Przetargi.pl
Wykonanie usługi polegającej na monitorowaniu i ograniczaniu występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie wraz z płoszeniem ptaków (przez okres 4 miesięcy) z Zespołu Pałacowo-Parkowego – zadanie nr 1. Wykonanie odłowu/odstrzału redukcyjnego zwierzyny bytującej na lotnisku w Dęblinie – zadanie nr 2.

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08-521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08-521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
    REGON: 61456920000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi polegającej na monitorowaniu i ograniczaniu występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie wraz z płoszeniem ptaków (przez okres 4 miesięcy) z Zespołu Pałacowo-Parkowego – zadanie nr 1. Wykonanie odłowu/odstrzału redukcyjnego zwierzyny bytującej na lotnisku w Dęblinie – zadanie nr 2.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na monitorowaniu i ograniczaniu występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie wraz z płoszeniem ptaków (przez okres 4 miesięcy) z Zespołu Pałacowo-Parkowego – zadanie nr 1. Wykonanie odłowu/odstrzału redukcyjnego zwierzyny bytującej na lotnisku w Dęblinie – zadanie nr 2. Zadanie I - Świadczenie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie wraz z płoszeniem ptaków (przez okres 4 miesięcy) z Zespołu Pałacowo-Parkowego Zadanie II – Świadczenie usług wykonanie odłowu/odstrzału redukcyjnego zwierzyny bytującej na lotnisku w Dęblinie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77600000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, tj: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SIWZ. 2. Zgodnie z art. 24aa ustawy, Zamawiający dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, dotyczących: 3.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zadanie I: Warunek kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem: - posiada ważną Legitymację Polskiego Związku Łowieckiego potwierdzającej posiadanie przez Wykonawcę uprawnień sokolniczych (zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie z późn. zmianami). W legitymacji winny być pieczątki potwierdzające opłacenie składek. Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług. - posiada ważną decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. – Prawo łowieckie. Zadanie II: Warunek kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem: - posiada ważne zezwolenie na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej i przystrzeliwaniu broni myśliwskiej (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie). - posiada uprawnienia selekcjonerskie pozwalające na prowadzenie odstrzału redukcyjnego wszystkich zwierząt łownych (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie). 3.2 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 3.3. Zdolności technicznej lub zawodowej. Zadanie I: a) Warunek zdolności technicznej lub zawodowej - pozwalającej na wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał: - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej: - jedno zamówienie obejmujące swym zakresem: świadczenie usług płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach cywilnych lub wojskowych na łączną kwotę już wykonanej usługi minimum - 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) jest określona w innej walucie niż w złotych polskich Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień opublikowania Ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W odniesieniu do nadal wykonywanych usług - część zrealizowanej faktycznie usługi musi wypełnić wymogi określone przez Zamawiającego na dzień składania oferty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego: warunek zdolności technicznej lub zawodowej: dla zadania I Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić łącznie. - co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia sokolnicze (zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie) posiadającymi ważne Legitymacje Polskiego Związku Łowieckiego, potwierdzające posiadanie przez te osoby uprawnień sokolniczych. W legitymacji tej winny być pieczątki potwierdzające opłacenie składek, Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług. Przynajmniej jedna z osób posiadających uprawnienia sokolnicze musi posiadać co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych. Osoby posiadające uprawnienia sokolnicze muszą posiadać ważną decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. – Prawo łowieckie. Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do „Wykazu osób” stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. Potencjał techniczny - samochód przeznaczony do przemieszczania się po/oraz poza terenem lotniska, przystosowany do przewożenia ptaków łowczych, ptaków schwytanych w za pomocą pułapek żywołownych oraz psów; - co najmniej jeden pistolet hukowy; - środki optyczne, potrzebne do identyfikacji ptaków (lornetka); - posiada od 4 do 8 ptaków łowczych zdolnych do pracy, posiadających świadectwa zwalniające z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydane przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES) oraz zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody zarejestrowanych we właściwym dla miejsca ich utrzymywania starostwie powiatowym; - odpowiednie dokumenty Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku; Optymalnie do pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał następujące gatunki ptaków: • Raróg (Falco cherrug) • Raróg górski (Falco biarmicus) • Sokół wędrowny (Falco peregrinus) • Jastrząb (Accipiter gentilis) • Myszołowiec (Parabuteo unicinctus) • lub inne gatunki, których wykorzystanie zostanie wskazane, jako zasadne na dęblińskim lotnisku oraz uzgodnione z Zamawiającym Wykonawca nie będzie przetrzymywał i wykorzystywał do pracy na lotnisku żadnych gatunków sów (Strigiformes) oraz pustułki (Falco tinnunculus); - posiadaniem co najmniej dwóch psów, w tym przynajmniej jednego psa rasy Border Collie lub 3-4 psów innych ras wraz z dokumentami ich pochodzenia, odpowiednio wyszkolonych do pracy na lotniskach. Każdy z psów musi posiadać książeczkę zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami; - posiada w samochodzie i swobodnie posługuje się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (optymalnie Przewodnik Collinsa, Ptaki); Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do „Wykazu osób” stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. Zadanie II: a) Warunek zdolności technicznej lub zawodowej - pozwalającej na wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał: - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia selekcjonerskie udokumentowane wpisem do ważnej Legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie, pozwalające na prowadzenie odstrzału redukcyjnego wszystkich zwierząt łownych. - posiada ważne zezwolenie na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej i przystrzeliwaniu broni myśliwskiej (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie) - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia selekcjonerskie udokumentowane wpisem do ważnej Legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie, pozwalające na prowadzenie odstrzału redukcyjnego wszystkich zwierząt łownych - broń myśliwską (wraz z zezwoleniem i z zaświadczeniem o sprawności technicznej i przystrzeliwaniu broni myśliwskiej). Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do „Wykazu osób” stanowiącego załącznik nr 7a do SIWZ. 4. Spełnianie warunków poprzez poleganie na potencjale „innych podmiotów”: 4.1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 4.2. Stosowna sytuacja, o której mowa wyżej będzie miała miejsce wyłącznie w przypadku kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy – przedmiotowe zobowiązanie – w oryginale - Wykonawca musi załączyć do oferty. 4.3. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 niniejszej SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SIWZ). 5. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 ustawy. W tym przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 ustawy. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale V pkt 3.3. niniejszej SIWZ, powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie 5.3.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykazują zgodnie z pkt. 5.2. 6. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie wykaże, że spełnia warunki udziału w niniejszym postępowaniu. 7.Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 24aa ustawy, dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w 1. O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w tym: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy; 2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie okoliczności wskazanych w Ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, spośród okoliczności wymienionych w art. 24 ust. 5 ustawy (w tym postępowaniu na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy pkt 1 ustawy). 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy. 3. Zamawiający działając na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy wykluczy z postępowania wykonawcę: 3.1. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615). 4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 5. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, Zamawiający - z zastrzeżeniem art. 24aa ustawy - zbada czy nie zachodzą wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 ustawy, jak również podstawy wykluczenia przewidziane w art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy i które wskazane zostały przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji dotyczących między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy w terminie złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634 z późn. zm.), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Wykonawcy, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe podlegają wykluczeniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. PROCEDURA SAMOOCZYSZCZENIA (SELF - CLEANING) 8. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 ustawy oraz pkt. 16-20 ustawy oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych lub kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Powyższego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 9. Dla potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu z postępowania, Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą aktualne oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część A Oświadczenia składane wraz z ofertą: 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnych na dzień składania ofert oświadczeń w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2a do SIWZ - pkt I, załącznik Nr 2b do SIWZ – pkt. I). 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniach (załącznik nr 2a do SIWZ - pkt II, załącznik nr 2b do SIWZ - pkt II). 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (niebędących podmiotem, na którego zasoby powołuje się wykonawca), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 2a do SIWZ – pkt. III). Oświadczenia, o którym mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Część B 7. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji z otwarcia ofert, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy: 7.1. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzór Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy). Część C Oświadczenia i dokumenty składane przez wykonawcę na żądanie zamawiającego: 8. Zamawiający - przed wyborem najkorzystniejszej oferty - wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie - nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. potwierdzających: 8.1. spełnianie warunków udziału w postępowaniu; 8.2. brak podstaw do wykluczenia; Ad. 8.1. W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego: 8.1.1.kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający zażąda: Zadanie I: a) Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy; - ważnej Legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego potwierdzającej posiadanie przez Wykonawcę uprawnień sokolniczych (zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie z późn. zmianami). W legitymacji winny być pieczątki potwierdzające opłacenie składek. Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług. - ważnej decyzji wydanej przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. – Prawo łowieckie; Jeżeli Wykonawca przewiduje podwykonawco - musi przedstawić ww. dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych przez zamawiającego uprawnień przez podwykonawcę. Zadanie II: - ważnego zezwolenia na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej i przystrzeliwaniu broni myśliwskiej (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie); - ważnych uprawnień selekcjonerskich pozwalających na prowadzenie odstrzału redukcyjnego wszystkich zwierząt łownych (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2, Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie), Wyżej wymienione dokumenty musi przedstawić każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, który będzie faktycznie realizował część zamówienia wymagająca zgodnie z przepisami prawa, posiadania stosownych dla niej części uprawnień. Jeżeli Wykonawca przewiduje podwykonawco - musi przedstawić ww. dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych przez zamawiającego uprawnień przez podwykonawcę. 8.2. Zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda: Zadanie I 8.2.1.wykazuusług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne dokumenty. Z wykazu musi wynikać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, Wykonawca należycie wykonał (tj. zakończył) co najmniej:jedno zamówienie obejmujące swym zakresem: świadczenie usług płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach cywilnych lub wojskowych na łączną kwotę już wykonanej usługi minimum –150.000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W odniesieniu do nadal wykonywanych usług –część zrealizowanych faktycznie usług musi wypełnić wymogi określone przez zamawiającego na dzień składania ofert-Wzór wykazu usług stanowi załącznik Nr 6do SIWZ W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) jest określona w innej walucie niż w złotych polskich zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie –na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień zakończenia realizacji umowy. W przypadku zamówień w toku -zamawiający dokona przeliczenia wartości w walucie obcej na złote polskie –na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień składania ofert. 8.2.2.wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie usługami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Z wykazu musi wynikać, że Wykonawca będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia osobami spełniającymi następujące wymagania: -co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia sokolnicze(zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie z późn. zmianami) posiadającymi ważne Legitymacje Polskiego Związku Łowieckiego potwierdzające posiadanie przez te osoby uprawnień sokolniczych. W legitymacji tej winny widnieć pieczątki potwierdzające opłacanie składek. Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług. Przynajmniej jedna z osób posiadających uprawnienia sokolnicze musi posiadać co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk cywilnych lub wojskowych.Osoby posiadające uprawnienia sokolnicze muszą posiadać ważną decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie. Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do „Wykazu osób” stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ. 8.2.3. wykazu narzędzi (zadanie I) W wykazie wykonawca winien wykazać, że dysponuje następującymi narzędziami: -co najmniej 1 samochodem przeznaczonym do przemieszczania się po/oraz poza terenem lotniska, przystosowanym do przewożenia ptaków łowczych, ptaków schwytanych w za pomocą pułapek żywołownych oraz psów; -co najmniej jednym pistoletem hukowym; -środkami optycznymi, potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka); -od 4 do 8 ptaków łowczych zdolnych do pracy, posiadających świadectwa zwalniające z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydane przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES) oraz zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody zarejestrowanych we właściwym dla miejsca ich utrzymywania starostwie powiatowym; -odpowiednimi dokumentami Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku; -co najmniej dwoma psami, w tym przynajmniej jednego psa rasy Border Collie lub 3-4 psy innych ras wraz z dokumentami ich pochodzenia, odpowiednio wyszkolonych do pracy na lotniskach. Każdy z psów musi posiadać książeczkę zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami; -posiadaniem w samochodzie i swobodnym posługiwaniem się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (optymalnie Przewodnik Collinsa, Ptaki); Wykonawca będzie wykorzystywał do realizacji usług będących przedmiotem postępowania następujące gatunki ptaków: •Raróg (Falco cherrug) •Raróg górski (Falco biarmicus) •Sokół wędrowny (Falco peregrinus) •Jastrząb (Accipiter gentilis)•Myszołowiec(Parabuteo unicinctus) •lub inne gatunki, których wykorzystanie zostanie wskazane, jako zasadne na dęblińskim lotnisku oraz uzgodnione z Zamawiającym. Wykonawca nie będzie przetrzymywał i wykorzystywał do pracy na lotnisku żadnych gatunków sów (Strigiformes) oraz pustułki(Falco tinnunculus); Wykaz narzędzi stanowi załącznik nr 8do SIWZ. Zadanie II: 8.2.1. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie usługami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami Z wykazu musi wynikać, że Wykonawca będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia osobami spełniającymi następujące wymagania: -co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia selekcjonerskie udokumentowane wpisem do ważnej Legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego (zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt. 2, Ustawy Prawo łowieckie z dnia 13.10.1995 r., pozwalające na prowadzenie odstrzału redukcyjnego wszystkich zwierząt łownych. Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do „Wykazu osób” stanowiącego Załącznik nr 7a do SIWZ. 8.2.2. wykazu narzędzi (zadanie II) W wykazie wykonawca winien wykazać, że dysponuje następującymi narzędziami: -co najmniej jedną bronią myśliwską (wraz z zezwoleniem i z zaświadczeniem o sprawności technicznej i przestrzeliwaniu broni myśliwskiej); Wykaz narzędzi stanowi załącznik nr 8a do SIWZ. 9.Dla wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy, z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę następujących dokumentów: (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia –niżej wymienione dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku innego podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega, nw. dokumenty Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z podmiotów) 9.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp. Jeśli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. 10.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 9.1., składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 10.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 10.3. Dokumenty, o których mowa w pkt 10.1. i 10.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy: Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, składa w odniesieniu do tych podwykonawców: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy: 11. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy składa w odniesieniu do tych podmiotów: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Jeśli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. Informacja dotycząca podwykonawców: 13. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy składa w odniesieniu do tych podwykonawców: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy: 14. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy składa w odniesieniu do tych podmiotów: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 15. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018 r. poz. 1993), zwanym dalej „rozporządzeniem ws. dokumentów". 16. Jeśli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach