Przetargi.pl
Wykonanie usług wyceny wybranych nieruchomości znajdujących się w zasobie nieruchomości PAN położonych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej

Polska Akademia Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 00901 Warszawa, pl. Defilad
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 182 62 32 , fax. 22 182 70 58
  • Data zamieszczenia: 2016-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polska Akademia Nauk
    pl. Defilad 1
    00901 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 182 62 32, fax. 22 182 70 58
    REGON: 32571300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług wyceny wybranych nieruchomości znajdujących się w zasobie nieruchomości PAN położonych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. ”Wycena wybranych nieruchomości będących w zasobie nieruchomości Polskiej Akademii Nauk, położonych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej”. 2. Zamówienie zostało podzielone na 2 części, w następujący sposób: Część 1 wykonanie wyceny wybranych nieruchomości położonych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego; Część 2 wykonanie wyceny wybranych nieruchomości gruntowych dla celów księgowych położonych na terenie pozostałych województw. 3. Wykaz nieruchomości przeznaczonych do wyceny stanowi Załącznik nr 1a do SIWZ (dla Części I zamówienia) oraz Załącznik nr 1b do SIWZ (dla Części II zamówienia). 4. Określenie wartości nieruchomości sporządzone zostaje dla potrzeb: a) Sprzedaży nieruchomości, w tym prawa własności i prawa wieczystego użytkowania; b) Zrzeczenia się prawa wieczystego użytkowania; c) Określenia stawek czynszu dzierżawnego; d) Określenia średniej wartości rynkowej 1 m2 powierzchni użytkowej pomieszczeń w budynku oraz stawki czynszu najmu za 1 m2; e) Oszacowania wartości służebności osobistych i gruntowych oraz służebności przesyłu z uwzględnieniem wynagrodzenia bądź odszkodowania za posadowione na gruncie urządzenia przesyłowe oraz inne podobne urządzenia; f) Określenie wysokości odszkodowania z tytułu zmniejszenia wartości nieruchomości w związku z lokalizacją inwestycji celu publicznego na nieruchomościach; g) Określenie wartości – wyłącznie gruntu dla celów księgowych; z zastrzeżeniem, że cel (cele) wyceny określony zostaje dla każdej nieruchomości odrębnie, w Załączniku nr 1a lub Załączniku nr 1b do SIWZ. 5. Zamawiający wymagać będzie, aby Wykonawca w wymaganych przypadkach potwierdził aktualność wykonanych operatów szacunkowych, w terminie 1 roku, licząc od daty sporządzenia operatu szacunkowego, ale nie dłużej niż do 31 maja 2018 r. 6. Zamawiający wymaga, aby operaty szacunkowe wykonane zostały zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów prawa i standardami zawodowymi, ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz z zasadami etyki zawodowej rzeczoznawców majątkowych, przy zachowaniu zasady bezstronności w określaniu wartości prawa własności i innych praw rzeczowych do poszczególnych nieruchomości. 7. Zamawiający wymaga zachowania przez Wykonawcę w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z wykonywaniem niniejszej umowy. 8. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenie operatów szacunkowych w 2 egzemplarzach. 9. Operaty szacunkowe, oprócz wartości nieruchomości muszą zawierać odrębnie podaną wartość prawa własności lub prawa wieczystego użytkowania gruntu i odrębnie wartość każdego z naniesień (dotyczy części pierwszej zamówienia). 10. Dla celów księgowych przedmiotem wyceny jest wyłącznie grunt, bez naniesień. Stan nieruchomości oraz wartość winny być określone na dzień 31.10.2016 r. (dotyczy części drugiej zamówienia). 11. W przypadku wyceny lokali mieszkalnych w operacie szacunkowym należy podać również oddzielną wartość udziału w prawie własności/użytkowania wieczystego dla danego lokalu. 12. Do sporządzonego operatu szacunkowego Wykonawca dołączy (dotyczy części pierwszej zamówienia): a. odpis z KW (1 oryginał, 2 kopie), b. wypis z rejestru gruntów o pełnej treści oraz wyrys (1 oryginał, 2 kopie), c. wypis z kartoteki budynków / kartoteki lokali potwierdzony przez Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (1 oryginał, 2 kopie), d. zaświadczenie o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w studium (1 oryginał, 2 kopie) e. dokumentację fotograficzną przedmiotu wyceny (na płycie CD), f. protokół z oględzin nieruchomości oraz g. inne dokumenty wymagane prawem. Ww. dokumenty nie są wymagane w przypadku sporządzania operatów szacunkowych dla celów księgowych. 13. Na pisemną prośbę Wykonawcy, Zamawiający udzieli pełnomocnictwa celem pozyskania dokumentów, o których mowa w ust. 12 z odpowiednich urzędów. Opłacenie takiego pełnomocnictwa leży po stronie Wykonawcy. 14. W przypadku nieposiadania przez Zamawiającego: a. wiarygodnych dokumentów odnośnie powierzchni budynków i budowli Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji uproszczonej na potrzeby wykonywanych operatów szacunkowych, b. zaświadczeń o samodzielności lokali mieszkalnych/użytkowych Wykonawca zobowiązany jest do pozyskania z właściwego urzędu zaświadczeń o samodzielności lokali. 15. Wykonawca użyje do wykonania operatów szacunkowych materiałów własnych oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem tych materiałów. 16. Wykonawcy ustalając cenę ofertową w niniejszym postępowaniu zobowiązani są uwzględnić m.in. koszt potwierdzenia aktualności operatów szacunkowych w terminie 1 roku od daty sporządzenia operatu, nie później niż do 31 maja 2018 r. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z operatów szacunkowych do 20% wartości zamówienia (dotyczy części pierwszej zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70000000-1

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach