Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych związanych z rozbudową bazy edukacyjnej Zespołu Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Myślenicach

Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych im. Mikołaja Reja ogłasza przetarg

  • Adres: 32-400 Myślenice, ul. Stefana Żeromskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 123 720 040,41 , fax. 122 743 925
  • Data zamieszczenia: 2019-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych im. Mikołaja Reja
    ul. Stefana Żeromskiego 17
    32-400 Myślenice, woj. małopolskie
    tel. 123 720 040,41, fax. 122 743 925
    REGON: 18277400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zste.myslenice.pl/przetargi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych związanych z rozbudową bazy edukacyjnej Zespołu Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Myślenicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z rozbudową bazy edukacyjnej Zespołu Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Myślenicach. Zamówienie obejmuje kompleksowe wykonanie robót budowlanych oraz uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie w imieniu Zamawiającego. Parametry techniczne budowanego obiektu: • powierzchnia zabudowy: 949,30 m2 • powierzchnia użytkowa: 2563,00 m2, w tym: - powierzchnia użytkowa podstawowa: 1503,04 m2, - powierzchnia użytkowa pomocnicza: 1059,96 m2, • Powierzchnia całkowita: 2847,90 m2, • Kubatura brutto budynku: 11.329,00 m3, • Długość: 17,80 m, • Szerokość: 41,53 m, • Wysokość do wierzchu ściany attykowej: 12,92 m, • Ilość kondygnacji: 3 naziemne, • Lokalizacja: Gmina Myślenice, dz. nr. ewid. 1335, obr. ewid. 0002 Myślenice, jednostka ewidencyjna Myślenice G (120903-4). Zaprojektowany budynek usytuowany jest w północnej części terenu działki inwestycyjnej. Budynek graniczy ścianami z istniejącymi budynkami szkoły i jest z nimi połączony funkcjonalnie. Zakres zamówienia obejmuje roboty opisane w dokumentacji projektowej, w tym w projekcie budowlanym i decyzji pozwolenia na budowę znak AB.6740.175.2019 z dnia 08.05.2019 r. nr 451/2019 oraz obejmuje uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie (prawomocnej i ostatecznej). Wszystkie dokumentacje projektowe należy rozpatrywać łącznie. Roboty przygotowawcze Przed przystąpieniem do budowy należy opracować szczegółowy projekt organizacji budowy oraz harmonogram prac z uwzględnieniem konieczności zapewnienia ciągłego funkcjonowania istniejącego uzbrojenia terenu, dróg kołowych, ciągów pieszych oraz z uwzględnieniem prowadzenia robót w sąsiedztwie istniejących budynków wraz z etapowaniem robót budowlanych. Należy przygotować plac budowy poprzez ogrodzenie terenu, wykonanie zabezpieczeń i oznakowania, umieszczenie tablic ostrzegawczych i informacyjnych. Teren należy uprzątnąć z istniejącego zagospodarowania. Należy usunąć kolidujące instalacje zewnętrzne oraz wykonać przekładki sieci wraz z zabezpieczeniami. Zorganizować zaplecze higieniczno-sanitarne i administracyjne dla potrzeb budowy, wytyczyć miejsca składowania materiałów i odpadów. W uzgodnieniu z Inwestorem doprowadzić prąd i wodę do placu budowy oraz w uzgodnieniu z właściwymi jednostkami administracji państwowej i policji ustalić wjazd na budowę oraz jego oznakowanie (o ile dotyczy). Należy dokonać geodezyjnego wytyczenia budynku a w szczególności osi konstrukcyjnych oraz poziomu porównawczego. W miarę potrzeby wytyczyć także lokalizację charakterystycznych elementów instalacji zewnętrznych, sieci i przyłączy oraz układu komunikacyjnego wraz z określeniem rzędnych wysokościowych. Roboty ziemne Wykopy poniżej powierzchni terenu oraz korytowanie pod ciągi utwardzone można prowadzić przy użyciu sprzętu mechanicznego. Ostatnią warstwę ziemi należy usunąć ręcznie mając na uwadze poziom wód gruntowych. W sąsiedztwie istniejących sieci i instalacji oraz budynków prace należy prowadzić ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Wykonać odpowiednie zabezpieczenia wykopów w postaci oszalowania lub oskarpowania oraz taśmowania i oznakowania. Ziemię z wykopów należy poddać utylizacji. Zasadniczym elementem warunkującym wykonanie zamówienia w umówionym terminie jest sprawne i skuteczne wykonanie robót ziemnych, aby nie dopuścić do zalania wykopu i aby wykonać wszystkie niezbędne prace na tym poziomie. Wykonawca skutecznie pozabezpiecza pożarowo budowane obiekty, zgodnie z projektem i obowiązującymi przepisami (ściany wydzielenia pożarowego, inne). Z uwagi na lokalizację obiektu oraz panujące w podłożu gruntowym warunki (poziom wód gruntowych), Wykonawca powinien przewidzieć i uwzględnić w projekcie organizacji budowy i ofercie zabezpieczenie wykopu. Zakres obejmuje pozostałe prace, w tym: Roboty betoniarskie, fundamenty, ściany konstrukcyjne, stropy, schody i biegi schodowe, klatki schodowe, roboty murarskie, budowlane, wykończeniowe, w tym prace związane z zagospodarowaniem terenu oraz w branżach konstrukcyjno-budowlanej, architektonicznej, elektrycznej oraz sanitarnej. Roboty końcowe Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egz. zawierającej dokumenty wymagane Prawem budowlanym, w tym protokoły badań i sprawdzeń i prób, protokoły badań wszystkich wykonanych instalacji oraz uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie (prawomocnej i ostatecznej). Przygotowanie dokumentacji materiałowej zawierającej dopuszczenia do zastosowania w budownictwie na wszystkie zastosowane materiały budowlane wraz z wykazem tych dokumentów. Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej posadowienia obiektu, poszczególnych kondygnacji oraz montażu okien fasadowych. Uwaga: Postanowienia projektu nie uchybiają postanowieniom ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w jakimś elemencie wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, to każdemu takiemu sformułowaniu towarzyszy ,,lub równoważny”. Jako materiał równoważny rozumie się materiał o nie gorszych lub lepszych parametrach użytkowych od opisanego w dokumentacji. Podane parametry są minimalnymi. Dopuszczalne jest stosowanie innych preparatów i materiałów, niż użyte w projekcie, o podobnych czyli nie gorszych właściwościach, spełniających wymagania projektowe, dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania oraz posiadających wymagane prawem aprobaty. Montaż wykonać zgodnie z wytycznymi producenta danej gamy/rodziny materiałów budowlanych. Za podstawę wyceny należy przyjąć wszystko co zostało narysowane, opisane, objęte specyfikacją, rysunkami oraz konieczne do prawidłowego wykonania zdania. Przedmiary robót mają jedynie charakter pomocniczy dla wykonawców przy przygotowaniu oferty. Wykonawca powinien rozważenie dokonania wizji lokalnej i zgłosić przed złożeniem oferty ewentualne uwagi zamawiającemu, by ten wprowadził zmiany jeśli byłyby konieczne, tak aby w cenę składanej przez wykonawcę oferty wkalkulowane były wszystkie czynności, które są niezbędne do kompleksowego wykonania zadania, a które mogły zostać niedookreślone w dokumentacji technicznej. Złożenie oferty jest jednoznaczne z potwierdzeniem, że przedstawione przez zamawiającego materiały i założenia są kompletne do wykonania zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem a wszelkie możliwe wątpliwości ze strony wykonawcy zostały wyjaśnione. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wskazuje, że wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę, osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegający na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) Wymóg ten nie dotyczy m. in. osób kierujących robotami budowlanymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. Za niedopełnienie wymogu zatrudnienia na podst. Umowy o pracę osób wykonujących czynności określonych powyżej – Wykonawca zapłaci kary umowne przewidziane w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214220-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium. Kwota wadium wynosi 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wniesienie wadium jest wymagane przed upływem terminu składania ofert na okres związania ofertą. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42 poz. 275, z 2008r., Nr 116 poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r., Nr 96, poz. 620) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy BNP Paribas Bank Polska S.A. 60 1600 1462 0008 4782 4814 0001. Dokument stanowiący dowód poświadczenia o wniesieniu wadium powinien zawierać tytuł wpłaty: Rozbudowa ZST-E w Myślenicach. Jeżeli wadium wniesione zostanie w pieniądzu, przelewem należy do oferty dołączyć kserokopię wpłaty wadium w pozostałych przypadkach należy do oferty dołączyć oryginał dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres związania ofertą. Datą wniesienia wadium jest data i godzina uznania na rachunku zamawiającego. Zamawiający postępuje zgodnie z art. 46 ustawy P. z. p, przy zwrocie jak i zatrzymaniu wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ DOKUMENTÓW DOSTARCZONYCH W DNIU PODPISANIA UMOWY 1. kosztorys ofertowy uproszczony z zestawieniem materiałów, robocizny i sprzętu na cenę zaoferowaną w ofercie, zgodnie ze zbiorczym zestawieniem kosztów. 2. kopie uprawnień budowlanych kierownika budowy wraz z wpisem do właściwej izby inżynierów budownictwa, poświadczonych za zgodność z oryginałem przez te osoby, 3. Harmonogram – do 14 dni od dnia zawarcia umowy. 4. Polisę oc kontrakt z dowodem opłacenia składki – w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy. WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. a) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp), DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ( Załącznik nr 2 do SIWZ). b) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp), DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA ( Załącznik nr 3 do SIWZ). c) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z dokumentem określającym status prawny Wykonawcy lub dołączonym do oferty pełnomocnictwem)- wg załącznika Nr 1 do SIWZ. d) Dowód wniesienia wadium. e) poświadczenia do dodatkowego doświadczenia (jeżeli dotyczy) Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – oświadczenia, o których mowa w pkt. 3 pkt 1. a) i b), powinien złożyć każdy z Wykonawców. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. Powyższe dotyczy również Wykonawców będących osobami fizycznymi tj. przedsiębiorców podlegających wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej, także tych, którzy prowadzą wspólnie działalność gospodarczą lub są wspólnikami spółki cywilnej. Dokumenty sporządzone przez Wykonawcę powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, zgodnie z zasadami rejestracji Wykonawcy czytelny podpis wskazujący imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli identyfikacji można dokonać w inny sposób (czytelnie napisane jest imię i nazwisko np. pieczęć imienna) - dopuszczalna jest forma skrócona. Oświadczenia złożone w oryginale oraz dokumenty złożone w formie oryginału lub kserokopii powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, oraz podpisane przez osoby podpisujące ofertę lub przez osoby upoważnione do poświadczenia zgodności z oryginałem kserokopii dokumentów – w takim przypadku wraz z dokumentami Wykonawca powinien przedłożyć dokumenty, z treści których wynika umocowanie do dokonania tej czynności. Jeżeli dokumenty będą podpisane przez pełnomocników, Wykonawca powinien dołączyć do oferty pełnomocnictwa, z treści których wynika umocowanie do podpisania dokumentów przez pełnomocników. Wszystkie pełnomocnictwa powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w części VI pkt. 2a składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w części VI pkt. 5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w części VI pkt. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w części VI pkt. 5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Informacja na temat przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Zamawiający w postępowaniu może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp. 8. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywa się dwuetapowo. 1) Etap I – ocena wstępna, której poddawani są wszyscy Wykonawcy odbędzie się na podstawie informacji zawartych w „ Oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu zwanego dalej Oświadczeniem – Załącznik Nr 2 i 3 do SIWZ 2) Etap II – Ostateczne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie dokumentów to potwierdzających. Ocenie na tym etapie podlegać będzie wyłącznie Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą spośród tych , które nie zostaną odrzucone po analizie Oświadczenia. 2. Jeżeli Wykonawca nie złożył Oświadczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania lub złożone Oświadczenie lub inne dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach