Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania pn. " Przebudowa i rozbudowa załozenia basenowego przy ul. Śląskiej w Świdnicy".

Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Świdnicy Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Wrocławska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 523 685 , fax. 074 851 58 15
  • Data zamieszczenia: 2019-03-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Świdnicy Sp. z o.o.
    ul. Wrocławska 10
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 523 685, fax. 074 851 58 15
    REGON: 89062173800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spwik.swidnica.4bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania pn. " Przebudowa i rozbudowa załozenia basenowego przy ul. Śląskiej w Świdnicy".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i budowa stalowych niecek basenów zewnętrznych (sportowego, rekreacyjnych, brodzika dla dzieci) o powierzchni lustra wody ok. 3110 m² wraz z wyposażeniem, zjeżdżalni, wodnego placu zabaw, tarasów wypoczynkowych wraz z żaglami solarnymi, plaży piaszczystej, trybun terenowych, altan wypoczynkowych, wieży ratowniczej, przebieralni terenowych, budynku technologii basenowej wraz z zagospodarowaniem terenu, infrastrukturą komunikacyjną (ciągi piesze, dojazd techniczny, plac techniczny) techniczną (niezbędne sieci, przyłącza, instalacje) małą architekturę, nasadzenia zieleni niskiej i wysokiej. 1.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej PFU), opracowanym przez ASPA PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA Sp. z o.o. Sp. komandytowa ul. Zielonego Dębu 6, 51-621 Wrocław. 1.3 UWAGA! Rozdział I.F.3 PFU – zdanie 2 i 3 nie ma zastosowania. 1.4 PFU, o którym mowa powyżej znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.spwik.swidnica.pl w katalogu Przetargi-bieżące. PFU stanowiący dokumentację projektową w wersji papierowej dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego – ŚPWIK ul. Wrocławska 10, 58-100 Świdnica, po wcześniejszym ustaleniu terminu. 1.5 Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy i uzgodni z Zamawiającym szczegółowy Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji robót. 1.6 Harmonogram rzeczowo-finansowy winien zawierać określenie elementów dla robót, kolejność w jakiej Wykonawca proponuje je realizować oraz częściowe ceny ryczałtowe za wykonanie elementów robót. Zamawiający ma prawo wnieść uwagi do projektu harmonogramu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ostatecznej wersji harmonogramu. 1.7 Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie załącznikiem do umowy o roboty budowlane. 1.8 Terminy pośrednie zawarte w Harmonogramie rzeczowo-finansowym (np. …. tygodni od rozpoczęcia robót budowlanych przez Wykonawcę) są wiążące dla Wykonawcy. Przesunięcie terminów pośrednich z ww. harmonogramu może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności z powodu których ich dotrzymanie nie było możliwym, po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiającego dla zmian w harmonogramie. 1.9 Terminy wyszczególnione w Harmonogramie rzeczowo-finansowym będą na roboczo monitorowane przez osobę upoważnioną w tym zakresie przez Zamawiającego. Jeśli Wykonawca nie dotrzyma postanowień harmonogramu, koszty wszelkich opóźnień poniesione przez Zamawiającego w związku z opóźnieniem poniesie Wykonawca, niezależnie od obowiązku zapłaty kary, zgodnie z zapisami wzoru umowy. 1.10 Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę o udzielenie zamówienia publicznego, po przekazaniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia, dostarczy Zamawiającemu Szczegółowy Kosztorys. Wykonawca opracuje ww. Szczegółowy Kosztorys w formie określonej Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego (…) Dz. U. nr 130 z 2004 r. poz. 1389. 1.11 Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, Szczegółowy Kosztorys będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia w przypadku odstąpienia od umowy, będzie on także podstawą do rozliczania „robót zaniechanych” i „dodatkowych robót budowlanych” wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art 144 ust.1 pkt 2 Ustawy PZP. Zostało to opisane w rozdz. XVIII SIWZ. 1.12 Szczegółowy Kosztorys ma znaleźć odzwierciedlenie w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, gdzie ceny jednostkowe elementów będą stanowiły podstawę do rozliczeń częściowych. 1.13 Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania „robót zamiennych” w stosunku do tych przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. 1.14 Zamawiający przewiduje możliwość rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia, tzw. „robót zaniechanych”. Sposób wyliczenia wartości tych robót określa rozdz. XVIII SIWZ. 1.15 Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) Umowę, 2) Dokumentację projektową tj. PFU. 3) Dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. Uwaga!  Zamawiający zastrzega, że w sezonie letnim 2019 r ( czerwiec-sierpień) obiekt będzie udostępniony dla użytkowników basenów. Wszelkie próby, badania i ekspertyzy niezbędne do sporządzenia projektu budowlanego należy wykonać do dnia 30.05.2019 r. w uzgodnieniu z Zamawiającym. Wszystkie uszkodzenia niecek basenowych powstałe w wyniku przeprowadzonych prac badawczych jw. Wykonawca zobowiązany jest usunąć i przywrócić obiekt do stanu pierwotnego. Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządzi dokumentację fotograficzną i ustali zakres ww. działań.  Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy niezwłocznie po zakończonym sezonie letnim, jednak nie później niż do 15.09.2019 r.  Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla pieszych przez cały okres trwania budowy a także, w miarę możliwości technologicznych, do umożliwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomości oraz dostaw towaru; jeżeli ze względów technologicznych zaistnieje konieczność wstrzymania dojazdu do nieruchomości – Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony.  W razie organizacji imprezy związanej z użytkowaniem sąsiedniego obiektu, Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem, na czas trwania imprezy przerwie roboty w tym obszarze umożliwiając jej przeprowadzenie. O dacie imprezy Wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego na 3 dni przed jej planowanym rozpoczęciem. Harmonogram imprez dostępny u Zamawiającego.  Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci.  Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców (np. Zakład Gazowniczy w Wałbrzychu, Zakład Energetyczny, spółki telekomunikacyjne), w celu realizacji przez tych wykonawców własnych zadań inwestycyjnych i prowadzenia robót na podstawie odrębnych pozwoleń na budowę lub zgłoszenia robót, wyłączonych z przedmiotu niniejszej umowy. 3. INNE POSTANOWIENIA 3.1 Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. Szczegółowe zapisy dotyczące równoważności znajdują się w PFU. 3.2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.3 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3.4 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 3.5 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 3.6 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp): 1) Roboty ziemne, rozbiórkowe i demontażowe 2) Roboty przy budowie i przebudowie obiektów kubaturowych 3) Roboty wodno-kanalizacyjne i instalacyjne 4) Roboty elektroenergetyczne 5) Roboty budowlane wykończeniowe 6) Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych. 7) Roboty technologiczne. 3.7 Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy złącznika zawierającego skład osobowy tychże pracowników; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zwiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ. 3.8 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 6, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 tj .ze zm.). 3.9 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów (anonimizacja nie dotyczy imienia i nazwiska pracownika, terminu zawarcia umowy, okresu na jaki została zawarta, wymiaru umowy) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w ust.7 w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w odpowiednim załączniku do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 3.10 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 9 pkt 1 i 2, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w §8, ust. 1, pkt 9 i 10 wzoru umowy załączonego do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 3.11 Kontrola, o której mowa w ust. 9 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74222000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 250 000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Santander Bank Polska S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 84 1090 2369 0000 0006 0200 0201, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr EP Z/8/S/2019 w ramach zadania pn. „Przebudowa i rozbudowa założenia basenowego przy ul. Śląskiej w Świdnicy.” 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. ust 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć: pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach