Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w związku z realizacją zadania inwestycyjnego w ramach Projektu pn. „Podniesienie jakości i dostępności do usług zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego – modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie”

Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie ogłasza przetarg

  • Adres: 97-400 Bełchatów, Czapliniecka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 63 58 236, 44 63 58 208 , fax. 44 63 58 208
  • Data zamieszczenia: 2019-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie
    Czapliniecka 123
    97-400 Bełchatów, woj. łódzkie
    tel. 44 63 58 236, 44 63 58 208, fax. 44 63 58 208
    REGON: 00030650300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-belchatow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w związku z realizacją zadania inwestycyjnego w ramach Projektu pn. „Podniesienie jakości i dostępności do usług zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego – modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w związku z realizacją zadania inwestycyjnego w celu podniesienia jakości i dostępności do usług zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego poprzez modernizację Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Szpitalu Wojewódzkim im. Jana Pawła II w Bełchatowie. Inwestycja stanowiąca przedmiot zamówienia realizowana jest zgodnie z umową o dofinansowanie Projektu Nr POIS.09.01.00-00-0182/17 w ramach działania 9.1 Infrastruktura ratownictwa medycznego oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.2. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Kod główny: 45000000-7 Roboty budowlane Kody dodatkowe: 45100000-8 Przygotowanie terenów pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części 45215140-0 Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 45111300-1Roboty rozbiórkowe 45111100-9 Roboty w zakresie burzenia 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45262520-2 Roboty murarskie 45432210-9 Elementy z płyt g.-k. 45410000-4 Roboty tynkarskie 45421146-9 Montaż sufitów podwieszanych 45431200-9 Okładziny ścienne 45421000-4 Stolarka budowlana 45421160-3 Ślusarka budowlana 45432100-5 Podłogi i posadzki 45442100-8 Roboty malarskie 45232460-4 Roboty sanitarne 45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne 45232141-2 Roboty grzewcze 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania 45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych 45311100-1 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych 45312311-0 Instalacje oświetlenia 45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 32000000-3 Sprzęt i aparatura radiowa, telewizyjna, komunikacyjna, telekomunikacyjna i podobna 32400000-7 Sieci 32410000-0 Lokalna sieć komputerowa 32421000-0 Okablowanie sieciowe 32423000-4 Gniazda sieciowe 32424000-1 Infrastruktura sieciowa 32500000-8 Urządzenia i artykuły telekomunikacyjne 32520000-4 Sprzęt i kable telekomunikacyjne 32521000-1 Kable telekomunikacyjne 45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45311100-1 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych 45314200-3 Instalowanie infrastruktury kablowej 45314310-7 Instalowanie okablowania komputerowego 32231000-1 Aparatura telewizyjna o obwodzie zamkniętym 32234000-2 Kamery telewizyjne o obwodzie zamkniętym 32235000-9 Systemy nadzoru o obwodzie zamkniętym 32320000-2 Sprzęt telewizyjny i audiowizualny 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe 45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45231110-9 Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45321000-3 Izolacje cieplne 45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe i pozostałe 3. Opis, wielkość lub zakres przedmiotu zamówienia: 3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi następujący zakres robót: 1) Roboty rozbiórkowe a) demontaż częściowy istniejących instalacji b) demontaż drzwi wewnętrznych c) rozbiórka fragmentów ścian działowych d) rozbiórka posadzek częściowo z podkładami 2) Roboty budowlane a) wykonanie nowych posadzek wraz z podkładami b) wykonanie nowych ścianek działowych c) osadzenie drzwi d) wykonanie tynków na nowych ścianach i uzupełnień na ścianach e) istniejących. f) wykonanie przepustów kablowych g) wykonanie instalacji wewnętrznych zgodnie dokumentacją projektową h) wykonanie ewakuacyjnego wyjścia z poziomu wysokiego parteru i) dostosowanie pomieszczeń SOR-u do obowiązujących przepisów ppoż. zgodnie z Postanowieniami Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej i Ekspertyzą techniczną alternatywnego zabezpieczenia ppoż. (według Załącznika nr 11 do SIWZ). 3) W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą także: a) Wykonanie dokumentacji powykonawczej w ilości trzech egzemplarzy w wersji papierowej i w jednym egzemplarzu wersji elektronicznej na płycie CD w formacie edytowalnym "doc" i"pdf" dla części opisowej, oraz "dwg" i "pdf" dla rysunków. b) Przekazanie Zamawiającemu certyfikatów zastosowanych materiałów oraz kart gwarancyjnych. c) Przekazanie Zamawiającemu Certyfikatów Energetycznych. d) Zorganizowanie i przeprowadzenie prób badań i odbiorów wykonanych instalacji wraz z przekazaniem Zamawiającemu dokumentacji, w tym wymaganej dokumentacji dotyczącej wyrobów medycznych (dotyczy między innymi instalacji gazów medycznych, oraz innych urządzeń i sprzętów wbudowywanych jeżeli są wyrobami medycznymi). e) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu instrukcji obsługi i konserwacji instalacji i zainstalowanych w obiekcie urządzeń. Przeprowadzenie szkoleń personelu który wskaże Zamawiający. f) Przygotowanie w imieniu Zamawiającego wniosków wraz z załącznikami wymaganymi Prawem budowlanym o zakończeniu budowy oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 3.2 Parametry (metraż) obiektu będącego przedmiotem realizowanej inwestycji: a) kubatura objęta opracowaniem 3087,47 m3 b) powierzchnia objęta opracowaniem 1046,60 m2 c) wysokość pomieszczeń (w stanie wykończonym) 2,95 m 3.3. Obszar inwestycji zlokalizowany jest w Bełchatowie przy ul. Czaplinieckiej 123 (obiekty Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie, nr działki 253/6 obręb 3). 3.4.Informacje na temat istniejących w Szpitalu sieci i przyłączy. Budynek szpitala wyposażony jest w następujące media: a) woda zimna b) instalacja c.o. i c.w c) instalacja elektryczna – (trzy stacje „trafo” na terenie działki szpitala) d) zasilanie energetyczne rezerwowe e) kanalizacja sanitarna f) kanalizacja deszczowa g) instalacja telekomunikacyjna h) instalacja strukturalna (informatyczna) i) Instalacja sygnalizacji ppoż. j) instalacja systemu oświetlenia awaryjnego k) instalacja gazów medycznych 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z warunkami przetargu, dokumentacją projektowo-kosztorysową (zwaną dalej „dokumentacją projektową”), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, BIOZ, pozwoleniem na budowę wydanym przez Starostę Bełchatowskiego (decyzja nr: 439.2016 z 23.05.2016 r. – decyzja jest aktualna ze względu na zgłoszenie przez inwestora rozpoczęcia czynności związanych z procesem inwestycyjnym w Dzienniku Budowy w dniu 15.05.2019 r.), stanowiącymi Załączniki nr 12 i 13 do SIWZ oraz ustaleniami dokonanymi z Zamawiającym w trakcie wykonywania robót budowlanych. Wykonane prace budowlane muszą być realizowane zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności z: 1) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, 2) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, 3) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą, 4) przepisami wykonawczymi do w/w ustaw, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawnymi związanymi z realizowaną inwestycją. 3.6.Załączony przez Zamawiającego przedmiar robót i kosztorys nakładczy należy traktować jako dokumenty pomocnicze przy określaniu ceny oferty. Ponadto należy go interpretować łącznie z pozostałą częścią dokumentacji technicznej przekazanej Wykonawcy. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy projektami budowlanymi a przedmiarami, bezwzględne pierwszeństwo należy przyznać projektom budowlanym. Wobec powyższego istnieje konieczność wykonania robót z dokumentacji projektowej, które mogły nie zostać ujęte w przedmiarze lub zostały ujęte w mniejszym zakresie. Opisany przedmiot zamówienia za pomocą załączonych dokumentacji projektowych oraz obowiązujących zasad wiedzy technicznej obliguje Wykonawcę do osiągnięcia zakładanego rezultatu (zrealizowania wszystkich robót budowlanych zakończonych odbiorami końcowymi wraz z pozwoleniami na użytkowanie) 3.7. Zamawiający wskazuje na możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1pkt 6 ustawy Pzp, w zakresie do 500 000,00 zł netto. Warunki na jakich zostaną udzielone przedmiotowe zamówienia: a) w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel; b) w trybie zamówienia z wolnej ręki po negocjacjach z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych; c) z uwzględnieniem warunków technicznych i organizacyjnych obowiązujących przy realizacji zamówienia podstawowego, o ile uwzględnienie tych warunków będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z przeznaczeniem i zamierzeniem budowlanym, wykonania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 3.8. Zamawiający wymaga, aby realizacja przedmiotu zamówienia uwzględniała wymagania projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników oraz wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 3.9. Inne szczegółowe wymagania Zamawiającego, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przy realizacji zamówienia, dotyczące: a) zasad i organizacji wykonywanych prac określa Załącznik nr 2a do SIWZ; b) zasad odbioru robót budowlanych określa Załącznik nr 2b do SIWZ. 4. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: 4.1. Rodzaj czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 par. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: czynności pracowników bezpośrednio nadzorujących realizację robót budowlanych (np.: brygadziści, mistrzowie, itp.), prace pracowników polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych opisanych lub wynikających z dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zamawiający nie ingeruje w rodzaj umowy o pracę lub określony w niej wymiar czasu pracy, jednak wymiar czasu pracy musi być zgodny z faktycznym zakresem wykonywania przez osobę zatrudnioną czynności przy realizacji przedmiotowej umowy. 4.2. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już pracowników u Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4.3. Warunek nie dotyczy wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz w przypadku, w którym wspólnicy spółki osobowej/osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą będą samodzielnie świadczyli pracę w zakresie czynności określonych w ppkt 1). 4.4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli sposobu zatrudnienia osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, poprzez żądanie okazania stosownych oświadczeń i/lub dokumentów. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Na każde wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie udokumentować fakt zatrudnienia danej osoby na podstawie umowy o pracę. Szczegółowe regulacje dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcji z tym związanych, zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 5. ROZWIĄZANIA RÓWNOWAŻNE Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie robót budowlanych o określonej w SIWZ jakości. Z tych względów Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeżeli pomimo tego, okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej występują takie wskazania, należy je traktować wyłącznie jako przykładowe rozwiązania (w tym materiały i urządzenia), spełniające funkcję wzorca jakościowego przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści wszelkiej dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a Zamawiający dopuszcza w szczególności metody, materiały, urządzenia, systemy i technologie równoważne do przedstawionych w opisie zamówienia. Ponadto, jeżeli w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej, opisując przedmiot zamówienia Zamawiający odniósł się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wskazuje, że również w tym zakresie dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i przyjmuje się, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Równoważność to rozwiązania funkcjonalne, które nie są tożsame z opisem przedmiotu zamówienia, ale które powodują, że Zamawiający uzyska rozwiązania w pełni odpowiadające jego potrzebom i celowi zamówienia. Użyte w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty,marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie danych rozwiązań (w tym materiałów i urządzeń) określają jedynie ich klasę i mają na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwanego przez Zamawiającego standardu w stosunku do określonego rozwiązania. Dopuszcza się zatem zaproponowanie przez Wykonawcę wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełnić przedmiot zamówienia. Wykonawca oferując wykonanie przedmiotu zamówienia może przyjąć w szczególności metody, materiały, urządzenia, systemy i technologie innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych odpowiadających w szczególności metodom, materiałom, urządzeniom, systemom i technologiom nie gorszym od opisanych w SIWZ. Przy czym określenie „nie gorszym” należy rozumieć jako co najmniej na poziomie parametrów rozwiązań wskazanych przez Zamawiającego, uznając tym samym każde przyjęte przez Wykonawcę rozwiązanie (w tym materiały i urządzenia) o wskazanych w SIWZ lub lepszych parametrach jako spełniające minimalne wymagania w zakresie równoważności. Jeżeli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. Zamawiający nie ogranicza Wykonawcom katalogu dowodów, za pomocą których mogą wykazać równoważność. 6. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przed złożeniem oferty odbył wizję lokalną obiektu w siedzibie Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie, co może być pomocne do opracowania oferty ze względu na specyfikę wykonywania robót budowlanych w czynnym (funkcjonującym) obiekcie szpitalnym. Zamawiający jako termin na przeprowadzenie wizji lokalnej proponuje dni od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 - 14:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. O zamiarze odbycia wizji lokalnej Wykonawca poinformuje Zamawiającego co najmniej dwa dni przed planowanym terminem wizyty, kontaktując się telefonicznie z Kierownikiem Działu techniczno-eksploatacyjnego (tel. 0-44 63 58 350, kom. 502 287 732) lub z Kierownikiem Sekcji inwestycji (tel. 0-44 63 58 509, kom. 507-191-008). Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów związanych z odbyciem wizji lokalnej przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Wadium Wykonawcy zobowiązani są wnieść przed upływem terminu składania ofert.3. Kwotę wadium Zamawiający ustala w wysokości 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w terminie składania ofert w formie przewidzianej w SIWZ. Pozostałe wymagania dotyczące wadium określa Rozdział VIII SIWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy! Zamawiający nie określił w tym zakresie warunków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. - wzór druku oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ;Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach