Przetargi.pl
Wykonanie V etapu robót w ramach zadania inwestycyjnego "Budowa nowego obiektu Środowiskowego Domu Samopomocy w Łasku przy ul. Lutomierskiej"

Gmina Łask ogłasza przetarg

  • Adres: 98100 Łask, ul. Warszawska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 768 300 , fax. 436 768 388
  • Data zamieszczenia: 2017-08-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łask
    ul. Warszawska 14
    98100 Łask, woj. łódzkie
    tel. 436 768 300, fax. 436 768 388
    REGON: 73093451300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lask.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie V etapu robót w ramach zadania inwestycyjnego "Budowa nowego obiektu Środowiskowego Domu Samopomocy w Łasku przy ul. Lutomierskiej"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja V etapu robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego: „Budowa nowego obiektu Środowiskowego Domu Samopomocy w Łasku przy ul. Lutomierskiej” . 2.Przedmiotowa inwestycja realizowana jest w Łasku przy ul. Lutomierskiej na działce o powierzchni 2 895 m2, nr ewid. 55 obręb 9. Jest to kolejny, V etap budowy dwukondygnacyjnego niepodpiwniczonego budynku na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy w Łasku. Powierzchnia zabudowy obiektu to 689 m2. W ramach inwestycji zaplanowano parking na 6 miejsc, w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych, ciągi jezdne i piesze o powierzchni 1 098 m2 z jednym zjazdem z ulicy Lutomierskiej oraz miejsce utwardzone pod pojemniki na odpady. Obecnie budynek jest w stanie surowym zamkniętym, wykonano pokrycie dachu z blachy, a na niższej części budynku wykonano „dach zielony”, wymurowane są ściany działowe, zmontowano stolarkę okienną i drzwiową zewnętrzną, wybudowano część instalacji. 3. W ramach przedmiotowego zamówienia planuje się wykonanie: 3.1.BRANŻA BUDOWLANA: 3.1.1.wykończenia ścian i stropów, 3.1.2.podłoża i posadzki parteru ,3.1.3.podłoża i posadzki piętra, 3.1.4.elewacji, 3.1.5.robót zewnętrznych. 3.2.BRANŻA SANITARNA 3.2.1. wewnętrznej instalacji wodociągowej, 3.2.2.wewnętrznej instalacji zimnej wody i przeciwpożarowej, 3.2.3. wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, 3.2.4.instalacji c.o. i zasilania nagrzewnic, 3.2.5.wentylacji mechanicznej, 3.2.6.instalacji solarów. 3.3.BRANŻA ELEKTRYCZNA 3.3.1.instalacji niskoprądowej, 3.3.2. instalacji oddymiania AFG, 3.3.3. okablowanie strukturalne, 3.3.4.głównego punktu dystrybucji GPD, 3.3.5. instalacji domofonowej.UWAGA:W kosztach oferty należy uwzględniać pozycje zgodnie z załącznikiem o nazwie Zakres robót do wykonania w ramach V etapu zamówienia. 4. Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy: 4.1.Na etapie realizacji zamówienia zapewnienie kierowników robót odpowiedniej specjalności techniczno-budowlanej. 4.2.Organizacja i zagospodarowanie placu budowy. 4.3.Przedłożenie przed zawarciem umowy kosztorysu ofertowego w formie uproszczonej odzwierciedlającego cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia, zawartą w formularzu ofertowym. Kosztorys ofertowy powinien zawierać pozycje zgodnie z załącznikiem o nazwie Zakres robót do wykonania w ramach V etapu zamówienia. 4.4.Przedłożenie proponowanych do zastosowania materiałów i urządzeń Przedstawicielowi Zamawiającego na budowie (inspektorowi nadzoru) w celu uzgodnienia i akceptacji. Należy dodatkowo udokumentować parametry i właściwości poprzez dołączenie stosownych dokumentów. 4.5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej odpowiedniej do zakresu wykonanych robót z niezbędnymi pomiarami, certyfikatami zgodności, aprobatami technicznymi, deklaracjami zgodności i innymi dokumentami dopuszczającymi do stosowania na zastosowane materiały wraz z ich wykazem. 4.6. Uporządkowanie terenu po zakończeniu robót. 5.Wymagania dotyczące robót: 5.1.Wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., zgodnie z poleceniami Przedstawiciela Zamawiającego na budowie (inspektora nadzoru). 5.2.Roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz wymogami niniejszej specyfikacji. 5.3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również: 5.3.1.wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót; 5.3.2.Wszelkie inne roboty, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, prace, czynności, obowiązki i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej, przedmiaru robót). 6. Wymogi dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia: 6.1.Przedmiotowe zadanie należy wykonać tak, aby spełniało swoją funkcję, zgodnie wymogami określonymi w SIWZ (w tym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej) oraz zgodnie ze wskazanymi tam normami. 6.2.Wykonawca dokona urządzenia placu budowy (woda, energia itp.) we własnym zakresie i na własny koszt oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami zabezpieczy i oznakuje, miejsca wykonywania robót, jak również zabezpieczy miejsca składowania materiałów. 6.3.Wykonawca zobowiązany będzie przyjąć na siebie obowiązki wytwórcy odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) i zagospodaruje na swoją odpowiedzialność i koszt odpady powstałe podczas realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu kserokopii karty przekazania odpadu potwierdzającej odbiór odpadów przez uprawnione podmioty lub osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami. 6.4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność (w tym finansową) za wszelkie uszkodzenia spowodowane podczas wykonywania robót, w tym również za uszkodzenia sieci bądź instalacji znajdujących się na terenie budowy. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki nr 8 i 9 do SIWZ. Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy do wyliczenia ceny ofertowej – załącznik nr 10 do SIWZ. 8.Jeżeli w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 8 i 9 do SIWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 8 i 9 do SIWZ. 9.Wszystkie wbudowane materiały i wyroby muszą posiadać niezbędne dopuszczenia wymagane Prawem Budowlanym. 10.Wymagania dla Wykonawcy dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: 10.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji umowy, o ile nie będą one wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej:- wykończenia ścian i stropów,- podłoża i posadzki parteru,- elewacji,- robót zewnętrznych,- wewnętrznej instalacji wodociągowej,- wewnętrznej instalacji zimnej wody i przeciwpożarowej,- wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej,- instalacji c.o. i zasilania nagrzewnic,- wentylacji mechanicznej,- instalacji solarów,- instalacji niskoprądowej,- instalacji oddymiania AFG,- okablowanie strukturalne,- głównego punktu dystrybucji GPD,- instalacji domofonowej. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 10.2.W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 10.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 10.3.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 10.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:wykaz osób, które realizują zamówienie wraz z oświadczeniem wykonawcy lub podwykonawcy, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby oraz imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 10.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 10.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 10.1. czynności 10.5.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 11.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 12. W przypadku niniejszego zamówienia na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w te roboty. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót. 13.W celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania, zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. 14. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w cenie ofertowej wszelkich kosztów i czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną, w tym w szczególności: robót przygotowawczych i porządkowych, wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wykonania i utrzymania oznakowania tymczasowego, zorganizowania i zagospodarowania placu budowy, w tym kosztów niezbędnych mediów, wszelkich nadzorów wykonywanych przez gestorów sieci, wykonania dokumentacji powykonawczej oraz pełnej obsługi geodezyjnej wraz z inwentaryzacją powykonawczą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zasady wnoszenia wadium 1.1.Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 23 000,00 zł. 1.2.Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 84 1240 3288 1111 0000 2807 7394. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego. 1.4.Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą w jednym opakowaniu (oryginału prosimy nie złączać trwale z formularzem ofertowym). 1.5. Z treści wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wynikać, że zabezpiecza ono ofertę składaną wspólnie. 1.6.Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dotyczy to również wspólników spółki cywilnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach