Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych związanych z przystosowaniem do wymogów p.poż Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, ul. Antoniuk Fabryczny 40

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2019-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
    REGON: 05065864000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych związanych z przystosowaniem do wymogów p.poż Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, ul. Antoniuk Fabryczny 40
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, znajdującego się przy ul. Antoniuk Fabryczny 40 do aktualnych przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej wynikających z decyzji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku wraz z wykonaniem sieci zewnętrznych i posadowienia sali gimnastycznej. W zakres robót budowlanych wchodzi: a) budowa drogi pożarowej (wokół budynku SOSW i ZSZ nr 5), b) wykonanie robót ziemnych i fundamentów sali gimnastycznej przy SOSW, c) budowa zewnętrznej instalacji hydrantowej przeciwpożarowej przy SOSW, d) wykonanie zewnętrznej kanalizacji deszczowej przy SOSW, e) przebudowa zewnętrznej kanalizacji sanitarnej przy SOSW, f) budowa zewnętrznej instalacji elektrycznej przy SOSW g) wykonanie utwardzeń terenu przy ZSZ Nr 5, h) przebudowa przyłącza wodociągowego i doziemnej instalacji wodociągowej przy ZSZ Nr 5, i) budowa zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjno – rozsączających przy ZSZ Nr 5, j) budowa zewnętrznej instalacji elektrycznej przy ZSZ Nr 5, k) wycinka drzew wraz z nasadzeniami zastępczymi przy SOSW. 2. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z: 1) pozwoleniem na budowę wydanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku nr 628/2019 z dnia 25.07.2019 r. m.in. (stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ); 2) pozwoleniem na budowę wydanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku nr 618/2017 z dnia 12.07.2017 r. zmienionym decyzją nr 763/2017 z dnia 28.08.2017 r. (stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ); 3) decyzją Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku znak: MZ.5560.36.2017.KW z dnia 04.07.2017 zmienionej decyzją znak: MK.5560.36.2017.DL z dnia 31.10.2017 r., oraz decyzją znak: MZ.5580.XIV.21.19.2018.EM z dnia 17.07.2018 r., stanowiącymi załącznik nr 12A, 12B oraz 12C do niniejszej SIWZ. 3. W trakcie prowadzenia prac należy zabezpieczyć istniejącą oraz wykonaną infrastrukturę techniczną zlokalizowaną pod drogą pożarową, która jest przedmiotem zamówienia tak, by nie było konieczności rozbiórki drogi przy kolejnych etapach realizacji inwestycji (tj. budowie następnych etapów sali gimnastycznej przy SOSW, termomodernizacji budynku ZSZ Nr 5). Należy m.in. ułożyć rury ochronne w miejscu przejścia instalacji c.o. pod drogą pożarową, tak by podczas późniejszego wykonywania przyłącza c.o. metodą przecisku nie naruszyć struktury drogi. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót opracowanych przez Usługi Projektowe – Lech Żendzian, z siedzibą 15-024 Białystok, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 21A m. 10 oraz Mariusza Cezarego Stepaniuka, z siedzibą 15-689 Białystok ul. Pietkiewicza 9/34, stanowiących załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 5. Wykonawca powinien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego wszelkie uwagi i zastrzeżenia do treści SIWZ i dokumentacji przetargowej i wystąpić do zamawiającego o rozstrzygnięcie. 6. W ramach zamówienia zgodnie z decyzją Marszałka Województwa Podlaskiego znak: PKPK-S-V/31/2019 z dnia 02.05.2019 r. stanowiącymi załącznik nr 13A i 13B do SIWZ, należy dokonać wycinki drzew kolidujących z inwestycją wraz z wykarczowaniem. Drewno pozyskane z wycinki należy pociąć na kłody o dł. 1,2 m, odwieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego i ułożyć naprzemiennie końcami grubszymi i cieńszymi, w równe stosy o wys. do 1 m, gałęzie zutylizować. Obowiązkiem Wykonawcy jest także wykonanie nasadzeń zastępczych. 7. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zamawiający, w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem wymaga zatrudnienia przez wykonawcę (odpowiednio podwykonawców oraz dalszych podwykonawców) na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących prace fizyczne, w tym operatorów sprzętu, kierowców i montażystów. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. 8. Wymóg zatrudnienia w stosunku pracy nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a także innych czynności polegających na nadzorze nad wykonywanymi robotami. 9. Obowiązki wykonawcy lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy w § 2 pkt 13 i 14 (załącznik nr 8 do SIWZ). 10. Zamawiający wymaga udzielenia min. 5-letniej gwarancji na wykonane roboty (okres gwarancji podlega ocenie zgodnie z rozdz. XIX SIWZ). 11. W przypadku, gdy w dokumentacji przetargowej zawarto odniesienie do norm, nazw, znaków towarowych lub typów materiałów czy produktów, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 12. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji przetargowej, wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp i dołączenia do oferty załącznika nr 7 do SIWZ. 13. Na etapie realizacji umowy (w czasie trwania budowy) zamawiający nie będzie dopuszczał zastosowania materiałów i rozwiązań równoważnych w stosunku do zaproponowanych w ofercie - załączniku nr 7 do SIWZ. 14. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim. 15. Wykonawca po zakończeniu robót zobowiązany jest do uporządkowania terenu. UWAGI: 1. Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia wizji lokalnej na terenie inwestycji. 2. Dochód uzyskany ze sprzedaży złomu, należy przekazać na konto bankowe SOSW. 3. Roboty budowlane będą prowadzone w czynnym obiekcie. 4. Wykonanie robót najbardziej uciążliwych i niebezpiecznych wykonawca musi planować w uzgodnieniu z dyrekcją SOSW i ZSZ Nr 5.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214230-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 60 000 PLN. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium – Wykonanie robót budowlanych związanych z przystosowaniem do wymogów p.poż Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, ul. Antoniuk Fabryczny 40. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok, pokój nr 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem), kopię wadium wpiąć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (lub poręczenia) powinna ona obejmować pełny okres związania ofertą. 6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć: 1) oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli oświadczenie wstępne (na lub wg załącznika nr 2 do SIWZ) - składa każdy z wykonawców - do oferty, 2) dokument, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1 SIWZ - składa każdy z wykonawców – na wezwanie zamawiającego (oferta oceniona najwyżej), 3) dokumenty, o których mowa w rozdz. IX SIWZ - składa odpowiednio wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych odpowiednio w rozdz. V pkt 1 ppkt 2) i 3) SIWZ - na wezwanie zamawiającego (oferta oceniona najwyżej). 2. W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu - w załączniku nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania - w załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg załącznika nr 3 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Uwaga: W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4. Wykonawca (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z wykonawców), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZ. 5. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną