Przetargi.pl
Wykonanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" zadania inwestycyjnego pn.: "Przebudowa i termomodernizacja budynku głównego Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze"

Gmina Miejska Kamienna Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 58400 Kamienna Góra, Plac Grunwaldzki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 455 124
  • Data zamieszczenia: 2016-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kamienna Góra
    Plac Grunwaldzki 1
    58400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 455 124
    REGON: 52497300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" zadania inwestycyjnego pn.: "Przebudowa i termomodernizacja budynku głównego Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa i termomodernizacja budynku głównego Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze”. Zakres prac projektowych i robót budowlanych obejmuje: -sporządzenie dokumentacji projektowej, obejmującej zakres planowanych robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem robót budowlanych, -sporządzenie projektu aranżacji sali teatralnej, widowiskowej, holu na I piętrze, klatki schodowej oraz biblioteki -przebudowę budynku głównego Centrum Kultury, obejmującą zmianę układu funkcjonalnego oraz adaptację i wydzielenie nowych pomieszczeń, -wymianę „starej” stolarki okiennej (bez okien wymienionych w ostatnich latach), -przebudowę i modernizację instalacji wewnętrznych tj. elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, hydrantowej, cwu. centralnego ogrzewania wraz z układem zasilania, -przebudowę węzła cieplnego przy założeniu pozostawienia głównego zasilania z miejskiej sieci cieplnej, -budowę i przebudowę instalacji wentylacji oraz budowę instalacji klimatyzacji, -budowę instalacji teletechnicznych, wykrywania i ostrzegania pożaru oraz systemu alarmowego wykrywającego i sygnalizującego włamanie, -budowę wewnętrznego dźwigu osobowego, przystosowanego dla osób niepełnosprawnych i innych urządzeń ułatwiających dostęp dla tych osób, -renowację elementów chronionych tj. klatki schodowej, ozdobnych drewnianych drzwi wewnętrznych i boazerii, witraży wraz z opracowaniem programu prac konserwatorskich, -odnowienie, poprzez renowację, remont lub wymianę, tynków lub okładzin ścian wewnętrznych i sufitów, podłóg i posadzek, stolarki drzwiowej i innych elementów wykończeniowych, -renowację kamiennej elewacji frontowej, -termomodernizację budynku zgodnie z zakresem opisanym w audycie energetycznym wraz z renowację lub wymianą pokryć dachowych z systemem odwodnienia dachu, -renowację i odnowienie pozostałych ścian zewnętrznych budynku i innych elementów elewacji, -wykonanie izolacji poziomej ścian fundamentowych zewnętrznych metodą iniekcji, -budowę antresoli i punktu informacyjnego w bibliotece Zakres prac projektowych i robót budowlanych nie obejmuje: -adaptacji pomieszczeń poddasza. Zakres prac na poddaszu związany jest jedynie z termomodernizacją obiektu. Wykonawca ma możliwość wykorzystania części pomieszczeń na pomieszczenia techniczne, -rozbiórki istniejącej i budowy nowej sceny w sali widowiskowej, -dodatkowego wyposażenia pomieszczeń klubu muzycznego poza podstawowymi instalacjami i urządzeniami sanitarnymi, grzewczymi i elektrycznymi, -wyposażenie biblioteki nie obejmuje dostawy mebli oraz sprzętu komputerowego, -wyposażenia sali tanecznej -dostawy urządzeń i wyposażenia kuchni, zmywalni, magazynu zaplecza kuchni. Urządzenia np. zlewy, umywalki, kuchenki, taborety grzewcze, stoły należy jedynie przewidzieć na etapie projektu. -Zagospodarowania terenu Szczegóły dotyczące zakresu prac projektowych i robót budowlanych oraz określenia nowego układu pomieszczeń i sposobu ich użytkowania a także innych wymagań technicznych opisują: a. Program funkcjonalno–użytkowy dla zadanie pn.: „Przebudowa obiektu centrum Kultury w Kamiennej Górze przy ul. Tadeusza Kościuszki 4”, b. Program funkcjonalno-użytkowy dla zadania pn.: „Termomodernizacja obiektu Centrum Kultury w Kamiennej Górze przy ul. Tadeusza Kościuszki 4”, c. Audyt energetyczny budynku stanowiące załączniki do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. UWAGA: Programy funkcjonalno-użytkowe oraz audyt energetyczny opracowane zostały dla szerszego zakresu robót, obejmujących budynek główny Centrum Kultury wraz z bocznym skrzydłem, w którym siedzibę mają obecnie Przedszkole Publiczne nr 2, Miejska Biblioteka Publiczna oraz Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów oraz zagospodarowaniem terenu. Docelowo w skrzydle bocznym znajdować się będzie Przedszkole Publiczne nr 2. Przedmiot zamówienia obejmuje tylko zakres związany z budynkiem głównym. Dokument ten wskazuje na docelowe zagospodarowanie również skrzydła bocznego, które będzie realizowane w późniejszym terminie. Na tej podstawie należy odpowiednio zaprojektować i wykonać układy zasilania w poszczególne media, tak aby zabezpieczyć potrzeby nie tylko budynku głównego, ale również skrzydła bocznego do czasu jego przebudowy. Rozwiązania mają umożliwiać np. rozbudowę instalacji w kierunku skrzydła bocznego wraz z osobnym opomiarowaniem mediów. Aktualna struktura użytkowania budynku została przestawiona na załączonych rzutach. Na dodatkowym załączniku graficznym zaznaczono część budynku, która będzie przedmiotem prac projektowych i realizacji robót budowlanych przy czym, jeżeli wykonanie przedmiotu umowy wymagać będzie zaprojektowania i wykonania robót poza obszarem określonym w załączniku graficznym, to zakres ten też objęty będzie przedmiotem zamówienia. Planowane przedsięwzięcie a przede wszystkim rozwiązania projektowe i materiałowe, mają nawiązywać do obecnie istniejącego charakteru budynku i jego walorów historycznych. Zakres zobowiązań Wykonawcy obejmuje: 1. Sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi uzgodnieniami branżowymi, uzgodnieniami rzeczoznawców, pozwoleniami, zezwoleniami wynikającymi z przepisów prawa budowlanego, w tym opinią konserwatora zabytków oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. Zamawiający wymaga akceptacji dokumentacji projektowej przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. 2. Sporządzenie projektu aranżacji pomieszczeń. 3. Wykonanie, przed pracami projektowymi, ekspertyzy technicznej stanu ochrony przeciwpożarowej budynku z uzgodnieniem, w przypadku wymaganym z przepisami, z Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej. 4. Wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w projekcie budowlanym. 5. Zastosowanie takich rozwiązań, które zapewnią uzyskanie odstępstw od obowiązujących warunków technicznych, w przypadku kiedy nie ma możliwości ich spełnienia. 6. Wykonawca w wyznaczonym terminie winien wykonać roboty budowlane oraz przekazać kompletny operat kolaudacyjny, o którym mowa w SIWZ Część III. Istotne postanowienia umowy §9 pkt 2.2 umowy. Obowiązkiem Wykonawcy nie będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Pozostałe wymagania materiałowo technologiczne, niezbędne przy projektowaniu i realizacji robót budowlano-remontowych: • Tynki ścian i sufitów wewnętrznych: -wykończenie ścian i sufitów wewnętrznych gładzią gipsową, malowanie farbami emulsyjnymi lub lateksowymi (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu), -Zdobienia sufitów są elementami podlegającymi ochronie konserwatorskiej. Zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi należy te elementy zachować, a ich renowację wykonać zgodnie z założeniami programu konserwatorskiego przy zastosowaniu ogólnodostępnych technologii. • Okładziny ścian wewnętrznych: -płytki ceramiczne szkliwione, nasiąkliwość E>10%, dopuszczalne odchylenie od średniego wymiaru ±0,5% (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu), -drewniane elementy okładzin ściennych i uzupełnienia, objęte ochroną, zgodnie z zatwierdzonym planem prac konserwatorskich, -inne okładziny drewniane z drewna sosnowego, bejcowane i lakierowane, nawiązujące do podobnych istniejących elementów, • Podłogi i posadzki: -płytki gresowe, nasiąkliwość E<0,5%, ścieralność min. klasa IV, przeciwpoślizgowe min. R10, dopuszczalne odchylenie od średniego wymiaru ±0,5% (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania, -wykładzina z tworzyw sztucznych homogeniczna, gr. min. 2mm, typ biurowa, trudnozapalna, antypoślizgowa min. R9, odporna na ścieranie (Grupa P) -w pomieszczeniach nr MCK201, MCK 202, MCK206 należy bezwzględnie zachować parkiet. W pozostałych pomieszczeniach dopuszcza się inne rozwiązania zaakceptowane przez Zamawiającego na etapie projektu zgodnie z pkt. 2.5 Wymagania dotyczące wykończenia, Posadzki (str. 17) Programu funkcjonalno-użytkowego dla przebudowy budynku Centrum Kultury w Kamiennej Górze. • Stolarka okienna i drzwiowa: -kabiny WC wydzielone ściankami systemowymi, z laminatu warstwowego wysokociśnieniowego HPL gr. 12mm z drzwiami, (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu), -drzwi drewniane, nawiązujące wzorem i wymiarami do istniejących - I piętro -drzwi drewniane, płycinowe z ościeżnicą drewnianą regulowaną, (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu), -drzwi drewniane o odporności EI 30 (wydzielające strefy pożarowe) -stolarka okienna z profili pcv min. 5 komorowych, klasy a, U≤0,9 W/m2K, w kolorze białym, -stolarka okienna drewniana, sosnowa, U≤0,9 W/m2K, lakierowana w kolorze białym, -stolarkę okienną na ścianie budynku głównego na granicy stref pożarowych, która przebiega wzdłuż ściany łączącej budynek przedszkola i budynek główny należy wymienić na nową otwieraną o odporności ogniowej EI60okna, które znajdą się w sali widowiskowej po jej przebudowie (wydłużeniu) oraz okna w projektowanej sali teatralnej należy wyposażyć w rolety • Oświetlenie i instalacje elektryczne: -oprawy oświetleniowe ze źródłami światła typu TL5, LED lub MH, -oprawy oświetlenia awaryjnego typu LED, autonomiczne z jednostką monitorującą stan baterii, -należy wydzielić osobne układy pomiarowe i WLZ dla pomieszczeń Centrum Kultury i Biblioteki – dla innych instytucji jako pomiary wewnętrzne (przewidzieć przyszłą zmianę zasilania Przedszkola Publicznego jako osobny układ pomiarowy), • Dźwig osobowy -napęd hydrauliczny, udźwig min. 900kg, -układ automatycznego awaryjnego zjazdu na najbliższy przystanek i otwarcie drzwi w przypadku zaniku zasilania, -wykończenie za stali nierdzewnej, satyna, -sterowanie mikroprocesorowe, wyświetlacz LCD • Instalacje niskoprądowe -system monitoringu wizyjnego kompletny z rejestratorem (min. 14 dni), pulpitem sterowniczym, monitorami, lokalny do 8 kamer osobno dla Miejskiego Centrum Kultury i Biblioteki, -kamery cyfrowe, -system SAP z centralą w budynku Centrum Kultury z zapasem przeznaczonym na budynek Przedszkola Publicznego (instalacja do wykonania w następnym etapie), automatyczny z alarmowaniem Straży Pożarnej, -okablowanie strukturalne kategorii 6 bez wyposażenia sprzętowego, -system alarmowy wykrywania i sygnalizacji włamania z centralą główną i wydzieleniem układów kontrolujących dostęp do poszczególnych użytkowników (biblioteka, ZHP, Związek Emerytów) • Instalacje wentylacji, klimatyzacji, wodno-kanalizacyjne, ogrzewania -przy projektowaniu i wykonywaniu układów i systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji należy warunki techniczne w zakresie izolacyjności cieplnej obowiązujące od 01.01.2017 r., -system wentylacji należy zaprojektować i wykonać jako nawiewno-wywiewny z rekuperacją z układem sterowania, zapewniającym możliwie wysoki poziom oszczędzania energii (sposoby sterowania opisano w Programie funkcjonalno-użytkowym), -w wytypowanych w PFU pomieszczeniach zaprojektować i wykonać kompletne układy klimatyzacji (osuszanie, nawilżanie, grzanie i chłodzenie) -rekomendowane materiały podstawowe: ogrzewanie – rury CU, grzejniki stalowe, kanalizacja – pcv, woda – PP zgrzewane, • Projekty aranżacji wnętrz -projekt aranżacji wnętrz z uwzględnieniem programu prac konserwatorskich, przeniesieniem elementów podlegających ochronie konserwatorskiej -projekt aranżacji sali teatralnej z uwzględnieniem projektów sceny i widowni w formie amfiteatralnej, nagłośnienia oraz oświetlenia głównego i scenicznego -projekt aranżacji głównej sali widowiskowej z uwzględnieniem projektu nagłośnienia i oświetlenia -projekt aranżacji pomieszczeń biblioteki -aranżację sporządzić przy założeniu wysokiego standardu wykończenia z zastosowaniem elementów drewnianych, ze stali nierdzewnej -W ramach zamówienia należy wykonać aranżację funkcjonalną wskazującą rodzaj i umiejscowienie wyposażenia na rzutach oraz zawierającą rysunki poglądowe określające i opisujące kolorystykę i rodzaj zastosowanych materiałów, wymiary, rodzaj i lokalizację oświetlenia oraz wizualizację pomieszczeń. • Wyposażenie -urządzenia i armaturę sanitarną w pomieszczeniach sanitarnych i pomocniczych, -kompletne systemy wentylacyjne, klimatyzacyjne, wodno-kanalizacyjne, centralnego ogrzewania, elektrycznie, alarmowe, antywłamaniowe, monitoringu, SAP (ostrzegania o pożarze) oraz teletechniczne wraz ze wszystkimi urządzeniami i osprzętem pozwalającymi na użytkowanie tych systemów zgodnie z przeznaczeniem, -urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne (urządzenia klimatyzacyjne dotyczą pomieszczeń klimatyzowanych) -osprzęt elektryczny (włączniki, gniazda) – wszystkie pomieszczenia, -urządzenia oświetlenia podstawowego i awaryjnego, (oprawy oświetleniowe, skrzynki, tablice rozdzielcze, sterowniki, regulatory ) – dotyczy wszystkich pomieszczeń, -elementy zaciemniające na oknach – w sali teatralnej i widowiskowej. W sali widowiskowej istniejące rolety z napędem elektrycznym należy zachować, a na pozostałych oknach, które znajdą się w sali widowiskowej po przebudowie, zastosować rozwiązania analogiczne, -antresola i punkt informacyjny w sali głównej biblioteki, -winda, -platforma dla niepełnosprawnych -przedmiot zamówienia nie obejmuje przebudowy sceny w sali widowiskowej • Sala teatralna Należy przewidzieć i zaprojektować wykonanie: - instalacji elektrycznej gniazd wtykowych, koryta kablowe i gniazda wtykowe umożliwiające podłączenie urządzeń i dekoracji) - instalacji oświetleniowej, - instalacji nagłośnieniowej bez urządzeń W projekcie aranżacji należy uwzględnić, że sala teatralno-kinowa winna być wyposażona w scenę w formie podestu wyniesionego ponad poziom podłogi; kurtyną niepalną z kulisami wydzielonymi kotarami, ekran kinowy usytuowany na ścianie za kulisami, widownia na max. 50 osób o konstrukcji schodkowej stanowisko operatora dźwięku i światła (dopuszcza się stanowisko niezabudowane na lub obok widowni), elementy zaciemniające okna, kompletne stałe systemy oświetlenia podstawowego i scenicznego. Dopuszcza się rozwiązania przenośnej sceny i widowni. Nie przewiduje się budowy nowego dachu nad salą teatralną; istniejącą konstrukcję więźby należy pozostawić. Dopuszcza się zastosowanie wzmocnień umożliwiających np. likwidację mieczy, zastrzałów oraz obudowę elementów konstrukcji i połaci dachu od wewnątrz. Ponieważ zakłada się widownię na max 50 osób, można będzie ją zlokalizować w przestrzeni, w której nie ma elementów ograniczających widoczność lub ich ilość i powierzchnia przysłaniania jest mało znacząca. • Sala widowiskowa Dopuszcza się kontynuację istniejącego sufitu na części rozbudowanej. Nowe pomieszczenie operatora sali widowiskowej powinno być wyposażone w pulpit sterujący, umożliwiający sterowanie istniejącym oświetleniem (oświetlenie główne sali i sceniczne) • Biblioteka Przedmiotem zamówienia jest m.in. wykonanie projektu aranżacji biblioteki. Wymaga się by projekt aranżacji biblioteki obejmował główną salę z punktem informacyjnym i antresolą oraz pomieszczenia komunikacji (pomieszczenia MP101, MP102, MP106, MP108, MP109 na rzucie parteru – załącznik graficzny do PFU) i określił ilość, rodzaj i rozmieszczenie elementów wyposażenia biblioteki (regały i meble do przechowywania i ekspozycji zasobów, stoły, biurka, miejsca do siedzenia, miejsca do czytania, miejsca do przeglądania zasobów cyfrowych itp.), wykończenie i kolorystykę ścian i sufitów, rodzaj i rozmieszczenie oświetlenia itp. Księgozbiór biblioteki obecnie jest oceniony na 50 tys. tomów. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia punktu informacyjnego oraz wykonanie antresoli. Punkt informacyjny pełnił będzie funkcję punktu obsługi klienta; dopuszcza się wykonanie go jako miejsca ograniczonego np. zabudową meblową z ladą, otwartego na salę główną biblioteki; zabudowa powinna mieć półki i szafki do przechowywania np. kartotek i innych podręcznych dokumentów; punkt informacyjny ma posiadać możliwość podłączenia urządzeń elektrycznych i komputerowych (w tym podejścia sieci teletechnicznych). Antresola powinna stanowić element dekoracyjny i być miejscem gromadzenia zasobów książkowych. Jej szerokość winna umożliwić minimum ustawienie jednostronnych regałów na książki i wygodne przejście dla jednej osoby; na rzucie parteru (załącznik graficzny w PFU) przedstawiono propozycję lokalizacji antresoli. • Pomieszczenia kuchni, zmywalni, zaplecza kuchni W zakresie wymienionych funkcji należy zaprojektować i wykonać konieczne instalacje sanitarne i elektryczne dla przyszłego montażu niezbędnych urządzeń przy założeniu, że praca w kuchni polegać będzie na podgrzaniu i ostatecznym przygotowaniu dostarczonych z zewnątrz gotowych już potraw i napojów ale serwowanych na naczyniach nie jednorazowych. • Elementy chronione w budynku -Wszystkie istniejące witraże w oknach i naświetlach należy poddać odrestaurowaniu i uzupełnieniu brakujących fragmentów a w przypadku okien w ścianach zewnętrznych zamontować je w oknach ze szkłem termoizolacyjnym. Sposób montażu witraży w nowych oknach do rozwiązania przez Wykonawcę. -Elementy podlegające ochronie wyszczególnione są w dostępnych kartach adresowych. Ich pierwotna lokalizacja została dodatkowo przedstawiona na rysunku oznaczonym 3A_1-1, stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. Miejsca ich docelowego wbudowania należy określić w projekcie prac konserwatorskich i ewentualnie w projekcie aranżacji wnętrz. -Zdobienia sufitów należy zachować, a ich renowację wykonać zgodnie z założeniami programu konserwatorskiego. -zgodnie z wytycznymi Konserwatora Zabytków należy wykonać renowację klatki schodowej. Rozwiązania techniczne dotyczące balustrady należy przyjąć w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej na podstawie ekspertyzy ppoż oraz programu prac konserwatorskich. -Zamawiający nie posiada skrzydeł drzwiowych drzwi wejściowych z głównej klatki schodowej do holu II piętra ani dokumentacji obrazującej ich wygląd. Skrzydła drzwiowe należy odtworzyć zgodnie z wytycznymi Konserwatora Zabytków uzyskanymi staraniem Wykonawcy. UWAGI OGÓLNE DO TECHNOLOGII I MATERIAŁÓW: 1. Instalacje oświetleniowe ciągów komunikacyjnych zaprojektować i wykonać w sposób zapewniający oszczędność energii elektrycznej, np. zastosowanie systemów z wykorzystaniem czujek ruchu, opraw energooszczędnych itd. 2. Rozwiązania materiałowo-technologiczne związanych z termomodernizacją budynku zaprojektować i wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie zmniejszenia zapotrzebowania na energię cieplną co najmniej na poziomie określonym w audycie energetycznym. Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający informuje, iż posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane z tytułu własności oraz uzyska zgodę innych osób posiadających tytuł prawny do sąsiednich nieruchomości. Oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane zostanie sporządzone na etapie kompletowania dokumentacji przekazywanej organowi architektoniczno – budowlanemu. 2. W trakcie realizacji prac budowlanych należy wprowadzić zakaz wjazdu pojazdów na dziedziniec kompleksu Centrum Kultury oraz zapewnić bezkolizyjne dojście do kompleksu użytkowników skrzydeł bocznych kompleksu, w których się mieszczą lokale mieszkalne, Miejska Biblioteka Publiczna, Przedszkole Publiczne nr 2, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów”, Klub Sportowy RELAX. 3. Obiekt w trakcie prowadzenia prac budowlanych (dot. budynku głównego) zostanie wyłączony z użytkowania od dnia 1 kwietnia 2017 r. za wyjątkiem pomieszczeń zajmowanych obecnie przez przedszkole (wg PFU - MCK201, MCK202, MCK203, MCK204, MCK205, MCK206), które zostaną wyłączone z użytkowania od 15 lipca 2017 r. 4. Chodnik przy ścianie frontowej objęty jest gwarancją na wykonane roboty drogowe. Gwarancja obowiązuje do 11.10.2022 r. 5. Zamawiający nie posiada danych na temat docelowych szacunków zapotrzebowania na media oddzielnie dla skrzydeł bocznych budynku. Wykonawca winien przeanalizować założenia programowe dotyczące skrzydła bocznego (przedszkole) oraz stan istniejący dla skrzydła z funkcją mieszkalną, rozpoznać sposób ich zasilania w stanie istniejącym oraz po przebudowie i na tej podstawie oszacować wstępnie zapotrzebowanie na poszczególne media. W przypadku kiedy zajdzie konieczność budowy nowego przyłącza dla zapewnienia określonych warunków dostawy mediów, po stronie Wykonawcy będzie uzyskanie nowych warunków od gestorów sieci oraz budowa nowych przyłączy. Aktualne moce zamówione dla budynku Centrum Kultury wraz ze skrzydłami bocznymi, według wiedzy Zamawiającego: Zamówiona moc elektryczna: - Centrum Kultury I - 3 kW - Centrum Kultury II - 21 kW - Centrum Kultury III – 21 kW - Centrum Kultury III – 4 kW - Przedszkole Publiczne nr 2 – 40 kW - Biblioteka Publiczna – 21 kW Zamówiona moc cieplna: - Centrum Kultury - 0,255 MW - Miejska Biblioteka Publiczna – 0,025 MW 6. Zamawiający w razie potrzeby udostępni wyłonionemu w przetargu Wykonawcy posiadane umowy na dostawę mediów. 7. Struktura własności i dostęp do nieruchomości (wg załączonej mapy): -dz. nr 865, 238/7, 234/9, 238/9 obr. 6 m. Kamienna Góra stanowią własność Gminy Miejskiej Kamienna Góra Zamawiający zapewni nieodpłatny dostęp do obiektu Centrum Kultury poprzez te nieruchomości; -dz. nr 278 obr. 6 m. Kamienna Góra ul. Kościuszki to droga powiatowa (Powiat Kamiennogórski) – warunki wejścia w teren działki oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego należy uzgodnić z właścicielem - do uzyskania kosztem i staraniem Wykonawcy; -dz. nr 235, 238/2, obr. 6 m. Kamienna Góra – nieruchomości prywatne, wejście w teren za zgodą i na warunkach poszczególnych właścicieli – do uzyskania kosztem i staraniem Zamawiającego. 8. Istniejący „plac wewnętrzny” na działce nr 865 zostanie oddany do dyspozycji wykonawcy w części z uwagi na konieczność zapewnienia bezkolizyjnego dojścia użytkowników skrzydeł bocznych kompleksu, w których się mieszczą lokale mieszkalne, Miejska Biblioteka Publiczna, Przedszkole Publiczne nr 2, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów”, Klub Sportowy RELAX. Wykonawca uwzględniając te wymogi winien przedstawić i uzgodnić z Zamawiającym propozycję zajęcia „placu wewnętrznego”. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, a na zamontowane urządzenia gwarancji wynoszącej 36 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby dla wskazanych czynności związanych z realizacją robót budowlanych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił osoby wykonujące te roboty budowlane, tj.: -prace przygotowawcze, rozbiórkowe i porządkowe, -roboty murowe i betoniarskie, -roboty izolacyjne, -roboty tynkarskie, -roboty malarskie, -roboty posadzkowe i płytkowe, -roboty montażowe instalacji sanitarnych i grzewczych, -roboty montażowe instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych, -roboty montażowo-instalacyjne urządzeń dźwigowych, -roboty kamieniarskie, -roboty stolarskie i ciesielskie, -roboty związane z docieplaniem budynków. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wskazanych przez Wykonawcę osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży według wyboru Zamawiającego wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej określonej w Istotnych postanowieniach umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Przedstawione w PFU opracowania są tylko materiałem wyjściowym i pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zmiany w stosunku do przedstawionych wymagań pod warunkiem akceptacji przez Zamawiającego rozwiązań alternatywnych oraz uzyskania przez Wykonawcę wszelkich niezbędnych uzgodnień z osobami trzecimi. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych założeń PFU, poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych i konstrukcyjnych dla zadań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. W przypadku wyniknięcia rozbieżności w rozwiązaniach przedstawionych przez Zamawiającego w PFU a opracowanymi przez Wykonawcę, Wykonawca nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia. Przedstawione w PFU parametry są wielkościami szacunkowymi. Ostateczne wielkości zostaną ustalone na podstawie sporządzonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i projektów wykonawczych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie zł: sto tysięcy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach