Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Świdnicy Sp. z o.o. ogłasza przetarg
- Adres: 58-100 Świdnica, ul. Wrocławska
- Województwo: dolnośląskie
- Telefon/fax: tel. 748 523 685 , fax. 074 851 58 15
- Data zamieszczenia: 2019-03-26
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Świdnicy Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 10
58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
tel. 748 523 685, fax. 074 851 58 15
REGON: 89062173800000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.spwik.swidnica.4bip.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania pn. " Przebudowa i rozbudowa załozenia basenowego przy ul. Śląskiej w Świdnicy". - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i budowa stalowych niecek basenów zewnętrznych (sportowego, rekreacyjnych, brodzika dla dzieci) o powierzchni lustra wody ok. 3110 m² wraz z wyposażeniem, zjeżdżalni, wodnego placu zabaw, tarasów wypoczynkowych wraz z żaglami solarnymi, plaży piaszczystej, trybun terenowych, altan wypoczynkowych, wieży ratowniczej, przebieralni terenowych, budynku technologii basenowej wraz z zagospodarowaniem terenu, infrastrukturą komunikacyjną (ciągi piesze, dojazd techniczny, plac techniczny) techniczną (niezbędne sieci, przyłącza, instalacje) małą architekturę, nasadzenia zieleni niskiej i wysokiej. 1.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej PFU), opracowanym przez ASPA PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA Sp. z o.o. Sp. komandytowa ul. Zielonego Dębu 6, 51-621 Wrocław. 1.3 UWAGA! Rozdział I.F.3 PFU – zdanie 2 i 3 nie ma zastosowania. 1.4 PFU, o którym mowa powyżej znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.spwik.swidnica.pl w katalogu Przetargi-bieżące. PFU stanowiący dokumentację projektową w wersji papierowej dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego – ŚPWIK ul. Wrocławska 10, 58-100 Świdnica, po wcześniejszym ustaleniu terminu. 1.5 Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy i uzgodni z Zamawiającym szczegółowy Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji robót. 1.6 Harmonogram rzeczowo-finansowy winien zawierać określenie elementów dla robót, kolejność w jakiej Wykonawca proponuje je realizować oraz częściowe ceny ryczałtowe za wykonanie elementów robót. Zamawiający ma prawo wnieść uwagi do projektu harmonogramu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ostatecznej wersji harmonogramu. 1.7 Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie załącznikiem do umowy o roboty budowlane. 1.8 Terminy pośrednie zawarte w Harmonogramie rzeczowo-finansowym (np. …. tygodni od rozpoczęcia robót budowlanych przez Wykonawcę) są wiążące dla Wykonawcy. Przesunięcie terminów pośrednich z ww. harmonogramu może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności z powodu których ich dotrzymanie nie było możliwym, po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiającego dla zmian w harmonogramie. 1.9 Terminy wyszczególnione w Harmonogramie rzeczowo-finansowym będą na roboczo monitorowane przez osobę upoważnioną w tym zakresie przez Zamawiającego. Jeśli Wykonawca nie dotrzyma postanowień harmonogramu, koszty wszelkich opóźnień poniesione przez Zamawiającego w związku z opóźnieniem poniesie Wykonawca, niezależnie od obowiązku zapłaty kary, zgodnie z zapisami wzoru umowy. 1.10 Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę o udzielenie zamówienia publicznego, po przekazaniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia, dostarczy Zamawiającemu Szczegółowy Kosztorys. Wykonawca opracuje ww. Szczegółowy Kosztorys w formie określonej Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego (…) Dz. U. nr 130 z 2004 r. poz. 1389. 1.11 Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, Szczegółowy Kosztorys będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia w przypadku odstąpienia od umowy, będzie on także podstawą do rozliczania „robót zaniechanych” i „dodatkowych robót budowlanych” wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art 144 ust.1 pkt 2 Ustawy PZP. Zostało to opisane w rozdz. XVIII SIWZ. 1.12 Szczegółowy Kosztorys ma znaleźć odzwierciedlenie w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, gdzie ceny jednostkowe elementów będą stanowiły podstawę do rozliczeń częściowych. 1.13 Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania „robót zamiennych” w stosunku do tych przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. 1.14 Zamawiający przewiduje możliwość rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia, tzw. „robót zaniechanych”. Sposób wyliczenia wartości tych robót określa rozdz. XVIII SIWZ. 1.15 Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) Umowę, 2) Dokumentację projektową tj. PFU. 3) Dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. Uwaga! Zamawiający zastrzega, że w sezonie letnim 2019 r ( czerwiec-sierpień) obiekt będzie udostępniony dla użytkowników basenów. Wszelkie próby, badania i ekspertyzy niezbędne do sporządzenia projektu budowlanego należy wykonać do dnia 30.05.2019 r. w uzgodnieniu z Zamawiającym. Wszystkie uszkodzenia niecek basenowych powstałe w wyniku przeprowadzonych prac badawczych jw. Wykonawca zobowiązany jest usunąć i przywrócić obiekt do stanu pierwotnego. Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządzi dokumentację fotograficzną i ustali zakres ww. działań. Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy niezwłocznie po zakończonym sezonie letnim, jednak nie później niż do 15.09.2019 r. Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla pieszych przez cały okres trwania budowy a także, w miarę możliwości technologicznych, do umożliwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomości oraz dostaw towaru; jeżeli ze względów technologicznych zaistnieje konieczność wstrzymania dojazdu do nieruchomości – Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony. W razie organizacji imprezy związanej z użytkowaniem sąsiedniego obiektu, Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem, na czas trwania imprezy przerwie roboty w tym obszarze umożliwiając jej przeprowadzenie. O dacie imprezy Wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego na 3 dni przed jej planowanym rozpoczęciem. Harmonogram imprez dostępny u Zamawiającego. Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców (np. Zakład Gazowniczy w Wałbrzychu, Zakład Energetyczny, spółki telekomunikacyjne), w celu realizacji przez tych wykonawców własnych zadań inwestycyjnych i prowadzenia robót na podstawie odrębnych pozwoleń na budowę lub zgłoszenia robót, wyłączonych z przedmiotu niniejszej umowy. 3. INNE POSTANOWIENIA 3.1 Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. Szczegółowe zapisy dotyczące równoważności znajdują się w PFU. 3.2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.3 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3.4 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 3.5 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 3.6 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp): 1) Roboty ziemne, rozbiórkowe i demontażowe 2) Roboty przy budowie i przebudowie obiektów kubaturowych 3) Roboty wodno-kanalizacyjne i instalacyjne 4) Roboty elektroenergetyczne 5) Roboty budowlane wykończeniowe 6) Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych. 7) Roboty technologiczne. 3.7 Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy złącznika zawierającego skład osobowy tychże pracowników; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zwiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ. 3.8 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 6, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 tj .ze zm.). 3.9 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów (anonimizacja nie dotyczy imienia i nazwiska pracownika, terminu zawarcia umowy, okresu na jaki została zawarta, wymiaru umowy) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w ust.7 w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w odpowiednim załączniku do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 3.10 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 9 pkt 1 i 2, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w §8, ust. 1, pkt 9 i 10 wzoru umowy załączonego do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 3.11 Kontrola, o której mowa w ust. 9 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74222000-1
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 250 000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Santander Bank Polska S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 84 1090 2369 0000 0006 0200 0201, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr EP Z/8/S/2019 w ramach zadania pn. „Przebudowa i rozbudowa założenia basenowego przy ul. Śląskiej w Świdnicy.” 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. ust 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
- III.2. Warunki udziału
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć: pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną