Przetargi.pl
wykonywanie na jednakowych warunkach bankowej obsługi budżetu Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych Gminy

Gmina Chorzele ogłasza przetarg

  • Adres: 06330 Chorzele, ul. Stanisława Komosińskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 516 540 , fax. 297 516 530
  • Data zamieszczenia: 2016-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chorzele
    ul. Stanisława Komosińskiego 1
    06330 Chorzele, woj. mazowieckie
    tel. 297 516 540, fax. 297 516 530
    REGON: 55066788200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonywanie na jednakowych warunkach bankowej obsługi budżetu Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych Gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie na jednakowych warunkach bankowej obsługi budżetu Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych gminy tj.: 1)Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, 2)Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzelach, 3)Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach, 4)Ośrodek Upowszechniania Kultury w Chorzelach, 5)Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna, 6)Przedszkole Samorządowe w Chorzelach, 7)Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Chorzelach, 8)Zespół Szkół w Krzynowłodze Wielkiej, 9)Zespół Szkół w Duczyminie, 10)Zespól Szkól w Zarębach, 11)Publiczna Szkoła Podstawowa w Pościeniu Wsi, 12)Publiczna Szkoła Podstawowa w Krukowie, 13)Publiczne Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Chorzelach, 14)Żłobek Miejski w Chorzelach, 15)Klub Dziecięcy w Chorzelach. w okresie od dnia 01 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2018 roku. 2.Zakres zamówienia obejmuje: a)otwieranie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych dla budżetu gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych w PLN, b)zamykanie rachunków bieżących i pomocniczych, c)przyjmowanie wpłat gotówkowych dokonywanych przez posiadacza rachunków jak i osoby trzecie, d)realizację poleceń przelewu w formie elektronicznej oraz w wyjątkowych przypadkach w formie papierowej, e)wydawanie blankietów czekowych, f)instalację, udostępnianie, aktualizację w siedzibie Zamawiającego ( na dowolnej ilości stanowisk) oraz w jednostkach objętych zamówieniem, pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej oraz przeszkolenie wskazanych pracowników w celu nabycia umie-jętności obsługi programu, g)uruchamianie kredytu w rachunku bieżącym, h)udzielanie uprawnionym osobom informacji telefonicznej o stanie i obrotach środków na rachunkach, i)automatyczne lokowanie wolnych środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na rachunku budżetu i rachunkach jednostek organizacyjnych, na rachunek lokaty typu overnight lub weekendowej, j)wydawanie przez bank zaświadczeń i historii rachunków, k)otwieranie dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych dla budżetu gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych gminy w trakcie obowiązywania umowy na obsługę bankową będzie na warunkach zadeklarowanych w ofercie. 3.Bank zrealizuje przelewy w systemie bankowości elektronicznej do godziny 13:30 w tym samym dniu roboczym. Przelewy złożone w systemie po godzinie 13:30 winny zostać zrealizowane najpóźniej w następnym dniu roboczym. 4.W ramach systemu bankowości elektronicznej, Wykonawca zapewni bez dodatkowych opłat: dostawę oprogramowania, w tym kartę, czytnik, token, pendrive, instalację i obsługę serwisową oprogramowania, szkolenie dla wszystkich operatorów w zakresie pełnej obsługi systemu w siedzibie każdego podmiotu objętego zamówieniem. Na potwierdzenie przeszkolenia operatorów niezbędne jest oświadczenie osób przeszkolonych o nabyciu umiejętności obsługi programu na danym stanowisku pracy. System bankowości elektronicznej Wykonawcy musi umożliwiać dokonywanie autoryzacji jednego przelewu przez dwóch operatorów, przy czym jeden może być również wprowadzającym dane przelewu do systemu. Gdy system wymaga posługiwania się akcesoriami typu: karta, czytnik, token, pendrive, wykonywanie tych czynności musi być możliwe przy założeniu, że każdy z tych operatorów posługuje się tylko jednym i tym samym akcesorium. 5.System bankowości elektronicznej powinien umożliwić w szczególności: a.uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych budżetu gminy Chorzele oraz na rachunkach każdej jednostki objętej zamówieniem, b.grupowanie zleceń (według rodzaju zlecenia, operacji, osoby wystawiającej), c.realizację przelewów w formie elektronicznej ze wszystkich rachunków, d.importowanie poleceń przelewu w formacie ELIXIR, e.przeniesienie danych z obecnie wykorzystywanego systemu bankowości elektronicznej do systemu proponowanego przez Wykonawcę, f.archiwizowanie wszystkich danych wprowadzonych do systemu, wykonanych operacji i sald na rachunkach, przez cały okres korzystania z systemu, g.zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa systemu, h.wyszukiwanie wyciągów bankowych do wszystkich rachunków bankowych jednocześnie - według filtru: Data, i.wyszukiwanie potwierdzeń przelewów według filtrów: Numer rachunku bankowego, Data, Kwota, Tekst operacji (filtry łącznie lub pojedyńczo), j.możliwość pobierania, zapisywania i drukowania potwierdzenia przelewu, wyciągu bankowego, aktualnego stanu rachunku bankowego, zestawienia operacji na rachunku bankowym z określonego zakresu dat w formacie PDF, możliwość sporządzenia historii rachunku bankowego, możliwość pakowania przelewów w paczki i wydruk listy przelewów z paczki, zamiast pojedynczych przelewów. 6.Zamawiający przewiduje w ramach umowy uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym w ramach upoważnienia wynikającego z uchwały budżetowej Gminy Chorzele obowiązującej na dany rok, maksymalnie do kwoty 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Spłata kredytu następowała będzie w każdym roku do dnia 31 grudnia, a w ostatnim roku obowiązywania umowy w ostatnim jej dniu. Bank nie będzie pobierał żadnych prowizji i opłat za udzielenie/uruchomienie kredytu, za gotowość finansową, ani z tytułu niewykorzystania przyznanego limitu. Jedynym kosztem dla zamawiającego będą odsetki naliczane od faktycznego dziennego zadłużenia w tym rachunku. Oprocentowanie kredytu obrotowego naliczane będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1M powiększoną o marżę zaoferowaną przez Bank, stałą w okresie obowiązywania zamówienia. Zawarcie umowy kredytowej winno nastąpić w terminie 2 dni roboczych od dnia złożenia wniosku kredytowego, a postawienie środków do dyspozycji w dniu podpisania umowy kredytowej. Do naliczenia odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok liczy 365 dni. Odsetki będą płatne w ostatnim dniu każdego miesiąca, a w ostatnim miesiącu obowiązywania umowy w ostatnim jej dniu. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco. Po spłacie kredytu w rachunku bieżącym weksel In blanco będzie zniszczony w obecności zamawiającego lub zwrócony przez wykonawcę zamawiającemu. Zamawiający będzie dysponować środkami do wysokości przyznanego limitu kredytu, a każdy wpływ na rachunek bankowy będzie powodował zmniejszenie salda zadłużenia. 7.Lokowanie wolnych środków pieniężnych pozostających na rachunkach na koniec dnia, bez dodatkowych formalności, poprzez automatyczne zakładanie lokaty typu overnight, w przypadku gdy oprocentowanie lokaty będzie korzystniejsze od oprocentowania rachunku. Powrót środków pieniężnych z lokaty nastąpi następnego dnia roboczego do godziny 8:00 i będzie to pierwsza operacja na rachunku bankowym. Naliczone odsetki będą dopisywane na poszczególne rachunki na koniec każdego kwartału. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z tej usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Uruchomienie lub rezygnacja z tej opcji odbywa się na pisemny wniosek Zamawiającego, bez żadnych prowizji i opłat. 8.Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłat (w tym abonamentowej) za: a.prowadzenie rachunków bieżących i rachunków pomocniczych w PLN, b.zamknięcie rachunków pomocniczych i bieżących, c.realizację polecenia przelewu w wersji elektronicznej, w szczególnych przypadkach w formie papierowej na rachunki prowadzone przez Wykonawcę, d.potwierdzanie sald na rachunkach, e.wydawanie blankietów czekowych, f.wydawanie zaświadczeń, opinii, historii prowadzenia rachunków bankowych, sporządzanie aneksów itp. związanych z obsługą bankową rachunków a wynikających z uregulowań wewnętrznych banku na wniosek Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, g.świadczenie usług bankowości elektronicznej, pozwalających na dostęp do rachunków bankowych w czasie rzeczywistym za pośrednictwem sieci informatycznej dla Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych gminy objętych zamówieniem, aktywację usługi, h.za przyjęcie i przechowywanie w depozycie Banku przedmiotów i dokumentów, i.gotowość finansową za kredyt w rachunku bieżącym, j.rozpatrzenie wniosku, uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym, jego wcześniejszą spłatę. k.wymianę banknotów na mniejsze nominały (bilon), l.wypłatę zasiłków z OPS, m.zmianę karty Wzorów podpisów. n.wpłaty gotówkowe 9.W przypadku tworzenia, łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub prze-jęcia jednostek organizacyjnych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji obsługi bankowej nowo powstałej, przekształconej lub połączonej jednostki na warunkach określonych w SWIZ oraz złożonej ofercie. 10.Środki na rachunkach bankowych podlegają oprocentowaniu od dnia dokonania wpłaty/wpływu środków na rachunek bankowy do dnia poprzedzającego dzień dokonania wypłaty. Dopisywanie odsetek od środków na rachunkach bankowych będzie dokonywane w okresach kwartalnych. 11.Wykonawca zawrze indywidualne umowy na prowadzenie obsługi bankowej na warunkach określonych w SWIZ i złożonej oferty, ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi Gminy Chorzele. 12.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnie z dyspozycją posiadacza rachunku. 13.Wykonawca winien posiadać siedzibę banku, oddział lub filię na terenie miasta Chorzele, lub utworzy oddział lub filię w Chorzelach po rozstrzygnięciu przetargu. Do czasu utworzenia nowego oddziału lub filii banku, Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do odbioru i dostawy gotówki od oraz do Zamawiającego. W przypadku gdy wykonawca nie posiada oddziału lub filii banku na terenie miasta Chorzele zobowiązany jest w terminie 1 miesiąca od podpisania umowy do utworzenia takiego oddziału lub filii banku. Do czasu uruchomienia placówki Bank zobowiązany będzie do zapewnienia codziennej obsługi budżetu Gminy w miejscowości Chorzele i zapewnienia możliwości przeprowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Gminy (transport gotówki – przywóz, odbiór będzie dokonywany przez bank na jego koszt). W przypadku niedotrzymania przez wykonawcę terminu utworzenia oddziału lub filii banku skutkowało to będzie rozwiązaniem umowy w terminie 1-2 miesięcy od momentu, w którym wykonawca powinien taki oddział bądź filię utworzyć (pozwalającym na ogłoszenie kolejnego przetargu na obsługę bankową oraz wybór nowego wykonawcy). 14.Szacunkowe wielkości przedmiotu zamówienia określono w tabeli zamieszczonej w formularzu oferty. Są to przewidywane ilości usług i mogą one ulec zmianie. a.Przewidywane ilości usług mają na celu oszacowanie przez Wykonawcę wartości zamówienia. 1)uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym w roku 2015 w kwocie 1.000.000,00 zł, w roku 2016 w kwocie 800.000,00 zł. 2)Średnia miesięczna wysokość wpłat gotówkowych na rachunki w banku wynosi około 240.000,00 zł. 3)Średni miesięczny poziom środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach wynosi około 190.000,00 zł. 4)Średnie wykorzystanie kredytu w 2015 r. – 281.103,06 zł, w 2016 r. 253.490,47 zł. 5)Średnia ilość przelewów wewnętrznych 43.000 sztuk /24 m-ce, 6)Średnia ilość blankietów czekowych 360 sztuk/24 m-ce, 7)System internetowy aktywacja usługi w 15 jednostkach, 8)Użytkowanie karty chipowej ok. 50 kart, użytkowanie czytnika około 25 sztuk. b.W celu wstępnego zbadania kondycji finansowej Zamawiającego podaje się: 1)wykonanie wydatków budżetu za 2014 rok - 38.660.842,06 zł, 2)wykonanie wydatków budżetu za 2015 rok - 33.565.100,83 zł, 3)plan budżetu na 2016 rok – 50.642.054,00 zł, 4)Gmina Chorzele na dzień 28.10.2016r. posiada do spłaty kredyty, pożyczki, obligacje w kwocie 12.663.766,46 PLN, ostatnia spłata jest przewidziana w 2024 roku. Do dnia 28.10.2016 r. nie udzielała gwarancji i poręczeń, nie dokonywała wykupu wierzytelności, nie posiada zobowiązań wynikających z umów o terminie płatności dłuższym niż 6 miesięcy, nie korzysta leasingu. 15.Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie bezpośredniej obsługi bankowej budżetu Gminy Chorzele. 16.Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni roboczych wykonawca przedłoży do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawców z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w pkt 15. W tym celu wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60110000-4

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną