Przetargi.pl
Wykonanie w trzech etapach robót budowlanych do realizacji zadania pn. Przebudowa części pomieszczeń parteru (galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu (kawiarni muzealnej) - zamiana funkcji pomieszczeń wraz ze wzmocnieniem konstrukcji stropu nad holem wejściowym

Muzeum Narodowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-153 Wrocław, Pl. Powstańców Warszawy 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3435643, 3433308 , fax. 071 3725159
  • Data zamieszczenia: 2015-11-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe we Wrocławiu
    Pl. Powstańców Warszawy 5 5
    50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3435643, 3433308, fax. 071 3725159
    REGON: 00027846800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnwr.art.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie w trzech etapach robót budowlanych do realizacji zadania pn. Przebudowa części pomieszczeń parteru (galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu (kawiarni muzealnej) - zamiana funkcji pomieszczeń wraz ze wzmocnieniem konstrukcji stropu nad holem wejściowym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa części pomieszczeń parteru (aktualnie galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra (byłej kawiarni muzealnej) budynku użyteczności publicznej - Muzeum Narodowego we Wrocławiu, położonego przy Placu Powstańców Warszawy 5 we Wrocławiu, na działce nr 10/4, AM-28, obręb Stare Miasto, stanowiącego własność Skarbu Państwa. Użytkownikiem wieczystym jest Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 50-153 Wrocław, Plac Powstańców Warszawy 5. Przedmiotowy budynek jest wpisany do rejestru zabytków pod nr 538/A/05, 325/Wm; 212 decyzją z dnia 24.10.1976 r. Celem przebudowy jest przywrócenie pierwotnej funkcji pomieszczenia na 1 piętrze nad holem wejściowym, użytkowanego jako kawiarnia muzealna, na salę wystawową wraz z przeniesieniem kawiarni na parter w miejsce aktualnie przeznaczone na ekspozycję. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa autorstwa Pracowni Projektowej Architekt Wacław Hryniewicz, 51-610 Wrocław, ul. Stanisława Moniuszki 13 (Załącznik nr 8 do SIWZ), w skład której wchodzą: 1) Projekt budowlany, 2) Projekty wykonawcze, branżowe: 1. Architektura-konstrukcja, 2. Instalacje elektryczne; 3. Instalacje sanitarne, 4. Instalacje teletechniczne 5. Aranżacja wnętrz (tylko w części dotyczącej posadzki marmurowej); 3) STWiORB- 1. Ogólnobudowlane, 2. Sanitarne, 3. Elektryczne; 4. Teletechniczne; 4) Ekspertyza techniczna o stanie technicznym konstrukcji i elementów budynku; przedmiot zamówienia należy wykonać na jego podstawie, w zakresie określonym w niniejszej SIWZ. 3. Zamawiający załączył do SIWZ Przedmiary robót (załącznik nr 10), lecz tylko w celach pomocniczych i mogą one nie obejmować całości zakresu robót. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje dokumentacja projektową, o której mowa powyżej w ust. 2. Jeżeli w dokumentacji technicznej lub technologii wykonania robót, wynika, że należy wykonać prace nieuwzględnione lub ich ilość jest różna od wskazanych w przedmiarach to należy dokonać ich wyceny, a wartość uwzględnić w całkowitej cenie oferty. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych 3 etapami, zgodnie z dokumentacją projektową, wg następującego zakresu i podziału: 1) Etap I - prace oznaczone w dokumentacji projektowej jako Zadanie nr 1 - przebudowa Sali ekspozycyjnej (byłej kawiarni) na 1 piętrze, obejmująca wszystkie roboty budowlane i instalacyjne na 1 piętrze bez aranżacji wnętrz (Zadania określonego w dokumentacji projektowej jako zadanie nr 2), w tym posadzki marmurowej - termin wykonania: do 29 lutego 2016r. 2) Etap II - Wykonanie tylko posadzki marmurowej opisanej w dokumentacji projektowej jako część Zadania nr 2; termin wykonania: od 01.05.2016r. do 31.05.2016r. Posadzka marmurowa zostanie wykonana po zamontowaniu postumentów i stelaży eksponatów oraz posadowieniu rzeźb, z uwagi na znaczne obciążenie i związane z tym ugięcie stropu zespolonego. 3) Etap III - prace oznaczone w dokumentacji projektowej jako Zadanie nr 3 - remont kawiarni muzealnej (byłej galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej), obejmujący wszystkie roboty budowlane i instalacyjne na parterze, bez wyposażenia ruchomego kawiarni; termin wykonania 01.05.2016 - 30.08.2016r. 5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ i jej załącznikami (w tym dokumentacją projektową: projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót w zakresie opisanym powyżej oraz Załącznikiem nr 9 - uszczegółowieniem dokumentacji projektowej), zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami prawa, stosownymi decyzjami i pozwoleniami niezbędnymi do wykonania projektu, w tym: 1) Pozwoleniem konserwatorskim - Decyzją Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 694/2015 z dnia 14 lipca 2015r.- załącznik nr 10 do SIWZ. 2) Pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych - Decyzją nr 4071/2015 z dnia 4 sierpnia 2015r.- załącznik nr 11 do SIWZ. 6. Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany z materiałów zapewnionych przez Wykonawcę. 7. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby budowlane, spełniające wymagania określone w dokumentacji przetargowej. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aprobaty techniczne, certyfikaty, znaki bezpieczeństwa zgodne z wymaganiami obowiązującego prawa. 8. Wszystkie ewentualne wskazane z nazwy produkty użyte w dokumentacji projektowej (załączniku nr 8 SIWZ), w przypadkach, gdy jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, iż Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych produktów, z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości i funkcjonalności. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed zastosowaniem i wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art.30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp 9. Przebudowa realizowana będzie w działającym (czynnym) obiekcie muzealnym, w związku z tym, należy uwzględnić konieczność dostosowania prac do wymagań Zamawiającego w zakresie organizacji i specyfiki pracy Muzeum, jak również ewentualność pracy Wykonawcy po godzinach urzędowania. 10. Umożliwia się wykonawcy wykonanie wizji lokalnej w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna potencjalnego wykonawcy jest możliwa, po telefonicznym uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, osobą wskazaną w Rozdziale VII niniejszej SIWZ. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca. 11. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie (wzór formularza- Załącznik nr 2) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a w przypadku gdy wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, również wskazania nazw (firm) tych podwykonawców. Brak informacji oznaczać będzie, że Wykonawca samodzielnie zrealizuje zamówienie. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wykonawca zmieni lub zrezygnuje z podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 12. Zamawiający nie będzie udzielać zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 13. Pozostałe warunki wykonania zamówienia określono w Załączniku nr 1 SIWZ - Wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123133
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowy lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem. Winna ona zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświadczenie: Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie, zawierające oświadczenie, że: (nazwa Wykonawcy) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013, poz. 907 z późniejszymi zmianami), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw lub w przypadku kiedy nie wywiązał się z zobowiązań wynikających z poniższych warunków zgodnie z art. 46 ust. 5 w/w ustawy: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy), - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Muzeum Narodowe we Wrocławiu ING BANK ŚLĄSKI Nr konta: 92 1050 1575 1000 0005 0269 5836 z adnotacją: Wpłata wadium - zamówienie nr sprawy: 15/2015. Przebudowa pomieszczeń w Muzeum Narodowym 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w kopercie, jednakże dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą. 7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 8. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozdziale VI niniejszej SIWZ lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja na roboty budowlane
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnwr.art.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach