Przetargi.pl
Wykonanie usług przewozu regularnego na linii autobusowej P-1 i P-2 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa

Burmistrz Miasta Piastowa ogłasza przetarg

  • Adres: 05-820 Piastów, ul. 11 Listopada
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 723 01 05 , fax. 22 723 01 05
  • Data zamieszczenia: 2019-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Piastowa
    ul. 11 Listopada 2
    05-820 Piastów, woj. mazowieckie
    tel. 22 723 01 05, fax. 22 723 01 05
    REGON: 52703200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.piastow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług przewozu regularnego na linii autobusowej P-1 i P-2 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie w okresie od 2 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2021 roku, usługi przewozu regularnego na liniach autobusowych P-1 i P-2 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa. Zamawiający powierza Wykonawcy wykonanie usług transportu osób zgodnie z opisaną trasą przejazdu: Linia: P-1 – trasa: OGIŃSKIEGO 02 - Żbikowska 01 – Skorupki 01 - Skłodowskiej 01 - Traugutta 03 - Orzeszkowej 01 - Tesco 02 - Słowackiego 02 - Niecała 01 - Pola 01 - PKP Piastów 02 –Tetmajera 02 - Dygasińskiego 02 - Kraszewskiego 02 - Sienkiewicza 02 - Godebskiego 02 - Os. Harcerska 02 - PKP Piastów 01 - Traugutta 01 - Kino Baśń 04 - Mazurska 02 - Ożarowska 02 - Błońska 01 -Ożarowska 01 - Małachowskiego 01 - Kino Baśń 02 - Warszawska 02 - Dąbrowskiego 04 -Pułaskiego 02 - Al. Piłsudskiego 02 - OGIŃSKIEGO 02 Linia: P-2 – trasa: TRAUGUTTA 01 - Kino Baśń 01 - Lelewela 01 - Ursus Sanktuarium 01 02 - Lelewela 02 - Kino Baśń 02 - TRAUGUTTA 01. Łączna ilość przewidywanych wozokilometrów do przejechania linii P-1 i P-2 po terenie Miasta Piastowa od dnia 02 stycznia do dnia 31 grudnia 2020 roku oraz od dnia 02 stycznia do dnia 31 grudnia 2021 roku wynosi: Linia P-1: 87 248,48 wozokilometrów w każdym roku. Linia P-2: 33 165,00 wozokilometrów w każdym roku. Przejazd liniami P-1 i P-2 odbywa się bezpłatnie dla każdego uczestnika lokalnego transportu zbiorowego. Kursy na linii P-1 i P-2 odbywać się będą od poniedziałku do soboty z wyjątkiem świąt, wg zaakceptowanego przez Zamawiającego rozkładu jazdy. Proponowane godziny odjazdów zawarte są w załącznikach do niniejszej dokumentacji. W dniu 24 grudnia 2020 roku oraz 24 grudnia 2021 roku kursy realizowane będą wg rozkładu sobotniego. Wykonawca zobowiązuje się do sumiennego wykonywania usług, w tym przestrzegania ustalonego z Zamawiającym rozkładu jazdy. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian w rozkładzie jazdy na wnioski mieszkańców lub według potrzeb Zamawiającego. Miesięczna płatność wynagrodzenia Wykonawcy za świadczone usługi następować w terminie 21 dni. Wykonawca będzie świadczył usługi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r., o transporcie drogowym (t.j. Dz.U.2019 poz. 2140 z późn. zm.), ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku, Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. 2018 poz. 2244 z późn. zm.) i ustawy z 16 grudnia 2010 r., o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. 2019 poz. 730, 1495, 1696, 2020 z późn. zm.). W każdym pojeździe wymagane jest zamontowanie nadajnika GPS. Nadajnik GPS pozwoli na śledzenie lokalizacji pojazdów, historii tras wraz z czasami przejazdów. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojazdów poprzez naklejkę na przodzie i ścianie bocznej pojazdu symbolem trasy (P-1 i P-2) dużą czarną czcionką, tablicą lub wyświetlaczem informującym o aktualnym kierunku jazdy za przednią szybą, umieszczenie mapy trasy, listy przystanków i rozkładu jazdy na bocznej szybie na zewnątrz i wewnątrz pojazdu, umieszczenie oraz rozkładu jazdy w widocznym miejscu wewnątrz pojazdu, umieszczenie herbu gminy na drzwiach pojazdu przygotowanych wg. wzoru ustalonego i zaakceptowanego przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania aktualnego rozkładu jazdy na wszystkich przystankach autobusowych, na trasie przejazdu, oraz dokonywać aktualizacji i czasowych zmian rozkładów jazdy. Koszty związane z oznakowaniem pojazdów, przygotowaniem i wywieszaniem tabliczek z rozkładem jazdy itp. ponosi Wykonawca. Koszty związane z realizacją ust. 8, 9 i 10 ponosi Wykonawca. Wykonawca będzie przekazywał niezwłocznie ustaloną z Zamawiającym w formie elektronicznej (e-mail) informacje o następujących zdarzeniach: kurs niewykonany oraz powód takiego zdarzenia; fakt wykonywania przewozów pojazdem zastępczym z podaniem typu pojazdu, nr rejestracyjnego, daty, godziny, linii, powodu wprowadzenia pojazdu zastępczego, nr rejestracyjny pojazdu stałego, który został zastąpiony oraz przewidywanego okresu w którym pojazd zastępczy będzie eksploatowany; fakt zakończenia wykonywania przewozów pojazdem zastępczym; każdy fakt powstania lub okres występowania odchylenia od rozkładu jazdy równej lub większej niż 20 minut wraz ze wskazaniem powodu takiego stanu; każdy fakt zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu przez uprawnione służby kontrolne ze wskazaniem daty, godziny i powodu zatrzymania dowodu rejestracyjnego; każdą zaistniałą sytuację zagrażającą bezpieczeństwa pasażerów pojazdu liniach objętych zamówieniem ze wskazaniem daty, godziny i powodu powstania zagrożenia; zauważone braki w infrastrukturze przystankowej, uszkodzenia oznakowania oraz inne zagrożenia bezpieczeństwa ruchu zgłaszane przez kierowców. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia. Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy– osoby, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem prac, czyli kierowców wykonujących transport drogowy w trakcie realizacji zamówienia. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności w trakcie realizacji zamówienia: oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Pod pojęciem osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę należy rozumieć nowo zatrudnionych pracowników, jak również już zatrudnionych u wykonawcy lub podwykonawcy. Wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście powyższe czynności. Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie przy realizacji zamówienia trwało w całym okresie realizacji zamówienia. Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osób do realizacji niniejszego zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie ww. osób, którzy następnie nie będą uczestniczyli w wykonywaniu zamówienia . W sytuacji, gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby, innej osoby; Składając ofertę Wykonawca złoży oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia w ramach danej części, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić na etapie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ŚRODKÓW TRANSPORTU Wykonawca musi przewidzieć 2 autobusy oraz w razie wystąpienia awarii zapewnić inny środek transportu o tożsamym standardzie na koszt własny w czasie jak najkrótszym, nie przekraczającym 60 minut. Zamawiający wymaga aby rok produkcji autobusów był nie wcześniejszy niż 2014 r. Autobusy niskopodłogowe lub częściowo niskopodłogowe. Warunek ten zostanie również spełniony w przypadku gdy pojazd będzie umożliwiał wjazd wózków inwalidzkich (dotyczy zarówno drzwi jak i podjazdu). Drzwi otwierane automatycznie przez kierowcę autobusu. Wymagana minimalna ilość miejsc siedzących dla pasażerów – 17 miejsc. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do dokonania przejazdu technicznego tras w obecności Zamawiającego, przejazdu tras należy dokonać przed podpisaniem umowy. WYMAGANIA DOTYCZĄCE NORM TECHNICZNYCH Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, autobusami spełniającymi warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r., w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. - Dz.U. z 2016 r., poz. 2022 z późn. zm.). Wymagane są pojazdy z silnikiem spełniające normy EURO IV lub wyższe. Wymagane są pojazdy wyposażone w sprawnie działającą i regularnie konserwowaną wentylację, zgodnie z zaleceniami producenta. Wentylacja naturalna powinna odbywać się poprzez przesuwne uchylne okna lub poprzez wywietrzniki dachowe. W pojeździe musi być sprawnie działające ogrzewanie, gwarantujące utrzymanie temperatury w porze zimowej wyższe niż 8ºC. Ogrzewanie autobusu musi być włączone stale przy temperaturze powietrza na zewnątrz poniżej 5ºC, przy temperaturze wyższej w zależności od potrzeb. Drzwi pojazdu otwierane automatycznie z pulpitu kierowcy. Bezpośrednia łączność telefoniczna lub radiowa kierowcy z dyspozytorem Przewoźnika. W pojeździe nie może być oznaczeń reklamowych innych organizatorów transportu niż Zamawiający i oznaczeń innych przewoźników niż Wykonawca. W przypadku gdy Wykonawca zobowiąże się do montażu kamery w busach wymagane jest zamontowanie kamery monitorującej z rejestratorem. System musi obejmować następujące elementy: kamera Full HD zapewniająca widoczność, także po zmroku bez dodatkowego oświetlenia, umożliwiających podgląd przestrzeni pasażerskiej i rejonu drzwi w jakości zapewniającej identyfikację osób, zapis rejestrowanego obrazu na jednym lub kilku dyskach twardych o pojemności zapewniającej magazynowanie obrazu z okresu min. 15 dni pracy, zastosowane w systemie rozwiązania technologiczne muszą zapewnić bezawaryjną i stabilną pracę w warunkach drgań występujących podczas jazdy autobusu, zapis obrazu musi być trwale zabezpieczony przed modyfikacją, w celu możliwości wykorzystania jako dowodu w postępowaniu dochodzeniowym i sądowym. WYMAGANIA DOTYCZĄCE NORM JAKOŚCI Jakość świadczenia usług będzie rozliczana według następujących norm jakości: punktualność odjazdów (początek trasy) nie wcześniej niż 1 minutę przed czasem, zatrzymywanie się na przystankach, prawidłowość oznakowania pojazdów i wygląd pojazdów, zgodnie z umową, prawidłowość i stan techniczny wyposażenia pojazdów, czystość wewnętrzna i zewnętrzna pojazdów, technika jazdy, kultura i zachowanie prowadzącego pojazd, temperatura w pojeździe, praca urządzeń grzewczych, klimatyzacyjnych i wentylacyjnych. Za naruszenie norm rozumie się: W punkcie 1. ppkt 1) - nie wykonanie kursu w całości, odjazd wcześniej niż 0,5 min. przed czasem w stosunku do rozkładu jazdy. W punkcie 1. ppkt. 2) - zatrzymywanie się w zatokach przystankowych lub w rejonie słupka, w sposób nieutrudniający innym uprawnionym pojazdom do korzystania z przystanków, należy zatrzymywać się w początkowej części zatoki oraz jak najbliżej krawężnika. W przypadku przystanków na żądanie nie zatrzymanie się po zasygnalizowaniu pasażera na przystanku lub w autobusie chęci zatrzymania pojazdu. W punkcie 1. ppkt. 3) - nieoznakowanie pojazdu poprzez naklejkę na przodzie, tyle i boku pojazdu symbolem trasy (P1) dużą czarną czcionką, tablicą lub wyświetlaczem informującym o aktualnym kierunku jazdy za przednią szybą, nie umieszczeniu mapy trasy, listy przystanków i rozkładu jazdy na bocznej szybie na zewnątrz i wewnątrz pojazdu, W punkcie 1. ppkt. 4) - stan techniczny niezgodny z przepisami prawa i brak dokumentu potwierdzającego sprawność pojazdu. W punkcie 1. ppkt. 5) - brudny pojazd wewnątrz i na zewnątrz, przepełniony kosz na śmieci lub śmietniczki, brudne siedzenia, uchwyty. W punkcie 1. ppkt. 6) - gwałtowne nieuzasadnione hamowanie i przyspieszanie, szarpanie, wjazd w zatokę powodujące ochlapanie pasażerów oczekujących na przystankach. W punkcie 1. ppkt. 7) - odnoszenie się do pasażerów w sposób niekulturalny, prowadzenie rozmów przez telefon komórkowy, palenie tytoniu w czasie jazdy lub postoju wewnątrz pojazdu, nieudzielenie pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu osobom niepełnosprawnym. W punkcie 1. ppkt. 8) - wyłączenie ogrzewania niezgodnie z normami, wyłączenie klimatyzacji niezgodnie z zaleceniami, nie otwarcie wywietrzników w pojeździe bez klimatyzacji przy temperaturze powietrza powyżej 25 ºC.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do dnia 06 grudnia 2019 roku do godz. 10:00 wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 13.3 lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, nr konta Urzędu Miejskiego w Piastowie: Bank Pekao S.A. Oddział w Pruszkowie, Nr rachunku: 92 1240 5497 1111 0010 7489 5048. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 13.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) Wykonawca składa wraz z ofertą. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Wykonanie usług przewozu regularnego na linii autobusowej P-1 i P-2 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 13.3 SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał: licencję, o której mowa w art. 5 ustawy z dnia 06 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.) obejmującą cały termin wykonania zamówienia określony w niniejszej specyfikacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 11.2.2: ppkt 1 – 3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert; nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - treść oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Oświadczenie, o którym mowa wyżej należy złożyć w oryginale. Zamawiający dopuszcza przesłanie oryginału oświadczenia ws. grupy kapitałowej pocztą. Oświadczenie zostanie uznane za skutecznie złożone, jeśli jego elektroniczna kopia - skan z widocznym podpisem Wykonawcy lub osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy - wpłynie na adres mailowy Zamawiającego: zamowieniapubliczne@piastow.pl w wymaganym terminie, a oryginał oświadczenia dotrze do Zamawiającego drogą pocztową niezwłocznie. Zamawiający zastrzega, ze przesłanie jedynie skanu oświadczenia ws. grupy kapitałowej nie jest wystarczające dla skutecznego złożenia tego oświadczenia. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych. zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – treść zobowiązania stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda, aby przedstawiony mu dokument (lub dokumenty) określał w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, oznacza, że podmiot udostępniający zasoby zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą; Dokument (lub dokumenty) o których mowa wyżej, należy złożyć z ofertą. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów określonych w pkt. 11.2.2 SIWZ. Zgodnie z postanowieniami niniejszej Specyfikacji Wykonawcy zobowiązani są złożyć w ofercie następujące dokumenty oraz oświadczenia: formularz ofertowy (według załączonego druku, załącznik nr 1 do SIWZ), oświadczenie określone w pkt. 11.1 niniejszej SIWZ, o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24, ust.1, pkt. 12 – 23 oraz art. 24. ust. 5 pkt. 1i 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ), zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeśli dotyczy, załącznik własny Wykonawcy), pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy, załącznik własny Wykonawcy), pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy, załącznik własny Wykonawcy), Pełnomocnictwa, powinny być przedstawione w formie oryginału, ewentualnie w formie poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz 2016 poz. 352), o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą, dowód wniesienia wadium, jeżeli jest wniesione w innej formie niż pieniądz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach