Przetargi.pl
WYKONANIE TERMOMODERNIZACJI BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ - SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BORYSZOWIE I URZĘDU GMINY GRABICA, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE

Urząd Gminy Grabica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-306 Grabica, Grabica
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6161188 , fax. 44 6161188
  • Data zamieszczenia: 2020-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Grabica
    Grabica 66
    97-306 Grabica, woj. łódzkie
    tel. 44 6161188, fax. 44 6161188
    REGON: 53542200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: grabica.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE TERMOMODERNIZACJI BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ - SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BORYSZOWIE I URZĘDU GMINY GRABICA, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BORYSZOWIE I URZĘDU GMINY GRABICA, z podziałem na dwie części polegające na: A) Część I – wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej im. Janiny Porazińskiej w Boryszowie, której zakres rzeczowy obejmuje m.in.:  wykonanie robót rozbiórkowych,  wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych,  wymiana stolarki okiennej,  wykonanie remontu schodów do kotłowni,  wykonanie ocieplenia stropu nad piętrem,  wykonanie opaski wokół budynku,  wymiana stolarki drzwiowej,  wymiana instalacji odgromowej,  wykonanie demontażu istniejącej instalacji c.o.,  wykonanie montażu instalacji co.,  wykonanie maszynowni pomp ciepła wraz z wymiennikiem gruntowym,  wykonanie zasilenia elektrycznego maszynowni pomp ciepła,  wykonanie robót różnych zewnętrznych (daszki),  wykonania robót towarzyszących niezbędnych do przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych. B) Część II - wykonanie termomodernizacji budynku Urzędu Gminy w Grabicy, której zakres rzeczowy obejmuje m.in.:  wykonanie robót rozbiórkowych,  wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych,  wymiana stolarki drzwiowej,  wykonanie remontu schodów do przedszkola,  wykonanie remontu schodów przy wyjściu tylnym do budynku,  wykonanie remontu schodów do kotłowni,  wykonanie opaski wokół budynku,  wykonanie ocieplenia stropodachu,  wykonanie instalacji odgromowej,  wykonanie demontażu istniejącej instalacji c.o.,  wykonanie montażu instalacji c.o.,  wykonanie maszynowni pomp ciepła wraz z wymiennikiem gruntowym,  wykonanie zasilenia elektrycznego maszynowni pomp ciepła,  wykonanie robót różnych zewnętrznych,  wykonania robót towarzyszących niezbędnych do przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęty został w Dokumentacji projektowej (Projekcie budowlanym i wykonawczym, Przedmiarze robót) oraz Specyfikacji Technicznej stanowiących Załączniki do SIWZ, przy czym należy mieć na uwadze, że przedmiary robót ze względu na ryczałtową formę wynagrodzenia stanowią jedynie materiał pomocniczy. 3. W RAMACH W/W ROBÓT, WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST DO: a) wykonania wszystkich badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów. b) zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy. c) zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania placu budowy, d) prowadzenia prac w sposób zapewniający normalne funkcjonowanie obiektów, w tym:  w przypadku Szkoły Podstawowej w Boryszowie (Części I) zaplanowania wykonywania robót w obiekcie czynnym i użytkowanym przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 1.09.2020r. Wymaga się, aby Wykonawca w pierwszej kolejności wykonał prace w zakresie wymiany okien i instalacji c.o. w salach lekcyjnych przed 01.09.2020r. Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń. Dokładny termin (dzień, godzinę) robót Wykonawca zobowiązany będzie uzgadniać z Zamawiającym. Zamawiający uprawniony będzie do przerwania wykonywania prac, w sytuacji gdy uzna, iż zakłócają one normalne funkcjonowanie obiektu.  w przypadku Urzędu Gminy w Grabicy (Części II) zaplanowania wykonywania robót w obiekcie czynnym i użytkowanym przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30. Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń. Wymaga się by roboty, które wymagają ingerencji/wejścia do pokoi były wykonywane wyłącznie w godzinach pracy urzędu, tj. w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30. Wymaga się by roboty zakłócające normalne funkcjonowanie Urzędu Wykonawca wykonywał w godzinach popołudniowych, tj. po zakończeniu godzin pracy urzędu lub w dni, które dla urzędu są dniami wolnymi od pracy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 15:30-20:00 oraz w soboty w godzinach 7:00-17:00. Dokładny termin (dzień, godzinę) robót Wykonawca zobowiązany będzie uzgadniać z Zamawiającym. Zamawiający uprawniony będzie do przerwania wykonywania prac, w sytuacji gdy uzna, iż zakłócają one normalne funkcjonowanie obiektu. e) uzgadniania z Zamawiającym na bieżąco zakresu robót; f) ubezpieczenia terenu budowy na własny koszt oraz od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z § 5 ust. 9 projektu umowy, g) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymania terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, h) natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót, i) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. j) wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt.22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 poz. 797 z późn. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1396 z późn. zm.). W cenie ryczałtowej Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość i koszt wywozu, składowania oraz utylizacji odpadów. k) prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401). l) sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BIOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy. m) przekazania Zamawiającemu materiałów pochodzących z rozbiórki i złożenia na placu składowym w Grabicy przy garażach gminnych z dowozem własnym. n) wykonania po robotach sanitarnych oraz po wymianie okien/drzwi kompleksowych robót poprawkowych tynkarsko-malarskich z zachowaniem kolorystyki istniejącego malowania. o) dokonania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych formalności związanych z budową dolnego źródła oraz maszynowni dla potrzeb pomp ciepła. p) w przypadku Szkoły Podstawowej w Boryszowie (Części I) Zamawiający dopuszcza użycie dotychczasowych osłon grzejników po ich przystosowaniu do ponownego montażu, a pozostałe grzejniki wyposażyć w nowe osłony na wzór istniejących, q) dostawy i montażu następujących ilości i rodzajów budek lęgowych:  w przypadku Szkoły Podstawowej w Boryszowie (Części I): 2 budki lęgowe dla jerzyka i 5 budek lęgowych dla wróbla.  w przypadku Urzędu Gminy w Grabicy (Części II): 1 budka lęgowa dla szpaka i 2 budki lęgowe dla wróbla, Budki należy powiesić w miejscach skonsultowanych z ornitologiem. r) zamontowania w rozdzielni elektrycznej maszynowni podliczników energii elektrycznej zużywanej przez pompy ciepła; s) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; t) przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. u) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) w terminie do 28 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. v) udzielenia na przedmiot zamówienia gwarancji jakości na okres wskazany w ofercie i wydłużenia okresu rękojmi za wady fizyczne do okresu równego gwarancji od dnia odbioru końcowego. Zamawiający zastrzega na etapie wykonawstwa możliwość zmiany kolorystyki elewacji w 3 kolorach jasnych w oparciu o wzornik Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Każda z części została opisana w ppkt. 1, jako CZĘŚCI od I – II. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na wykonanie poszczególnych części zamówienia, jednej lub dwóch z nich. Zamawiający informuje, że na przedmiotowe zamówienie złożył wniosek o dofinansowanie ze środków UE i projekt pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej – Szkoły Podstawowej w Boryszowie i Urzędu Gminy Grabica” znajduje się na liście rezerwowej projektów do dofinansowania ze środków EFRR w ramach Osi Priorytetowej IV Gospodarka Niskoemisyjna Działanie IV.2 Termomodernizacja budynków Poddziałanie IV.2.2 Termomodernizacja budynków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. W związku z powyższym w momencie uwolnienia się środków finansowych w ramach konkursu projekt ten będzie dofinasowany ze środków unijnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: Dla Części I – 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy). Dla Części II – 11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych zero groszy). W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż PLN należy stosować średni kurs NBP dla danej waluty, obowiązujący w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 29.06.2020 r. do godz. 10:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.): a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium w wysokości określonej w ppkt. 1 należy wnieść: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej o/Grabica Nr r-ku: 81 89730003 0090 0090 0068 0006. tytułem: WADIUM w postępowaniu znak ZP.271.1.4.2020 Części I /Część II. b) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. c) w formie innej niż pieniądz (poręczeniach lub gwarancjach) oryginał dokumentu należy umieścić w ofercie bez zszywania jej z pozostałymi dokumentacji oferty, a do oferty załączyć kserokopię. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ (tj. we właściwej formie, terminie i kwocie) zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b Pzp. 6. Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. 3 lit. b) – e) musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7. UWAGA! a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). b) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny dokument zgodnie z pkt. V ppkt. 4 SIWZ – jeżeli dotyczy;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną