Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w zakresie inwestycji pn. „Budowa drogi pożarowej (zwana: drogą południową) wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie ogłasza przetarg

  • Adres: 02-958 Warszawa, Stanisława Kostki Potockiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48225442700, , fax. +48228423116
  • Data zamieszczenia: 2019-08-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
    Stanisława Kostki Potockiego 10/16
    02-958 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48225442700, , fax. +48228423116
    REGON: 01095603800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wilanow-palac.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w zakresie inwestycji pn. „Budowa drogi pożarowej (zwana: drogą południową) wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie drogi pożarowej (zwanej: drogą południową) wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy, opracowany przez KOWAGO-INŻYNIERIA, ul. Osiedle Parkowe 6B, Wiązowna (Załączniki nr od 1 do 1g do OPZ) oraz w oparciu o postanowienia wynikające z SIWZ i Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia. 2. Zakres robót obejmuje w szczególności: A. Przygotowanie terenu w celu realizacji zamierzenia inwestycyjnego wraz z zabezpieczeniem istniejących drzew i krzewów: W zakresie czynności leżących po stronie Wykonawcy jest: 1) dostawa i montaż stabilnego ogrodzenia terenu budowy, w postaci paneli ażurowych i pełnych; przewidywany zasięg paneli pełnych ogrodzenia – w strefach tymczasowego składowania materiałów budowlanych, postoju urządzeń mechanicznych – szczegółowo do uzgodnienia z Zamawiającym; 2) czytelne oznakowanie terenu budowy; 3) zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem osób na teren budowy; 4) wyznaczenie miejsc tymczasowego składowania bieżących materiałów i urządzeń budowlanych; 5) zabezpieczenie deskowaniem pni drzew i koron krzewów na terenie budowy; zakres i sposób – do akceptacji Zamawiającego oraz Nadzoru Inwestorskiego; 6) wyznaczenie stref wokół drzew i krzewów, w celu uniknięcia zagęszczenia gleby wokół korzeni oraz przemieszczania warstwy powierzchniowej z podglebiem; 7) zabezpieczenie i ochrona powierzchniowej urodzajnej warstwy gleby, uzyskanej w wyniku korytowania – sposób zabezpieczenia i ochrony do uzgodnienia z Zamawiającym oraz Nadzorem Inwestorskim; 8) w razie konieczności: zabezpieczenie i ochrona odkrytych korzeni drzew i krzewów – sposób zabezpieczenia i ochrony do uzgodnienia z Zamawiającym oraz Nadzorem Inwestorskim; 9) kontrola kondycji drzew i krzewów znajdujących się na terenie budowy, a w razie konieczności zastosowanie interwencyjnych zabiegów pielęgnacyjnych drzew i krzewów, w celu minimalizowania skutków posuszy – sposób pielęgnacji do uzgodnienia i akceptacji Zamawiającego oraz Nadzoru Inwestorskiego; 10) wycinka drzew i krzewów wraz z karczowaniem, frezowaniem, rozdrabnianiem, załadunkiem i wywozem transportem samochodowym urobku, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży zieleni – Gospodarka drzewostanem (Załącznik nr 1a do OPZ); w zakresie Zamawiającego uzyskanie i przekazanie Wykonawcy pozwolenia na wycinkę; 11) fragmentacja pni i konarów wraz z załadunkiem oraz wywozem transportem samochodowym w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie Muzeum (rozmiar pociętych kawałków pni i konarów – do uzgodnienia z Zamawiającym na bieżąco podczas realizacji); 12) uzupełnienie ziemią dołów po usunięciu korzeni drzew i krzewów wraz zagęszczaniem gruntu; 13) przesadzanie krzewów wraz z bryłą korzeniową o pow. 10,5 m2 - w miejsca wskazane przez Zamawiającego, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży zieleni – Gospodarka drzewostanem (Załącznik nr 1a do OPZ); Wykonawca zobowiązany jest do zachowania należytej staranności i ostrożności podczas czynności przesadzania; 14) kontrola i pielęgnacja przesadzonych krzewów oraz posadzonych drzew B. Przebudowa istniejących ogrodzeń wraz z wykonaniem i montażem furtki oraz dwóch bram dwuskrzydłowych, doposażonych w: system automatycznego otwierania/zamykania bram, w system kontroli dostępu z wideofonem, kamery monitoringu: W zakresie Wykonawcy jest: 1) wykonanie, dostawa i montaż nowych dwóch dwuskrzydłowych bram w konstrukcji stalowej ocynkowanej, malowanej proszkowo wraz z siłownikami bram oraz wykonanie, dostawa i montaż furtki drewnianej z okładziną z desek wraz z siłownikiem furtki, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ) oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projektu warsztatowego wykonania i montażu bram dwuskrzydłowych oraz furtki; 2) ręczne wykonanie rozbiórki fragmentów ogrodzeń murowanych, w tym pokrycia z dachówki; 3) ręczne wykonanie rozbiórki fragmentu ogrodzenia panelowego z siatki i elementów betonowych podmurówki, demontaż istniejącej bramy z kształtowników stalowych i siatki; 4) uzyskanie przez Wykonawcę akceptacji Nadzoru Autorskiego, Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego zakresu rozbiórek ogrodzeń; 5) załadunek wraz z wywozem gruzu i urobku transportem samochodowym poza teren Muzeum do utylizacji (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi); Zamawiający nie dopuszcza możliwości pozostawienia gruzu i urobku na terenie budowy po zakończeniu robót w danym dniu pracy - wywóz gruzu i urobku powinien być realizowany na bieżąco; Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Nadzorowi Inwestorskiemu protokołów z przekazania do utylizacji materiałów rozbiórkowych; 6) wykonanie zbrojenia konstrukcji monolitycznych prętami stalowymi okrągłymi przed przystąpieniem do betonowania stóp fundamentowych i murowaniem ścian z cegieł, wykonanie deskowania dla konstrukcji betonowych i żelbetowych; Wykonawca musi uzyskać akceptację Nadzoru Inwestorskiego dla wykonanego zbrojenia oraz deskowania; 7) murowanie fragmentów ścian ogrodzeń, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ) oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projektu warsztatowego wykonania, montażu, podłączenia i uruchomienia bram dwuskrzydłowych oraz furtki wraz z wyposażeniem; 8) tynkowanie cementowo-wapienne murowanych ścian płaskich i poziomych oraz uzupełnienie pokrycia z dachówki ceramicznej karpiówki; ostatecznie zakresy wymieniony prac będą mogły zostać oszacowane podczas realizacji robót budowlanych; kolorystyka tynku oraz kolorystyka dachówki dla ogrodzeń murowanych – zostanie ostatecznie ustalona po przedstawieniu przez Wykonawcę do akceptacji Nadzoru Autorskiego, Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego - próbek materiałów; 9) dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie urządzeń centrali sterującej siłowników bram z oprogramowaniem systemu automatycznego otwierania/zamykania wraz z podłączeniem do centrali istniejącego na terenie Muzeum systemu sygnalizacji pożaru (SSP) typu Shrack oraz do centrali systemu kontroli dostępu (KD), w oparciu o: projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), projekt budowlano-wykonawczy branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ), Załącznik nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki” oraz przygotowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projekt warsztatowy wykonania, montażu, podłączenia i uruchomienia bram dwuskrzydłowych oraz furtki wraz z wyposażeniem; 10) Zamawiający wymaga, aby sterowanie siłownikami bram odbywało się: za pomocą zdalnego wyzwolenia za pomocą pilota (o zasięgu nie większym nić 15 m), za pomocą przycisku umieszczonego w pomieszczeniu ochrony i za pomocą czytników zbliżeniowych umieszczonych po każdej ze stron bram oraz furtki; sterowanie siłowników bram musi również zostać zintegrowanie z istniejącym na terenie Muzeum systemem sygnalizacji pożaru (SSP); najbliższa centrala sterująca SSP typu Schrak znajduje się w budynku Villa Intrata. 11) dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie urządzeń kamer monitoringu z oprogramowaniem systemu, w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), projekt budowlano-wykonawczy branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ), Załącznik nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki” oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projekt warsztatowy wykonania, montażu, podłączenia i uruchomienia bram dwuskrzydłowych oraz furtki wraz z wyposażeniem; 12) dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie urządzeń wideofonu furtki z oprogramowaniem systemu, w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), projekt budowlano-wykonawczy branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ), Załącznik nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki” oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projekt warsztatowy wykonania, montażu, podłączenia i uruchomienia bram dwuskrzydłowych oraz furtki wraz z wyposażeniem; 13) dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie słupka sygnalizacji świetlnej bramy, w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), projekt budowlano-wykonawczy branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ), Załącznik nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki” oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projekt warsztatowy wykonania, montażu, podłączenia i uruchomienia bram dwuskrzydłowych oraz furtki wraz z wyposażeniem; 14) dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie urządzeń systemu sygnalizacji włamania i napadu z oprogramowaniem, kompatybilnym i współdziałającym z istniejącym na terenie Muzeum SSWiN dla bram oraz furtki, w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), projekt budowlano-wykonawczy branży budowlanej (Załącznik nr 1b do OPZ), Załącznik nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki” oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projekt warsztatowy wykonania, montażu, podłączenia i uruchomienia bram dwuskrzydłowych oraz furtki wraz z wyposażeniem. C. Przebudowa zjazdu z ul. Stanisława Kostki Potockiego wraz z budową placu manewrowego doposażonego w pętlę indukcyjną oraz systemem automatycznych i stałych słupków blokujących wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną: W zakresie Wykonawcy jest: 1) wykonanie robót budowlanych w zakresie wykonania placu manewrowego o nawierzchni z kostki granitowej na podbudowie wzmocnionej, zgodnie z wytycznymi zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu (Załącznik nr 1c do OPZ) oraz wytycznymi projektu branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ); 2) dostarczenia i montaż nowego oznakowania pionowego, znajdującego się w granicach zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu, zgodnie z warunkami technicznymi dla oznakowania zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu (Załącznik nr 1c do OPZ) oraz wytycznymi projektu branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ); 3) dostawa i montaż systemu słupków parkingowych stałych w typie U-12, zgodnie z wytycznymi zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu (Załącznik nr 1c do OPZ), projektu branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ) oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projektu warsztatowego rozstawy, montażu, podłączenia i uruchomienia parkingowych słupków automatycznych oraz parkingowych słupków stałych; 4) dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą, przystosowaną do obsługi maksymalnie 5 słupków automatycznych, zgodnie z wytycznymi zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu (Załącznik nr 1c do OPZ), projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); Załącznika nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki” oraz na podstawie przygotowanego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Nadzór Autorski, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego - projektu warsztatowego rozstawy, montażu, podłączenia i uruchomienia parkingowych słupków automatycznych oraz parkingowych słupków stałych; 5) w razie konieczności, uzyskanie przez Wykonawcę, niezbędnych zezwoleń do prowadzenia robót budowlanych w pasie drogowym; 6) zawiadomienie organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych o terminie wprowadzenia zatwierdzonej stałej organizacji ruchu - co najmniej na 7 dni przed dniem jej wprowadzenia; 7) uzyskanie oraz przekazanie protokołu odbioru wprowadzenia zatwierdzonej stałej organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem na drogach publicznych. D. Remont trzech istniejących studni chłonnych w zakresie wymiany nakryw z płyt żelbetowych opartych na nowych żelbetowych ścianach fundamentowych: W zakresie Wykonawcy jest: 1) mechaniczne i ręczne wykonanie robót rozbiórkowych istniejącej warstwy wierzchniej (nawierzchni bitumicznej), istniejącej warstwy podbudowy oraz demontaż istniejących nakryw studni chłonnych wraz z załadunkiem i wywozem transportem samochodowym z terenu Muzeum materiałów rozbiórkowych do utylizacji (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi); Zamawiający nie dopuszcza możliwości pozostawienia gruzu i urobku na terenie budowy po zakończeniu robót w danym dniu prowadzenia robót - wywóz gruzu i urobku powinien być realizowany na bieżąco; Wykonawca zobowiązany jest do zachowania wszelkiej ostrożności podczas prac rozbiórkowych, w celu uniknięcia uszkodzenia istniejących studni chłonnych; Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania Nadzorowi Inwestorskiemu protokołów z przekazania do utylizacji materiałów rozbiórkowych; 2) wykonanie robót budowlanych wzmocnienia trzech studni chłonnych, polegających na wylaniu nowych ław fundamentowych żelbetowych wokół istniejących studni chłonnych, na dostawie i montażu nowych nakryw żelbetowych prefabrykowanych z włazami typu lekkiego, na wykonaniu oddylatowania prefabrykowanych nakryw od fundamentów oraz na zabezpieczeniu nowych nakryw i ław fundamentowych dwoma warstwami izolacji bitumicznej, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży konstrukcyjnej (Załącznik nr 1d do OPZ); 3) dostarczenia trzech włazów typu ciężkiego wraz z odpowiedniej wysokości żeliwnym kołnierzem, które zostaną zamontowane przez Wykonawcę w nowej nawierzchni mineralnej (w świetle włazów typu lekkiego - zamontowanych w prefabrykowanych nakrywach studni, poniżej warstw podbudowy nowej nawierzchni); 4) Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania do odbioru przez Nadzór Inwestorski wszystkich etapów robót budowlanych w zakresie ww. prac. E. Remont konserwatorski i zabezpieczający konstrukcję muru oporowego, stanowiącego oparcie dla fragmentu projektowanej drogi pożarowej: W zakresie Wykonawcy jest: 1) wykonanie prac ziemnych w celu odkrycia górnego pasma muru oporowego; 2) wykonanie prac rozbiórkowych wtórnie wykonanego górnego pasma muru oporowego, w celu jego rekonstrukcji metodami konserwatorskimi, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży konstrukcyjnej (Załącznik nr 1e do OPZ); 3) Zamawiający wymaga, aby podczas realizacji robót budowlanych, zostało zapewnione scalenie rekonstruowanego wątku ceglanego z dolnym pasmem historycznym muru oporowego; 4) przed przystąpieniem do robót budowalnych - Wykonawca przedstawi w formie pisemnej sposób wykonania remontu konserwatorskiego górnego pasma muru - do akceptacji Zamawiającego oraz Nadzoru Inwestorskiego (w oparciu o przekazane zalecenia konserwatorskie Muzeum); 5) wykonanie wzmocnienia konstrukcji oporowej muru przy pomocy żelbetowych ścian kątowych wraz z przykotwieniem historycznego muru oporowego do wykonanych ścian kątowych za pomocą wklejanych kotew o średnicy fi 12, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży konstrukcyjnej (Załącznik nr 1e do OPZ); Wykonawca powinien zapewniać użycie atestowanych materiałów kotwiących, gwarantujących spełnienie wymagań w zakresie nośności, odporności korozyjnej i pożarowej; 6) uzupełnienie odsłoniętych przestrzeni za murem oporowym poprzez zasypanie gruntem stabilizowanym cementem (w proporcji 100 kg na 1 m3 gruntu), w celu zabezpieczenia przed nadmiernym mechanicznym zagęszczeniem historycznej struktury oryginalnej części muru oporowego; 7) Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania do odbioru przez Nadzór Inwestorski wszystkich etapów robót budowlanych w zakresie ww. prac. F. Dostawa, montaż i uruchomienie instalacji zasilania elektroenergetycznego i teletechnicznego w celu:  zasilenia centrali sterującej siłowników automatycznego otwierania/zamykania dwóch bram oraz furtki oraz systemu wraz z podłączeniem do obiektowego systemu sygnalizacji pożaru - SSP i obiektowego systemu kontroli dostępu – KD,  zasilenia centrali sterującej parkingowych słupków automatycznych oraz systemu wraz z podłączeniem do obiektowego systemu sygnalizacji pożaru - SSP,  zasilenia kabli pętli indukcyjnej wraz z systemem,  zasilenia kamer monitoringu wraz systemem,  zasilenia urządzeń oraz systemu sygnalizacji napadu i włamania dla bram, furtki, szaf teletechnicznych oraz centrali parkingowych słupków automatycznych - zasilenia oświetlenia drogi pożarowej: W zakresie Wykonawcy jest: 1) wykonanie robót ziemnych związanych z przygotowaniem wykopów o głębokości 0,8 m wzdłuż projektowanych tras kablowych (elektroenergetycznych i teletechnicznych) wraz z zasypaniem i z zagęszczeniem gruntu po ułożeni okablowania, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 2) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY 5x6mm2/1kV (wyprowadzonego z budynku ZK WOZOWNIA II do nowej rozdzielnicy RB - przy nowej bramie BR1), w rurze osłonowej SRS110 mm, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia nowej rozdzielnicy RB, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); na odcinku pomiędzy budynkiem ZK WOZOWNIA II a nową rozdzielnicą RB należy ułożyć uziom w rowie kablowym, wykonany z płaskownika Fe/Zn 25x4 mm oraz podłączyć do listwy PE w budynku ZK WOZOWNIA II oraz w nowej rozdzielnicy RB; 3) dostawa i montaż wolnostojącej rozdzielnicy RB, wyposażonej w dwa gniazda sieciowe (230V, 32A400V) oraz ochronnik przeciwprzepięciowy i rozłącznik bezpiecznikowy wraz z ustawieniem w dostarczonej i zamontowanej wolnostojącej obudowie z tworzywa sztucznego, na fundamencie, o klasie ochrony min. IP44 - w celu zasilenia wyprowadzenia obwodów zasilania dla: centrali sterującej nowej bramy BR1, rozdzielnicy dla nowej bramy BR2, słupka sygnalizacji świetlnej nowej bramy BR1, urządzeń teletechnicznych: kamer monitoringu, kontroli dostępu, systemu sygnalizacji napadu i włamania (dedykowanych dla nowej bramy BR1) oraz centrali sterującej parkingowych słupków automatycznych i kabli pętli indukcyjnej, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); ostateczna lokalizacja rozdzielnicy RB - do potwierdzenia na etapie realizacji (Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji rozdzielnicy w obrębie długości istniejącego łukowego ogrodzenia murowanego, przy ul. Stanisława Kostki Potockiego); 4) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY3x1,5mm2 (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB do nowej bramy BR1) w rurze osłonowej SRS, z włącznikiem naprądowym S301 B6A, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia centrali sterującej napędu nowej bramy BR1, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 5) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY3x1,5mm2 (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB do zlokalizowanych przy nowej bramie BR1 na nowym słupie kamer monitoringu) w rurze osłonowej SRS, z włącznikiem naprądowym S301 B6A, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia kamer monitoringu dla nowej bramy BR1, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 6) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY3x6mm2 (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB w kierunku nowej bramy BR2, dalej wzdłuż trasy drogi pożarowej - do ostatniego punktu oświetleniowego – istniejącej latarni parkowej) w rurze osłonowej SRS, z włącznikiem naprądowym S301 B6A, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia słupka sygnalizacji świetlnej bramy wjazdowej BR2 oraz oświetlenia drogi pożarowej, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 7) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla elektroenergetycznego YKY3x2,5mm2 (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB do lokalizacji centrali sterującej parkingowych słupków automatycznych) w rurze osłonowej SRS na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 cm i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego, w celu zasilenia centrali sterującej parkingowych słupków automatycznych, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 8) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY 3x4mm2/1kV (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB1 przy nowej bramie BR1 - do nowej rozdzielnicy RB2 dla nowej bramy BR2) w rurze osłonowej SRS, z włącznikiem naprądowym S301 B6A, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia urządzeń zestawu automatyki nowej bramy BR2, zestawu kamer monitoringu dla nowej bramy BR2, systemu urządzeń kontroli dostępu (dla obu nowych bram i nowej furtki), szafek teletechnicznych (do obsługi nowych bram), zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 9) dostawa i montaż wolnostojącej nowej rozdzielnicy RB2, ustawionej w dostarczonej i zamontowanej wolnostojącej obudowie z tworzywa sztucznego na fundamencie o klasie ochrony min. IP44 wraz z doposażeniem w ochronnik przeciwprzepięciowy - w celu wyprowadzenia obwodów zasilania centrali sterującej dla nowej bramy BR2, zasilenia urządzeń teletechnicznych (kamery monitoringu, urządzenia kontroli dostępu – dla nowej bramy BR2), zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); ostateczna lokalizacja rozdzielnicy do potwierdzenia na etapie realizacji; 10) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY 3x2,5mm2/1kV (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB2 do nowej bramy BR2) w rurze osłonowej SRS, z włącznikiem naprądowym S301 B6A, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia centrali sterującej napędu nowej bramy BR2, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 11) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla energetycznego YKY 3x2,5mm2/1kV (wyprowadzonego z nowej rozdzielnicy RB2 przy nowej bramie BR2 - do istniejącej latarni) w rurze osłonowej SRS, z włącznikiem naprądowym S301 B6A, na warstwie podsypki piaskowej o grubości 0,1 m wraz z zasypaniem po ułożeniu kabla warstwą piasku o grubości 0,1 m i warstwą gruntu rodzimego o grubości 0,15 m oraz z ułożeniem na całej długości trasy kabla folii koloru niebieskiego - w celu zasilenia kamer monitoringu dla nowej bramy BR2, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 12) dostawa i montaż słupa oświetleniowego bramy BR1, o wysokości 4m, na fundamencie prefabrykowanym typu F-100 wraz z oprawą oświetleniową o energooszczędnym źródle światła; zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); nowy słup oświetleniowy nowej bramy BR1 zostanie również wykorzystany do zamontowania kamer monitoringu; 13) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla światłowodowego (wymagane 64 włókna), na trasie z pomieszczenia ochrony – budynku Wartowni do szafek teletechnicznych przy nowych bramach, w rurach osłonowych HDPE mm, pomiędzy dostarczonymi i zamontowanymi studniami kablowymi betonowymi SK-1, w przygotowanych wykopach, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); podłączenie teletechniczne, konfiguracja, itp. – po stronie Wykonawcy; 14) przesunięcie istniejących słupów oświetleniowych (latarni parkowych) wraz z podłączeniem do ułożonego kabla energetycznego YKY 5x6mm2/1kV, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ) oraz zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ); 15) dostawa, ułożenie i podłączenie kabla sieciowego SFTP (ilość skrętek należy dostosować do potrzeb) (z szafek teletechnicznych – do urządzeń teletechnicznych) - w celu zasilenia kamer monitoringu, urządzeń KD, urządzeń SSWiN wraz z podłączeniem do switcha PoE, wyposażonego w złącze SFP (w celu podłączenia światłowodu), zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 16) dostawa , montaż i uruchomienie urządzeń kamer monitoringu nowych bram w zakresie 6 kamer: a) przy nowej bramie BR1 – 2 kamery do monitorowania wjazdu i wyjazdu oraz 1 kamera do rozpoznawania tablic rejestracyjnych (kamera LPR) – zlokalizowana w dostarczonym i zamontowanym w bramofonie/wideofonie, b) przy nowej bramie BR2 - 2 kamery do monitorowania wjazdu i wyjazdu oraz 1 kamera do rozpoznawania tablic rejestracyjnych (kamera LPR) – zlokalizowana w dostarczonym i zamontowanym bramofonie/wideofonie, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), Załącznika nr 1o do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki”; 17) dostawa, montaż i uruchomienie systemu pętli indukcyjnej wraz z podłączeniem do przewodu zasilającego, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 18) podłączeniem zasilania pomiędzy centralą sterującą a zestawem parkingowych słupków automatycznych; zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); sterowanie słupkami będzie realizowane za pomocą zdalnego wyzwolenia za pomocą pilota (o zasięgu nie większym nić 15 m), za pomocą przycisku umieszczonego w pomieszczeniu ochrony; połączenie z centralą sterująca istniejącego na terenie Muzeum systemu sygnalizacji pożaru (SSP) typu Schrack musi zostać zrealizowane za pomocą dostarczonego i ułożonego kabla UTPw, połączonego z centralą sterującą słupków, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ), Załącznika nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki”; Zamawiający informuje najbliższa centrala sterująca SSP typu Schrak znajduje się w budynku Villa Intrata. Ponad to: 19) Zamawiający wymaga dostawy i montażu opasek oznaczeniowych z tabliczką opisową wzdłuż linii kabla elektroenergetycznego; 20) Zamawiający wymaga dostawy, montażu i podłączenia rejestratora dla kamer monitoringu nowych bram BR1 i BR2, zgodnego z wytycznymi Załącznika nr 1k do OPZ – „Wymagania techniczne i gwarancyjne: dla zestawu parkingowych słupków automatycznych z centralą sterującą wraz z systemem, dla kamer monitoringu z rejestratorem wraz z systemem, dla systemu sygnalizacji napadu i włamania szafek teletechnicznych, bram, furtki i centrali sterującej słupków automatycznych oraz systemu kontroli dostępu dla bram i furtki”; Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie materiały i roboty niezbędne do wykonania tego zakresu robót; 21) Zamawiający wymaga uwzględnienia w zakresie montażu automatycznych słupków parkingowych: zaprogramowania sposobu zwalniania słupków wraz ze sprawdzeniem poprawności ich działania, przeprowadzenia badania ochrony przed porażeniem przez samoczynne wyłączenie, sprawdzenia parametrów zabezpieczeń różnicowoprądowych, przeprowadzenia badania rezystancji izolacji obwodów oraz wykonania wszystkich niezbędnych czynności nie wymienionych powyżej, w celu uruchomienia i zapewnienia prawidłowego działania słupków; Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i przekazania wszystkich niezbędnych raportów, protokół i badań związanych z uruchomieniem systemu automatycznych słupków parkingowych; 22) Zamawiający wymaga uwzględnienia w zakresie montażu systemu pętli indukcyjnej: zintegrowania z systemem automatycznych słupków parkingowych wraz z zaprogramowaniem sposobu działania, w tym ze sprawdzeniem poprawności ich wspólnego działania, przeprowadzenia badania ochrony przed porażeniem, sprawdzenia parametrów zabezpieczeń różnicowoprądowych, przeprowadzenia badania rezystancji izolacji obwodów oraz wykonania wszystkich niezbędnych czynności nie wymienionych powyżej; Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i przekazania wszystkich niezbędnych raportów, protokołów i badań. G. Budowa drogi pożarowej (o szerokości 4 m) o nawierzchni mineralnej na wzmocnionej podbudowie, ograniczonej krawężnikiem stalowym (grubości 8 mm i wysokości 100 mm) na kotwach stalowych wraz z placem manewrowym oraz dodatkowymi strefami mijania i tymczasowego postoju w postaci trawnika utwardzonego: W zakresie Wykonawcy jest: 1) wykonanie robót rozbiórkowych w zakresie wskazanym projektem, poprzez mechaniczne rozebranie istniejącej nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych (nawierzchni asfaltowej), rozebranie istniejącej podbudowy - wraz z załadunkiem i wywozem transportem samochodowym poza teren Muzeum do utylizacji, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ); Zamawiający nie dopuszcza możliwości pozostawienia gruzu na terenie budowy po zakończeniu robót w danym dniu – wywóz materiałów rozbiórkowych powinien być realizowany na bieżąco; Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu oraz Nadzorowi Inwestorskiemu protokołów przekazania do utylizacji materiałów rozbiórkowych; Zamawiający wymaga od Wykonawcy robót budowlanych prowadzenie ręcznych robót rozbiórkowych w obrębie sąsiadujących z drogą drzew; 2) wykonanie przygotowawczych robót ziemnych w zakresie korytowania, w celu przygotowania wykopu profilu drogi ppoż., ciągów pieszych, placów i stref manewrowych wraz z wymianą gruntu na warstwy odsączające z piasku; załadunek i wywóz urobku transportem samochodowym poza teren Muzeum powinien odbywać się na bieżąco, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ); Zamawiający nie dopuszcza możliwości pozostawienia urobku z korytowania na terenie budowy po zakończeniu robót w danym dniu; 3) wykonanie wykopów w celu ułożenia kabli elektrycznych oświetlenia parkowego, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ) oraz projektu budowlano-wykonawczego branży elektrycznej (Załącznik nr 1f do OPZ); 4) mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni; 5) osadzenie obrzeży stalowych o grubości 8 mm i wysokości 100 mm na kotwach o średnicy 12 mm i wysokości 400 mm, w rozstawie co 100 cm, stabilizowanych na ławach betonowych na podsypce piaskowej, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ); 6) układanie wraz zagęszczaniem kolejnych warstw podbudowy, zgodnie z wytycznymi projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej (Załącznik nr 1g do OPZ), o profilach: a) dla drogi ppoż. (ciągi jezdne) w tym plac manewrowy przed Wielką Grotarnią  nawierzchnia mineralna - gr. 4 cm (Zamawiający wymaga dostawy i ułożenia nawierzchni mineralnej o parametrach nie gorszych niż HanseGrand Robust lub równoważnej oraz zbliżonej kolorystyce mieszanki mineralnej do HanseGrand Robust lub równoważnej)  tłuczeń 0-31,5 mm - gr. 15 cm  kruszywo łamane stab. mech. 20 cm  stabilizacja betonowa – gr. 20 cm, 2,5 MPa  geokrata – wys. 5 cm  podsypka piaskowa – gr. 10 cm b) dla ciągów pieszych  nawierzchnia mineralna 0/8 mm - gr. 3 cm (Zamawiający wymaga dostawy i ułożenia nawierzchni mineralnej o parametrach nie gorszych niż HanseGrand Mineral lub równoważnej oraz zbliżonej kolorystyce mieszanki mineralnej do HanseGrand Robust lub równoważnej)  nawierzchnia mineralna 0/16 mm - gr. 5 cm  kruszywo łamane stab. mech. – gr. 12 cm  stabilizacja betonowa – gr. 20 cm, 2,5 MPa  geokrata – wys. 5 cm  pospółka – gr. 10 cm c) dla stref mijania wzdłuż drogi ppoż., stref postojowych, fragmentów placu manewrowego, jako „trawnik utwardzony”  trawnik z siewu typu parkowego  warstwa wzmocnieniowa - wyrównująca (substrat glebowy) - gr. 1,5 cm (Zamawiający wymaga dostawy i ułożenia substratu glebowego o parametrach nie gorszych niż Netlon R400 lub równoważnej)  warstwa wzmocnieniowa (substrat glebowy) - gr. 20 cm, (Zamawiający wymaga dostawy i ułożenia substratu glebowego o parametrach nie gorszych niż Netlon Advanced Turf System 400 lub równoważnej)  warstwa drenująca z kruszywa łamanego – gr. 20 cm  warstwa pospółki – gr. 20 cm d) strefa wjazdu od strony ul. Stanisława Kostki Potockiego (plac manewrowy) oraz odtworzenie nawierzchni z kostki kamiennej (fragment drogi ppoż.)  obrzeże ceglane  cegły (klinkier drogowy) o wym. 6x12 cm – cegłę należy zabezpieczyć przed nasiąkaniem dedykowanym impregnatem  ława fundamentowa z betonu B 15 o F=0.1 m2  podsypka piaskowa grub. 10 cm  nawierzchnia z kostki kamiennej  kostka kamienna - gr. 10 cm  podsypka cementowo-piaskowa  tłuczeń 0-31,5 mm - gr. 15 cm  kruszywo łamane stab. mech. 20 cm  stabilizacja betonowa – gr. 20 cm, 2,5 MPa  geokrata – wys. 5 cm  podsypka piaskowa – gr. 10 cm Ponad to: 7) Zamawiający wymaga od Wykonawcy ostrożne prowadzenie prac rozbiórkowych oraz korytowania w strefach trasowania infrastruktury podziemnej: sieci rurociągów kanalizacji deszczowej, sieci rurociągów wody gospodarczej, sieci elektro-energetycznych, sieci gazowych, sieci telekomunikacyjnych; w przypadku napotkania kolizji podczas prowadzenia robót budowlanych z istniejącą infrastrukturą podziemną Zamawiający Wymaga od Wykonawcy przygotowanie projektów usunięcia kolizji oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, akceptacji. 8) Zamawiający wymaga odtworzenia zniszczonych trawników typu parkowego podczas realizacji robót budowlanych po ich zakończeniu wraz z okresową pielęgnacją (nawożenie, podlewanie, koszenie), aż do momentu odbioru trawników przez Zamawiającego oraz Nadzór Inwestorski – ale nie wcześniej niż po pierwszym koszeniu w okresie wegetacji; skład mieszanki parkowej traw – szczegółowo do uzgodnienia z Zamawiającym w trakcie realizacji; zakres trawników do odtworzenia - na potrzeby ofertowania do oszacowania samodzielnie przez Wykonawcę. Rzeczywisty zakres trawników do odtworzenia ostanie określony po zakończeniu robót budowlanych, przy udziale i akceptacji Zamawiającego oraz Nadzoru Inwestorskiego; H. Zapewnienie stałego nadzoru w zakresie archeologicznym przy wszelkich robotach ziemnych w trakcie realizacji inwestycji oraz przeprowadzenie ewentualnych badań ratowniczych w przypadku uchwycenia obiektów archeologicznych wraz z opracowaniem wyników badań 1) Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia stałego nadzoru osobowego w zakresie archeologicznym, przy wszelkich robotach ziemnych w trakcie realizacji inwestycji. 2) W przypadku odkrycia w takcie realizacji robót ziemnych: obiektów, zabytków lub nawarstwień archeologicznych, Wykonawca będzie zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia pracowników merytorycznych Muzeum, czyli Zamawiającego. W zakresie Wykonawcy będzie wówczas określenie i zapisanie dokładnej lokalizacji znalezisk, a następnie ich właściwe zabezpieczenie. Sposób zabezpieczenia znalezisk archeologicznych musi zostać uprzednio przedstawiony do akceptacji Zamawiającego. 3) W przypadki odkrycia znaleziska, Zamawiający zobowiązuje również Wykonawcę do niezwłocznego zgłoszenia drogą elektroniczną do Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wraz z załączeniem: dokumentacji zdjęciowej znaleziska, informacji o jego lokalizacji, informacji o ilości odkrytych obiektów, informacji na temat ewentualnego pozyskania ruchomego materiału archeologicznego (np. ceramiki); informacji o wstępnej chronologii. W zgłoszeniu należy również określić, czy odnaleziony obiekt wymaga doraźnej konserwacji i zaproponować sposób jej wykonania. 4) W przypadku konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych, Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania i uzyskania zatwierdzenia przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - w porozumieniu z Zamawiającym - programu badań wraz ze złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych; Zamawiający wymaga, aby kopia wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych oraz kopia pozwolenia wydanego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków została załączona do dokumentacji badań archeologicznych; ponad to Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oryginałów ww. dokumentów. 5) W przypadku wydania przez MWKZ ww. pozwolenia Wykonawca będzie zobligowany do przeprowadzenia badań archeologicznych, opracowania wyników przeprowadzonych badań archeologicznych, zgodnie ze standardami określonymi w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. 2018 poz. 1609) oraz przekazania pełnej dokumentacji dotyczącej badań Mazowieckiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków i Zamawiającemu (2 egz. w formie papierowej i 2 egz. w formie elektronicznej CD/DVD), z uwzględnieniem standardów dla badań archeologicznych przyjętych w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (Załącznik nr 1j do OPZ), a w dalszej kolejności - do przekazania pracownikowi merytorycznemu Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie opracowanej dokumentacji do weryfikacji, a po uzyskaniu ostatecznej akceptacji finalną wersję dokumentacji - Mazowieckiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków. 6) Zmawiający wymaga, aby nadzór podczas realizacji inwestycji oraz nadzór nad prowadzeniem ewentualnych badań archeologicznych był realizowany przez Kierownika Badań Archeologicznych. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania MWKZ nie później niż w terminie 14 dni przed rozpoczęciem inwestycji w zakresie robót: imienia, nazwiska i adresu Kierownika Badań Archeologicznych oraz oświadczenia Kierownika Badań Archeologicznych o przyjęciu przez niego obowiązku stałego nadzoru podczas realizacji inwestycji oraz obowiązku kierowania badaniami archeologicznymi lub samodzielnego wykonywania tych badań. 7) W przypadku odnotowania obiektów archeologicznych na obszarze objętym inwestycją i konieczności przeprowadzenia archeologicznych badań ratowniczych na podstawie uzyskanego pozwolenia, Wykonawca jest zobowiązany do: a) zawiadomienia MWKZ o terminie rozpoczęcia i zakończenia tych badań, b) niezwłocznego zawiadomienia MWKZ i Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzonych badań, c) powiadomienia MWKZ o odbiorach częściowych i końcowych wykonanych prac w ramach wskazanego w pozwoleniu MWKZ trybu badań, d) dostarczenia Zamawiającemu sprawozdania z przeprowadzonych badań wraz z kopią potwierdzenia przekazania dokumentacji archeologicznej dotyczącej badań MWKZ najpóźniej do dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego inwestycji;. e) magazynowanie i dozór pozyskanych dóbr kultury i przekazanie ich w uzgodnieniu z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków do zbiorów muzealnych Zamawiającego, f) ścisłej współpracy z opiekunką zbiorów archeologicznych Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie w trakcie prowadzenia badań archeologicznych 3. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Wysokość wadium Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2 Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3 Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy PZP tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 310). 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący numer rachunku bankowego Zamawiającego: 55 1130 1017 0020 1226 4720 0006 z dopiskiem: Wadium – Numer postępowania: KF.AZ.2401.5.JM.2019 3) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz, wymagane jest złożenie w oryginale jednego lub kilku dokumentów wskazanych w art. 45 ust. 6 pkt 2) – 5) ustawy PZP. Oryginał dokumentu (lub oryginały dokumentów) należy załączyć do oferty w osobnej kopercie. Do każdego dokumentu wadium sporządzonego w języku innym niż język polski należy załączyć tłumaczenie na język polski. 4) Potwierdzeniem skutecznego wniesienia wadium będzie: a) w przypadku wadium w formie pieniężnej – zaksięgowanie na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert; b) w przypadku wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu wadium (gwarancji lub poręczenia). Dokument ten należy przekazać w następujący sposób: kserokopie należy dołączyć do oferty, dokumenty oryginalne dostarczyć w odrębnym opakowaniu wraz z ofertą. 4 Wymogi dotyczące treści wadium 1) Z dokumentu wadium wniesionego w formie gwarancji powinno wynikać jednoznacznie i w sposób nie budzący wątpliwości, gwarantowanie nieodwołalnie oraz bezwarunkowo wypłaty należności z tytułu wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od otrzymania pierwszego żądania. 2) Wadium winno obejmować cały okres związania ofertą poczynając od daty upływu terminu składania ofert. 3) Gwarancje i poręczenia muszą zawierać (oprócz elementów właściwych dla każdej formy, określonych przepisami prawa): a) nazwę i adres Zamawiającego: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa, b) numer postępowania, c) termin ważności wadium – odpowiadający terminowi związania ofertą, zgodnie z pkt X.1. 5 Skutki nie wniesienia wadium Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 6 Zwrot wadium 1) Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 2) Zamawiający zwróci Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 3) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca winien wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego (związane bezpośrednio z przechowywaniem przedmiotowej kwoty na rachunku) oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy, na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający informuje, że oprocentowanie ww. rachunku jest określane na podstawie dziennej stawki oprocentowania ustalanej przez bank. 7 Zatrzymanie wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty wraz z załącznikiem A do formularza oferty - załącznik nr 2 do SIWZ 2. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy 3. Oświadczenie w zakresie obowiązku podatkowego - załącznik nr 8 do SIWZ - jeżeli dotyczy 4. Pisemne zobowiązanie, jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolnościach innych podmiotów - zobowiązanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - załącznik nr 9 do SIWZ - jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach