Przetargi.pl
Wykonanie wielobranżowej inwentaryzacji budynków mieszkalnych - II etap.

Administracja Zasobów Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Ostrowska 30
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 414 48 50 , fax. 54 414 48 84
  • Data zamieszczenia: 2013-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Administracja Zasobów Komunalnych
    ul. Ostrowska 30 30
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 414 48 50, fax. 54 414 48 84
    REGON: 34088848500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.azm.wloclawek.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie wielobranżowej inwentaryzacji budynków mieszkalnych - II etap.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji technicznej - wielobranżowej, inwentaryzacji budynków mieszkalnych, wyszczególnionych w pkt II ppkt 7 siwz oraz w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następujących branżach: architektoniczno - budowlanej, instalacji wodno - kanalizacyjnej, instalacji c.o. (lub innej instalacji grzewczej) i c.w.u., instalacji elektrycznej i piorunochronnej, instalacji gazowej, innych instalacji występujących w każdym z budynków (np. telekomunikacyjnej, RTV, domofonu, itp.) - wyłącznie w części opisowej. Wyżej wymieniona dokumentacja winna być sporządzona w sposób analogiczny jak sporządzenie projektu budowlanego (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego - Dz.U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.) - z pominięciem zapisów ww. rozporządzenia odnoszących się, z natury rzeczy do projektów budowlanych, obiektów nowo wznoszonych (np. uzgodnień, pozwoleń, części dotyczącej zagospodarowania działki, obliczeń statycznych, badań geotechnicznych, mapy do celów projektowych itp.) oraz z pominięciem zapisów ww. rozporządzenia dotyczących obiektów o innej funkcji niż mieszkalno - użytkowa. Dokumentację należy wykonać w wersji graficznej (tradycyjnej) w ilości 2 egzemplarzy oraz w wersji cyfrowej na nośnikach, w formacie źródłowym oraz rysunki dodatkowo w formacie DXF i PDF. Wersję cyfrową należy dołączyć do każdego egzemplarza dokumentacji. Zamawiający wymaga, aby dokumentacja inwentaryzacji zawierała w szczególności: we wszystkich branżach część opisową i rysunkową (w skali nie mniejszej niż 1:100), z wyjątkiem tzw. innych instalacji, dla których wymagana jest wyłącznie część opisowa. W branży architektoniczno - budowlanej: a) w części opisowej, oprócz opisu technicznego - również zestawienia tabelarycznego: powierzchni użytkowych poszczególnych lokali i części wspólnych dla każdej kondygnacji, łącznej powierzchni użytkowej każdej kondygnacji, tj. sumy powierzchni użytkowych poszczególnych lokali i części wspólnych, powierzchni użytkowej budynku, powierzchni zabudowy. Wyżej wymienione powierzchnie należy określać zgodnie z art. 2 ust.1. pkt 7 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.05.31.266 z późniejszymi zmianami) oraz normą PN - ISO 9836:1997 - Właściwości użytkowe w budownictwie - określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych. Przy określaniu powierzchni użytkowej poszczególnych lokali, w przypadku wspólnego pomieszczenia (np. korytarza użytkowanego przez lokatorów dwóch lokali) powierzchnię tego pomieszczenia należy wliczyć do każdego z tych lokali, proporcjonalnie do powierzchni pozostałych pomieszczeń wchodzących w skład każdego z tych lokali. W części opisowej należy również podać - zgodnie z normą PN-ISO 9836:1997 - kubatury budynku określone w pkt. 5.2.2, 5.2.3 i 5.2.5 ww. normy. Wyżej wymienione powierzchnie i kubatury należy podać osobno dla każdego budynku. W przypadku wspólnoty mieszkaniowej ul. Szpitalna 3/5 (cz. V zamówienia) w/wym. dane należy podać osobno dla każdego z budynków i dodatkowo łącznie dla budynków tworzących jedną wspólnotę mieszkaniową .b) W części rysunkowej: plan sytuacyjny (wykonany na mapce sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 do celów informacyjnych), z wyraźnym oznaczeniem budynku/budynków będącego przedmiotem inwentaryzacji oraz oznaczeniem wejścia/wejść wraz z opisem numeru budynku, do którego wejście oznaczono. Uzyskanie mapki leży po stronie Wykonawcy, rzut piwnic z zaznaczeniem do którego lokalu przynależy każda z piwnic, rzuty wszystkich kondygnacji (nawet, jeśli są to tzw. kondygnacje powtarzalne) z oznaczeniem numerowym poszczególnych lokali, rzut więźby dachowej wraz z niezbędnymi widokami i przekrojami, rzut połaci dachowej, przekroje poprzeczne (w tym przez klatkę schodową) i szczegóły niezbędne (wraz z rzutami kondygnacji) do przedstawienia układu funkcjonalno - przestrzennego budynku, rysunki i zdjęcia elewacji. W branżach instalacyjnych, w części rysunkowej: a) przyłącza zaznaczone na planie sytuacyjnym, z zaznaczeniem punktu odcięcia mediów, b) rysunki przebiegu instalacji wewnętrznych na wszystkich kondygnacjach, z zaznaczeniem przekrojów, c) schematy i szczegóły niezbędne do pokazania przebiegu i budowy instalacji. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy inwentaryzacji węzłów cieplnych stanowiących własność MPEC. W tym przypadku wymaga jedynie wykonania inwentaryzacji pomieszczenia, w którym znajduje się węzeł. Zamawiający wymaga wykonania inwentaryzacji węzłów cieplnych stanowiących własność wspólnot mieszkaniowych. Inwentaryzacja węzłów cieplnych stanowiących własność wspólnot mieszkaniowych winna zawierać: a) schemat technologiczny węzła, b) niezbędne rzuty i przekroje z lokalizacją urządzeń podstawowych (wymienniki, rozdzielacze, licznik ciepła, naczynie wzbiorcze, studnia schładzająca, punkt poboru wody, liczniki elektroenergetyczne). W przypadku występowania wspólnych instalacji dla kilku budynków tworzących jedną wspólnotę mieszkaniową należy ten fakt uwidocznić w części opisowej i rysunkowej (budynki posiadające wspólne przyłącza wody, gazu, energii elektrycznej lub wspólne odprowadzenie ścieków do kolektora kanalizacji sanitarnej). Wymogi Zamawiającego dotyczące szczegółowości wykonania przedmiotu zamówienia, w związku z brakiem wymogu wykonania odkrywek elementów budynku są następujące: Zamawiający oczekuje od Wykonawcy doświadczenia w wykonywaniu inwentaryzacji technicznej budynków, które umożliwi przedstawienie w opracowaniu będącym przedmiotem zamówienia budowy i usytuowania elementów konstrukcyjnych budynku oraz budowy i przebiegu instalacji, bez wykonania odkrywek. Jeżeli w uzasadnionych przypadkach, mimo deklarowanego przez Wykonawcę doświadczenia, pokazanie budowy i usytuowania elementów konstrukcyjnych budynku oraz budowy i przebiegu instalacji okaże się niemożliwe Zamawiający dopuszcza: w przypadku braku możliwości określenia bez odkrywek szczegółowej budowy stropów lub rozmieszczenia belek stropowych, Zamawiający dopuszcza w części rysunkowej oznaczenie tylko kierunku oparcia stropów. W przypadku braku możliwości określenia bez odkrywek szczegółowego przebiegu instalacji wodno - kanalizacyjnej, c.o. i c.w.u. Wykonawca winien uwidocznić ten fakt zarówno w części opisowej jak i rysunkowej - jeśli dotyczy to niewielkiej części instalacji. W przypadku braku możliwości określenia bez odkrywek szczegółowego przebiegu instalacji elektrycznej, Zamawiający dopuszcza w części rysunkowej pokazania na rzutach kondygnacji: złącza kablowego, tablic, punktów świetlnych sufitowych i ściennych, wyłączników lub przełączników oświetleniowych oraz gniazd wtyczkowych. Wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy dotyczące szczegółowości wykonania przedmiotu zamówienia związane z dostępem do lokali i części wspólnych są następujące: uzgodnienie terminów pomiarów i oględzin z najemcami lokali komunalnych, właścicielami lokali wykupionych bądź z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych lub zarządcą budynku leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca winien z odpowiednim wyprzedzeniem uzgodnić z użytkownikami budynków dogodny dla nich termin wykonania pomiarów i oględzin. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podjęcia wielokrotnych prób (w przypadku stwierdzenia nieobecności użytkowników lokali) mających na celu uzyskanie ww. dostępu. W przypadku trudności w uzyskaniu powyższego oraz w przypadku odmowy udostępnienia lokalu przez jego użytkownika, Wykonawca zobowiązany jest zwrócić się do Zamawiającego. W przypadku kategorycznej odmowy udostępnienia lokalu przez właściciela lokalu wykupionego, mimo wielokrotnych prób, Wykonawca winien uzyskać od Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej i Zamawiającego zaświadczenie o braku możliwości wstępu do lokalu. W przypadkach opisanych powyżej lub w przypadku stwierdzenia, że lokal jest niezamieszkały (tu również wymagane jest uzyskanie zaświadczenia) Zamawiający dopuszcza: a) W części opisowej: obliczenie niezbędnych wskaźników dotyczących budynku (np. kubatury, powierzchni użytkowej) na podstawie przypuszczalnego obrazu danego lokalu(na podstawie inwentaryzacji lokali wyżej i niżej położonych) z wyraźnym stwierdzeniem w tej części, że lokal (lokale) nie został udostępniony, b) W części rysunkowej: naniesienie tego lokalu na rzutach i przekrojach budynku, na podstawie inwentaryzacji lokali wyżej i niżej położonych (o ile układ konstrukcyjny wskazuje, że takie odtworzenie będzie bliskie rzeczywistemu) z wyraźnym zaznaczeniem w tej części, że lokal nie został udostępniony, c) W przypadku braku możliwości odtworzenia przypuszczalnego obrazu lokalu (na podstawie inwentaryzacji lokali wyżej i niżej położonych) należy w części rysunkowej pozostawić wolne miejsce i wpisać uwagę, że dany lokal nie został udostępniony, a w części opisowej podać wskaźniki dot. Budynku (np. kubaturę, pow. Użytkową) bez uwzględnienia tego lokalu z wyraźnym określeniem, że wskaźnik ten nie uwzględnia danego lokalu. Wykaz nie udostępnionych lokali winien być dołączony do każdego egzemplarza inwentaryzacji budynku, którego dotyczy, d) W przypadku braku dostępu do większej ilości lokali w budynku lub nieruchomości wspólnej Wykonawca winien sprawę zgłosić do Zamawiającego, który podejmie stosowne działania. Jeżeli, mimo ww. działań, lokale lub nieruchomość wspólna nie zostaną udostępnione Zamawiający zastrzega prawo do rezygnacji z wykonania inwentaryzacji tego budynku i odpowiedniego pomniejszenia wynagrodzenia za wykonanie danego zadania. Wykaz budynków: ul. Bulwary 24, ul. Kraszewskiego 23, ul. Kraszewskiego 25, ul. Piekarska 3, ul. Szpitalna 3/5, ul. Św. Antoniego 48, ul. Zielony Rynek 1, ul. Zielony Rynek 17. Dokumentacja inwentaryzacji będąca przedmiotem zamówienia powinna odpowiadać przepisom Prawa Budowlanego i Polskim Normom. Dokumentacja winna być wykonana z należytą dokładnością i starannością. Wykonawca udzielić musi minimum 24-miesiecznej gwarancji jakości przekazanej dokumentacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712510002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.azm.wloclawek.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach