Przetargi.pl
WYKONANIE w formule „zaprojektuj i wybuduj” instalacji fotowoltaicznej

Gmina Bielsk ogłasza przetarg

  • Adres: 09-230 Bielsk, Plac Wolnosci 3A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 24 265 01 01, 24 265 01 09 , fax. 24 265 01 05
  • Data zamieszczenia: 2023-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk
    Plac Wolnosci 3A
    09-230 Bielsk, woj. mazowieckie
    tel. 24 265 01 01, 24 265 01 09, fax. 24 265 01 05
    REGON: 611015566
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bielsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE w formule „zaprojektuj i wybuduj” instalacji fotowoltaicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” instalacji fotowoltaicznej dla zadań pn.:CZĘŚĆ I:„Dostawa wraz montażem instalacji fotowoltaicznej dla Oczyszczalni Ścieków w Bielsku”Krótki opis:Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie, dostawa i montaż Instalacji fotowoltaicznej o mocy min 49,68 kWp.Instalacja będzie miała za zadanie przetwarzać energię promieniowania słonecznego i po odpowiednim jej przetransformowaniu oddawać ją do sieci wewnętrznej obiektu Oczyszczalni Ścieków. Jej głównym przeznaczeniem będzie wykorzystanie energii na potrzeby własne a nadwyżki energii planuje się jako sprzedaż do sieci elektroenergetycznej.Zakres planowanych prac dla instalacji PV:• montaż dedykowanych naziemnych konstrukcji wsporczych. Wymagane jest, aby producent wykazał się odpowiednią certyfikacją jakościową i atestami na działanie sił ścinających i wyrywających,• montaż modułów PV o sumarycznej mocy 49,68 kWp, przy czym instalację PV należy zamontować na gruncie. • montaż falowników solarnych, przy czym zakłada się stosowanie falowników łańcuchowych o mocy jednostkowej nie większej niż 25 kW,• Wszystkie moduły PV mają być nowe (nie starsze niż 1 rok od daty produkcji) i wyposażone w optymalizatory mocy, niwelujące wpływ zacienienia na pracę całego układu.• okablowanie części DC oraz AC,• montaż osprzętu elektrycznego i energetycznego zgodnie z topologią poszczególnych obiektów,• przyłączenie instalacji do sieci elektro-energetycznej,• wykonanie prac pomocniczych budowlanych (przebicia, otwory montażowe, przejścia instalacyjne przez przegrody budowlane, wypełnienie otworów) oraz odtworzenie i naprawa elementów uszkodzonych,• wykonanie prac porządkowych mających na celu doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego,• przeprowadzenie rozruchu instalacji,• kontrole, próby, uruchomienie i regulacja instalacji,• montaż wizualizacji parametrów pracy instalacji,• pomiary ochronne,• teren na którym przewiduje się montaż modułów jest częściowo zadrzewiony – wykonawca dokona przycinki drzew w zakresie niezbędnym do funkcjonowania instalacji PV. Wykonawca przed przycinką wykona inwentaryzacje drzew i w razie konieczności uzyska w imieniu Zamawiającemu pozwolenie na ich wycinkę.Przedmiot zamówienia dla części I i II obejmuje również m.in.:a) opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami i sprawdzeń rozwiązań projektowych z odpowiednimi instytucjami, w tym wymaganych operatów, ekspertyz, dokumentacji hydrogeologicznej, dokumentację geotechniczną, itp., uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia wykonania robót budowlanych (jeśli będą wymagane prawem) b) przygotowanie wniosku i uzyskanie w imieniu Zamawiającego warunków przyłączenia do sieci energetycznej z firmy ENERGA- OPERATOR S.A. Oddział w Płocku c) Wykonanie prób, badań i rozruch instalacji fotowoltaicznej. Warunkiem uruchomienia instalacji są pozytywne wyniki obowiązujących pomiarów, które należy przeprowadzić po wykonaniu instalacji. Protokoły pomiarów przekazać Zamawiającemu.d) Przeszkolenie użytkownika co do zasad prawidłowej eksploatacji instalacji fotowoltaicznej wraz zopracowaniem szczegółowej instrukcji obsługi i przekazanie użytkownikowi,e) Podłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznej wraz ze zgłoszeniem przyłączenia instalacji dosieci dystrybucyjnej właściwego Operatora Sieci Dystrybucji (OSD), na podstawie wytycznychdostępnych u OSDPrzedmiot zamówienia (dla Części I i II) należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym (PFU).2. Numer CPV dotyczący przedmiotu zamówienia:71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne45000000-7 Roboty budowlane45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne3. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę następujących okresów gwarancji na następujące elementy składające się na przedmiot zamówienia:a) Gwarancji producenta paneli fotowoltaicznych:• nie mniej niż 10 lat na minimum 90% wydajności dla paneli fotowoltaicznych,• nie mniej niż 25 lat na minimum 80% wydajności dla paneli fotowoltaicznych,• nie mniej niż 10 lat gwarancji produktowej dla paneli fotowoltaicznych wraz z niezbędnym osprzętem oraz urządzeniami umożliwiającymi pracę całej instalacjib) Gwarancji Wykonawcy - minimum 36 miesięcy na wykonany przedmiot zamówienia (w tym roboty budowlano-montażowe oraz wszystkie urządzenia, elementy instalacji), licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia oraz zapewnienia bezpłatnego serwisu urządzeń na czas trwania gwarancji.4) Urządzenia wchodzące w skład instalacji muszą być fabrycznie nowe, mieć datę produkcji nie starszą niż 1 rok od daty dostawy, posiadać instrukcję i niezbędne dokumenty w języku polskim, oraz muszą mieć potwierdzenie dopuszczania do stosowania w Polsce.5) Czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie wady, awarii lub usterki w okresie gwarancji nie może byćdłuższy, niż 5 dni od momentu zgłoszenia. Przez czas reakcji rozumie się czas od momentu zgłoszenia do momentu rozpoczęcia usuwania zgłoszonej wady, awarii lub usterki. Do napraw gwarancyjnych Wykonawca jest zobowiązany użyć fabrycznie nowych elementów o parametrach nie gorszych niż elementów uszkodzonych sprzed usterki, wszelkie koszty napraw i kosztów eksploatacyjnych w okresie gwarancji są po stronie Wykonawcy.6) Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust.3 pkt. 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas realizacji zadania, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7) Stosowanie materiałów, urządzeń równoważnych:Jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji warunków zamówienia oraz jej załącznikach tj. PFU, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe określające standardy, wygląd i wymagania techniczne – a Zamawiający zgodnie z art. 99 ust.6 ustawy Pzp dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane.Oznacza to, że przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji robót materiały i urządzenia powinny spełniać parametry określone w dokumentacji przetargowej postępowania i nie powinny być gorsze od jej założeń (równe lub lepsze) tj. muszą być co najmniej: tej samej wytrzymałości, tej samej trwałości, spełniać te same funkcje, spełniać wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p.poż, posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie, atesty i aprobaty techniczne. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na wykonawcy, z którym została podpisana umowa. W takim wypadku wykonawca zobowiązany jest przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dany materiał (wyrób) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” instalacji fotowoltaicznej dla zadań pn.:CZĘŚĆ II:„Dostawa wraz montażem instalacji fotowoltaicznej dla Samorządowego Przedszkola w Bielsku” Krótki opis:Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie, dostawa i montaż Instalacji fotowoltaicznej na powierzchni dachu budynku Przedszkola o planowanej mocy 37,80 kWp.Instalacja będzie miała za zadanie przetwarzać energię promieniowania słonecznego i po odpowiednim jej przetransformowaniu oddawać ją do sieci wewnętrznej budynku Samorządowego Przedszkola. Jej głównym przeznaczeniem będzie wykorzystanie energii na potrzeby własne a nadwyżki energii planuje się jako sprzedaż do sieci elektroenergetycznej.Zakres planowanych prac dla instalacji PV:• montaż dedykowanych dachowych konstrukcji wsporczych. Wymagane jest, aby producent wykazał się odpowiednią certyfikacją jakościową i atestami na działanie sił ścinających i wyrywających,• montaż modułów PV o sumarycznej mocy 37,80 kWp, przy czym instalację PV należy zamontować na optymalnie wybranych dachach, po przeprowadzeniu odpowiednich prób funkcjonalnych i pomiarów. • montaż dwóch falowników solarnych, przy czym zakłada się stosowanie falowników łańcuchowych omocy jednostkowej nie większej niż 18000 W,• Wszystkie moduły PV mają być nowe (nie starsze niż 1 rok od daty produkcji) i wyposażone w niezbędne optymalizatory mocy, niwelujące wpływ zacienienia na pracę całego układu.• okablowanie części DC oraz AC,• montaż osprzętu elektrycznego i energetycznego zgodnie z topologią poszczególnych obiektów,• przyłączenie instalacji do sieci elektro-energetycznej,• wykonanie prac pomocniczych budowlanych (przebicia, otwory montażowe, przejścia instalacyjne przez przegrody budowlane, wypełnienie otworów) oraz odtworzenie i naprawa elementów uszkodzonych,• wykonanie prac porządkowych mających na celu doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego,• przeprowadzenie rozruchu instalacji,• kontrole, próby, uruchomienie i regulacja instalacji,• montaż wizualizacji parametrów pracy instalacji,• pomiary ochronne,• teren na którym przewiduje się montaż modułów jest częściowo zadrzewiony – wykonawcy nie wolno dokonywać żadnej przycinki drzew. Drzewo rośnie na działce nienależącej do Zamawiającego.Przedmiot zamówienia dla części I i II obejmuje również m.in.:a) opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami i sprawdzeń rozwiązań projektowych z odpowiednimi instytucjami, w tym wymaganych operatów, ekspertyz, dokumentacji hydrogeologicznej, dokumentację geotechniczną, itp., uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia wykonania robót budowlanych (jeśli będą wymagane prawem) b) przygotowanie wniosku i uzyskanie w imieniu Zamawiającego warunków przyłączenia do sieci energetycznej z firmy ENERGA- OPERATOR S.A. Oddział w Płocku c) Wykonanie prób, badań i rozruch instalacji fotowoltaicznej. Warunkiem uruchomienia instalacji są pozytywne wyniki obowiązujących pomiarów, które należy przeprowadzić po wykonaniu instalacji. Protokoły pomiarów przekazać Zamawiającemu.d) Przeszkolenie użytkownika co do zasad prawidłowej eksploatacji instalacji fotowoltaicznej wraz zopracowaniem szczegółowej instrukcji obsługi i przekazanie użytkownikowi,e) Podłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznej wraz ze zgłoszeniem przyłączenia instalacji dosieci dystrybucyjnej właściwego Operatora Sieci Dystrybucji (OSD), na podstawie wytycznychdostępnych u OSDPrzedmiot zamówienia (dla Części I i II) należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym (PFU).2. Numer CPV dotyczący przedmiotu zamówienia:71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne45000000-7 Roboty budowlane45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne3. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę następujących okresów gwarancji na następujące elementy składające się na przedmiot zamówienia:a) Gwarancji producenta paneli fotowoltaicznych:• nie mniej niż 10 lat na minimum 90% wydajności dla paneli fotowoltaicznych,• nie mniej niż 25 lat na minimum 80% wydajności dla paneli fotowoltaicznych,• nie mniej niż 10 lat gwarancji produktowej dla paneli fotowoltaicznych wraz z niezbędnym osprzętem oraz urządzeniami umożliwiającymi pracę całej instalacjib) Gwarancji Wykonawcy - minimum 36 miesięcy na wykonany przedmiot zamówienia (w tym roboty budowlano-montażowe oraz wszystkie urządzenia, elementy instalacji), licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia oraz zapewnienia bezpłatnego serwisu urządzeń na czas trwania gwarancji.4) Urządzenia wchodzące w skład instalacji muszą być fabrycznie nowe, mieć datę produkcji nie starszą niż 1 rok od daty dostawy, posiadać instrukcję i niezbędne dokumenty w języku polskim, oraz muszą mieć potwierdzenie dopuszczania do stosowania w Polsce.5) Czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie wady, awarii lub usterki w okresie gwarancji nie może byćdłuższy, niż 5 dni od momentu zgłoszenia. Przez czas reakcji rozumie się czas od momentu zgłoszenia do momentu rozpoczęcia usuwania zgłoszonej wady, awarii lub usterki. Do napraw gwarancyjnych Wykonawca jest zobowiązany użyć fabrycznie nowych elementów o parametrach nie gorszych niż elementów uszkodzonych sprzed usterki, wszelkie koszty napraw i kosztów eksploatacyjnych w okresie gwarancji są po stronie Wykonawcy.6) Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust.3 pkt. 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas realizacji zadania, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7) Stosowanie materiałów, urządzeń równoważnych:Jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji warunków zamówienia oraz jej załącznikach tj. PFU, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe określające standardy, wygląd i wymagania techniczne – a Zamawiający zgodnie z art. 99 ust.6 ustawy Pzp dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane.Oznacza to, że przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji robót materiały i urządzenia powinny spełniać parametry określone w dokumentacji przetargowej postępowania i nie powinny być gorsze od jej założeń (równe lub lepsze) tj. muszą być co najmniej: tej samej wytrzymałości, tej samej trwałości, spełniać te same funkcje, spełniać wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p.poż, posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie, atesty i aprobaty techniczne. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na wykonawcy, z którym została podpisana umowa. W takim wypadku wykonawca zobowiązany jest przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dany materiał (wyrób) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:• dla CZĘŚCI I - 3.000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych 00/100.• dla CZĘŚCI II - 2.000,00 zł słownie: dwa tysiące złotych 00/1002) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3) Wadium musi obejmować okres związania ofertą określony w Rozdziale XII.14) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.4. zdolności technicznej lub zawodowej:W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do:4.1. wykazania, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał:• minimum jedno zamówienie dotyczące dostawy wraz z montażem oraz uruchomieniem instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 30 kW w ramach jednego zamówienia.UWAGA:• Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.• W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencyjności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wymaga, aby warunek dotyczył dostaw wykonywanych w okresie dłuższym niż 3 lata tj. w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert.4.2 Wykazania, że Wykonawca dysponuje: minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, jest wpisany na listę członków Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonych od odpowiedzialności cywilnej, posiada doświadczenie minimum jedno zamówienie dotyczące wykonania dokumentacji projektowej na budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 30 kW minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, jest wpisany na listę członków Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonych od odpowiedzialności cywilnej.Uwaga:1) Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 831).2) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenia posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.3) W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2020 r poz. 220).6. Zasady korzystania z zasobów innych podmiotów:a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.b) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają dostawy lub roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.d) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. c), potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:• zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;• sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;• czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy lub roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.e) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.f) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.g) Na wezwanie Zamawiającego wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, a który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów właściwych podmiotowych środków dowodowych odpowiednio do udostępnianych zasobów oraz podmiotowych środków dowodowych potwierdzające brak podstaw wykluczenia (Rozdział XI. pkt. 2 SWZ).h) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-21

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach