Przetargi.pl
Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno - architektonicznej w ramach inwestycji Zachodnia Brama Metropolii Silesia - Centrum przesiadkowe w Gliwicach.

Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach ogłasza przetarg

  • Adres: 44-121 Gliwice, ul. Płowiecka 31
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 300 86 34 , fax. 32 300 86 98
  • Data zamieszczenia: 2015-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach
    ul. Płowiecka 31 31
    44-121 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 32 300 86 34, fax. 32 300 86 98
    REGON: 24000925100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.gliiwce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno - architektonicznej w ramach inwestycji Zachodnia Brama Metropolii Silesia - Centrum przesiadkowe w Gliwicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno-architektonicznej w ramach inwestycji pn. Zachodnia Brama Metropolii Silesia. Centrum przesiadkowe w Gliwicach. I. Zakres przedsięwzięcia objętego projektowaniem: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie wariantowej koncepcji techniczno-architektonicznej układu komunikacyjnego i zagospodarowania przestrzeni dla inwestycji pn. Zachodnia Brama Metropolii Silesia. Centrum przesiadkowe w Gliwicach, nawiązującej do Koncepcji realizacji projektu: Zachodnia Brama Metropolii Silesia Centrum przesiadkowe w Gliwicach wykonanej przez P.A. Nova S.A. 44-100 Gliwice ul. Górnych Wałów 42, opracowanej w grudniu 2013 r., z podziałem na II etapy: Etap I - wariantowa koncepcja techniczna (3 warianty), Etap II - wariantowa koncepcja architektoniczna (min. 3 warianty), wykonana na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji technicznej, uwzględniające w szczególności: 1) wykonanie analiz ruchowych dla komunikacji zbiorowej, ruchu pieszego, ruchu drogowego i innych wymaganych oraz wynikających ze specyfiki opracowania, 2) wykonanie w przypadku konieczności ekspertyz dla obiektów objętych obszarem inwestycji, 3) pozyskanie danych zagregowanych od przewoźników (PKP, Feniks V, PKM, przewoźników międzynarodowych, innych przewoźników lokalnych, TAXI) oraz zapotrzebowania w tamtym terenie, 4) analiza stanu istniejącego uwzględniająca m.in. infrastrukturę podziemną oraz istniejące zagospodarowanie terenu (w tym pozyskanie informacji o infrastrukturze dla byłych terenów zamkniętych PKP), 5) racjonalne zagospodarowanie terenu pod kątem stworzenia warunków dla powiązania różnych rodzajów komunikacji publicznej i innych powiązanych elementów (podróżni PKP, miejskiego autobusu szynowego, Feniks V, PKM, przewoźników międzynarodowych, innych przewoźników lokalnych, TAXI, parkingi rowerowe), uwzględniające modernizację przyległych do terenu objętego inwestycją dróg publicznych: ul. Na Piasku, odcinek ul. Okopowej (od Pl. Piastów do placu Dworca z uwzględnieniem likwidacji schodów), odcinka ul. Zwycięstwa od ul. Dubois do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, łącznie ze skwerem), odcinka ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (od przejścia podziemnego do Pl. Piastów), Placu Piastów, odcinka ul. Piwnej przy Placu Piastów, odcinka ul. Tarnogórskiej (od ul. Kolberga do ul. Witkiewicza), odcinek ul. Toszeckiej (od ronda im. Lecha Kaczyńskiego do przejścia podziemnego), ul. Składowa, 6) wykonanie co najmniej 3 wariantów dla każdego etapu, dotyczących w szczególności rozwiązań: zagospodarowania terenu, infrastruktury podziemnej i komunikacyjnej, obiektów kubaturowych oraz kosztów przedsięwzięcia, 7) wykonanie analiz finansowych i ekonomicznych dla poszczególnych branż, 8) wykonanie analizy ekologicznej, w tym opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla wybranego przez Zamawiającego wariantu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 9) pozyskanie wymaganych uzgodnień i opinii dla wybranego przez Zamawiającego wariantu, 10) wykonanie studium wykonalności dla wybranego przez Zamawiającego wariantu (uwzględniających wytyczne dla pozyskania środków zewnętrznych, w przypadku ich określenia), 11) etapizacja inwestycji, 12) wykonanie szacowanych kosztów inwestycji, 13) uwzględnienie i powiązanie z innymi opracowaniami m.in.: a) koncepcją Rozbudowy sieci dróg rowerowych na terenie Miasta Gliwice, b) studium wykonalności dla Miejskiego Autobusu Szynowego, c) warunkami PKP ws. zbycia terenu, dotyczącymi istniejących obiektów na terenie działek 368/3, 371/5, 410/1 i 120 obręb Centrum (rozbiórka garaży, likwidacja torowiska i przebudowa rozjazdów, wiat i elementów małej architektury na placu przed dworcem kolejowym, itd.), d) budową Drogowej Trasy Średnicowej, e) przebudową kompleksu dworcowego Gliwice. II. W ramach zamówienia należy wykonać wariantową koncepcję techniczno-architektoniczną dla przedsięwzięcia opisanego w pkt. I, która winna zawierać: Etap I - wariantowa koncepcja techniczna (3 warianty), Etap II - wariantowa koncepcja architektoniczna (min. 3 warianty), wykonana na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji technicznej, III. Wymagania formalno-prawne dla wariantowej koncepcji techniczno-architektonicznej, stanowiącej przedmiot zamówienia: 1. Koncepcje dla każdego z etapów powinny spełniać wymogi określone przepisami: 1) Ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2013. 1409 j.t.), 2) Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. 1999. 43. 430. ze zm.), 3) posiadać wszystkie wymagane uzgodnienia i opinie, 4) zawierać rozwiązania budowlane i architektoniczne, które będą zgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty objęte przedmiotem zamówienia oraz obowiązującymi przepisami i normami, a w szczególności: a) racjonalne rozwiązania lokalizacji i efektywne zagospodarowanie przestrzeni przeznaczonej pod inwestycję, b) Ideą projektowania uniwersalnego, której jednym z głównych celów jest promowanie równości i zapewnienie pełnego uczestnictwa w życiu społecznym osobom z obniżoną funkcjonalnością poprzez usuwanie istniejących barier i zapobieganie powstawaniu nowych. Szczegółowy opis idei na stronie http://www.niepelnosprawni.gov.pl/dostepnosc-projektowanie-uniwer.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6 000 PLN (słownie : sześć tysięcy PLN)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Ilość wariantów architektonicznych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.gliwice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach