Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa dróg na os. Kolorowym w Dzierżoniowie - II etap”.

Gmina Miejska Dzierżoniów ogłasza przetarg

  • Adres: 58-200 Dzierżoniów, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48746450800 , fax. +48746450801
  • Data zamieszczenia: 2021-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Dzierżoniów
    Rynek 1
    58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie
    tel. +48746450800, fax. +48746450801
    REGON: 89071783000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.dzierzoniow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa dróg na os. Kolorowym w Dzierżoniowie - II etap”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa dróg na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – II etap” . Inwestycja planowana jest do dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych (FDS). 2. Zakres rzeczowy przebudowy infrastruktury drogowej na os. Kolorowym – II etap dotyczy: 1) wykonania robót w ramach dofinansowania z FDS obejmujących w szczególności: a) przebudowę i budowę dróg osiedlowych o długości 345m i szerokości 5m (załącznik nr 1 do projektu umowy), długości 235m i szerokości 5,5m (załącznik nr 2 do projektu umowy), długości 34m i szerokości 6m (załącznik nr 3 do projektu umowy ) w tym: - sfrezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej jezdni, rozebranie konstrukcji oraz krawężników, - wykonanie konstrukcji jezdni oraz ułożenie nawierzchni z kostki betonowej wraz z montażem krawężników, b) przebudowę i budowę 184 miejsc postojowych o nawierzchni z kostki betonowej i z płyt ażurowych (załącznik nr 1, 2 i 3 do projektu umowy) w tym: - sfrezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej, - rozebranie istniejących nawierzchni z kostki betonowej, - rozebranie istniejącej konstrukcji oraz krawężników, - wykonanie konstrukcji oraz ułożenie nawierzchni z kostki betonowej oraz płyt ażurowych wraz z montażem krawężników, c) przebudowę i budowę chodników o długości 1126m i szerokości 1,5 – 2m (załącznik nr 1, 2 i 3 do projektu umowy) w tym: - rozebranie istniejących nawierzchni z kostki betonowej i płytek betonowych, rozebranie istniejących konstrukcji oraz obrzeży, - wykonanie konstrukcji oraz ułożenie nawierzchni z kostki betonowej wraz z obrzeżami, d) budowę kanalizacji deszczowej wraz ze studniami deszczowymi, wpustami i przykanalikami (załącznik nr 1, 2 i 3 do projektu umowy), e) budowę oświetlenia drogowego wraz z okablowaniem w tym demontaż istniejących słupów oświetleniowych i montaż nowych 50 szt. aluminiowych słupów z oprawami typu LED (załącznik nr 1, 2 i 3 do projektu umowy), 2) wykonanie robót nie objętych dofinansowaniem obejmujących w szczególności: a) przebudowę i budowę pozostałych dróg osiedlowych i miejsc postojowych (z wyłączeniem drogi i miejsc postojowych za budynkiem 20 b i c zgodnie z załącznikiem nr 4 do projektu umowy), ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż budynków nr 17, 18, 19 i 20 (zgodnie z załącznikiem nr 6 do projektu umowy) oraz odwodnienia ciągu pieszo-rowerowego od wpustu Dw 43 do wpustu Dw 48 (zgodnie z załącznikiem nr 7 do projektu umowy) w tym: - sfrezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej jezdni, rozebranie konstrukcji oraz krawężników, - wykonanie konstrukcji jezdni oraz ułożenie nawierzchni z kostki betonowej wraz z montażem krawężników, b) budowę pozostałej kanalizacji deszczowej wraz z studniami deszczowymi, wpustami i przykanalikami, c) przebudowę i budowę pozostałych chodników wraz z dojściami do budynków o nawierzchni z kostki betonowej w tym: - rozebranie istniejących nawierzchni z kostki betonowej i płytek betonowych, rozebranie istniejących konstrukcji oraz obrzeży, - wykonanie konstrukcji jezdni oraz ułożenie nawierzchni z kostki betonowej wraz z montażem krawężników, d) budowę miejsc gromadzenia odpadów o nawierzchni z kostki betonowej, w tym: - rozebranie istniejących nawierzchni, - wykonanie utwardzenie terenu poprzez ułożenie konstrukcji i nawierzchni z kostki betonowej wraz z montażem krawężników, - kupno, dostawa i montaż osłon śmietnikowych, e) budowę pozostałego oświetlenia wraz z okablowaniem, w tym demontaż istniejących słupów oświetleniowych i montaż nowych aluminiowych słupów z oprawami typu LED z wyłączeniem słupa L8 /III/25 i oprawy słupa L8/III/22 od strony budynku nr 20c (zgodnie z załącznikiem nr 4 do projektu umowy), f) wprowadzenie czasowej organizacji ruchu poprzez wykonania oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, nr KT.7121.199.2018 z dnia 04.12.2020r., g) wprowadzenie stałej organizacji ruchu poprzez wykonanie oznakowania pionowego i poziomego gruboziarnistego, zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu nr KT.7121.200.2018 z dnia 04.12.2020r., h) wycinkę, karczowanie, wywozu i utylizację drzew, krzewów, zgodnie z decyzjami nr RL.613.168.2018 z dnia 31.10.2018r., RL.613.191.2018 z dnia 26.11.2019r. i RL.613.224.2019 z dnia 24.02.2020r., wykonanie 127 szt. nasadzeń zgodnie z dokumentacją projektową, mechaniczną pielęgnację trawników oraz wykonanie nowych pasów zieleni, i) kupno, dostawę i montaż małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stoliki do gry w szachy, stojaki na rowery), zgodnie z Katalogiem Małej Architektury obowiązującej w Dzierżoniowie (załącznik nr 5 do projektu umowy), j) usunięcie kolizji (z wyłączeniem sieci za budynkiem 17, 18, 19, i 20 załączniki nr 4 i 6 do projektu umowy), k) wykonania w taki sposób robót związanych z budową dróg, chodników, miejsc postojowych, by powiązać je z istniejącymi sąsiadującymi ulicami, chodnikami, ciągami pieszo-rowerowymi, dojściami do budynków, itp. z właściwym odprowadzeniem wód opadowych. W przypadku ingerencji w obiekty przyległe należy uwzględnić ich naprawę, uzupełnienie itp., l) wyregulowanie do zaprojektowanych rzędnych wszystkich istniejących urządzeń (zasuw, zaworów, studni, kratek itp.) znajdujących się w pasie realizowanych robót, m) wymianę włazów, pokryw i pierścieni odciążających istniejących studni sanitarnych wraz z ich regulacją, znajdujących się w obszarze realizacji robót budowlanych. 3. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie ze sztuką budowlaną z uwzględnieniem likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Roboty będą realizowane w oparciu o decyzję o pozwoleniu na budowę nr 837/2019 z dnia 21.08.2019r. 4. Szczegółowy zakres robót dla decyzji o pozwoleniu na budowę nr 837/2019 z dnia 21.08.2019r. określa: 1) projekt budowlany - modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – Zagospodarowanie Terenu, 2) projekt wykonawczy - modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – Zagospodarowanie terenu – droga, 3) Projekt budowlany i wykonawczy zmian - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – Zagospodarowanie Terenu, 4) projekt wykonawczy - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – kanalizacja deszczowa, 5) projekt wykonawczy - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – przebudowa sieci oświetlenia drogowego, sieci el-en SN i nn, sieć teletechnicznej, 6) projekt tymczasowej organizacji ruchu - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie, 7) projekt docelowej organizacji ruchu - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie, 8) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – droga, 9) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - Modernizacja infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – elektryka, sieci el-en SN i nn, sieci teletechniczne, 10) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robot budowlanych – Modernizacja Infrastruktury drogowej na os. Kolorowym w Dzierżoniowie – kanalizacja deszczowa. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, w tym projektach budowlanych i wykonawczych, które są określone w formie opisu technicznego lub na rysunkach lub równocześnie w opisie i na rysunkach. Zarówno opis techniczny jak i rysunki (część graficzna) projektów są równoważne i opisują przedmiot zamówienia. 6. W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza przy wykonywaniu robót budowlanych wykorzystanie technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych pod warunkiem, że ich parametry techniczne i funkcjonalne będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. Oferowane materiały i urządzenia równoważne muszą zagwarantować realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany i ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Wykonawca, oprócz ww. obowiązków zobowiązuje się do: 1) protokolarnego przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 2) organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników i miejsca składowania materiałów, 3) udostępnienie terenu budowy dla WiK i Polskiej Spółce Gazownictwa, celem realizacji przez nich robót w zakresie wymiany własnych sieci. W związku z tym kierownik budowy zobowiązany jest do: a) koordynowania robót wykonanych przez WiK i Polską Spółkę Gazownictwa, b) udostępnienia im terenu po wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu, c) uzyskania badań, sprawdzeń po zasypaniu przez nich wykopów do poziomu, od którego będą układane warstwy konstrukcyjne określone w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt. III.4 SIWZ, d) odbioru od WiK i Polskiej Spółki Gazownictwa uporządkowanego terenu po zakończonych przez nich robotach, 4) wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi, a także udostępnienia placu budowy gestorom sieci celem wykonywania przez nich robót remontowych na swoich zasobach jeżeli zajdzie taka konieczność, 5) zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłaty za ich dostawę. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia niezbędne media warunkujące prawidłowe wykonawstwo robót, 6) poniesienia wszelkich kosztów związanych z realizacją i kierowaniem nad robotami oraz wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień i opinii oraz tych, które Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w trakcie realizacji robót budowlanych, 7) przekazania Zamawiającemu oświadczenia o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy, w dniu podpisania umowy, 8) czyszczenia na bieżąco nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych, 9) uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót, 10) wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów i poniesienia kosztów ich składowania, 11) wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji do zakładu utylizacji np. w Wałbrzychu na odległość ok. 50 km, 12) obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego wraz ze stroną tytułową i dołączoną legendą, dostarczonego również w formie elektronicznej na płycie CD oraz wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego polowego wybudowanej kanalizacji deszczowej od istniejącej studni Di1 do wybudowanego wpustu Dw 48, 13) opłaty i wykonania wszelkich formalności z zajęciem pasa drogowego celem realizacji robót, 14) ochrony punktów osnowy geodezyjnej, a w przypadku ich zniszczenia lub konieczności ich przeniesienia zlecenia uprawnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego ich odtworzenie lub założenie nowych, 15) przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy dokumentów wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 16) wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, 17) uczestnictwa kierownika budowy i kierowników robót w cotygodniowych radach budowy, 18) wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorowych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, 19) wykonania i montażu (po wykonaniu robót) 1 szt. tablicy informacyjnej zgodnie wytycznymi Instytucji Dotującej, które zostaną określone po podpisaniu umowy o dofinansowanie, niemniej jednak tablica ta zawiera w szczególności informacje dotyczące: a) nazwy Funduszu; b) nazwy zadania objętego dofinansowaniem; c) kwoty udzielonego dofinansowania ze środków Funduszu. Rozmiar: sugerowane wymiary tablic to 80-100 cm wysokości i 120-150 cm szerokości. Wykonanie: słupki Ø 60mm wysokości od podłoża dospodu tablicy 200mm, blacha aluminiowa (typu DIBOND), szczotkowana. Elementy graficzne nadrukowane emaliowane lub naklejone z folii samoprzylepnej. 20) Wykonawca winien nieuszkodzoną kostkę betonową z rozbiórki oczyścić, ułożyć na paletach i zafoliować. Palety z kostką należy przewieźć i złożyć na wskazane przez Zamawiającego miejsce w odległości do 5 km od placu budowy, 21) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu porozbiórkowych elementów osprzętu elektrycznego istniejącego oświetlenia drogowego tj. opraw, z przewiezieniem ich na odległość do 3 km i złożeniem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, 22) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu z rozbiórki nieuszkodzonych konstrukcji elementów metalowych osłon śmietnikowych z przewiezieniem ich na odległość do 5 km i złożeniem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 8. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: organizacja i realizacja robót budowlanych – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie wszystkich branż przewidzianych w dokumentacji projektowej - wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna budowy za wyjątkiem kierownika budowy i kierowników robót. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy oświadczenia, że pracownicy realizujący przedmiot zamówienia, o których mowa powyżej będą w okresie realizacji zamówienia zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 1320). W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j.Dz. U. z 2019r. poz. 1781). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Nadmienia się, że z tytułu niespełnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w § 3 ust. 1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ), Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 12 ust. 1 pkt. 1 lit „f” projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w § 3 ust. 1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) czynności; 5) przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na mocy art. 93 ust. 1a ustawy Pzp, w sytuacji gdy środki na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach