Przetargi.pl
Wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej, w leśnictwie Kaczory i Zwierzewo, związanych z budową odcinka drogi ekspresowej S-7

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Miłomłyn ogłasza przetarg

  • Adres: 14-140 Miłomłyn, ul. Nadleśna 9
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6473056, 6413027 , fax. 089 6473221
  • Data zamieszczenia: 2013-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Miłomłyn
    ul. Nadleśna 9 9
    14-140 Miłomłyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6473056, 6413027, fax. 089 6473221
    REGON: 51054965900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej, w leśnictwie Kaczory i Zwierzewo, związanych z budową odcinka drogi ekspresowej S-7
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej w 2013 roku, tj. pozyskania i zrywki drewna, melioracji agrotechnicznych wraz z pracami towarzyszącymi. Przewiduje się do pozyskania i zrywki drewno w ilości szacunkowej 6650 m3. Usługa będzie wykonywana na terenie dwóch leśnictw; leśnictwa Kaczory i Zwierzewo i związana jest z usunięciem drzewostanów pod budowę odcinka drogi ekspresowej S-7. Określenie wartości zamówienia dokonano na podstawie szacunków brakarskich i wniosków gospodarczych leśniczych w oparciu o Katalogi Norm Czasu dla Prac Leśnych (Zarządzenie Nr 99 z dnia 21 listopada 2003 r. Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych) i o stawki jednostkowe wykonania w latach poprzednich. Sposób wykonania poszczególnych części zamówienia oraz ich zakres został opisany w Katalogach Norm Czasu dla Prac Leśnych, wprowadzonych Zarządzeniem Nr 99 z dnia 21 listopada 2003 r. Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, oraz poniżej: Przedmiotem zamówienia jest pozyskanie i zrywka drewna we wskazane miejsca, melioracje agrotechniczne wraz z pracami towarzyszącymi. Wszelkie prace na powierzchniach przewidzianych do pozyskania drewna będą prowadzone w terminie do 15.03.2013r. i później od 15.08.2013r. do końca grudnia 2013r. W terminie od 15.03.2013r. do 15.08.2013r. nie będą prowadzone prace związane z pozyskaniem i zrywką drewna. W tym terminie (tj. od 15.03.2013r. do 15.08.2013r.) będą mogły być wykonywane jedynie prace związane z melioracjami agrotechnicznymi na działkach gdzie usunięto już drzewostan. MELIORACJE AGROTECHNICZNE będą polegały na: - znoszeniu i układaniu w stosy pozostałości pozrębowych do rozdrobnienia, - wynoszeniu i układaniu, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, pozostałości pozrębowych w postaci chrustu i gałęzi, - wycinaniu podszytu i podrostów w cięciach rębnych , znoszeniu i układaniu w stosy niewymiarowe z pozostawieniem na powierzchni zrębowej, - wynoszeniu wyciętych podszytów poza działkę roboczą do rozdrobienia lub zrębkowania. PRZEZ POZYSKANIE ROZUMIE SIĘ: - pozyskanie drewna przy użyciu pilarki i pomocniczych narzędzi ręcznych, w zakres którego wchodzi: przygotowanie stanowiska roboczego łącznie z usunięciem przeszkadzających krzewów i odrośli (zgodnie z Instrukcją BHP), ścięcie drzewa przy pomocy technik i narzędzi ręcznych opisanych w Instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej. Wyrób sortymentów drzewnych: okrzesywanie, przerzynka, wymiary (i odchyłki) wg PN-92-D- 95017, PN-92-D-02002, PN-92-D-95008, PN-91-D-95018, PN-91-D-95019, PN-D-9500:2002 oraz szczegółowych instrukcji Zamawiającego oraz Zarządzeń Dyrektora Generalnego i Regionalnego Lasów Państwowych. Niedopuszczalne opalenie sortymentów drzewnych. - Alternatywnie pozyskanie, ścinka drewna, okrzesywanie, manipulacja maszynami wielooperacyjnymi typu harwester. Pozostały opis jak w pozycji - POZYSKANIE DREWNA. Wysokość pni zgodna z wymogami BHP. Opis zrywki jak w pozycji - ZRYWKA POZYSKANEGO DREWNA. - ZRYWKA POZYSKANEGO DREWNA - pozyskanie drewna jest integralnie związane ze zrywką. Przez zrywkę rozumie się zerwanie pozyskanego drewna z miejsca jego wyrobienia do miejsca składowania, szlakami operacyjnymi wskazanymi przez Zamawiającego. Obejmuje ułożenie zerwanego drewna stosowego w stosy regularne lub nieregularne (o tym jakie będą stosy decyduje Zamawiający), na legarach, o wymiarach i w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Drewno dłużycowe zmygłowane na legarach wg wskazań Zamawiającego. Zakaz opierania drewna o drzewa stojące. Wymagany specjalistyczny sprzęt do zrywki drewna, co najmniej półpodwieszonej. Niedopuszczalne uszkadzanie drzew żywych na powierzchniach sąsiadujących z działkami zrębowymi. Zrywka odbywa się niezwłocznie po pozyskaniu drewna. - ŚCINKA DRZEW TRUDNYCH: usunięcie drzew stanowiących zagrożenie dla ludzi, zwierząt, budowli, komunikacji, zlokalizowanych w sąsiedztwie budynków, budowli, linii energetycznych i szlaków komunikacyjnych. Usunięcie z pomocą specjalistycznych technik (łącznie ze zmianą organizacji ruchu, przebywania osób) i sprzętu drzew (z zastosowaniem bloczka kierunkowego i ściągacza linowego lub ciągnika wyposażonego we wciągarkę). UWAGA - Zgodnie z § 6 Instrukcji BHP przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej przy ww pracach stosuje się nadzór bezpośredni. Zgodnie z § 68 ww instrukcji zabrania się ścinki i obalania drzew znajdujących się w zasięgu linii i urządzeń energetycznych, telekomunikacyjnych, szlaków komunikacyjnych i budynków bez porozumienia z właścicielem lub dysponentem tych linii lub urządzeń. Prace te muszą być wykonywane pod bezpośrednim nadzorem osób upoważnionych przez właściciela lub dysponenta tych obiektów. 2. DODATKOWE WARUNKI DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. WARUNKI WYKONYWANIA I FINANSOWANIA ZADANIA: a) Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie. Terminy i kolejność wykonania poszczególnych prac określone zostaną w zleceniach prac do wykonania, sporządzanych przez właściwych terytorialnie leśniczych. Odbiór usług określonych w zleceniu nastąpi w terminie 3 dni od dnia zgłoszenia wykonania usługi. Za termin wykonania usługi przyjmuje się termin zgłoszenia jej do odbioru pod warunkiem odbioru usług w terminie jw. Protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez Wykonawcę usługę. Zamawiający dopuszcza redukcję zadań do wykonania będących przedmiotem zamówienia, oraz odstąpienie od wykonania niektórych prac. W takim przypadku wynagrodzenie zostanie obliczone na podstawie stawek jednostkowych zawartych w Formularzu cenowym oferty Wykonawcy. W przypadku redukcji bądź odstąpienia od wykonania zadań, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego za rzeczywiście wykonaną pracę. Zamawiający dopuszcza zwiększenie zakresu niektórych zadań do wykonania, wynagrodzenie w takim przypadku będzie obliczane w oparciu o stawki jednostkowe zaproponowane w Formularzu cenowym oferty Wykonawcy, z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych. Sumaryczna wielkość wynagrodzenia całkowitego nie może przekroczyć wartości całkowitej umowy. b) Zamawiający informuje iż przy wykonaniu prac z zakresu pozyskania drewna ręcznie (całkowity wyrób drewna przy użyciu pilarki CWDPN) oraz mechanicznie (pozyskanie harwesterem) stosowana będzie ta sama stawka jednostkowa za pozyskanie drewna wyrażona w złotych za 1 rh (roboczogodzina w pozyskaniu drewna na m3 przy użyciu pilarki i pomocniczych narzędzi ręcznych - kod czynności CWDPN) uwidoczniona w Formularzu cenowym. c) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usług zgodnie z obowiązującymi w PGL LP szczegółowymi uregulowaniami: - Zasady hodowli Lasu - wprowadzone zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. - Instrukcja Ochrony lasu - wprowadzone zarządzeniem Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r. - Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r. - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U Nr 161, poz. 1141), - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz.405), - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów z dnia 7 czerwca 2010 (Dz. U. Nr 109, poz. 719), - Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu wprowadzona zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. - Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC oraz PEFC - PN-92-D-02002 Surowiec drzewny. Podział, terminologia i symbole; PN-92-D-95008 Surowiec drzewny. Drewno wielkowymiarowe liściaste. Wspólne wymagania i badania; PN-92-D-95017 Surowiec drzewny. Drewno wielkowymiarowe iglaste; Wspólne wymagania i badania; PN-91-D-95018 Surowiec drzewny. Drewno średniowymiarowe. Wspólne wymagania i badania; PN-91-D-95019 Surowiec drzewny. Drewno małowymiarowe; PN-D-95000:2002. Surowiec drzewny. Pomiar, określanie miąższości i cechownie. - Inne zarządzenia Dyrektora Generalnego i Regionalnego Lasów Państwowych dotyczące warunków technicznych stosowanych w klasyfikacji surowca drzewnego w Polsce. d) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania odpowiedniego dla danego stanowiska pracy wyposażenia osobistego pracowników ZUL (odzież robocza, kamizelki odblaskowe koloru jaskrawego, środki ochrony osobistej) zgodnie z art. 237 §1 Kodeksu Pracy oraz Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. 161 poz. 1141 z 2006 r.) e) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania środków pomocy doraźnej, środków ochrony p. poż. oraz poinstruowania swoich pracowników o podstawowych zasadach użycia i udzielania pomocy doraźnej. Fakt udzielenia pracownikom instruktażu w tym zakresie powinien być odnotowany w dokumentach Wykonawcy. f) Wykonawca stosować będzie przy pozyskaniu drewna olej biodegradowalny do smarowania pił łańcuchowych w pilarkach oraz innych maszynach i urządzeniach w jakich olej taki jest dopuszczalny do stosowania. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia zamawiającemu pobrania próbek stosowanego oleju biodegradowalnego, celem przekazania ich do badań laboratoryjnych obejmujących: - badania biodegradacji, - sprawdzenie parametrów zawartych w karcie charakterystyki preparatu niebezpiecznego. Koszty badań laboratoryjnych pokryją: - Zamawiający - jeżeli olej posiada parametry zgodne z normami, - Wykonawca - jeżeli badany olej posiada parametry niezgodne z normami. g) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pracujących w lesie maszyn i ciągników w odpowiednie maty absorbujące paliwo, olej i wykorzystywania w momencie rozlania lub wycieków oraz zapoznać pracowników z metodami likwidacji zanieczyszczeń środowiska substancjami ropopochodnymi. h) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania odpowiednich mat absorbujących rozlane paliwo, olej podczas uzupełniania stanu - nalewania - w pilarkach, wymaga się posiadania i używania przez pilarzy kanistrów z bezpiecznymi, sprawnymi końcówkami, uniemożliwiającymi rozlanie oleju i mieszanki paliwowej podczas tankowania pilarki. i) Wykonawca zobowiązany jest do kontroli jakości sprzętu pracującego w lesie w tym sprzętu dostępnego u podwykonawcy. j) Każdorazowo przed rozpoczęciem prac oznakowanie pola roboczego tablicami informacyjno-ostrzegawczymi. k) Wyznaczenie na każdej powierzchni roboczej stanowiska, na którym będzie uzupełniane paliwo lub wymieniane oleje w maszynach. l) Realizacja przedmiotu zamówienia nie może powodować uszkodzeń drzew stojących. Jako uszkodzenia rozumie się zdarcie kory na fragmencie drzewa i odsłonięcie łyka, miazgi lub drewna. Spowodowanie uszkodzeń na powierzchni będącej w sąsiedztwie działki roboczej, w ilości powyżej: a) 10 szt. na 1ha drzew w drzewostanie IV lub wyższej klasy wieku, b) 15 szt. na 1ha drzew w drzewostanie III klasy wieku, c) 30 szt. na 1ha drzew w drzewostanie II lub niższej klasy wieku, daje zamawiającemu prawo do naliczenia kar umownych w wysokości 20 zł za każde uszkodzone drzewo powyżej liczb wymienionych w punktach lit. a, b, c. m) Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia śmieci z powierzchni, na której wykonywana jest usługa; n) Wykonawca zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać zasady, że na powierzchniach roboczych, na których prowadzi się ścinkę, obalanie i wyróbkę drewna pilarką, musi przebywać co najmniej dwóch pracowników, mających możliwość kontaktowania się. W żadnym przypadku nie może to być osoba przypadkowa lub członek rodziny, którzy nie uczestniczą w procesie pracy. o) Wykonawcy wiadomym jest, że przy pracach leśnych stosuje się nadzór bezpośredni, polegający na stałym kontakcie osoby uprawnionej z pracownikiem powierzonym jej nadzorowi oraz nadzór doraźny, polegający na okresowym kontakcie osoby nadzorującej z pracownikami, - co najmniej 1 raz pod koniec zmiany roboczej i że ten nadzór sprawuje Wykonawca. p) Ścinka drzew i wyróbka drewna mogą być wykonywane pod nadzorem doraźnym, z wyjątkiem przypadków, kiedy obowiązkowo powinien być sprawowany nadzór stały. q) Nadzór stały jest obowiązkowy w przypadkach określonych w Instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzonej zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r. r) Właściwy leśniczy lub podleśniczy nie pełni nadzoru stałego lub doraźnego w czasie pracy, egzekwuje jedynie realizację warunków umowy. Ma jednak prawo wstrzymać prace, które zagrażają bezpieczeństwu osób znajdujących się na powierzchni. s) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wstrzymania realizacji przedmiotu umowy w przypadku prowadzenia prac na powierzchni leśnej niezgodnie z obowiązującymi przepisami BHP lub w sposób niezgodny z przekazanymi Wykonawcy instrukcjami technologicznymi obowiązującymi w PGL LP, bądź w przypadku nie przestrzegania postanowień niniejszej umowy. t) W przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia warunków BHP osobami uprawnionymi do natychmiastowego wstrzymania wykonywania przedmiotu umowy są pracownicy Służby Leśnej zamawiającego lub pracownicy RDLP , po okazaniu przez nich legitymacji służbowej. u) Podstawą do natychmiastowego wstrzymania wykonywania przedmiotu umowy jest wystąpienie zagrożenia dla życia lub zdrowia osób przebywających w obrębie powierzchni, na której realizowany jest przedmiot umowy, stworzenie przez wykonujących usługę zagrożenia pożarem lub inną katastrofą ekologiczną. v) Trzykrotne wstrzymanie prac przez Zamawiającego z powodu rażącego naruszenia warunków BHP uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy. w) W przypadku, jeżeli w jednym miejscu wykonywane będą prace przez co najmniej dwóch Wykonawców - pracodawców, strony umowy obowiązane są wyznaczyć koordynatora w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w trybie art. 208 Kodeksu pracy . x) Niedopuszczalnym jest, aby Wykonawca w miejscu swojej pracy dopuszczał osoby trzecie do samowyrobu drewna. y) Wykonawca i Zamawiający będą respektować prawa i obowiązki określone zasadami współdziałania w zakresie BHP i przepisów o ochronie przeciwpożarowej. z) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania zleconych prac zgodnie z procesem technologicznym określonym w zleceniu przez Zamawiającego. aa) Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. bb) Wykonawca w ofercie wskaże, które części zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający będzie wymagał na etapie składania ofert (nie wniosków) wniesienia wadium w wysokości: - 3 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach