Przetargi.pl
Wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla dziewięciu nadleśnictw RDLP w Zielonej Górze

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Zielonej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 65-950 Zielona Góra, ul. Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. +48 68 455 85 00 , fax. +48 68 455 85 02
  • Data zamieszczenia: 2018-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Zielonej Górze
    ul. Kazimierza Wielkiego 24a
    65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. +48 68 455 85 00, fax. +48 68 455 85 02
    REGON: 97004031000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zielonagora.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej - PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla dziewięciu nadleśnictw RDLP w Zielonej Górze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla zasięgu terytorialnego dziewięciu nadleśnictw Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Zielonej Górze. Są to następujące nadleśnictwa: Krzystkowice - 544,19 km2, Lipinki - 486,31 km2, Nowa Sól - 579,10 km2, Sulechów - 533,75 km2, Szprotawa - 655,83 km2, Wymiarki - 328,97 km2, Zielona Góra - 312,87 km2, Przytok - 367,01 km2, Żagań - 267,98 km2. 2. Zdjęcia oraz ortofotomapy należy wykonać dla całych zasięgów terytorialnych nadleśnictw, powiększonych o pas (bufor) szerokości minimum 300 m od granicy tego obszaru (bufor). Powierzchnię buforu (obowiązującą przy rejestracji nalotów fotogrametrycznych oraz zasięgu terytorialnym opracowanych i przekazanych produktów) należy uwzględnić w kalkulacji ceny oferty. 3. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. 4. Warunki techniczne wykonania zdjęć: Zdjęcia należy wykonać z pokryciem podłużnym nie mniejszym niż 60%, poprzecznym nie mniejszym niż 30%. W przypadku zaoferowania w ramach kryterium pozacenowego (pkt 14.2. SIWZ) propozycji większego pokrycia podłużnego to przy wykonaniu zdjęć Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić procent pokrycia zaproponowany w złożonej ofercie. Terenowa wielkość piksela nie może być większa niż 25 cm, a w przypadku materiałów dla obszarów, które podlegają ochronie zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych, Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania geometrycznej zdolności rozdzielczej zdjęć do nie wymagającej nadania danym materiałom klauzuli tajności. Dopuszczalny średni błąd kwadratowy (RMSE) położenia punktów kontrolnych: 3-krotna wielkość piksela tj. 75 cm. Zdjęcia cyfrowe należy wykonać w zakresie 4 kanałów: pasma widzialnego (RGB) oraz bliskiej podczerwieni (NIR). Rozdzielczość radiometryczna: minimum 8 bit/piksel dla każdego kanału. Produkty fotogrametryczne posiadające georeferencję należy przekazać w układzie współrzędnych płaskich prostokątnych oznaczonym symbolem: PL-1992. Wymagania dotyczące wykonania nalotu fotogrametrycznego: kąt padania promieni słonecznych 30°, bezchmurna pogoda. Przed wykonaniem finalnego wyrównania tonalnego, nie później niż 10 dni przed przekazaniem produktów zamówienia, Wykonawca prześle Zamawiającemu propozycje co najmniej dwóch próbek wyrównania tonalnego ortofotomapy dla każdego nadleśnictwa w barwach naturalnych RGB oraz ortofotomapy w barwach nierzeczywistych CIR w celu wybrania parametrów wyrównania. Parametry wyrównania tonalnego powinny zostać dobrane w sposób zapewniający maksymalnie zróżnicowanie tonalne elementów obrazu dla obszarów leśnych. 5. Monitoring lotów – Wykonawca jest zobowiązany do zawiadomienia Zamawiającego o planowanym terminie nalotu (poprzez zawiadomienie drogą e-mailową Zamawiającego – dane kontaktowe dostarczone zostaną w trybie roboczym) co najmniej trzy dni przed tym terminem. 6. Produkty dla zamawiającego (zestaw danych): a) ortofotomapy (terenowa wielkość piksela nie może być większa niż 25 cm), którą Wykonawca musi dostarczyć w kroju arkuszy map topograficznych w skali 1 : 5000; b) ortofotomapy RGB i CIR o rozdzielczości 50 cm, bez podziału na sekcje (całe zasięgi nadleśnictw), układ współrzędnych: PL 1992, w formacie ECW; c) zdjęcia lotnicze 4 kanałowe (R, G, B, IR) z wyostrzeniem przestrzennym („pan sharpened”) posiadające referencję przestrzenną określoną na podstawie położenia środków rzutów (GPS) i danych INS, format TIFF bez kompresji – wraz z plikami aerotriangulacji w formacie Intergraph ISAT; d) zdjęcia lotnicze wielokanałowe (wszystkie rejestrowane kanały) bez wyostrzenia przestrzennego, o oryginalnej rozdzielczości radiometrycznej, bez kompresji i bez rozciągnięcia histogramów, format TIFF – wraz z plikami aerotriangulacji w formacie Intergraph ISAT; e) Numeryczny Model Terenu – wykorzystany w projekcie (formacie ESRI GRID oraz w formacie źródłowym); f) linie mozaikowania ortoobrazów do ortofotomapy (czyli linie zszycia, łączenia kolejnych zdjęć nalotu) – format ESRI Shape File; g) sprawozdanie techniczne z wykonanych prac (minimalna zawartość została określona w załączniku nr 1b do SIWZ). Wykonawca musi przygotować zestawy produktów w następujący sposób: dziewięć oddzielnych zestawów produktów zawierających dane dotyczące każdego nadleśnictwa osobno, każdy zestaw na dwóch (2) dyskach, przeznaczonych po jednym dla Nadleśnictwa i dla RDLP, dane dostarczone na osobnych nośnikach cyfrowych (dla każdego zestawu) w postaci dysków zewnętrznych HDD 2,5”, zasilanych oraz z interfejsem – USB 3.0, pojemność minimum dwukrotnie większej niż zawarte na nich opracowanie. 7. Kontrole i odbiór: Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności dostarczonych produktów z warunkami określonymi w SIWZ. Analizie podlegać będą m.in.: projekt nalotu, terminy wykonania zdjęć, parametry rejestracji zdjęć i dostarczanych produktów (dokładność i jakość dostarczonych materiałów). 8. Pozostałe wymagania: Wymaga się, aby podczas pozyskiwania zdjęć Wykonawca dokonał precyzyjnego pomiaru w technologii DGPS współrzędnych środków rzutów w trakcie nalotu. Wymagany jest pomiar w locie wszystkich elementów orientacji zewnętrznej zdjęć przez zintegrowane systemy GPS/INS. Nie dopuszcza się występowania na ortofotomapie obrazu chmur (w tym zamglenia uniemożliwiającego interpretację terenu, w szczególności analizę obszarów leśnych), cieni chmur. Dla plików w formacie GeoTIFF należy dołączyć plik w formacie TFW. Zamawiający zwraca uwagę, aby linie mozaikowania poszczególnych zdjęć omijały w miarę możliwości obszary naturalne, a w lasach były prowadzone granicami oddziałów. Należy przekazać Zamawiającemu rzeczywiste linie mozaikowania zdjęć w postaci wektorowej (format ESRI Shape File). Wykonawca wykorzysta do ortorektyfikacji wszystkie zdjęcia lotnicze o pokryciu podłużnym co najmniej 60% pokrywające opracowywany blok ortofotomapy. Wykonawca dokona ortorektyfikacji w oparciu o wyniki wykonanej aerotriangulacji. Ortoobrazy należy mozaikować tak, aby tworzyły jednolitą powierzchniowo całość. Zaleca się taki dobór linii mozaikowania ortoobrazów, aby maksymalnie wykorzystać ‘nadirową’ część zdjęcia i jednocześnie wykorzystać naturalne obiekty liniowe. Wymaga się, aby linie mozaikowania przebiegały po obrazie powierzchni terenu, omijając budynki, drzewa oraz cienie. Wymaga się, aby podczas procesu projektowania linii mozaikowania Wykonawca uwzględnił przesunięcia radialne, pochylenia budynków, drzew oraz kierunki cieni. Wymaga się wyrównania tonalnego wzdłuż linii mozaikowania. Niedopuszczalne są widoczne przesunięcia obiektów po obu stronach linii mozaikowania. Wymaga się, aby Wykonawca dokonał podziału na moduły ortofotomapy w procesie wtórnym, przeprowadzanym po uzyskaniu jednego ciągłego ortoobrazu na całym obszarze opracowania. Wymaga się, aby przedmiot zamówienia w każdej części zamówienia został wykonany przy pomocy właściwego sprzętu i kompetentnych osób. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w pkt 3 SIWZ oraz załącznikach do SIWZ (załącznik nr 1, 1a i 1b do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71354200-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: – 7 000,00 (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 11 maja 2018 r. do godz. 10.00. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ S.A. O/Zielona Góra Nr 42 2030 0045 1110 0000 0051 5680 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 359, z późn. zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formach innych niż w pieniądzu, to oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, winien dołączyć do oferty lub złożyć w kasie Zamawiającego, załączając do oferty informację o złożeniu dokumentu. Oryginał – załączonego do oferty - dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium powinien być umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy PZP. 6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 7. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, w treści dokumentu powinno zostać zawarte nieodwołalne zobowiązanie odpowiednio podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela do bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy PZP. 8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9. Wniesienie wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń niezgodnych z ustawą PZP, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw przysługujących zamawiającemu, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy Prawo zamówień publicznych. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania usług lotniczych lub operacji specjalistycznych zgodnie z ustawą z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 605 ze zm.), w zakresie objętym niniejszym zamówieniem tzn. do wykonywania usług lotniczych w zakresie fotogrametrii i/lub zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającym wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz. Urz. UE L. 296 z 25.10.2012), lub w przepisach określonych w Załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1993)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ). Oświadczenie należy złożyć w terminie określonym w art. 24 ust. 11 PZP. Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców. 2. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, Wykonawca w celu wykazania wobec tych podmiotów braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim się powołuje na ich zasoby warunków udziału w postepowaniu, będzie zobowiązany do: 1) zamieszczenia informacji o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Sekcji III.3) ogłoszenia (na załączniku nr 3 i nr 4 do SIWZ) – składanym wraz z ofertą, 2) przedstawienia dokumentów potwierdzających dysponowanie zasobami podmiotu trzeciego – Wykonawca może wykorzystać przykładowy wzór zobowiązania stanowiący załącznik nr 8 – składanych wraz z ofertą, 3) przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Sekcji III.4) ogłoszenia - przedmiotowe dokumenty Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. 3.Ponadto oferta musi zawierać: 1) formularz oferty (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ); 2) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – pełnomocnictwo określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej; 3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej; 6) dowód wniesienia wadium. 4. Oświadczenie, o którym mowa w Sekcji III.3) ogłoszenia należy złożyć wraz z ofertą. 5. Dokumenty, o których mowa w Sekcji III.4) i III.5) ogłoszenia, Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. Przedmiotowe dokumenty powinny być aktualne na dzień złożenia wyznaczony przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną