Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych pn.: Rozbudowa Wyłuszczarni Nasion w Lasowicach Małych.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kluczbork ogłasza przetarg

  • Adres: 46-200 Kluczbork, ul. A. Mickiewicza 8
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4182540, 4186565, 4180105 , fax. 077 4182323
  • Data zamieszczenia: 2009-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kluczbork
    ul. A. Mickiewicza 8 8
    46-200 Kluczbork, woj. opolskie
    tel. 077 4182540, 4186565, 4180105, fax. 077 4182323
    REGON: 53055930000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/web/kluczbork/przetargi
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych pn.: Rozbudowa Wyłuszczarni Nasion w Lasowicach Małych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn.Rozbudowa Wyłuszczarni Nasion w Lasowicach Małych. 3.2. Dane ogólne dotyczące inwestycji: 3.2.1.Miejsce wykonania zamówienia: Wyłuszczarnia Nasion, Lasowice Małe, ul. Odrodzenia 63. 3.2.2.Charakterystyka obiektu: Wyłuszczarnia Nasion to kompleks budynków dwukondygnacyjnych połączonych korytarzem składającym się z następujących części: - murowany budynek chłodni, w którym zlokalizowane są: chłodnie, biuro Wyłuszczarni, węzeł sanitarny, pokój socjalny ochrony, laboratorium, kotłownia, hala szaf łuszczarskich, hala separatorów, hala termoterapii dęba; - drewniany magazyn szyszek, w którym zlokalizowana jest: hala przyjęcia szyszek, szyb windy towarowej, magazyn szyszek. Budynek w większości procesów wykorzystuje energię elektryczną, dostarczaną poprzez przyłącz transformatorowy, zasilanie w wodę następuje z wodociągu wiejskiego. System centralnego ogrzewania oparty jest o kocioł CO. Komunikację na terenie obiektu zapewnia wjazd z drogi powiatowej ,drogi wewnętrznej oraz place manewrowe. Droga oraz place posiadają nawierzchnię bitumiczną. Istniejący wjazd na teren obiektu zostanie przebudowany i przystosowany do wjazdu samochodów ciężarowych. Podwórze ogrodzone jest siatką na słupkach metalowych z cokołem betonowym. 3.3.Roboty budowlane przewidziane w ramach powyższej inwestycji obejmują (wg założeń projektowych): - wybudowanie nowego budynku przechowalni nasion z hala wjazdową wraz ze wszystkimi robotami ziemnymi; - modernizację istniejącego budynku Wyłuszczarni i Magazynu Szyszek wraz ze zmianą funkcji pomieszczeń, - modernizacja układu zasilania elektrycznego z baterią kondensatorów niezbędnych do ograniczenia zużycia energii elektrycznej; - przebudowa przyłącza i wewnętrznej sieci wodociągowej; - wykonanie nowego ogrodzenia wraz z bramami wjazdowymi; - przebudowa wjazdów na teren Wyłuszczarni Nasion; - wykonanie ekologicznej oczyszczalni ścieków; - wykonanie separatora na ścieki niebezpieczne; - wykonanie wewnętrznej sieci komputerowej, telefonicznej; - modernizacja układu centralnego ogrzewania; - modernizacja sieci wod.-kan.; - dostosowanie do nowych warunków placu manewrowego; - modernizacja oświetlenia obiektu; -modernizacja systemu zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektu wraz z opracowaniem planu ochrony p-poż; - architektura zielona; - opracowanie systemu ochrony i monitoringu obiektu. Prace modernizacyjne planowane do wykonania na istniejącym budynku będą obejmowały m.in: zmianę przeznaczenia niektórych pomieszczeń; uzupełnienie i poprawienie (wymiana) izolacji termicznych w chłodniach; zwiększenie powierzchni magazynowych w chłodniach; przebudowa instalacji wod.-kan.-co. i ee.; wykonanie nowej instalacji przeciwpożarowej oraz wykonanie systemu monitoringu i ochrony; modernizacja windy towarowej - dostosowanie do wymogów Urzędu Dozoru Technicznego ( DYREKTYWA NARZĘDZIOWA 89/655/WE). 3.4.Roboty dodatkowe: - rozebranie garażu oraz chłodni ( punkt skupu dziczyzny) wraz z ustawieniem we wskazanym przez Zamawiającego miejscu. 3.5.Dokumentacja odbiorowa i odbiory: - Inspekcja Pracy; - Sanepid; - Straż Pożarna; - Urząd Dozoru Technicznego; - kominiarski - odbiór przewodów kominowych; - Powiatowy Nadzór Budowlany. 3.6. Szczegółowy zakres robót do wykonania został określony w projektach budowlanych opracowanych przez Zakład Usług Projektowych PRO - LAS s.c. z Krakowa ,w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Powyższe dokumenty stanowiące Załączniki do SIWZ ze względu na obszerność nie mogą zostać zamieszczone na stronie Zamawiającego , w związku z czym będą wydawane osobiście w siedzibie Zamawiającego, pokój nr. 2, bądź wysyłane listownie na pisemny wniosek Wykonawcy w postaci nośnika CD. 3.7. Dostawa materiałów i urządzeń ,koszty przeprowadzenia wszystkich prób, badań, sprawdzeń, przeglądów, pomiarów i odbiorów niezbędnych do przekazania do użytkowania inwestycji, koszty opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony (BIOZ), koszty obsługi geodezyjnej i wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, koszty zabezpieczenia robót, uporządkowanie terenu leżą po stronie Wykonawcy. 3.8. W celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę (na własny koszt, ryzyko i odpowiedzialność)wizji lokalnej oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 3.9.Wszelkie znaki towarowe użyte w dokumentacji budowlanej i obmiarowej służą jedynie jako punkt odniesienia oraz wyznacznik jakościowo - cenowy i należy przyjąć , że Zamawiający dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż te charakterystyczne dla typów wyszczególnionych w wyżej wspomnianej dokumentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452628009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tzn. nie później niż do dnia 15.06.2009 do godz. 10.30. Zamawiający ustala wadium na kwotę: 70.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00100). 4) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - wyłącznie przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.42-07 poz.275).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 6.1.1.Zgodnie z art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2009r.Prawo zamówień publicznych: 6.1.1.1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 6.1.1.2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia ( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie); 6.1.1.3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ; 6.1.1.4)Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z Ustawą ( UWAGA! W przypadku oferty wspólnej warunki wymienione w ust.6.1. pkt.6.1.1.4. musi spełnić każdy z Wykonawców indywidualnie). 6.1.2. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego, a także dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawienia pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, pod uwagę będą brane oferty Wykonawców: 6.1.2.1.którzy w zakresie danych dotyczących osób wykonujących zamówienie udokumentują wymagane prawem budowlanym uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia, tzn. Wykonawców dysponujących osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania budową lub robotami budowlanymi w specjalności: -Konstrukcyjno- budowlanej (w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i przepisów wykonawczych); -Instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; -Drogowej; -Instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; -Telekomunikacyjnej, a także osobą z uprawnieniami geodety w zakresie: geodezyjne pomiary sytuacyjno wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne. Wymagane są :dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień, tj. kopie uprawnień budowlanych oraz aktualne wpisy na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzone zaświadczeniem wydanym przez te izbę z określonym w nim terminem ważności. 6.1.2.2. Wykonawcy którzy udokumentują, że kierownik budowy legitymuje się minimum 5-cio letnim stażem pracy licząc od daty wydania uprawnień budowlanych do dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na składanie ofert; 6.1.2.3. Którzy w ciągu ostatnich 5-ciu lat ( a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) udokumentują należyte wykonanie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem oraz wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia. Za wykonanie zamówienia odpowiadającego swoim rodzajem oraz wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uważać będzie: -Wykonanie co najmniej dwóch zamówień dotyczących robót budowlanych związanych z budową, przebudową lub dobudową obiektów kubaturowych o wartości nie mniejszej niż 2.000.000 zł brutto dla każdego z tych zamówień Z dokumentów poświadczających należyte wykonanie zamówienia jak wyżej jednoznacznie musi wynikać jego wartość netto oraz okres realizacji. UWAGA! W przypadku złożenia oferty wspólnej warunek wymieniony w pkt.6.1.2.3 musi być spełniony samodzielnie przez jednego Wykonawcę - nie sumuje się wartości robót wykonanych przez kilku wykonawców składających ofertę wspólną. 6.1.2.4. W zakresie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia pod uwagę będą brane oferty wykonawców, którzy: -Posiadają obrotowe środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000 zł; -Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5.000.000 zł lub równowartość tej kwoty w walucie obcej wg. średniego kursu NBP na dzień wystawienia polisy. UWAGA! W przypadku złożenia oferty wspólnej warunek wymieniony w pkt.6.1.2.4 musi być spełniony samodzielnie przez jednego Wykonawcę - nie sumuje się wartości ubezpieczenia wykonanych kilku wykonawców składających ofertę wspólną. 6.1.2.5.W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty szczegółowego kosztorysu ofertowego i wstępnego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót określającego etapy i terminy wykonania robót. 6.1.2.6.W przypadku oferty złożonej wspólnie wyżej określono, które z wymienionych warunków ma spełnić każdy z Wykonawców indywidualnie, przynajmniej jeden z Wykonawców składający ofertę wspólną, natomiast pozostałe warunki, o których mowa w niniejszym rozdziale uznane będą za spełnione jeżeli spełnią je razem - łącznie wszyscy wykonawcy występujący wspólnie. 6.1.2.7.W zakresie spełnienia określonych warunków ocena ich spełnienia nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. 6.2.Ocena spełniania warunków dokonana zostanie wg formuły (spełnia-nie spełnia)w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7 SIWZ, dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, iż Wykonawca spełnia wymienione warunki. Uzupełnienie wymaganych dokumentów będzie możliwe po upływie terminu składania ofert, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 6.3. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art.25 ust.1 PZP, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art.25 ust.1 PZP, zawierające błędy ,lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)formularz ofertowy ( na lub wg załączonego druku zał. Nr 1 do SIWZ; 2)uzupełniony i parafowany projekt umowy na wykonanie zadania ( zał. Nr.3 do SIWZ); 3)oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa zamówień publicznych - wzór oświadczenia stanowi integralną część wzoru formularza ofertowego; 4)oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek wykluczenia z postępowania, określonych w art. 24 Prawa zamówień publicznych - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ; 5)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ; 7)aktualne zaświadczenie naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ; 8)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności , wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ; 9) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt.4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ; 10) w przypadku podmiotów zbiorowych w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary ( Dz.U. z 2002 r. Nr 197, poz. 1661 z późn. zm.) - aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 11) pełnomocnictwo do podpisania oferty i załączników, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez uprawnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców, upoważniające jednego z Wykonawców do reprezentowania pozostałych ; 12)wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia( na lub wg. Załącznika nr 5 do SIWZ)- do wykazu należy dołączyć uwierzytelnione kserokopie dokumentów potwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do nadzorowania budowy/robót w specjalnościach koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia oraz przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego bądź izby inżynierów budownictwa i tym samym posiadają wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej - DOKUMENTY DOŁĄCZA WYKONAWCA; 13)pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował 14)dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wymogi zakresie tych uprawnień określają punkty 6.1.2.1., 6.1.2.2, 6.1.2.2; Wymagane są: decyzja o nadaniu uprawnień, zaświadczenie o członkostwie w izbie samorządu zawodowego; 15) wykaz usług wykonywanych przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy -w tym okresie , z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (wg wzoru - załącznik nr 4), (wymogi określa pkt 6.1.2.4) 16) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ( wymogi określa ppkt 6.1.2.4) 17) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ( wymogi określa ppkt. 6.1.2.4 ); 18)oświadczenie o zamiarze powierzenia części zamówienia podwykonawcom(na lub wg. Załącznika nr 6 do SIWZ)- w przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć część zadania podwykonawcom - wymagane jest z złożenie oświadczenia precyzującego, która część zamówienia będzie wykonywana przez podwykonawcę; 19)oświadczenie podwykonawcy o przyjęciu części zadania do realizacji ( na lub wg. Wzoru Załącznika nr 7 do SIWZ); 18)propozycja wstępnego harmonogramu rzeczowo - finansowego robót określającego etapy i terminy wykonania robót wraz z terminami każdego etapu robót - z uwzględnieniem terminów określonych w pkt 5 niniejszej SIWZ. Harmonogram rzeczowo-finansowy robót określa szczegółowo etapy i terminy wykonania robót wraz z terminami fakturowania każdego etapu robót. Harmonogram musi być sporządzony z zachowaniem proporcji wykonanego zakresu robót i wynagrodzenia za tą część do wynagrodzenia należnego za całość robót. Harmonogram podlegać będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy .W razie niezatwierdzenia przedłożonej propozycji harmonogramu rzeczowo- finansowego robót określającego szczegółowo etapy (zakres) i terminy wykonania robót wraz z terminami fakturowania każdego etapu robót, Wykonawca obowiązany jest przyjąć propozycje zmian tego harmonogramu zaproponowane przez Zamawiającego, jeżeli jest to uzasadnione naruszeniem zasady zachowania proporcji wykonanego zakresu robót do należnego za całość robót wynagrodzenia, terminem odbioru, zakresem robót, technologią, przewidywanymi warunkami atmosferycznymi albo słusznym interesem Zamawiającego. 20) Kosztorys ofertowy. Kosztorys ofertowy nie zmienia postanowień specyfikacji i ustalenia, że cena ofertowa jest ceną umowną. Przy opracowaniu kosztorysu ofertowego zachować w miarę możliwości układ, kolejność jak w przedmiarach robót. Zamawiający wymaga aby kosztorys ofertowy zawierał tabele elementów scalonych, zestawienie materiałów, sprzętu , robocizny, wyszczególnienie składników kalkulacyjnych ceny, tj.: stawki robocizny, kosztów ogólnych i zysku. Kosztorys ofertowy należy opracować metodą kalkulacji szczegółowej. Godzinowa stawka robocizny kosztorysu ofertowego ma być ustalona na podstawie analizy własnej i winna obejmować wszystkie składniki zaliczane do wynagrodzenia oraz koszty pochodne naliczane od wynagrodzeń. Ceny materiałów podaje się łącznie z kosztami zakupu. Do uznania Wykonawcy pozostawia się naliczanie wskaźników pośrednich i narzutów zysku. Wartość całkowita kosztorysu ofertowego powiększona o należny podatek VAT powinna być równa cenie podanej w ofercie. 21) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz.U. Nr87, poz.605 z późn.zm.); 22) kserokopia przelewu wadium lub kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formie niepieniężnej i fakt jego złożenia Zamawiającemu; 23)Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) - (OFERTA WSPÓLNA): W przypadku, gdy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, ich oferta musi spełniać następujące wymagania: 1)Wykonawcy muszą dołączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa - właściwe umocowanie prawne do składania cywilnoprawnych oświadczeń woli ze skutkiem zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. Zamawiający dopuszcza przedłożenie kserokopii pełnomocnictwa podpisanej na każdej stronie przez osobę udzielającą pełnomocnictwa; 2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z liderem wskazanym i upoważnionym w pełnomocnictwie przez pozostałych Wykonawców; 3)oferta wraz z załacznikami musi być podpisana w taki sposób, aby skutecznie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 4)każdy z Wykonawców odrębnie ma obowiązek oświadczyć, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek wykluczenia z postępowania, określonych w art. 24 Prawa zamówień publicznych - wzór oświadczenia jest załącznikiem nr 3 do SIWZ; 5)wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na (Wykonawcę), w miejscu np. (nazwa i adres Wykonawcy)należy wpisać dane dotyczące Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, a nie dane pełnomocnika; 6) podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum itp.) ponoszą solidarną odpowiedzialność za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/web/kluczbork/przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach