Przetargi.pl
Wykonanie usługi audytu zewnętrznego dla projektu Rozwój specjalizowanych systemów wykorzystujących akceleratory i detektory promieniowania jonizującego do terapii medycznej oraz wykrywania materiałów niebezpiecznych odpadów toksycznych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013.

Narodowe Centrum Badań Jądrowych ogłasza przetarg

  • Adres: 05-400 Otwock, ul. Andrzeja Sołtana 7
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 718 0614 , fax. 22 718 0653
  • Data zamieszczenia: 2013-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Narodowe Centrum Badań Jądrowych
    ul. Andrzeja Sołtana 7 7
    05-400 Otwock, woj. mazowieckie
    tel. 22 718 0614, fax. 22 718 0653
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ncbj.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi audytu zewnętrznego dla projektu Rozwój specjalizowanych systemów wykorzystujących akceleratory i detektory promieniowania jonizującego do terapii medycznej oraz wykrywania materiałów niebezpiecznych odpadów toksycznych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest na wykonanie usługi audytu zewnętrznego dla projektu Rozwój specjalizowanych systemów wykorzystujących akceleratory i detektory promieniowania jonizującego do terapii medycznej oraz wykrywania materiałów niebezpiecznych odpadów toksycznych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.1. Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy. Poddziałanie 1.1.2. Strategiczne programy prac naukowych i badań rozwojowych, realizowanego na podstawie umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr: POIG.01.01.02-14-12/08-00 z dnia 01.12.2008 r. Wartość projektu wynosi 85 584 643,00 PLN. Wartość wydatków kwalifikowanych projektu wynosi 79 420 000. Termin realizacji projektu: 01.01.2008 - 31.12.2013. Instytucja pośrednicząca -Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Projekt polega na opracowaniu i wytworzeniu demonstratorów innowacyjnych systemów: a) Demonstratora systemu do ochrony granic poprzez prześwietlanie i kontrolę ładunków wielkogabarytowych (np. samochody ciężarowe, kontenery) celem wykrycia substancji przewożonych nielegalnie, z wykorzystaniem innowacyjnych metod łączenia radiografii oraz aktywacji wiązkami promieniowania jonizującego b) Trzech demonstratorów do akceleratorowych terapii nowotworów, to jest: -niskoenergetycznego przyspieszacza elektronów -elektronowego akceleratora śródoperacyjnego -zaawansowanego urządzenia do wysokospecjalistycznych procedur radioterapeutycznych z wykorzystaniem wiązek elektronów i fotonów o różnych energiach, zintegrowanego z symulatorem RTG. Systemy te, po zakończeniu projektu, zostaną wdrożone i znajdą swoje miejsce odpowiednio na rynku urządzeń do kontroli ładunków wielkogabarytowych oraz do zastosowań w medycynie nowotworów. 2. Zakres zamówienia : Audyt projektu należy przeprowadzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę (Dz. U. nr 207 poz. 1237) i przepisami obowiązującymi w tym zakresie w dniu wydania opinii i sprawozdania z audytu oraz wytycznymi programu POIG. 3. Cel zamówienia Uzyskanie racjonalnego zapewnienia oraz wydanie przez audytora pisemnej opinii i sprawozdania w zakresie: a). wiarygodności danych, zarówno liczbowych, jak i opisowych, zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem; b). realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów zgodnie z wymaganiami zawartymi we wniosku, decyzji i umowie o dofinansowanie; c). wykorzystania środków finansowych pod kątem zgodności z przepisami prawa; d). poprawnego sposobu udokumentowania i ewidencyjnego wyodrębnienia rzeczywistych operacji gospodarczych. 4. Wymagania szczegółowe a). Audyt powinien być przeprowadzony na podstawie powszechnie akceptowanych standardów audytu. (GAAS) b). Audytor jest zobowiązany do należytego dokumentowania przeprowadzonych czynności. c). Na podstawie przeprowadzonych czynności audytorskich oraz opracowanej dokumentacji Audytor jest zobowiązany do przygotowania pisemnej opinii i sprawozdania z audytu i przekazania go Zamawiającemu wraz z dokumentacją. d). Sprawozdanie powinno określić, czy otrzymane środki finansowe zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem i przepisami prawa oraz czy projekt pod kątem finansowym jest prowadzony prawidłowo. e). Audytor jest obowiązany zachować poufność i nie naruszać tajemnic handlowych jednostek realizujących projekt. Nie może to jednak wpływać na merytoryczną treść sprawozdania. f). Audyt projektu obejmuje w szczególności sprawdzenie: 1) osiągnięcie celu projektu oraz zgodności realizacji projektu z umową; 2) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej; 3) płatności wydatków związanych z projektem; 4) wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu; 5)) terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu; 6) sposobu monitorowania realizacji celów projektu; 7) sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji dotyczącej projektu; 8) przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych w tym przestrzegania dyscypliny finansów publicznych; 9) funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w odniesieniu do realizacji projektu; 10) realizacji wniosków i zaleceń z wcześniejszych kontroli i audytów. g). Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej: 1) oznaczenie sprawozdania; 2) datę jego sporządzenia; 3) nazwę i adres oraz dane jednostki audytowanej; 4) nazwę i numer projektu; 5) oświadczenie Audytora oraz osób wykonujących czynności audytu o niezależności od badanej jednostki; 6) imiona, nazwiska, adresy i numery uprawnień audytorów wykonujących czynności audytu; 7) cele audytu; 8) podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu; 9) termin, w którym przeprowadzono audyt; 10) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym audytem; 11) ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności systemu zarządzania i kontroli w obszarze działalności jednostki objętej audytem; 12) informację o metodzie doboru i wielkości próby do badania; 13) zaprezentowanie wyników badania, w tym obszarów, w których stwierdzono nieprawidłowości; 14) określenie nieprawidłowości oraz analizę ich przyczyn i skutków; 15) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości; 16) podpisy audytorów uczestniczących w audycie; 17) podpisy reprezentantów audytora, jeśli audytorem jest osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej. Zamawiający nie narzuca audytorowi, biegłemu rewidentowi sposobu doboru próby i metodologii stosowanej podczas audytu jednak wydana opinia i sprawozdanie musi dotyczyć całego projektu. 5. Dane dotyczące Projektu. a) Łączna - przybliżona ilość dokumentów podlegających weryfikacji w ramach niniejszego zamówienia wynosi: - około 5 000 dokumentów. b). Przybliżona ilość przeprowadzonych postępowań w ramach realizacji niniejszego projektu wynosi: około 80 postępowań. c). Zamawiający uprzejmie informuje, iż złożono 65 wniosków o płatność, w tym około 10 wniosków zaliczkowych, średnia ilość dokumentów do każdego wniosku to: 85. d). Stan realizacji projektu - finanse: procentowo wynosi 76% na dzień 31 stycznia 2013.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium - przed upływem terminu składania ofert, w formie dopuszczonej ustawą PZP (art. 45 ust.6) - w wysokości: 3.000,00 PLN /słownie:trzy tysiące PLN/. 2. Wadium w pieniądzu (PLN) należy wnieść przelewem na konto: Narodowe Centrum Badań Jądrowych w Otwocku Nr konta PKO BP XII O/W-wa 58 1020 1127 0000 1902 0007 3015 z dopiskiem Wadium, nr sprawy ZP/ /2013 3. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniężna dowód ich wniesienia należy włożyć do koperty z ofertą w osobnej koszulce (nie wpinać trwale do oferty). 4. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, poręczenia - z ich treści musi jednoznacznie wynikać: nazwa zlecającego, beneficjenta gwarancji, gwaranta wraz z adresami ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; kwota gwarancji; termin ważności gwarancji, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 46 ust 4a i ust. 5 ustawy. 6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami, jeżeli w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ncbj.gov.pl/przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach