Przetargi.pl
Wykonanie studium wykonalności, planów sytuacyjno-wysokościowych i karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pn. Modernizacja i budowa umocnień brzegowych na wybranych odcinkach wybrzeża morskiego administrowanego przez Urząd Morski w Szczecinie.

Urząd Morski w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-207 Szczecin, pl. Stefana Batorego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4403423, 4403523 , fax. 091 4403441
  • Data zamieszczenia: 2010-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4 4
    70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4403423, 4403523, fax. 091 4403441
    REGON: 00014501700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie studium wykonalności, planów sytuacyjno-wysokościowych i karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pn. Modernizacja i budowa umocnień brzegowych na wybranych odcinkach wybrzeża morskiego administrowanego przez Urząd Morski w Szczecinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, dla projektu pn. Modernizacja i budowa umocnień brzegowych na wybranych odcinkach wybrzeża morskiego administrowanego przez Urząd Morski w Szczecinie, następujących opracowań tj.: - Studium wykonalności. - Karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. - Planów sytuacyjno-wysokościowych obszarów objętych poszczególnymi przedsięwzięciami. W ramach projektu planuje się wykonanie następujących przedsięwzięć: 1. Niechorze (km 367,50-367,70) Połączenie opaski pod restauracją BAŁTYK w Niechorzu z opaską pod Latarnią Morską Niechorze technologią analogiczną, jak zastosowana pod restauracją BAŁTYK (oczep betonowy ze ścianką szczelną i narzutem kamiennym lub z gwiazdobloków). 2. Niechorze (km 366,65 - 368,25) Remont 10 szt. i odtworzenie 2 szt. ostróg pod ciężką opaską betonową pod Latarnią Morską Niechorze. Wcześniejsza rozbiórka 5 pozostałości po zniszczonych ostrogach. 3. Niechorze (368,20 - 368,55) Kamienna opaska narzutowa (350 m) pod klifem od zachodniego końca opaski pod LM Niechorze do punktu za stację radarową MW, wykonana technologią jak pod klifami Rewala, tzn. na wyprofilowanej skarpie w pachwinie klifu, na geowłókninie i warstwach wyrównawczych narzut z ciężkiego kamienia łamanego podparty zatopioną w piasku palisadą z płytami JOMB zapobiegającą osuwaniu się opaski. 4. Rewal (371,80 - 372,60) Kamienna opaska narzutowa (800 m) pod klifem od zachodniej granicy bazy rybackiej w Rewalu do km 372, 60. Konstrukcja analogiczna, jak w pkt. 1.3. 5. Rewal (km 370,60-371,80) Rekonstrukcja 8 szt. i rozbudowa o 6 szt. grupy ostróg od tarasu widokowego do bazy rybackiej w Rewalu. 6. Międzywodzie (km 392,56-393,04) Zabezpieczenie 480 m brzegu na wysokości jeziora Martwa Dziwna opaską o konstrukcji, jak w pkt. 1.1. ETAP I Karta informacyjna przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 7. Zakres Karty informacyjnej zgodny z art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.), obejmujący następujące dane: a. Rodzaj, skala i usytuowaniu przedsięwzięcia. b. Powierzchnia zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowym sposobie wykorzystywania i pokryciu nieruchomości szatą roślinną. c. Rodzaj technologii. d. Ewentualne warianty przedsięwzięcia. e. Przewidywane ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii. f. Rozwiązania chroniące środowisko. g. Rodzaj i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko. h. Możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko. i. Obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220, z późn. zm.), znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia. 8. Uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia o następujące informacje: a. Ogólną analizę środowiska przyrodniczego planowanej inwestycji, a w szczególności charakterystykę obszarów Natura 2000 (opis siedlisk przyrodniczych, gatunków roślin i zwierząt), b. Dostarczenie map: i. z lokalizacją inwestycji na tle obszarów prawnie chronionych, ii. z rozprzestrzenieniem i zasięgiem siedlisk przyrodniczych w rejonie planowanego przedsięwzięcia, iii. ze stanowiskami gatunków roślin prawnie chronionych w strefie planowanego przedsięwzięcia. 9. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z następującymi załącznikami: a. Kartą informacyjną przedsięwzięcia (3 egzemplarze + forma elektroniczna w pliku edytowalnym). b. Poświadczoną przez właściwy organ kopią mapy ewidencyjnej obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującą obszar, na który będzie ono oddziaływać. c. Wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar, na który będzie ono oddziaływać. d. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo informacja o braku takiego planu. 10. Kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy sporządzić w postaci edytowalnego pliku tekstowego (doc). Załączniki graficzne należy sporządzić w formacie dokumentu Adobe Acrobat Readers (pdf). 11. Kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dostarczyć w 3 egzemplarzach oraz na nośniku elektronicznym. Plany sytuacyjno-wysokościowe. 12. Zakres prac koniecznych do sporządzenia planów sytuacyjno-wysokościowych obejmuje: a. wywiad w terenie - odszukanie osnowy szczegółowej i założenie osnowy pomiarowej, b. obliczenie współrzędnych punktów bazowych i punktów kierunkowych przekrojów, c. wykonanie pomiaru sytuacyjno-wysokościowego, d. sporządzenie wektorowej mapy strefy brzegowej. 13. Plany sytuacyjno-wysokościowe należy sporządzić w postaci papierowej i w formacie plików tworzonych przez program AutoCAD innych (.dwg) i w formacie dokumentu Adobe Acrobat Readers (pdf) ETAP II Studium Wykonalności Studium Wykonalności dla przedmiotu zamówienia będzie załącznikiem do wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie realizacji projektu ze środków finansowych w ramach osi priorytetowej II Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, działanie 2.2. Przywracanie terenom zdegradowanym wartości przyrodniczych i ochrona brzegów morskich Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007- 2013. 14. Zakres Studium wykonalności dla projektu z zakresu modernizacji i budowy umocnień brzegowych: a. Wnioskodawca i Beneficjent projektu. b. Przedmiot Studium Wykonalności (tytuł przedsięwzięcia, cele opracowania. Cele przedsięwzięcia). c. Streszczenie i wnioski. i. Opis i omówienie podstawowych problemów, będących przesłanką do podjęcia przedsięwzięcia. ii. Opis celów przedsięwzięcia. iii. Lokalizacja przedsięwzięcia. iv. Zakres rzeczowy przedsięwzięcia. v. Opis przyjętych rozwiązań technologicznych. vi. Zakres oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. vii. Wyniki analizy opcji. viii. Wyniki analizy ryzyka. ix. Opis oddziaływań społeczno-ekonomicznych projektu pod względem jakościowym i ilościowym. x. Plan finansowania przedsięwzięcia. xi. Struktura kosztów przedsięwzięcia. xii. Struktura finansowania inwestycji. xiii. Realizacja inwestycji (omówienie aspektów prawnych, decyzyjnych i administracyjnych związanych z przedsięwzięciem). d. Polityka Unii Europejskiej i Polski w zakresie ochrony brzegów morskich. i. Polityka UE i krajowa w zakresie ochrony brzegów morskich (uwarunkowania prawne UE, uwarunkowania prawne w Polsce. (m. in. Strategia ochrony brzegów morskich, ustawa o ustanowieniu programu wieloletniego Program ochrony brzegów morskich). e. Zgodność przedsięwzięcia z Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko oraz z wymaganiami polskimi i UE w zakresie ochrony brzegów morskich. f. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne realizacji projektu. i. Warunki geograficzno-środowiskowe na obszarze oddziaływania przedsięwzięcia (m.in. topografia, klimat i meteorologia, hydrologia i hydro-geologia). ii. Uwarunkowania społeczno-kulturowe (m.in. dotychczasowy rozwój obszaru objętego oddziaływaniem przedmiotowego przedsięwzięcia, uwarunkowania dla rozwoju, komunikacja, mieszkalnictwo, strefy zabytkowe, turystyka). iii. Uwarunkowania ekonomiczne - wśród których należy uwzględnić: dostępność zasobów dla potrzeb realizacji projektu (np. tereny uprawne i użytkowe, woda, bogactwa mineralne, struktura rynku pracy, ceny i jakość usług w zakresie realizowanej infrastruktury). g. Zagospodarowanie terenu (krótki opis planu zagospodarowania terenu). h. Struktura i skala działalności gospodarczej na obszarze realizacji projektu. i. Analiza stanu brzegów morskich i. Charakterystyka aktualnego stanu brzegów morskich. ii. Prognoza zmian brzegów morskich. iii. Analiza potencjalnych zagrożeń brzegów morskich. iv. Opis niedoborów jakościowych i ilościowych w stosunku do stanu pożądanego. v. Identyfikacja niezbędnych działań dla zniwelowania niedoborów jakościowych i ilościowych systemu. j. Analiza potrzeb warunkujących realizację projektu. k. Bieżący i przyszły stan potrzeb w zakresie efektów realizowanego projektu, w tym m.in. identyfikacja liczby odbiorców korzyści realizacji projektu. l. Informacja na temat funkcjonujących instytucji i podmiotów odpowiedzialnych za ochronę brzegów morskich. m. Organizacyjna struktura działania systemu z uwzględnieniem podziału kompetencji, współzależności, odpowiedzialności i struktury własności. n. Opis stosowanych metod ochrony brzegów morskich i. Ogólny opis techniczny stosowanych metod ochrony brzegów morskich, w tym parametry ilościowe i jakościowe urządzeń służących ochronie brzegów morskich (m.in. charakterystyka urządzeń, zdolność obiektów do właściwego funkcjonowania). ii. Ocena stosowanych metod ochrony brzegów morskich pod kątem zgodności z prawem polskim i UE. o. Analiza opcji. i. Zakres analizy. ii. Opis rozpatrywanych alternatywnych rozwiązań technologicznych. iii. Wstępne szacunki kosztów dla rozważnych alternatywnych rozwiązań. iv. Ekonomiczne i finansowe porównanie rozważanych rozwiązań alternatywnych (obejmujące między innymi: wpływ rozważanych rozwiązań alternatywnych na koszty realizacji oraz efekty realizacji, wpływ rozważanych rozwiązań alternatywnych na środowisko np. strata wartości dla społeczeństwa, realokacja zasobów ludzkich, opcje poprawy stanu środowiska - techniczne możliwości poprawy środowiska, oddziaływania). v. Wskazanie najlepszego rozwiązania spośród rozważanych. p. Opis projektu. i. Zakres rzeczowy projektu. ii. Opis i charakterystyka wybranej technologii. Podstawowe parametry technologiczne. Opis podstawowych urządzeń. iii. Lokalizacja przedsięwzięcia. Opis lokalizacji przedsięwzięcia. Dostępność terenów pod inwestycje, koszty zakupu oraz rekompensat. Zgodność przedsięwzięcia z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego. q. Kwalifikowane i niekwalifikowane koszty inwestycyjne projektu ze wskazaniem przyjętej metodyki ich szacowania. i. Koszty przygotowawcze. ii. Koszty prac budowlano - montażowych. iii. Wielkość nakładów na majątek trwały. r. Zbiorcze zestawienie zadań budowlanych. i. Rozwiązania konstrukcyjne i warunki prowadzenia budowy. ii. Opis wymagań infrastrukturalnych (w tym elektryczności, dróg dojazdowych, publicznego transportu strefy ochronnej i innych). iii. Zapotrzebowane na materiały i media podczas eksploatacji (zapotrzebowanie na materiały, zapotrzebowaniu na energię na cele technologiczne i własne, zapotrzebowanie na energię i bilans energetyczny, inne). iv. Sposób zagospodarowania produktów ubocznych powstających w trakcie realizacji inwestycji. s. Plan wdrożenia i funkcjonowania projektu. i. Struktura wdrożenia przedsięwzięcia, zestawienie niezbędnych działań administracyjnych w celu wdrożenia przedsięwzięcia. ii. Struktura organizacyjna Jednostki Realizującej Projekt. iii. Koszty wdrażania przedsięwzięcia. iv. Proponowany zakres kontraktów, procedury kontraktowe, harmonogram ogłaszania przetargów i podpisywania kontraktów. v. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia oraz plan płatności. vi. Organizacyjna i finansowa trwałość projektu (m.in. opis struktury organizacyjnej i własnościowej po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia). t. Plan finansowania przedsięwzięcia. i. Struktura i źródła finansowania kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych przedsięwzięcia z podziałem na lata realizacji inwestycji. u. Szczegółowy opis oddziaływań społeczno-ekonomicznych projektu pod względem jakościowym i ilościowym. i. Oczekiwany wpływ projektu na obszar społeczno-gospodarczy, w okresie realizacji oraz po jego zakończeniu. v. Analiza ryzyka. i. Opis zmiennych krytycznych. ii. Analiza ryzyk formalno-instytucjonalnych. iii. Analiza ryzyk ekologiczno-technicznych. iv. Propozycje działań w celu zminimalizowania zidentyfikowanych ryzyk. w. Analiza oddziaływania na środowisko. i. Sposób wdrożenia przez projekt polityk UE. ii. Ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (OOŚ). Klasyfikacja przedsięwzięcia pod katem wymogu przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w świetle przepisów prawa polskiego i UE. Stan zaawansowania wymaganych postępowań ws. OOŚ, ocena poprawności przeprowadzonych procedur pod kątem zgodności z wymogami Dyrektywy 97/11/EC. Harmonogram przeprowadzenia niezakończonych postępowań ws. OOŚ. 15. Studium Wykonalności należy sporządzić w postaci edytowalnego pliku tekstowego (.doc) Wszystkie zastosowane formuły w arkuszu kalkulacyjnym muszą być widoczne i pozwalać Zamawiającemu ingerować w jego zawartość. 16. Studium Wykonalności należy dostarczyć w 3 egzemplarzach oraz na nośniku elektronicznym. 17. Wykonawca będzie zobowiązany - jeżeli zostaną zmienione wytyczne Instytucji Zarządzającej do wykonania Studium Wykonalności zgodnie z aktualnymi wytycznymi na dzień odbioru. 18. Wykonawca będzie zobowiązany do dokonania poprawek w już wykonanym Studium Wykonalności, jeżeli Instytucja Zarządzająca zmieni wytyczne po dokonaniu odbioru na podstawie osobnego zlecenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach