Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 A i B w Krakowie

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30529 Kraków, ul. Józefińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6165482, 6165469 , fax. 126 165 428
  • Data zamieszczenia: 2018-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14
    30529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6165482, 6165469, fax. 126 165 428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 A i B w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 (budynki A i B). 2. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. „Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 4.3.1. Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej – ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które mają być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia. Istotne postanowienia umowy zawiera załącznik numer 12 – wzór umowy, stanowiący integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia obejmują między innymi: 1) Budynek A:  wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych fundamentowych,  wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych naziemnych,  wykonanie izolacji termicznej stropodachu wentylowanego i wykonanie nowego pokrycia z papy; wykonanie remontu kominów,  wykonanie ocieplenia nadwieszeń, daszków, spoczników, stropu nad wiatrołapem,  wymianę stolarki zewnętrznej okiennej, demontaż luksferów i zamurowanie otworów,  wymianę orynnowania, rur spustowych i obróbek blacharskich,  obudowę przewodów wentylacyjnych i przewodów instalacji freonowej na elewacji,  częściową wymianę oświetlenia,  wykonanie nowej instalacji odgromowej,  wykonanie remontu istniejących krat i wykonanie nowych,  wykonanie remontu schodów i kominów,  wykonanie prac wykończeniowych i innych robót towarzyszących,  sporządzenie dokumentacji powykonawczej. 2) Budynek B:  wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych fundamentowych,  wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych naziemnych,  wykonanie ocieplenia nadwieszeń, daszków, spoczników,  wykonanie ocieplenia klatki schodowej od góry granulatem,  wymianę pokrycia z papy nad ocieplaną klatką schodową,  wymianę stolarki zewnętrznej okiennej, demontaż luksferów i zamurowanie otworów,  obudowę przewodów wentylacyjnych na elewacji,  częściową wymianę oświetlenia,  wykonanie remontu istniejących krat i wykonanie nowych,  wykonanie remontu schodów,  wykonanie prac wykończeniowych oraz innych robót towarzyszących,  sporządzenie dokumentacji powykonawczej. 4. Szczegółowy zakres robót określają: 1) dokumentacja projektowa – projekt wykonawczy, 2) przedmiary, 3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 4) zestawienia materiałów, stanowiące załączniki numer 1 – 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia zawartych w ww. dokumentach nazw własnych oznacza to, że zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o równoważnych parametrach technicznych tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzuje się materiał, urządzenie, element, wskazany w specyfikacji. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. 5. Zamawiający zaleca, aby wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w budynkach, w których będą wykonywane roboty, zapoznał się z przedmiotem zamówienia, w szczególności z dokumentacją, o której mowa w ust. 4 powyżej. Termin wizji lokalnej można uzgodnić telefonicznie z upoważnionymi przedstawicielkami użytkownika obiektu, tj. Panią Barbarą Wąsowicz lub Panią Bogumiłą Zdrodowską tel. 12 653 20 41 lub 12 650 54 60 albo z przedstawicielem zamawiającego, Panem Łukaszem Głogowskim pod numerem telefonu 12 616 54 70. 6. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają wykonawcę. Dobór maszyn i sprzętu koniecznego do realizacji przedmiotu zamówienia powinien uwzględniać warunki lokalne, tj. wpływ hałasu i zapylenia na funkcjonowanie obiektu oraz ograniczoną powierzchnię placu budowy. 7. Ponieważ nie ma możliwości składowania materiałów budowlanych w miejscu innym niż plac budowy, wykonawca zobowiązany jest składować je w sposób zapewniający bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników Domu Pomocy Społecznej oraz odpowiednio je zabezpieczyć przed kradzieżą i zniszczeniem. 8. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt zaplecze szatni oraz węzła sanitarnego ustawiając w tym celu, w miejscu wskazanym przez użytkownika budynków, kontenery dostosowane do tych funkcji. 9. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie bezpieczeństwo osób przebywających w budynkach, mienie znajdujące się w nich i mienie własne, w szczególności wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zabezpieczył wszystkie urządzenia, sprzęt i materiały przed dostępem mieszkańców Domu Pomocy Społecznej. W pobliżu placu budowy znajdują się urządzenia pomiarowe i techniczne, zatem należy pozostawić swobodny dostęp do tych urządzeń uprawnionym służbom technicznym. 10. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 11. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt systematyczny wywóz i utylizację ziemi, odpadów budowlanych, tj. śmieci, gruzu, papy, demontowanych materiałów i innych. Ponadto, wykonawca zobowiązany jest usuwać na bieżąco i na koszt własny wszystkie zanieczyszczenia i uszkodzenia na drogach publicznych oraz dojazdach na plac budowy spowodowane przez jego pojazdy i urządzenia lub pojazdy i urządzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. 12. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ma obowiązek każdorazowo zgłaszać zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować z zamawiającym i użytkownikiem budynku w zakresie ich rozwiązywania. 13. Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego, przy czym przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 14. Wykonawca we własnym zakresie dokonuje z użytkownikiem budynków rozliczenia mediów. 15. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć kosztorysy ofertowe opracowane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389) dla każdego z budynków osobne. Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w kosztorysach ofertowych wszystkie pozycje określone przez zamawiającego w przedmiarach z uwzględnieniem wymogów określonych w zestawieniach materiałów, urządzeń i wyposażenia. 16. Po zakończeniu robót, ale nie później niż przed ostatecznym odbiorem robót przez zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. Drogi, ogrodzenie i trawniki w razie zniszczenia powinny być doprowadzone do stanu pierwotnego. 17. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót wykonawca doręczy zamawiającemu dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych, tj.: kosztorysy powykonawcze, atesty, aprobaty techniczne i inne niezbędne dokumenty dotyczące użytych materiałów i wyposażenia; wszystkie protokoły sprawdzenia instalacji (w tym m.in. protokoły kominiarskie) 18. Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, a także zobowiązuje się do ich niezwłocznego usunięcia, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia powstania szkody. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku, gdy wykonawca nie usunie szkód w terminie wskazanym powyżej, zamawiający zastrzega sobie prawo zastępczego usunięcia szkód przez inny podmiot na koszt i ryzyko wykonawcy. W takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie zwrócić zamawiającemu poniesione koszty w terminie do 14 dni od daty doręczenia wykonawcy wezwania do zapłaty. Wezwanie do zapłaty zostanie przesłane do wykonawcy wyłącznie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku nie podjęcia pisma zawierającego wezwanie do zapłaty z urzędu pocztowego lub odmowy jego przyjęcia wykonawca nie może się uchylić od skutków prawnych doręczenia. 19. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie robót był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej – suma ubezpieczenia co najmniej 100 000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Polisa musi być ważna przynajmniej w okresie obowiązywania umowy o wykonanie robót budowlanych. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza doręczy zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych, odpowiednio uwierzytelnioną kserokopię polisy. Ponadto, wykonawca zobowiązany będzie, w terminie do 21 dni od dnia podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych, ale przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych ubezpieczyć: 1) roboty objęte przedmiotem zamówienia, 2) materiały lub elementy i urządzenia do wbudowania lub zamontowania, 3) maszyny budowlane oraz maszyny i urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, 4) sprzęt, wyposażenie budowlane lub montażowe oraz obiekty stanowiące zaplecze budowy. Suma ubezpieczenia ma odpowiadać: 1) dla robót objętych przedmiotem zamówienia oraz materiałów lub elementów i urządzeń do wbudowania lub zamontowania – zgodnie z wartością robót określoną w ofercie wykonawcy, 2) dla maszyn budowlanych, maszyn i urządzeń niezbędnych do montażu, sprzętu i zaplecza, wyposażenia budowlanego lub montażowego oraz obiektów stanowiących zaplecze budowy – wartości niezbędnej do odtworzenia lub zastąpienia maszyn, urządzeń, wyposażenia. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać ubezpieczenia, o których mowa powyżej przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do czasu dokonania przez zamawiającego końcowego odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w kwocie 40 000,00zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 19 marca 2018 roku, do godz. 09:00. 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy zamawiającego, prowadzony w Banku PKO BP Oddział w Krakowie o numerze następującym: 12 1020 2892 0000 5302 0589 9341. Wykonawca zobowiązany jest podać w tytule przelewu swój numer NIP oraz numer postępowania. 4) Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie zaksięgowanie ich przez bank prowadzący rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5) Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 6) Zamawiający zatrzyma wadium, gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7) Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich chyba, że co innego wynika z przepisów prawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4) kosztorysy ofertowe (dla każdego budynku odrębne) opracowane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach