Przetargi.pl
Wykonywanie analiz laboratoryjnych dla Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice

Regionalne Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 43-100 Tychy, Al. J. Marszałka Piłsudskiego 12
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3257235 , fax. 032 3257285
  • Data zamieszczenia: 2012-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalne Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A.
    Al. J. Marszałka Piłsudskiego 12 12
    43-100 Tychy, woj. śląskie
    tel. 032 3257235, fax. 032 3257285
    REGON: 27334026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rcgw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: osoba prawna utworzona w celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie analiz laboratoryjnych dla Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie analiz laboratoryjnych prób ścieków, osadów, wód podziemnych i powierzchniowych, rudy darniowej, olejów oraz biogazu, spalin i pomiar emisji zanieczyszczeń gazowych do atmosfery dla oczyszczalni ścieków Tychy-Urbanowice. CZĘŚĆ 1 - Wykonywanie analiz laboratoryjnych ścieków, osadu ściekowego, wód podziemnych i powierzchniowych oraz rudy darniowej dla Oczyszczalni Ścieków w Tychy-Urbanowice. 1A.Analizy ścieków: a. ChZTCr - 100 analiz/rok, b. BZT5 - 100 analiz/rok, c. Zawiesina ogólna - 100 analiz/rok, d. Azot ogólny (z rozbiciem na azot amonowy, azotynowy, azotanowy, Kjeldahla) - 100 analiz/rok, e. Fosforany rozpuszczone - 100 analiz/rok, f. Fosfor ogólny - 100 analiz/rok, g. Substancje ropopochodne - 100 analiz/rok. 2A.Analiza ścieków w zakresie: fenole lotne, chlorki, siarczany, rtęć, kadm, cynk, miedź, nikiel, chrom, ołów, arsen, wanad, srebro, heksachlorocykloheksan (HCH), tetrachlorometan (czterochlorek węgla - CCl4), pentachlorofenol (PCP), aldryna, dieldryna, endryna, izodryna, heksachlorobenzen (HCB), heksachlorobutadien (HCBD), trichlorometan (chloroform - CHCl3), 1,2-dichloroetan (EDC), trichloroetylen (TRI), tetrachloroetylen (nadchloroetylen - PER), trichlorobenzen (TCB)- 4 analizy/rok 3A.Analiza osadu ściekowego w zakresie wynikającym z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych wraz z wydaniem opinii - 8 analiz/rok, 4A.Analiza wód podziemnych w zakresie: odczyn, przewodność elektryczna właściwa PEW, ołów, kadm, miedź, cynk, chrom VI, rtęć, bor, sód, magnez, glin, potas, wapń, mangan, ogólny węgiel organiczny OWO, wodorowęglany, ortofosforany, chlorki, siarczany, amoniak, azotyny, azotany, indeks fenolowy, substancje powierzchniowo czynne- anionowe- 4 analizy/rok 5A. Analiza wód powierzchniowych w zakresie ChZTCr , BZT5, zawiesina ogólna, azot ogólny (z rozbiciem na azot amonowy, azotynowy, azotanowy, Kjeldahla), fosforany rozpuszczone, fosfor ogólny, substancje ropopochodne- 4 analizy /rok 6A. Analizy rudy darniowej: a) Oznaczenie żelaza ogólnego, żelaza Fe 2+, pH wyciągu wodnego, pozostałość nierozpuszczalna w HCl, wilgotność - 1 analiza/rok CZĘŚĆ 2 - Wykonywanie analiz laboratoryjnych biogazu, spalin i pomiar emisji dla Oczyszczalni Ścieków w Tychy-Urbanowice. 1B. Analiza biogazu: a) Przed instalacją odsiarczania H2S [mg/Nm3], HCl [mg/Nm3], HF [mg/Nm3] - 6 analiz/rok. b) Za instalacją odsiarczania: O2 [%], CO [%], CO2 [%], CH4 [%], H2S [mg/Nm3], HCl [mg/Nm3], HF [mg/Nm3] formaldehyd [mg/Nm3], amoniak [mg/Nm3] , wilgotność, wartość opałowa [Mg/Nm3] - 6 analizy/rok, c) Za instalacją odsiarczania: badanie związków krzemu w zakresie: tetrametylosilan, trimetylosilanol, heksametylodisiloksan, heksametylocyklotrisiloksan, oktametylotrisiloksan, oktametylocyklotetrasiloksan, dekametylotetrasiloksan, dekametylocyklopentasiloksan- 4 analizy/rok 2B. Analiza spalin (pomiar emisji zanieczyszczeń w zakresie wynikającym z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19.11.2008 r.): a) CO, CO2, NOx, SO2, pyły- 8 analiz/rok CZĘŚĆ 3 - Wykonywanie analiz laboratoryjnych oleju silnikowego dla Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice 1C. Badanie oleju silnikowego w zakresie: a) IpH, żelazo, ołów, miedź, cyna, chrom, glin, nikiel, bor, sód, krzem obcy, zawartość wody, płyn chłodzący, liczba kwasowa, liczba zasadowa, lepkość w 400C, lepkość w 1000C, wskaźnik lepkości - 24 analizy/rok b) stopień oksydacji oleju, oksydacja oleju netto, stopień nitrowania oleju netto w porównaniu ze wzorcem oleju oraz wydanie opinii, czy dany olej nadaje się do dalszego stosowania w silnikach opalany biogazem- 24 analizy /rok 2. Informacje szczegółowe dotyczące zamówienia: Część 1 zamówienia: 1) Próby ścieków, wód powierzchniowych i osadów do badań pobierane będą przez przedstawiciela Zamawiającego. 2) Próby osadu ściekowego do badania w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010r. Zamawiający przekaże Wykonawcy w tych samych dniach, co próby ścieków do badania w zakresie pkt 1A oraz 2A i 5A. 3) Pobór prób ścieków, osadu ściekowego, wód podziemnych oraz ich transport z oczyszczalni do laboratorium odbywać się będzie w naczyniach laboratoryjnych, należących do Wykonawcy. 4) Próby wód podziemnych z piezometrów P-1, P-2, P-3, P-4, znajdujących się na terenie oczyszczalni ścieków będą pobrane przez Wykonawcę w ciągu jednego dnia. 5) Odbiór próbek do analizy odbywać się będzie w dni robocze miesiąca (częstotliwość przyjazdów po próby do analizy: max 4 razy w m-cu po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego). 6) Zamawiający będzie ustalał miesięczny harmonogram wykonywania analiz ścieków oraz osadów i przesyłał do Wykonawcy do dnia 29 każdego miesiąca na następny miesiąc. 7) Wykonawca ponosi koszty transportu próbek z oczyszczalni do miejsca wykonywania analizy laboratoryjnej. Część 2 zamówienia: 1) Pobór prób do badania biogazu oraz emisji odbywać się będzie tego samego dnia, po uprzednim, pisemnym zleceniu Zamawiającego, w którym zostanie określony termin realizacji (nie dłuższy niż 5 dni roboczych dni od przesłania pisemnego zlecenia). 2) Pobór prób biogazu i prób do analizy spalin będzie wykonywany przez Wykonawcę. 3) Pobór prób biogazu oraz ich transport z oczyszczalni do laboratorium odbywać się będzie w naczyniach laboratoryjnych, należących do Wykonawcy. 4) Odbiór próbek do analizy odbywać się będzie w dni robocze miesiąca. 5) Wykonawca ponosi koszty transportu próbek z oczyszczalni do miejsca wykonywania analizy laboratoryjnej. Część 3 zamówienia: 1) Odbiór próbek oleju z oczyszczalni o odbywać się będzie po uprzednim, pisemnym zleceniu Zamawiającego, w którym zostanie określony termin realizacji (nie dłuższy niż 5 dni roboczych od przesłania pisemnego zlecenia). 2) Wykonawca dostarczy pojemniki z etykietami do poboru prób oleju. Wykonawca ponosi koszty transportu prób do laboratorium. Wyniki analizy oleju Wykonawca ma przekazać Zamawiającemu do 5 dni roboczych od odebrania próbek oleju. Zamawiający dopuszcza sprawozdanie z badań olejów w formie elektronicznej. 3) Pobór prób oleju będzie wykonywany przez Zamawiającego. 4) Odbiór próbek do analizy odbywać się będzie w dni robocze miesiąca. 3. Metodyka badawcza: 1) Badania ścieków w zakresie pkt. 1A ppkt a-d oraz f-g; pkt. 2A oraz wód powierzchniowych (pkt 5A) należy wykonać zgodnie z metodami referencyjnymi wymienionymi w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz 169). 2) Badania osadów ściekowych należy wykonać zgodnie z metodami referencyjnymi wymienionymi w załączniku nr 4 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U. nr 137 poz. 924). 3) W przypadku parametrów wymienionych w pkt. 1A ppkt a-d oraz f-g, Zamawiający wymaga, aby analizy wykonano ściśle według metod i norm podanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r, zmieniającym Rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz.169). 4) W przypadku parametrów wymienionych w pkt 2A Zamawiający dopuszcza wykonanie analiz według innych norm niż wskazane w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz 169) lub według własnych procedur badawczych pod warunkiem, że będą one oparte na metodach pomiarowych określonych w Rozporządzeniu. Jeżeli norma wskazana w załączniku Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz 169) została zastąpiona i wycofana, za normę zalecaną należy uznać nową normę znajdującą się w zbiorze Polskich Norm. 5) W przypadku parametru azot ogólny (pkt 1A ppkt d), oznaczenie składowych tj. azotu amonowego, azotynowego, azotanowego i Kjeldahla należy wykonać ściśle według metod i norm podanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r, zmieniającego Rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz.169). 6) Wykonawca podając wynik parametru azot ogólny (jako suma składowych: azotu amonowego, azotynowego, azotanowego i Kjehdahla) musi stosować odpowiednią normę znajdującą się w zbiorze Polskich Norm lub własną procedurę badawczą. 7) Jeżeli norma wskazana w załączniku do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r, zmieniającego Rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz.169). została zastąpiona i wycofana, za normę zalecaną należy uznać nową normę znajdującą się w zbiorze Polskich Norm. 8) Metoda referencyjna powinna być dobrana (zgodnie z podanymi w rozporządzeniu technikami) spośród metodyk znormalizowanych, a zakres oznaczania określony w normie powinien odpowiadać zakresowi stężeń występujących w badanym ścieku. 9) Stosując metodyki referencyjne analizy, należy uwzględnić: 1) wykrywalność rozumianą jako takie stężenie analitu, jakie można wykryć w badanej próbce daną metodą pomiarową, które odpowiada sygnałowi obliczonemu z wartości ślepej próby plus trzykrotność odchylenia standardowego; wyznacza się ją również jako średnią obliczoną z wyników oznaczeń minimum 10 próbek ślepych, po odrzuceniu wyników odbiegających, wykrytych testem Dixona; 2) precyzję rozumianą jako stopień zgodności wyników wielokrotnych analiz tej samej próbki w określonych warunkach; miarą precyzji jest odchylenie standardowe (SD) lub względne odchylenie standardowe (RSD); 3) dokładność rozumianą jako stopień zgodności między średnim wynikiem uzyskanym w szeregu powtórzeń a wartością prawdziwą mierzonej wartości. 10) Wykonawca musi posiadać akredytację na wykonanie analizy: - ścieków w zakresie określonym w pkt. 1A ppkt a-d oraz f-g; - wód powierzchniowych w zakresie określonym w pkt. 5A; - ścieków w zakresie określonym w pkt. 2A, - osadu ściekowego w zakresie określonym pkt. 3A (oprócz opinii), - wód podziemnych w zakresie określonym w pkt. 4A, - spalin i pomiar emisji w zakresie określonym w pkt. 2B. 4. Wymagania dot. podwykonawców: W przypadku analiz określonych w w/w pkt.3.10) na które Zamawiający wymaga akredytacji, Wykonawca może powierzyć realizację zamówienia wyłącznie podwykonawcom, którzy posiadają Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego na wykonanie tych analiz. Zamawiający powierzając podwykonawcy wykonanie analiz określonych w w/w pkt.3.10) zobowiązany jest oświadczyć w pkt. 2d formularza OFERTY (załącznik nr 1 do siwz), iż podwykonawca ten posiada na powierzony mu zakres akredytację. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Wykonawca wskazuje nr wymaganej akredytacji, datę jej ważności oraz organ, który wydał akredytację. Jeżeli podwykonawca posiada certyfikat akredytacji wraz z zakresem akredytacji sporządzony w języku obcym, wówczas Wykonawca winien załączyć do oferty tłumaczenie certyfikatu i jego zakresu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731110003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium dla poszczególnych części zamówienia wynosi: Część 1 - 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych), Część 2 - 200,00 PLN (słownie: dwieście złotych), Część 3 - 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rcgw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach