac w terenie i naliczy kary umowne, które są określone w projekcie umowy załączonym do SIWZ. 12) W celu dokonania odbioru robót Wykonawca obowiązany jest przedstawić następujące dokumenty: a) Księgę obmiarów zawierającą: nazwę ulicy, placu, skrzyżowania, numer protokołu konieczności, ilość wykonanych robót w poszczególnych asortymentach w rozbiciu na elementy zgodnie ze Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - załącznik nr 2 do Dz. U. Nr 220 poz.2181. b) Kosztorys powykonawczy zawierający: nazwę ulicy , placu, skrzyżowania, numer protokołu konieczności, obliczoną wartość wykonanych robót w oparciu o ceny jednostkowe wynikające z podpisanej Umowy. c) Wyniki pomiarów kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych zgodnie z SST. d) Deklarację zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów zgodnie z SST. 13)Zamawiający dokonuje oględzin w terenie /sprawdzenie jakości, weryfikacja obmiarów) wykonanego /usuniętego/ oznakowania i wnosi ewentualne uwagi do protokołu. W przypadku wniesienia uwag do protokołu Zamawiający określi jednocześnie termin wykonania robót poprawkowych lub usunięcia braków w przekazanych przez Wykonawcę dokumentach. Dokonanie odbioru robót jest równoznaczne ze zwrotem terenu robót Zamawiającemu. 14)Podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonane roboty. 15)Na czas przekazania i odbioru robót samochód zapewnia Wykonawca. 5. W przypadku, gdy w SST zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w SST. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w SST, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332214
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 22 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: Cz. I - 12 000,00 zł Cz. II - 12 000,00 zł 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. w Białymstoku, Rachunek Nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wraz z kopią załączyć do oferty. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji i poręczeń powinno być ono wystawione na pełny okres związania ofertą. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub informacji o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach