Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych – Przebudowy i remontu kuchni oraz zaplecza kuchennego Przedszkola nr 31

Przedszkole nr 31 ogłasza przetarg

  • Adres: 81218 Gdynia, Ul. Zamenhofa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586232015 , fax. 586232015
  • Data zamieszczenia: 2017-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedszkole nr 31
    Ul. Zamenhofa 8
    81218 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. 586232015, fax. 586232015
    REGON: 22114400900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przedszkole31.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych – Przebudowy i remontu kuchni oraz zaplecza kuchennego Przedszkola nr 31
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych – Przebudowy i remontu kuchni oraz zaplecza kuchennego Przedszkola nr 31. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: Roboty budowlane. 1) Piwnica. a) Roboty rozbiórkowe: - rozbiórka fragmentów ścian, - demontaż stolarki okiennej i drzwiowej, - skucie płytek z posadzek wraz z luźnym podłożem, - poszerzenie otworów drzwiowych, - odgruzowanie i oczyszczenie przewodów wentylacyjnych, - wywóz i utylizacja odpadów, b) Roboty remontowe: - oczyszczenie i naprawa ścian oraz sufitów - montaż nadproży, - wykonanie ścianek działowych, - zamurowanie otworów, - groszkowanie lastryka, - szlifowanie posadzek cementowych - wyrównanie poziomów, - wykonanie tynków cem.-wap. na zamurowaniach, - zasypanie zagęszczonymi warstwami żwiru istniejącego zsypu na ziemniaki, - wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej na zamurowaniach, - montaż stolarki drzwiowej wewnętrznej, - montaż stolarki okiennej wraz z nawiewnikami, - montaż parapetów wewnętrznych, - wykonanie wylewek wyrównujących posadzki, - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej z folii w płynie, - wykonanie posadzek z gresu, - ułożenie płytek ściennych, - malowanie ścian i sufitów 2) Parter. a) Roboty rozbiórkowe: - demontaż okien podawczych, - demontaż drzwi harmonijkowych, - demontaż drzwi, - poszerzenia otworu, - skucie płytek ściennych, - ścięcie parapetów betonowych, - skucie płytek posadzkowych, - odgruzowanie i oczyszczenie przewodów wentylacyjnych, - wywóz i utylizacja odpadów, b) Roboty remontowe: - montaż nadproży, - wykonanie ścianki działowej, - montaż stolarki drzwiowej, - montaż naświetla, - ułożenie płytek ściennych, - ułożenie posadzek z gresu, - wykonanie cokołu z kształtek ceramicznych, - montaż nowych poręczy oraz pochwytów przyściennych na klatce schodowej, - malowanie sufitów i ścian, 3) Piętro. a) Roboty rozbiórkowe: - demontaż stolarki drzwiowej, - demontaż witryn, - demontaż okien podawczych, - poszerzenie otworów drzwiowych, - wykonanie przekuć i otworów w ścianach oraz w stropach, - skucie płytek ściennych, - ścięcie parapetów betonowych, - skucie płytek posadzkowych, - odgruzowanie i oczyszczenie przewodów wentylacyjnych, - wywóz i utylizacja odpadów, b) Roboty remontowe: - montaż nadproży, - zamurowania otworów w ścianach, - groszkowanie posadzek lastryko, - wykonanie warstw wyrównawczych i izolacyjnych na posadzkach, - ułożenie posadzek z gresu, - wykonanie cokołu z gresu, - montaż stolarki drzwiowej, - montaż naświetla, - montaż nawiewników w oknach, - ułożenie płytek ściennych, - uzupełnienie płytek w węźle sanitarnym, - malowanie sufitów i ścian, Roboty sanitarne: 1) Piwnica. a) Roboty demontażowe: - demontaż istniejącej instalacji wod.-kan., - demontaż istniejących urządzeń i armatury wod.-kan., - demontaż istniejącej instalacji c.o., - demontaż istniejących urządzeń i armatury c.o., - demontaż podejść sanitarnych, - demontaż istniejącej instalacji wentylacji grawitacyjnej b) Roboty montażowe: - montaż instalacji wod. – kan., - montaż urządzeń i armatury wod.-kan., - montaż instalacji c.o., - montaż urządzeń i armatury c.o., - montaż wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej wraz z osprzętem, - montaż urządzeń wentylacji grawitacyjnej, - montaż urządzeń i wyposażenia zgodnie z zestawieniem z dokumentacji projektowej, 2) Parter. a) Roboty demontażowe: - demontaż istniejącej instalacji wod.-kan., - demontaż istniejących urządzeń i armatury wod.-kan., - demontaż istniejącej instalacji c.o., - demontaż istniejących urządzeń i armatury c.o., - demontaż podejść sanitarnych, - demontaż istniejącej instalacji wentylacji grawitacyjnej, - demontaż istniejącej instalacji gazowej. b) Roboty montażowe: - montaż instalacji wod. – kan., - montaż urządzeń i armatury wod.-kan., - montaż instalacji c.o., - montaż urządzeń i armatury c.o., - montaż wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej wraz z osprzętem, - montaż urządzeń wentylacji grawitacyjnej, - montaż instalacji gazowej, - montaż urządzeń i osprzętu instalacji gazowej, - montaż urządzeń i wyposażenia zgodnie z zestawieniem z dokumentacji projektowej, 3) Piętro. a) Roboty demontażowe: - demontaż istniejącej instalacji wod.-kan., - demontaż istniejących urządzeń i armatury wod.-kan., - demontaż istniejącej instalacji c.o., - demontaż istniejących urządzeń i armatury c.o., - demontaż podejść sanitarnych, - demontaż istniejącej instalacji wentylacji grawitacyjnej, - demontaż istniejącej instalacji gazowej. b) Roboty montażowe: - montaż instalacji wod. – kan., - montaż urządzeń i armatury wod.-kan., - montaż instalacji c.o., - montaż urządzeń i armatury c.o., - montaż wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej wraz z osprzętem, - montaż urządzeń wentylacji grawitacyjnej, - montaż instalacji gazowej, - montaż urządzeń i osprzętu instalacji gazowej, - montaż urządzeń i wyposażenia zgodnie z zestawieniem z dokumentacji projektowej, 4) Roboty budowlane poinstalacyjne. a) Piwnica - roboty budowlane poinstalacyjne: - wykonanie przekuć przez stropy, - uzupełnienie przekuć przez stropy zaprawą, - wykonanie bruzd pod instalacje, - uzupełnienie bruzd zaprawą, - wykonanie obudowy pionów instalacyjnych płytą g-k, - wykonanie obudowy przewodów wentylacyjnych płytą g-k, b) Parter - roboty budowlane poinstalacyjne: - wykonanie przekuć przez stropy, - uzupełnienie przekuć przez stropy zaprawą, - wykonanie bruzd pod instalacje, - uzupełnienie bruzd zaprawą, - wykonanie obudowy pionów instalacyjnych płytą g-k, - wykonanie obudowy przewodów wentylacyjnych płytą g-k, c) Piętro - roboty budowlane poinstalacyjne: - wykonanie przekuć przez stropy, - uzupełnienie przekuć przez stropy zaprawą, - wykonanie bruzd pod instalacje, - uzupełnienie bruzd zaprawą, - wykonanie obudowy pionów instalacyjnych płytą g-k, - wykonanie obudowy przewodów wentylacyjnych płytą g-k, - wykonanie dwóch otworów w elewacji do montażu czerpni powietrza świeżego, - wykonanie otworu w pokryci dachowym oraz uzupełnienie i uszczelnienie ubytków, Roboty elektryczne. 1) Piwnica. a) Roboty rozbiórkowe: - demontaż osprzętu, - demontaż instalacji oświetleniowej, - demontaż instalacji gniazd wtykowych, b) Roboty remontowe: - wykonanie WLZ do rozdzielnicy zasilającej poziom piwnicy, - wykonanie instalacji oświetlenie, - wykonanie instalacji gniazd wtykowych, - montaż osprzętu elektrycznego, 2) Parter. a) Roboty rozbiórkowe: - demontaż osprzętu, - demontaż instalacji oświetleniowej, - demontaż instalacji gniazd wtykowych, b) Roboty remontowe: - wykonanie WLZ do rozdzielnicy zasilającej, - wykonanie instalacji oświetlenie, - wykonanie instalacji gniazd wtykowych, - montaż osprzętu elektrycznego, 3) Piętro. a) Roboty rozbiórkowe: - demontaż osprzętu, - demontaż instalacji oświetleniowej, - demontaż instalacji gniazd wtykowych, b) Roboty remontowe: - wykonanie WLZ do rozdzielnicy zasilających, - wykonanie instalacji oświetlenie, - wykonanie instalacji gniazd wtykowych, - montaż osprzętu elektrycznego, - wykonanie instalacji odgromowej urządzeń wentylacyjnych. 4) Piwnica, parter i piętro. wykonanie pomiarów elektrycznych i dokumentacji powykonawczej. WYŁĄCZENIA. Z zakresu przedmiotu zamówienia wyłącza się cały zakres dotyczący obu wind. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja projektowa wraz z załącznikami, stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres przedmiotu zamówienia, który jest konieczny z punktu widzenia Dokumentacji projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie jego realizacji. 5. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację przedmiotu zamówienia. 6. Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia zostanie sfinalizowane dokonaniem odbioru końcowego, sporządzeniem i podpisaniem przez obie strony protokołu odbioru końcowego robót oraz skompletowaniem wszystkich niezbędnych dokumentów odbiorowych. Pod pojęciem niezbędne dokumenty odbiorowe należy rozumieć, wszelkie oświadczenia i dokumenty które wynikają nie tylko z umowy, ale również z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. 7. Zamówienie realizowane będzie zgodnie z obowiązującym Prawem Budowlanym, Polskimi Normami oraz przepisami resortowymi 8. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) prace murarskie, tynkarskie b) prace malarskie, c) prace rozbiórkowe, d) prace instalacyjne (sanitarne i elektryczne), e) prace wykończeniowe, f) prace montażowe, g) prace demontażowe. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 powyżej czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 10. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu stosuje tzw. „procedurę odwróconą” o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w prawidłowej wysokości, która wynosi 6.000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: 89144010260000000012525486. Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. 5. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 6. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt. 7 i 8 poniżej. Gwarancja nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 10. Zamawiający zwróci wadium dla Wykonawcy na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności składając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru na Załączniku nr 6 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp. W związku z powyższym Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ dotyczące tych podmiotów 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1 powyżej. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 oraz nr 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 8. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 9. Dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 14 powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 11. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji 3.4 powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 12. Dokument, o których mowa w ust. 11 powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust 11 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, że wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 12 powyżej stosuje się odpowiednio 14. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 15. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 16. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) . W takiej sytuacji zaleca się aby Wykonawca wskazał Zamawiającemu sygnaturę postępowania, w którym wymagane dokumenty, oświadczenia się znajdują.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach