Przetargi.pl
wykonanie zewnętrznych schodów ewakuacyjnych przeciwpożarowych w Domu Królewskim i systemu sygnalizacji pożaru w budynkach północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) i Kaplicy Kanclerskiej oraz przebudowa elementów wyposażenia Domu Królewskiego, Kaplicy Kanclerskiej i północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) dla poprawy zabezpieczenia przeciwpożarowego i zapewnienia warunków ewakuacji na terenie Domu Pracy Twórczej w Wigrach.

Dom Pracy Twórczej w Wigrach ogłasza przetarg

  • Adres: 16-412 Stary Folwark, Wigry
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5637000 , fax. 087 5637000
  • Data zamieszczenia: 2010-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pracy Twórczej w Wigrach
    Wigry
    16-412 Stary Folwark, woj. podlaskie
    tel. 087 5637000, fax. 087 5637000
    REGON: 79017202500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wigry.org
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie zewnętrznych schodów ewakuacyjnych przeciwpożarowych w Domu Królewskim i systemu sygnalizacji pożaru w budynkach północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) i Kaplicy Kanclerskiej oraz przebudowa elementów wyposażenia Domu Królewskiego, Kaplicy Kanclerskiej i północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) dla poprawy zabezpieczenia przeciwpożarowego i zapewnienia warunków ewakuacji na terenie Domu Pracy Twórczej w Wigrach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie zewnętrznych schodów ewakuacyjnych przeciwpożarowych w Domu Królewskim i systemu sygnalizacji pożaru w budynkach północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) i Kaplicy Kanclerskiej oraz przebudowa elementów wyposażenia Domu Królewskiego, Kaplicy Kanclerskiej i północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) dla poprawy zabezpieczenia przeciwpożarowego i zapewnienia warunków ewakuacji na terenie Domu Pracy Twórczej w Wigrach. 2. Zakres wykonania podstawowych robót budowlanych obejmuje trzy budynki DPT w Wigrach ( Dom Królewski, Kaplica Kanclerska, północne skrzydło Plebanii) i należy w nich wykonać: I. Dom Królewski: a. Zewnętrzne schody ewakuacyjne przeciwpożarowe wykonane ze stalowych profili zamkniętych (podest, spocznik i stopnice z krat WEMA). b. Wymiana istniejącego okna szt. 1 na drzwi o współczynniku odporności ogniowej EI 60 i podziałem zbliżonym do istniejącego okna. c. Przeniesienie grzejnika sytuowanego pod oknem, w miejscu projektowanego wyjścia ewakuacyjnego, na ścianę podłużną korytarza. d. Wymiana okien szt. 2 przy schodach ewakuacyjnych na dwuszybowe, nieotwierane o współczynniku odporności ogniowej EI 60. e. Wymiana drzwi szt. 2 oddzielających kuchnię od restauracji na drzwi o odporności ogniowej EI 30. f. Wymiana klapy wejściowej na poddasze nieużytkowe na klapę o odporności ogniowej EI 30 g. Wyposażenie drzwi do pokoi hotelowych otwieranych na drogi ewakuacyjne w samozamykacze - szt. 8. h. Osłonę drzwi wejściowych do w. c. zabezpieczyć do stopnia trudno zapalności. II. Kaplica Kanclerska: a. Wymiana drzwi szt. 4 na drzwi o odporności ogniowej EI 30. b. Wymiana klap szt. 3 na poddasze nieużytkowe na klapy o odporności ogniowej EI 30. c. Wymiana okien na nowe, oddymiające z siłownikami szt. 8 i szt. 2 otwierane bez siłowników, wykonane na wzór istniejących. d. Oświetlenie ewakuacyjne wyposażone w oprawy do bezpośredniego mocowania na ścianie lub suficie 11W, wyposażone w moduł awaryjny o czasie podtrzymywania minimum 2h. e. Instalacja wykrywania i sygnalizacji pożaru. III. Skrzydło północne Plebanii ( Refektarz ): a. Wymiana drzwi szt. 5 na drzwi o odporności ogniowej EI 30. b. Wyposażenie drzwi szt. 6 do pokoi hotelowych otwieranych na drogi ewakuacyjne w samozamykacze. c. Wymiana okien na nowe, oddymiające z siłownikami szt. 3 i szt. 1 otwierane bez siłowników, wykonane na wzór istniejących. d. Oświetlenie ewakuacyjne wyposażone w oprawy do bezpośredniego mocowania na ścianie lub suficie 11W, wyposażone w moduł awaryjny o czasie podtrzymywania minimum 2h. e. Instalacja wykrywania i sygnalizacji pożaru. IV. Budynki Kaplicy Kanclerskiej i skrzydła północnego Plebanii ( Refektarza) wyposażone w jedną centralę systemu sygnalizacji pożaru posiadająca możliwość obsługi czterech pętli adresowalnych o liczbie adresów 128 na każdej pętli, z czujkami optyczno - temperaturowymi. V. Zakres prac obejmuje wykonanie robót naprawczych malarskich po wykonaniu robót instalacyjno - budowlanych. VI. Szczegółowy zakres robót określony jest w załączonej dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki nr 7, 8 i 9 do niniejszej specyfikacji. VII. Wszystkie budynki wpisane są do rejestru zabytków. VIII. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek nałożony przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwoleniem nr SZN-MB/40301-45/09 z dnia 09-09-2009r prowadzenia dokumentacji przebiegu prac i przekazanie jej Delegaturze WUOZ w Suwałkach w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia prac. 3. Wartość przedmiotu zamówienia - poniżej progu unijnego;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453121008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). Wadium musi obejmować okres związania z ofertą, tj. 30 dni od upływu terminu złożenia ofert. II. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wniesienia wadium w formie przelewu decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego). III. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dn. 09. 11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto Zamawiającego w banku: KB SA O/Suwałki nr 29 1500 1719 1217 1000 7333 0000 z następującą uwagą: Wadium na przetarg: (Wykonanie zewnętrznych schodów ewakuacyjnych przeciwpożarowych w Domu Królewskim i systemu sygnalizacji pożaru w budynkach północnego skrzydła Plebanii (Refektarza) i Kaplicy Kanclerskiej oraz przebudowę elementów wyposażenia Domu Królewskiego, Kaplicy Kanclerskiej i północnego skrzydła Plebanii (Refektarza ) dla poprawy zabezpieczenia przeciwpożarowego i zapewnienia warunków ewakuacji na terenie Domu Pracy Twórczej w Wigrach). Nie dopuszcza się wpłat gotówki w kasie Zamawiającego. IV. Potwierdzenie wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. V. Brak wpływu wadium na konto Zamawiającego w dniu 10 lutego 2010r. do godz. 12:00 traktowane będzie jako nie wpłacenie wadium, co skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. VI. Wadium wpłacone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. VII. Wykonawca, który złoży ofertę niezabezpieczoną akceptowaną formą wadium, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. VIII. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. IX. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. X. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. XI. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lud odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. XII. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. XIII. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: A. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, B. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. C. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: I. spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 Pzp., tzn.: A. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, B. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie: tzn. wykażą się w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, realizacją co najmniej jednego zadania jako główny wykonawca o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia oraz co najmniej jednego zadania jako główny wykonawca o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia wykonanego na obiektach zabytkowych lub w strefie ochrony zabytków, C. dysponują osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia oraz posiadają kadrę kierowniczą z uprawnieniami do kierowania robotami objętymi zamówieniem, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, ustawą o samorządzie zawodowym oraz Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 1579 ). D. znajdują się w sytuacji ekonomicznej zapewniającej realizację zamówienia, tzn. posiadają własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości wystarczającej do realizacji robót oszacowanych na sumę według złożonej oferty bez uwzględniania zobowiązań z tytułu realizacji innych zamówień. E. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 200 tys. złotych. F. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp. II. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymienionych w pkt. IX. SIWZ. III. Dokonywanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywane będzie na zasadzie: spełnia / nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. A. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Wykonowcy powinni złożyć: a) oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, podpisane ( czytelnie lub z pieczątką imienną) przez osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy - wymienione w dokumentach rejestrowych lub we właściwym upoważnieniu. B. W celu potwierdzenia warunku wymienionego w pkt. VIII. 1.a SIWZ: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) oświadczenie Wykonawcy lub aktualne zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) oświadczenie Wykonawcy lub aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 P.z.p., wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, d) oświadczenie Wykonawcy lub aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 P.z.p., wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, C. W celu potwierdzenia warunku wymienionego w pkt VIII. 1.b SIWZ: a) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) robót budowlanych o zakresie porównywalnym do przedmiotu zamówienia oraz robót budowlanych wykonanych na obiektach zabytkowych lub w strefie ochrony zabytków, z podaniem ich wartości, daty wykonania i zleceniodawców ( załącznik nr 4 do SIWZ ). Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające (referencje), że dostawy zostały wykonane należycie wystawione przez bezpośredniego inwestora ( odbiorcę robót ) lub głównego wykonawcę w przypadku, gdy Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia realizował zadanie, którego dotyczą powyższe dokumenty jako podwykonawca. D. W celu potwierdzenia warunku wymienionego w pkt. VIII. 1.c SIWZ: a) wykaz osób z kadry technicznej i kierowniczej, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (załącznik nr 5 do SIWZ). Do wykazu należy dołączyć: - aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, - kopię uprawnień konstrukcyjno - budowlanych. E. W celu potwierdzenia warunku wymienionego w pkt. VIII. 1.d SIWZ: a) informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, F. W celu potwierdzenia warunku wymienionego w pkt. VIII. 1.e SIWZ Wykonawca musi przedstawić aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej do wysokości nie niższej niż 200 tys. zł., z dowodem zapłaty składki z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia. G. W celu potwierdzenia warunku wymienionego w pkt. VIII. 1.f SIWZ Wykonawca powinien złożyć oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp ( załącznik nr 3 do SIWZ). II. Oprócz dokumentów wymienionych w pkt. IX. 1. SIWZ Wykonawcy muszą złożyć: A. wypełniony formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, B. zaakceptowany projekt umowy, (w sposób opisany w pkt XXI. 2. SIWZ ) stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ, C. jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika. Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda do wglądu oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii pełnomocnictwa. III. W przypadku Wykonawców mieszkających lub mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. IX. 1. b SIWZ, składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczeniem podatków i innych obowiązkowych opłat, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. IV. W przypadku składania oferty wspólnej wymagane jest: A. ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. B. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, złożą oni Zamawiającemu, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowę regulująca ich wzajemną współpracę. C. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu w sposób następujący: a) warunki wymienione w pkt. VIII. 1.a,f SIWZ muszą być spełnione przez każdy z podmiotów oddzielnie, b) warunek wymieniony w pkt. VIII. 1. b SIWZ musi być spełniony przynajmniej przez 1 podmiot, c) warunki wymienione w pkt. VIII. 1. c, d, e SIWZ może być spełnione łącznie. D. Załączenie dokumentów: a) dokumenty wymienione w pkt. IX. 1.a,b,e,f,g SIWZ każdy z podmiotów składa oddzielnie, b) dokumenty wymienione w pkt. IX. 1.c SIWZ muszą złożyć wszystkie podmioty, w tym przynajmniej 1 podmiot w zakresie wymaganym dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z pkt VIII 1 b SIWZ, c) dokumenty wymienione w pkt. IX. 1.d oraz pkt. IX 2 a,b,c SIWZ podmioty składają łącznie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wigry.org
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach