Przetargi.pl
Wykonanie usługi polegającej na zebraniu, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Węgierska Górka na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady.

Gmina Węgierska Górka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-350 Węgierska Górka, Zielona
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338609742 , fax. 338609741
  • Data zamieszczenia: 2020-05-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Węgierska Górka
    Zielona 43
    34-350 Węgierska Górka, woj. śląskie
    tel. 338609742, fax. 338609741
    REGON: 07218274600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.wegierska-gorka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi polegającej na zebraniu, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Węgierska Górka na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Powierzchnia gminy wynosi 7 706 ha. W jej skład wchodzą 4 sołectwa: Węgierka Górka, Cięcina, Żabnica, Cisiec. Liczba ludności wynosi ok. 14 953 mieszkańców (stan na dzień 30.04.2020 r.). Liczba podmiotów wytwarzających odpady komunalne na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady wynosi ok. 558 (należy przez to rozumieć: żłobki, przedszkola, szkoły wszelkiego typu, pensjonaty, hotele, przychodnie, gabinety lekarskie oraz zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, budynki letniskowe i rekreacyjne, lokale handlowe, usługowe i handlowo-usługowe , lokale gastronomiczne, ogródki działkowe, cmentarze, 1. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które będzie trzeba odebrać i zagospodarować szacuje się na około 270 Mg 2. Częstotliwość wykonania usługi z nieruchomości niezamieszkałych 2.1. ze żłobków, przedszkoli, szkół wszelkiego typu, z pensjonatów, hoteli, przychodni, gabinetów lekarskich oraz zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych, z budynków letniskowych i rekreacyjnych: a) odpady zmieszane – jeden raz w miesiącu, b) zbierane selektywnie papier, tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne – jeden raz w miesiącu, c) odpady „bio” – 6 razy w roku, w miesiącach: maj, czerwiec, lipiec, wrzesień, październik, listopad, d) popiół i żużel z kotłów CO – 9 razy w roku, w miesiącach: styczeń, luty, marzec kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, listopad, grudzień, e) odpady wielkogabarytowe – dwa razy w roku; 2.2. z lokali handlowych, usługowych i handlowo – usługowych oraz lokali gastronomicznych: a) odpady zmieszane – jeden raz w miesiącu, b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania – jeden raz w miesiącu, c) odpady „bio” – 6 razy w roku, w miesiącach: maj, czerwiec, lipiec, wrzesień, październik, listopad, d) popiół i żużel z kotłów CO – 9 razy w roku, w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, listopad, grudzień, e) odpady wielkogabarytowe – dwa razy w roku; 2.3. z ogródków działkowych: a) odpady zmieszane – w miesiącach: od stycznia do czerwca oraz od września do grudnia - jeden raz w miesiącu; w miesiącach lipiec i sierpień – 2 razy w miesiącu, b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne – jeden raz w miesiącu; c) odpady „bio” – 6 razy w roku, w miesiącach: maj, czerwiec, lipiec, wrzesień, 3. październik, listopad, 2.4. z terenu cmentarza: a) odpady zmieszane – jeden raz w miesiącu, b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania – jeden raz w miesiącu; 3.W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi : 3.1.Odbieranie od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Węgierska Górka następujących rodzajów odpadów : 1) niesegregowane zmieszane odpady komunalne z wyłączeniem odpadów wymienionych w pkt.2 2) selektywnie zbierane: a)papieru, b)szkła c)tworzywa sztuczne d)metale e)opakowania wielometariałowe f)popiół i żużel z kotłów CO g)bioodpady h) przeterminowane leki i chemikalia i)zużyte baterie i akumulatory j)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, k)odpady budowlane i rozbiórkowe l)zużyte opony m)odpady tekstyliów i odzieży n)opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach o)odpadów niekwalifikujących do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie podawania i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek p)odpady niebezpieczne q)meble i inne odpady wielkogabarytowe 3.2.Bezpośrednio z nieruchomości niezamieszkałych odbierane będą odpady komunalne wyszczególnione w ust.1 i 2 z zastrzeżeniem pkt.2 lit. a- g - zgromadzone w pojemnikach w ilości wskazanej w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, po przekroczeniu, której właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są niezwłocznie dokonać korekty deklaracji lub spisać z podmiotem odbierającym odpady dodatkową umowę . 3.3.Odpady określone w pkt.3.1 pkt.2 lit. h- q powinny być dowiezione samodzielnie przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych za dodatkowa opłatą za wyjątkiem baterii i akumulatorów w ilości nie większej niż ilość posiadanych samochodów oraz przeterminowanych leków pochodzących od niemedycznych działalności gospodarczych. 3.4.Zagospodarowanie zebranych i odebranych odpadów komunalnych będzie odbywało się w następujący sposób: 3.4.1. Przekazywanie zebranych i odebranych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych odpadów komunalnych, odpadów zielonych przeznaczonych do składowania bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie III lub jeśli RIPOK odmówi, to zgodnie z art. 20 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3.4.2.Przekazywanie zebranych i odebranych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego odbierającego odpady do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, o której mowa w art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3.5.Punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), musi być zlokalizowany na terenie gminy Węgierska Górka oraz musi umożliwiać, przyjmowanie odpadów, o których mowa w pkt 3 ppkt. 3.1. 3.5..1.Punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powinien przyjmować odpady od mieszkańców gminy przez cały czas obowiązywania umowy. Punkt selektywnej zbiórki odpadów powinien być czynny w dnie robocze: poniedziałek od godz.1000do godz.1800, od wtorku do piątku od godz.900do godz.1400, sobota od godz.900do godz.1300 3.5.2.Wymagania dotyczące prowadzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK): a)teren musi być wyposażony w niezbędnej ilości urządzenia (pojemniki i kontenery lub wydzielone segmenty) umożliwiające prawidłowy odbiór i magazynowania dostarczonych odpadów; b)teren musi być utwardzony, ogrodzony, oświetlony i zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych, spełniający wymagania prawne dotyczące emisji hałasu i zanieczyszczeń, warunków sanitarnych i budowlanych; c)na terenie PSZOK znajdować się musi, w miejscu ogólnie dostępnym, tablica informacyjna zawierająca dane Wykonawcy (pełna nazwa, adres i nr telefonu), wykaz rodzajów przyjmowanych odpadów komunalnych, dni i godziny pracy PSZOK; d)odpady zebrane w PSZOK będą przekazywane do podmiotów uprawnionych do ich odzysku lub unieszkodliwiania; e)odpady zielone przyjmowane na PSZOK będą przekazywane bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; f)wyposażenie PSZOK w wagi z ważnymi świadectwami zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar; g)miejsca magazynowania zebranych odpadów komunalnych będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych; h)Wykonawca ma zadbać o czystość i porządek na terenie PSZOK. 3.5.3. Wykonawca w ramach prowadzonego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przyjmie i przekaże do instalacji zgodnie ze złożoną deklaracją następujące rodzaje odpadów:  papier  szkło  tworzywa sztuczne  metal  opakowania wielomateriałowe  popiół i żużel z kotłów CO  bioodpady  przeterminowane leki i chemikalia  zużyte baterie i akumulatory  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,  odpady budowlane i rozbiórkowe  zużyte opony  odpady tekstyliów i odzieży  opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach  odpadów niekwalifikujących do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie podawania i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek  odpady niebezpieczne  meble i inne odpady wielkogabarytowe 3.5.4. Wykonawca w ramach prowadzonego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych ma obowiązek: a) Prowadzenia na bieżąco ewidencji ilościowej i jakościowej wraz ze wskazaniem konkretnego adresu nieruchomości, z której przyjmowane są odpady, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) 3.6.Działania informacyjne: Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej Harmonogramu odbioru odpadów. 4.Wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 4.1. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 4.1.1. Sprawozdawczość – podmiot świadczący usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do prowadzenia rzetelnej dokumentacji związanej z działalnością objętą niniejszym zamówieniem oraz przekazywania zamawiającemu: a) sprawozdań, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych w/w ustawy, dotyczących ilości usuniętych odpadów z nieruchomości, b) raportu miesięcznego odebranych odpadów z nieruchomości zawierającego: - informację o masie poszczególnych rodzajów zebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; - wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. c) raportu o odebranych odpadach wielkogabarytowych, zużytych oponach, zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym podczas prowadzonej akcji, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania. (nie ujętych w harmonogramie) d) rocznych sprawozdań w ramach prowadzonego punktu selektywnej zbiórki odpadów z zawierających: 1) rejestr nieruchomości, z których dostarczono odpady; 2) ilość przyjętych odpadów; 4.1.2. Przekazywanie dla Zamawiającego wraz z fakturami kart przekazania odpadów lub karty ewidencji odpadów, poszczególnych odpadów w danym miesiącu potwierdzonych przez instalację przyjmującą odpady. 4.1.3. W/w sprawozdania i raporty muszą być przekazywane Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej (w formacie Excel lub Word). 4.1.4. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia kopie dowodów dostarczania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie III dla Województwa Śląskiego lub jeśli RIPOK odmówi, to do instalacji zastępczej, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 4.2. W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 4.2.1.Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne na podstawie harmonogramu odbioru odpadów. Harmonogram odbioru odpadów obejmie okres od 1 lipca 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku. 4.2.2.Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia Harmonogramu odbioru odpadów na własnej stronie internetowej. Zamawiający umieści także Harmonogram odbioru odpadów na własnej stronie internetowej. 4.2.3.Wszelkie zmiany Harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 4.2.4.Wykonawca poinformuje mieszkańców (w sposób zwyczajowo przyjęty) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru, jeżeli takie wystąpią. 4.2.5.Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi oraz nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia. 4.3. W zakresie pojemników na odpady komunalne zmieszane i pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: 4.3.1.Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości zakup lub dzierżawę pojemników do zbierania odpadów komunalnych. 4.3.2.Wykonawca zaopatrzy bezpłatnie właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane . 4.3.3.Worki do segregacji muszą posiadać następujące parametry: a)worki do segregacji muszą posiadać następujące parametry papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma) - worek w kolorze niebieskim z napisem „PAPIER”; b)szkło (bezbarwne i kolorowe) i odpady opakowaniowe ze szkła - worek w kolorze zielonym z napisem „SZKŁO”; c)tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe oraz metal – worek w kolorze żółtym z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”; d)odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym odpady kuchenne oraz opakowania ulegające biodegradacji worek koloru brązowego z napisem „BIO”; e)worki muszą wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy; f)worki muszą być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE. g)w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady ma obowiązek zostawienia źle wysegregowane odpady na nieruchomości z pisemną informacją dla właściciela o konieczności ich posegregowania. Każda taka sytuacja powinna być udokumentowana w formie dokumentacji fotograficznej z datą wykonania, w sposób niebudzący wątpliwości w zakresie przypisania odpadów do konkretnej nieruchomości, przez pracownika przedsiębiorstwa. W razie powtórzenia się sytuacji, sporządzona dokumentacja fotograficzna będzie podstawą do wydania decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty przez Urząd Gminy. 4.4. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 4.4.1.Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 4.4.2.Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 4.4.3.Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 4.4.4.Wykonawca ma obowiązek tak zorganizować transport odpadów, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego. 4.4.5.Wykonawca ma obowiązek zapewnienia przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 4.5. Inne obowiązki Wykonawcy: 4.5.1.Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczenie niedogodności dla mieszkańców Gminy Węgierska Górka do niezbędnego minimum. 4.5.2.Garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie posiadanej bazy magazynowo - transportowej. 4.5.3.Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo Wykonawcy. 4.5.4.Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, złych warunków atmosferycznych w takim przypadku właściciel nieruchomości jest zobowiązany wystawić odpady komunalne przy najbliższej drodze publicznej do której jest możliwy dojazd śmieciarki. 4.5.5.Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w szczególności z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Węgierska Górka. 4.5.6.Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 4.5.7.Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 4.5.8.Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (np. uszkodzenie chodnika, pojemnika na odpady itp.) 4.5.9.Prowadzenie kampanii informacyjnej (ogłoszenia na tablicach informacyjnych, strona internetowa Wykonawcy, informacja na stronie Zamawiającego) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni świątecznych. 4.5.10.Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (sesjach Rady Gminy, Komisjach Gminnych, Radach Sołeckich, zebraniach wiejskich itp.) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, a na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3-dniowym. 4.5.11.Umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4.5.12.Wykonawca zobowiązany jest w trakcie trwania umowy do przestrzegania ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). 4.5.13.Odbiór odpadów z wszystkich bez wyjątku nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady zlokalizowanych na terenie gminy Węgierska Górka. W związku z wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych, w sytuacjach utrudnionego dojazdu do posesji tj. ulewne deszcze, śnieżyce roztopy itp. właściciel nieruchomości jest obowiązany wystawić odpady komunalne przy najbliższej drodze publicznej do której jest możliwy dojazd śmieciarki. 4.5.14.Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wszystkich nowych nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady zgłaszanych przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca będzie odbierał odpady z tych nieruchomości począwszy od pierwszego określonego w harmonogramie terminu odbioru odpadów, przypadającego po zgłoszeniu. 4.5.15.Wykazanie, w dniu podpisania umowy, gotowości funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego na terenie gminy Węgierska Górka. 4.5.16.Wykazanie w dniu podpisania umowy, gotowości funkcjonowania bazy magazynowo-transportowej usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 4.6. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: 4.6.1.Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych pracownicy Wykonawcy mają obowiązek natychmiast usunąć. 4.6.2.Jeżeli miejsce opróżniania pojemników na odpady stałe nie jest miejscem ich ustawienia, to zachowanie porządku i czystości w takim miejscu należy do Wykonawcy. 4.6.3.W przypadku nieterminowego wywozu odpadów, jeśli dojdzie do ich nadmiernego nagromadzenia również poza pojemnikami, uprzątnięcie miejsca ustawienia pojemników należy do Wykonawcy. 4.6.4.Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu należy do Wykonawcy. 4.6.5.Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu) winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej), w szczególności §4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. 1)Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych), 2)Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2.Forma wadium. 1)Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 2.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp , oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej; - Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy, z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; f) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja lub poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej h) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania Ofertą. 3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Nazwa banku: Bank Spółdzielczy w Węgierskiej Górce Nr: 26 8131 0005 0000 0215 2000 0040 2) Przelew powinien wskazywać numer, nazwę postępowania, w którym składana jest oferta. 3) Do Oferty zasadnym jest dołączyć kopię polecenia przelewu. 4) Oryginał poręczenia, gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej zapłaty wadium należy zdeponować w kasie Urzędu Gminy w Węgierskiej Górce, ul. Zielona 43, 34-350 Węgierska Górka, pok. nr 15, I piętro. 4.Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania Ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania Ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej, lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, wyklucza się z udziału w postępowaniu. 5.Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium: 1)wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego wadium zostało zatrzymane lub którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza 2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1)Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp , oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej; 2) Wykonawca, którego Oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3)Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) z Wykonawcą, którego Ofertę wybrano, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże, że posiada: a) Wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Węgierska Górka w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na podstawie art. 9b – 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; b) wpis do rejestru BDO tj. bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami w zakresie transportu odpadów określonych w zamówieniu z 24 stycznia 2018 r. na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach (Komunikat Ministra Środowiska z 24 stycznia 2018 r. – Dz.Urz.RP z 2019 r., poz. 701. Adres strony internetowej BDO: www.bdo.mos.gov.pl
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W przypadku złożenia co najmniej 2 ofert w postępowaniu w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.wegierska-gorka.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do Specyfikacji. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2.Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt V.4, na podstawie których Wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3.Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1)wypełniony Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do Specyfikacji), 2)dowód wniesienia wadium 4)w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5)pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania Wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4.Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5.W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 6.Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7.Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej Wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8.W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich – tabela A. http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach