Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie kapitalnym i renowacji elewacji frontowej budynku przy ul. Mariackiej 3 w Katowicach

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 258 20 21-25 , fax. 32 258 20 25, 41 63 167
  • Data zamieszczenia: 2014-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 258 20 21-25, fax. 32 258 20 25, 41 63 167
    REGON: 24103162000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie kapitalnym i renowacji elewacji frontowej budynku przy ul. Mariackiej 3 w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont i renowacja elewacji frontowej budynku mieszkalnego wielorodzinnego frontowego przy ul. Mariackiej 3 w Katowicach. Roboty budowlane obejmują: - odtworzenie detali architektonicznych na elewacji; - renowację i odtworzenie gzymsu koronującego z kroksztynami, postumentami i gazonami (4.szt ponad gzymsem), gzymsu podokiennego i gzymsu nad przyziemiem; - renowację i odtworzenie dekoracji wokół okien i boniowania na krawędziach ryzalitów; - wykonanie korekty ryzalitu (od strony lewej na wysokości przyziemia); - wymianę stolarki okiennej na okna drewniane (ślemię stałe z podcięciem, słupki ruchome zdobienia); - wymianę okien piwnicznych na kraty wentylacyjne; - zamontowanie nowych obróbek blacharskich gzymsów zewnętrznych z blachy tytanowo - cynkowej; - wymianę drzwi zewnętrznych na drewniane historyzujące; - ujednolicenie wystroju przyziemia - wymiana witryn; - wykonanie obłożenia cokołu granitem; - wymianę stopni zewnętrznych - obłożenie granitem; - demontaż i ponowny montaż neonu; - zamontowanie zabezpieczenia przeciw gołębiom; - wymianę drzwiczek złącza kablowego. 2. Zamówienie nie obejmuje: ocieplenia elewacji tylnej od podwórza, ocieplenia elewacji budynku tylnego, kompletnego remontu dwóch klatek schodowych z instalacjami, remontu podwórza z izolacjami i instalacjami zewnętrznymi, ujętych w dokumentacji technicznej i w pozwoleniu budowlanym. 3. Budynek przy ul. Mariackiej 3 w Katowicach usytuowany jest w zwartej zabudowie miejskiej przy wyremontowanej ulicy o ograniczonym ruchu pojazdów (deptak). W związku z tym roboty należy prowadzić w sposób, który ograniczy pylenie, aby nie doszło do zabrudzenia ul. Mariackiej będącej reprezentacyjnym ciągiem pieszym ze strefami odpoczynku. Należy również zastosować szczególną ostrożność przy prowadzeniu robót, gdyż budynek jest zamieszkały i użytkowany przez lokale usługowe. Należy zapewnić bezpieczne dojście mieszkańców do mieszkań i podwórza oraz wejście do lokali. Budynek frontowy jest połączony przez podwórze z oficyną przyległą do ul. Mariackiej Tylnej. W przypadku korzystania z przejścia do ul. Mariackiej Tylnej, należy zabezpieczyć sień (szczególnie wystrój architektoniczny i drzwi w przedsionku) oraz umożliwić przejście dla mieszkańców. Teren budowy ogranicza się wyłącznie do działek objętych pozwoleniem na budowę - Decyzja nr 457/13 z dnia 22.04.2013r. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - przedmiar robót stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ; - projekt budowlany z rysunkami wykonawczymi stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ; - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) stanowiąca załącznik nr 10 do SIWZ. UWAGA! W związku z pkt 3 niniejszego rozdziału: a) Opis techniczny w treści zawiera poza zakresem remontu i renowacji elewacji frontowej dane dotyczące wyłączonego zakresu robót, nie mające zastosowania w robotach przy elewacji frontowej jak: opis technologii ocieplenia ścian, sposób izolacji ścian, sposób naprawy powierzchni podwórza; b) STWiOR część II - Szczegółowa Specyfikacja Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - prace budowlane opisane w punktach: pkt 2 - roboty ziemne str. 23 - 27 pkt 3 - chodniki i place z kostki betonowej str. 27 - 29 pkt 12 - ocieplenie wełna mineralna str. 73 - 78 pkt 13 - ocieplenie styropianem str. 78 - 84 pkt 15 - izolacje przeciwwilgociowe str. 87 - 90 dotyczą zakresu wyłączonego z robót i nie są związane z remontem i renowacją elewacji frontowej. 5. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 299.758,65 zł (brutto). 6. Minimalny wymagany przez zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, zabudowane materiały i urządzenia wynosi 5 lat i będzie biegł od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru technicznego robót budowlanych. 7. Minimalny wymagany przez zamawiającego okres rękojmi za wady określonej zgodnie z Kodeksem Cywilnym wynosi 5 lat, licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru technicznego robót budowlanych. 8. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa zobowiązany będzie przed rozpoczęciem robót budowlanych do przedstawienia (w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia podpisania umowy) zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo - terminowo - finansowego realizacji robót. W harmonogramie, przy planowaniu organizacji robót i przy sporządzaniu planu BIOZ należy uwzględnić, że prace będą prowadzone w zamieszkałym budynku i czynnych lokalach usługowych w przyziemiu. Przy tworzeniu harmonogramu robót należy uwzględnić kolejność wykonania robót, terminy oraz określić zakres finansowania. Należy także określić terminy i uzgodnić z najemcami sposób prowadzenia prac wymagających dostępu do pomieszczeń lokali użytkowych, w związku z wykonaniem prac przy wymianie witryn i obłożeniu płytami granitowymi cokołu. Przy wykonywaniu prac należy również uwzględnić zabezpieczenie wejścia dla mieszkańców oraz dojście do lokali użytkowych remontowanego budynku, zabezpieczenie terenu chodnika przy ul. Mariackiej 3, zabezpieczenie na czas budowy elementów wystroju architektonicznego sieni w klatce schodowej. 9. Zamawiający będzie organizował narady koordynacyjne raz na trzy tygodnie, w siedzibie Działu Dokumentacji i Inwestycji przy ul. Mieszka I 2 w Katowicach lub na terenie budowy, w których wymagana będzie obecność ze strony wykonawcy właściciela firmy lub osoby upoważnionej, kierownika budowy. 10. Jeżeli dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający zgodnie z art. 29 ust 3 ustawy Pzp dopuszcza składanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora projektu, STWiORu, przedmiaru robót o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierównoważności. 11. Tam gdzie w projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej lub przedmiarze, przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznej i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora projektu, STWiORu, przedmiaru robót o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierównoważności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454531008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kzgm.katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach