Przetargi.pl
Wykonanie usługi nasadzenia drzew w ramach zadania pn.: „100 drzew na 100 lecie powrotu Kępna do macierzy"

Gmina Kępno ogłasza przetarg

  • Adres: 63-600 Kępno, Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 59 09 400, , fax. 62 59 09 402
  • Data zamieszczenia: 2020-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kępno
    Ratuszowa 1
    63-600 Kępno, woj. wielkopolskie
    tel. 62 59 09 400, , fax. 62 59 09 402
    REGON: 250854731
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kepno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi nasadzenia drzew w ramach zadania pn.: „100 drzew na 100 lecie powrotu Kępna do macierzy"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Opis przedmiotu zamówienia 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na terenie Miasta Kępno prac polegających na nasadzeniu drzew z ich dostawą oraz pielęgnacją w okresie gwarancji. Ilość drzew - nie mniejsza niż 100 szt. W wycenie należy podać koszt jednostkowy drzewa uwzględniający wszelkie dodatkowe koszty związane z transportem, nasadzeniem i pielęgnacją drzew w okresie gwarancji. Wycenie podlegają niżej wymienione gatunki drzew:  Grab pospolity ’Fastigiata – Carpinus betulus ‘Fastigiata’ - ok.35 szt.  Kasztanowiec czerwony – Aesculus carnea – ok. 30 szt.  Platan klonolistny - Platanus acerifolia- ok 35 szt. Nasadzeń należy dokonać w pasie drogowym ulic: Nowowiejskiego, Potworowskiego i Ruchu Oporu. Szczegółowe miejsce sadzenia drzew na terenie Miasta Kępna (w pasach dróg gminnych) zostanie wskazane przez zamawiającego po ustaleniu z wykonawcą terminu sadzenia. 1.2 Wymagania dotyczące materiału przeznaczonego do nasadzeń:  drzewa o obwodzie pnia na wysokości 100cm –w przedziale 14-16 cm;  nie dopuszcza się nasadzenia drzew z odkrytym systemem korzeniowym;  materiał roślinny odznaczający się dobrą jakością, pączek szczytowy przewodnika wyraźnie uformowany i nieuszkodzony, przewodnik dość prosty;  pędy boczne korony drzewa równomiernie rozmieszczone, korona prawidłowo uformowana poprzez cięcie w szkółce – odpowiednio dla gatunku;  system korzeniowy roślin musi być dobrze wykształcony, zwarty, odpowiedni do wieku rośliny i sposobu uprawy, z dużą ilością włośników, bez zmian chorobowych i śladów żerowania szkodników, z zabliźnionymi ranami po szkółkowaniu;  niedopuszczalne uszkodzenia mechaniczne kory i przesuszone korzenie;  wszystkie rośliny powinny być zdrowe, wolne od szkodników i chorób, zgodne w wyglądzie z odmianą, w dobrej kondycji;  z prawidłowo rozwiniętym systemem korzeniowym odpowiednim dla wielkości rośliny i odmiany;  przyjmuje się, że średnica bryły drzew powinna być 4 x większa od obwodu pnia mierzonego na wys. 100cm, dla drzew o obwodzie pnia: 14-16cm średnica bryły 55-65cm, 16-18cm średnica bryły 65-75cm. 1.3 Wymagania dotyczące sadzenia drzew:  posadzenie drzew z dowiezieniem na wyznaczone miejsce sadzenia;  sadzenie drzew w odległościach odpowiednich dla danego gatunku i odmiany umożliwiające drzewom prawidłowy wzrost i rozwój, z uwzględnieniem przeszkód w terenie (zjazdy na posesję, przyłącza typu gaz prąd itp.);  doły pod drzewa muszą być dostosowane do wielkości bryły korzeniowej poszczególnych roślin i lokalizacji. Dół musi mieć głębokość ok. 0,8-1,2m i być min. 3x szerszy od szerokości bryły korzeniowej;  same bryły muszą być bezpośrednio posadowione na zagęszczonym gruncie rodzimym (stożek o wysokości zapewniającej posadzenie drzewa na takiej samej głębokości na jakiej rosło w szkółce).  korzenie złamane i uszkodzone przed sadzeniem należy usunąć;  podczas sadzenia zastosować hydrożel zgodnie ze sztuką jego stosowania;  sadzone drzewa – bryły korzeniowe zasypywać sypką ziemią urodzajną, wolną od chwastów, kamieni i kłączy, a następnie prawidłowo ubić, uformować misę min.0,5 m i głębokości 0,1 m oraz obficie podlać;  przed lub po sadzeniu wbić w dno dołu 3 drewniane paliki zapewniające stabilność posadzonemu drzewu;  drzewa należy przywiązać taśmą do palików tuż pod koroną;  długość palika musi wynosić min. 2,00 m (wbity na głębokość min. 40 cm), średnica palika - min. 4 cm,  rozplanowanie lub wywiezienie pozostałej po wykopach ziemi. 1.4 Pielęgnacja nasadzeń. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do pielęgnowania nasadzeń między innymi poprzez:  w okresie marzec – sierpień - jedno nawiezienie drzew wieloskładnikowym, granulowanym długo działającym nawozem przeznaczonym dla drzew liściastych;  kontrolę stabilizacji posadzonych drzew;  podlewanie ręczne drzew do czasu pełnego ukorzenienia się; w okresach suszy podlewanie co 2-3 dni, ilość wody w zależności od wielkości, cech gatunkowych drzewa i warunków atmosferycznych, głębokość nawodnienia gleby ma wynosić ok. 30cm;  bieżący monitoring stanu drzew, w tym na obecność patogenów - w przypadku ich stwierdzenia wykonanie oprysku. 1.5 Okres gwarancji i jej zakres. Gwarancja obowiązuje przez minimum 1 rok dla posadzonych w określonych lokalizacjach drzew od daty dokonania odbioru sadzenia drzew. Wykonawca jest zobligowany:  dwa razy w ciągu trwania gwarancji (w odstępach min 5 miesięcy) dokonać przeglądów stanu nasadzeń i dokonać uzupełnienia braków ilościowych spowodowanych uschnięciem; 1.6 Kontrola jakości robót. Kontrola robót w zakresie sadzenia i pielęgnacji drzew polega na sprawdzeniu:  wielkości dołków pod drzewa przed ich zaprawieniem (roboty zanikające);  zaprawienia dołków ziemią żyzną (dodanie hydrożelu - w obecności przedstawiciela Urzędu);  zgodności materiału roślinnego w zakresie wymagań jakościowych systemu korzeniowego, pokroju, obwodu drzew;  jednorodności materiału roślinnego w obrębie jednego gatunku;  opakowania, przechowywania i transportu materiału roślinnego;  wykonania prawidłowych misek przy drzewach po posadzeniu i podlaniu;  zasilania nawozami mineralnymi. 1.7 Kontrola robót przy odbiorze posadzonych drzew dotyczy:  zgodności posadzonych gatunków i odmian oraz ilości drzew;  wykonania misek przy drzewach;  prawidłowości osadzenia palików i przywiązania do nich pni drzew (paliki prosto i mocno osadzone, mocowane nie naruszone);  jakości posadzonego materiału. 1.8 Kontrola robót w okresie gwarancyjnym dotyczy:  częstotliwości i jakość zabiegów pielęgnacyjnych. 1.9 Ogólne warunki dotyczące zamówienia: 1) Jeżeli w dokumentacji występują nazwy konkretnych produktów, wyrobów, materiałów lub określenie sugerujące wyroby konkretnych firm, Wykonawca winien uznać, iż podane produkty są przykładowe a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, parametrach technicznych nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji. 2) Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych norm, aprobat. Gdziekolwiek w dokumentach powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach umowy nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne „równoważne” odpowiednie normy zapewniające równy, lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez inwestora. B. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Prawa zamówień publicznych. Na podstawie art. 29 ust. 3a. zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Dla udokumentowania tego faktu w terminie jednego tygodnia od podpisania umowy Wykonawca przedłoży zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, wykonawca będzie zobligowany przedstawić wykaz i dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób na umowę o pracę przy realizacji zamówienia. W związku z powyższym wykonawca musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zatrudnianie tych osób na umowę o pracę, np. kopie umów o pracę lub wyciągi z tych umów zawierające co najmniej imię i nazwisko danej osoby, okres zatrudnienia, nazwę pracodawcy lub kopie zgłoszenia tych osób do ZUS. Pracodawcą tych osób musi być wykonawca lub jeden ze wspólników konsorcjum, zgłoszonym zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych podwykonawca lub dalszy podwykonawca. Jeżeli na terenie prowadzonych usług będzie przebywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę co zostanie, zamawiającego lub jego przedstawicieli (personel) osoba taka będzie musiała opuścić teren prowadzonych robót a wykonawca zapłaci zamawiającemu tytułem kary umownej 1.000,00 zł za każdy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na terenie prowadzonych robót musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. C. Pozostałe wymagania Zamawiającego: 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 2. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne z zastrzeżeniem art. 93 ust.4 Pzp. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6. Prawo opcji Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia ( „Opcja”). Przedmiotem Opcji będą dostawy i usługi analogiczne, jak opisane w SIWZ (i wycenione przez Wykonawcę w formularzu kalkulacji ceny stanowiącym część Oferty). W ramach Opcji mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub jedna z dostaw i usług wskazanych w SIWZ (i wycenione przez Wykonawcę w formularzu kalkulacji ceny stanowiącym część Oferty). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonego w ofercie wykonawcy. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w formularzu kalkulacji ceny stanowiącym część Oferty. D. Termin realizacji zamówienia : do 21 dni od dnia podpisania umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Dokumenty jakie mają złożyć wykonawcy wraz z ofertą: 1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SIWZ; b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie określonym w załączniku nr 2 do SIWZ; c) Zobowiązanie do udostępnienia zasobów (opcjonalnie o ile Wykonawca korzysta z zasobów innego podmiotu) 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenia muszą dotyczyć każdego z Wykonawców i winny być złożone przez każdego z nich odrębnie. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 5. Jeżeli wybór oferty prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego oraz wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazać ich wartość bez kwoty podatku. B. DOKUMENTY, JAKICH BĘDZIE ŻĄDAĆ ZAMAWIAJĄCY PO OTWARCIU OFERT 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w informacja musi dotyczyć każdego z Wykonawców i winna być złożona przez każdego z nich odrębnie). 5. Zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy Pzp jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy, na każdym etapie postępowania do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6. Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 7. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. Wykonawca, pod rygorem stwierdzenia uchylania się od podpisania umowy, przed podpisaniem Umowy przedłoży: a) dokument lub dokumenty potwierdzające prawo osób składających podpis pod umową do występowania w imieniu Wykonawcy i dokonywania w jego imieniu składania oświadczenia woli (pełnomocnictwo, wypis z rejestru lub centralnej ewidencji); b) harmonogram wykonywania usług objętych przedmiotem zamówienia, określających dzień tygodnia/miesiąca w którym będzie realizowana dana usługa, co umożliwi bieżącą kontrolę realizacji zamówienia i rozliczenia przedmiotu umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach