Urząd Gminy Grabica ogłasza przetarg
- Adres: 97-306 Grabica, Grabica
- Województwo: łódzkie
- Telefon/fax: tel. 44 6161188 , fax. 44 6161188
- Data zamieszczenia: 2020-06-12
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Grabica
Grabica 66
97-306 Grabica, woj. łódzkie
tel. 44 6161188, fax. 44 6161188
REGON: 53542200000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: grabica.biuletyn.net
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
WYKONANIE TERMOMODERNIZACJI BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ - SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BORYSZOWIE I URZĘDU GMINY GRABICA, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BORYSZOWIE I URZĘDU GMINY GRABICA, z podziałem na dwie części polegające na: A) Część I – wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej im. Janiny Porazińskiej w Boryszowie, której zakres rzeczowy obejmuje m.in.: wykonanie robót rozbiórkowych, wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych, wymiana stolarki okiennej, wykonanie remontu schodów do kotłowni, wykonanie ocieplenia stropu nad piętrem, wykonanie opaski wokół budynku, wymiana stolarki drzwiowej, wymiana instalacji odgromowej, wykonanie demontażu istniejącej instalacji c.o., wykonanie montażu instalacji co., wykonanie maszynowni pomp ciepła wraz z wymiennikiem gruntowym, wykonanie zasilenia elektrycznego maszynowni pomp ciepła, wykonanie robót różnych zewnętrznych (daszki), wykonania robót towarzyszących niezbędnych do przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych. B) Część II - wykonanie termomodernizacji budynku Urzędu Gminy w Grabicy, której zakres rzeczowy obejmuje m.in.: wykonanie robót rozbiórkowych, wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych, wymiana stolarki drzwiowej, wykonanie remontu schodów do przedszkola, wykonanie remontu schodów przy wyjściu tylnym do budynku, wykonanie remontu schodów do kotłowni, wykonanie opaski wokół budynku, wykonanie ocieplenia stropodachu, wykonanie instalacji odgromowej, wykonanie demontażu istniejącej instalacji c.o., wykonanie montażu instalacji c.o., wykonanie maszynowni pomp ciepła wraz z wymiennikiem gruntowym, wykonanie zasilenia elektrycznego maszynowni pomp ciepła, wykonanie robót różnych zewnętrznych, wykonania robót towarzyszących niezbędnych do przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęty został w Dokumentacji projektowej (Projekcie budowlanym i wykonawczym, Przedmiarze robót) oraz Specyfikacji Technicznej stanowiących Załączniki do SIWZ, przy czym należy mieć na uwadze, że przedmiary robót ze względu na ryczałtową formę wynagrodzenia stanowią jedynie materiał pomocniczy. 3. W RAMACH W/W ROBÓT, WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST DO: a) wykonania wszystkich badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów. b) zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy. c) zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania placu budowy, d) prowadzenia prac w sposób zapewniający normalne funkcjonowanie obiektów, w tym: w przypadku Szkoły Podstawowej w Boryszowie (Części I) zaplanowania wykonywania robót w obiekcie czynnym i użytkowanym przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 1.09.2020r. Wymaga się, aby Wykonawca w pierwszej kolejności wykonał prace w zakresie wymiany okien i instalacji c.o. w salach lekcyjnych przed 01.09.2020r. Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń. Dokładny termin (dzień, godzinę) robót Wykonawca zobowiązany będzie uzgadniać z Zamawiającym. Zamawiający uprawniony będzie do przerwania wykonywania prac, w sytuacji gdy uzna, iż zakłócają one normalne funkcjonowanie obiektu. w przypadku Urzędu Gminy w Grabicy (Części II) zaplanowania wykonywania robót w obiekcie czynnym i użytkowanym przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30. Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń. Wymaga się by roboty, które wymagają ingerencji/wejścia do pokoi były wykonywane wyłącznie w godzinach pracy urzędu, tj. w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30. Wymaga się by roboty zakłócające normalne funkcjonowanie Urzędu Wykonawca wykonywał w godzinach popołudniowych, tj. po zakończeniu godzin pracy urzędu lub w dni, które dla urzędu są dniami wolnymi od pracy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 15:30-20:00 oraz w soboty w godzinach 7:00-17:00. Dokładny termin (dzień, godzinę) robót Wykonawca zobowiązany będzie uzgadniać z Zamawiającym. Zamawiający uprawniony będzie do przerwania wykonywania prac, w sytuacji gdy uzna, iż zakłócają one normalne funkcjonowanie obiektu. e) uzgadniania z Zamawiającym na bieżąco zakresu robót; f) ubezpieczenia terenu budowy na własny koszt oraz od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z § 5 ust. 9 projektu umowy, g) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymania terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, h) natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót, i) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. j) wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt.22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 poz. 797 z późn. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1396 z późn. zm.). W cenie ryczałtowej Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość i koszt wywozu, składowania oraz utylizacji odpadów. k) prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401). l) sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BIOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy. m) przekazania Zamawiającemu materiałów pochodzących z rozbiórki i złożenia na placu składowym w Grabicy przy garażach gminnych z dowozem własnym. n) wykonania po robotach sanitarnych oraz po wymianie okien/drzwi kompleksowych robót poprawkowych tynkarsko-malarskich z zachowaniem kolorystyki istniejącego malowania. o) dokonania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych formalności związanych z budową dolnego źródła oraz maszynowni dla potrzeb pomp ciepła. p) w przypadku Szkoły Podstawowej w Boryszowie (Części I) Zamawiający dopuszcza użycie dotychczasowych osłon grzejników po ich przystosowaniu do ponownego montażu, a pozostałe grzejniki wyposażyć w nowe osłony na wzór istniejących, q) dostawy i montażu następujących ilości i rodzajów budek lęgowych: w przypadku Szkoły Podstawowej w Boryszowie (Części I): 2 budki lęgowe dla jerzyka i 5 budek lęgowych dla wróbla. w przypadku Urzędu Gminy w Grabicy (Części II): 1 budka lęgowa dla szpaka i 2 budki lęgowe dla wróbla, Budki należy powiesić w miejscach skonsultowanych z ornitologiem. r) zamontowania w rozdzielni elektrycznej maszynowni podliczników energii elektrycznej zużywanej przez pompy ciepła; s) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; t) przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. u) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) w terminie do 28 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. v) udzielenia na przedmiot zamówienia gwarancji jakości na okres wskazany w ofercie i wydłużenia okresu rękojmi za wady fizyczne do okresu równego gwarancji od dnia odbioru końcowego. Zamawiający zastrzega na etapie wykonawstwa możliwość zmiany kolorystyki elewacji w 3 kolorach jasnych w oparciu o wzornik Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Każda z części została opisana w ppkt. 1, jako CZĘŚCI od I – II. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na wykonanie poszczególnych części zamówienia, jednej lub dwóch z nich. Zamawiający informuje, że na przedmiotowe zamówienie złożył wniosek o dofinansowanie ze środków UE i projekt pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej – Szkoły Podstawowej w Boryszowie i Urzędu Gminy Grabica” znajduje się na liście rezerwowej projektów do dofinansowania ze środków EFRR w ramach Osi Priorytetowej IV Gospodarka Niskoemisyjna Działanie IV.2 Termomodernizacja budynków Poddziałanie IV.2.2 Termomodernizacja budynków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. W związku z powyższym w momencie uwolnienia się środków finansowych w ramach konkursu projekt ten będzie dofinasowany ze środków unijnych. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-6
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: Dla Części I – 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy). Dla Części II – 11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych zero groszy). W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż PLN należy stosować średni kurs NBP dla danej waluty, obowiązujący w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 29.06.2020 r. do godz. 10:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.): a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium w wysokości określonej w ppkt. 1 należy wnieść: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej o/Grabica Nr r-ku: 81 89730003 0090 0090 0068 0006. tytułem: WADIUM w postępowaniu znak ZP.271.1.4.2020 Części I /Część II. b) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. c) w formie innej niż pieniądz (poręczeniach lub gwarancjach) oryginał dokumentu należy umieścić w ofercie bez zszywania jej z pozostałymi dokumentacji oferty, a do oferty załączyć kserokopię. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ (tj. we właściwej formie, terminie i kwocie) zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b Pzp. 6. Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. 3 lit. b) – e) musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7. UWAGA! a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). b) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny dokument zgodnie z pkt. V ppkt. 4 SIWZ – jeżeli dotyczy;
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną