Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych na zlecenie MOPS w Krakowie

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2011-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych na zlecenie MOPS w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I część zamówienia: remont kominów budynku przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie CPV: 45.26.10.00-4 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie robót budowlanych w zakresie remontu dachu obiektu przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie - I etap - remont kominów, między innymi w zakresie robót: rozbiórkowych, murarskich, izolacyjnych, blacharskich, tynkarskich, malarskich, uzyskanie pozytywnej opinii kominiarskiej. 2. Zamówienia obejmuje wykonanie tylko części zaplanowanych do realizacji robót w obiekcie, objętych dokumentacją projektową - I etap. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa - projekt architektoniczno - wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót. Przedmiar robót może nie uwzględniać wszystkich niezbędnych do wykonania robót. Ilości podanych robót mogą różnić się od rzeczywistego zakresu niezbędnych do wykonania robót. Wykonawca powinien sporządzić własny przedmiar. Dokumentacja zawierająca opis przedmiotu zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce zamówienia publiczne - załączniki do Specyfikacji. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją. 4. Zamówienie będzie realizowane w terminie: a) rozpoczęcie robót budowlanych 7 dni od daty zawiadomienia Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego przez Zamawiającego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót, nie później niż 15 lipca 2011 roku, b) zakończenie robót 60 dni od daty rozpoczęcia robót. Postanowienia dodatkowe: 1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia w wysokości 2% wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia powstałego z winy Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów, jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Oświadczenie w tej sprawie ma być dołączone do oferty. 3. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją, przed złożeniem oferty. Stosowne oświadczenie w tej sprawie ma być dołączone do oferty. Wszelkie uwagi odnośnie udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji mają być zgłaszane przed złożeniem oferty. Jeżeli Wykonawca uznaje, że dokumentacja projektowa ma lub może mieć wpływ na nie zapewnienie należytej jakości robót, Wykonawca ma obowiązek powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem oferty. 4. Zamawiający zaleca, by Wykonawca zapoznał się z miejscem realizacji robót przed złożeniem oferty. 5. Wykonawca przedstawi w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych z jego strony za realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda uczestnictwa w realizacji przedmiotu zamówienia, ze strony Wykonawcy, osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Dokumenty potwierdzające, że osoby te mogą pełnić powierzone im przez Wykonawcę funkcje, a w szczególności potwierdzenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów oraz odpowiednie uprawnienia budowlane Wykonawca zobowiązany jest doręczyć Zamawiającemu najpóźniej na 3 dni robocze przed podpisaniem umowy. 6. W razie rozwiązania umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyrazi on zgodę i umożliwi kontynuację robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego roboty i udzieli gwarancji na wykonane roboty, na zasadach takich, jak w umowie. 7. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w pkt. 18. 8. Sposób rozliczenia wynagrodzenia ryczałtowy, w rozumieniu Kodeksu cywilnego. 9. Wykonawca przedłoży kosztorysy ofertowe, sporządzone wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys ofertowy ma być sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej w oparciu o przedmiar robót opracowany przez Wykonawcę. 10. Kosztorys ofertowy nie będzie podlegał szczegółowej weryfikacji na etapie oceny ofert. 11. Za roboty nie ujęte przez Wykonawcę w kalkulacji kosztów, a niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Nie dotyczy to zakresu robót niemożliwego do przewidzenia na etapie sporządzania oferty. 12. Kosztorys ofertowy służy do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy. 13. Okres rękojmi: minimum 36 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad - dotyczy odbioru końcowego. 14. Okres gwarancji na wbudowane materiały: zgodnie z danymi producenta, nie mniej niż 12 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad. 15. Wykonawca zobowiązany jest usuwać wady i usterki przedmiotu zamówienia wykryte w okresie rękojmi w terminie do 14 dni od ich stwierdzenia. Wady i usterki zagrażające bezpieczeństwu ludzi Wykonawca ma usuwać do 24 godz., po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego. W przypadku nie wywiązania się z tego zobowiązania Wykonawca zwróci Zamawiającemu koszty usunięcia wad i usterek w terminie do 14 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. 16. Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia oraz usunie ich skutki i przyczyny, bądź zwróci Zamawiającemu koszty z tym związane w terminie do 14 dni od chwili wezwania przez Zamawiającego do naprawy szkód lub zwrotu kosztów. 17. Warunki płatności: płatność przelewem w terminie do 14 dni od daty przyjęcia faktury przez Zamawiającego, z załączonym bezusterkowym protokołem końcowego odbioru robót. 18. Dopuszcza się podzlecanie całości lub części robót wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. Wszyscy podwykonawcy muszą mieć stosowne uprawnienia do wykonywania podzlecanych robót. Zmawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów to poświadczających przed przystąpieniem podwykonawców do robót. 19. Zobowiązania wynikające z gwarancji i rękojmi ponosi Wykonawca w całym zakresie przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom. 20. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa, w szczególności ustawy Prawo budowlane. 21. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ma obowiązek każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować z nim w zakresie ich rozwiązywania. 22. Wykonawca ma obowiązek, w zakresie prowadzonych robót, współpracować z użytkownikami obiektu i uwzględniać - w miarę możliwości ich uwagi. 23. Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez Wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego. 24. Po wykonaniu robót Wykonawca ma obowiązek uzyskać pozytywną opinie kominiarską. Opracowania, dokumenty i uzgodnienia związane z realizacją przedmiotu zamówienia Zamawiający dysponuje następującymi dokumentami i opracowaniami dotyczącymi przedmiotowego zamówienia: 1. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 2. Projekt budowlany oraz architektoniczno - wykonawczy, 3. Przedmiar robót (kosztorys ślepy). 4. Decyzja Prezydenta Miasta Krakowa o pozwoleniu na budowę nr 2239/08 z dnia 24.09.2008 r. znak AU-01-3-DSZ.73532-762/08. II część zamówienia: przeprowadzenie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji oraz bieżącej konserwacji obiektu Schroniska dla Osób Dotkniętych Przemocą w Krakowie na os. Krakowiaków 46 CPV: 45.45.30.00-7 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji oraz bieżącej konserwacji obiektu Schroniska dla Osób Dotkniętych Przemocą w Krakowie na os. Krakowiaków 46. Roboty obejmują: 1) bieżąca konserwacja, roboty naprawcze i izolacyjne: a) bieżąca konserwacja szachtów doświetlających, b) izolacja ścian wewnętrznych. 2) odwodnienie szachtów doświetlających: a) odwodnienie szachtów doświetlających na tarasie, b) odwodnienie szachtów doświetlających przed wejściem głównym, c) odwodnienie zejścia do piwnicy. 3) termomodernizacja obiektu w zakresie: a) roboty ziemne, b) docieplenie ścian fundamentowych cokołu, c) wymiana obróbek blacharskich, d) wymiana stolarki okiennej, e) wykonanie opaski chodnikowej. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie tylko części zaplanowanych do realizacji robót w obiekcie, objętych dokumentacją projektową - II etap. W zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzą wskazane w pkt. 4 roboty, wykonane w poprzednich okresach. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa - projekt architektoniczno - wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót. Przedmiar robót może nie uwzględniać wszystkich niezbędnych do wykonania robót. Ilości podanych robót mogą różnić się od rzeczywistego zakresu niezbędnych do wykonania robót. Wykonawca powinien sporządzić własny przedmiar. Dokumentacja zawierająca opis przedmiotu zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce zamówienia publiczne - załączniki do Specyfikacji. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją. 4. W zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzą następujące roboty budowlane wskazane w przedmiarach, wykonane w ramach I etapu robót oraz roboty przewidziane do wykonania w okresie późniejszym: 1) Przedmiar Remont bieżący budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na os. Krakowiaków 46 w Krakowie (izolacja przyziemia kominy): a) część 1 remont dachu, poz.: 1-4 b) część 2 kominy wentylacyjne, poz.: 5 - 13. 2) Przedmiar Ocieplenie ścian zewnętrznych i kolorystyka oraz przystosowanie obiektu dla potrzeb osób niepełnosprawnych budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na os. Krakowiaków 46 w Krakowie a) część 3 Docieplenie ścian, poz. 18-35, b) część 4 Docieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją poz. 36-38, c) część 5 Docieplenie stropodachu poz. 39-44, d) część 6 Obróbki blacharskie, poz. 45-46, 48-52, (poz. 47 i 53 pozostają do wykonania w zmniejszonej ilości), e) część 7 Stolarka i ślusarka poz. 65, f) cześć 8 Daszki nad wejściami poz. 66 - 67, g) część 9 Malowanie poz. 68-72, h) część 10 Rusztowania poz. 73-75, i) część 11 Odgromówka poz. 76-79, j) część 13 WC dla niepełnosprawnych poz. 86-118, k) część 14 Pochylnia - wymiana balustrady poz. 119-121, l) część 15usunięcie zagrzybienia w pokojach 60 i 61 poz. 122-125. 5. Zamówienie będzie realizowane w terminie: a) rozpoczęcie robót 06 lipca 2011 roku, b) zakończenie robót do 15 września 2011 roku. Postanowienia dodatkowe: 1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia w wysokości 1% wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia powstałego z winy Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów, jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym również nie ujętych w przedmiarze Zamawiającego. Oświadczenie w tej sprawie ma być dołączone do oferty. 3. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją, przed złożeniem oferty. Stosowne oświadczenie w tej sprawie ma być dołączone do oferty. Wszelkie uwagi odnośnie udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji mają być zgłaszane przed złożeniem oferty. Jeżeli Wykonawca uznaje, że dokumentacja projektowa ma lub może mieć wpływ na nie zapewnienie należytej jakości robót, Wykonawca ma obowiązek powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem oferty. 4. Zamawiający zaleca, by Wykonawca zapoznał się z miejscem realizacji robót przed złożeniem oferty. 5. Wykonawca przedstawi w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych z jego strony za realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda uczestnictwa w realizacji przedmiotu zamówienia, ze strony Wykonawcy, osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Dokumenty potwierdzające, że osoby te mogą pełnić powierzone im przez Wykonawcę funkcje, a w szczególności: potwierdzenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów oraz odpowiednie uprawnienia budowlane, Wykonawca jest zobowiązany doręczyć Zamawiającemu nie później niż na 3 dni robocze przed podpisaniem umowy. 6. W razie rozwiązania umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyrazi on zgodę i umożliwi kontynuację robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego roboty i udzieli gwarancji na wykonane roboty, na zasadach takich, jak w umowie. 7. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji, z zastrzeżeniem postanowień zawartych pkt. 18. 8. Sposób rozliczenia wynagrodzenia ryczałtowy, w rozumieniu Kodeksu cywilnego. 9. Wykonawca przedłoży kosztorysy ofertowe, sporządzone wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys ofertowy ma być sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej w oparciu o przedmiar robót opracowany przez Wykonawcę. 10. Kosztorys ofertowy nie będzie podlegał szczegółowej weryfikacji na etapie oceny ofert. 11. Za roboty nie ujęte przez Wykonawcę w kalkulacji kosztów, a niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Nie dotyczy to zakresu robót niemożliwego do przewidzenia na etapie sporządzania oferty. 12. Kosztorys ofertowy służy do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy oraz do obliczenia wartości robót dla płatności częściowych. 13. Okres rękojmi: minimum 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad - dotyczy odbioru końcowego. 14. Okres gwarancji na wbudowane materiały: nie mniej niż 24 miesiące od daty odbioru robót budowlanych bez wad, jednakże nie krócej, niż gwarancja producenta. 15. Wykonawca zobowiązany jest usuwać wady i usterki przedmiotu zamówienia wykryte w okresie rękojmi w terminie do 14 dni od ich stwierdzenia. Wady i usterki zagrażające bezpieczeństwu ludzi Wykonawca ma usuwać do 24 godz., po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego. W przypadku nie wywiązania się z tego zobowiązania Wykonawca zwróci Zamawiającemu koszty usunięcia wad i usterek w terminie do 14 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. 16. Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia oraz usunie ich skutki i przyczyny, bądź zwróci Zamawiającemu koszty z tym związane w terminie do 14 dni od chwili wezwania przez Zamawiającego do naprawy szkód lub zwrotu kosztów. 17. Warunki płatności: 1) płatność przelewem w terminie do 14 dni od daty przyjęcia faktury zaliczkowej lub końcowej przez Zamawiającego, z załączonym: a) bezusterkowym protokołem odbioru częściowego oraz kosztorysem rozliczeniowym, potwierdzającym wykonanie robót o wymaganej dla płatności częściowej wartości - dotyczy faktur zaliczkowych. Kosztorys ma być zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, b) bezusterkowym protokołem odbioru końcowego - dla płatności końcowej. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia końcowego jest dostarczenie niezbędnych certyfikatów, aprobat technicznych itp. dla użytych materiałów oraz certyfikatu energetycznego obiektu. 2) przewiduje się 2 płatności: a) po wykonaniu minimum 50% wartości robót, b) po wykonaniu całości robót. 18. Dopuszcza się podzlecanie całości lub części robót wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. Wszyscy podwykonawcy muszą mieć stosowne uprawnienia do wykonywania podzlecanych robót, Zmawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów to poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawców do robót. 19. Zobowiązania wynikające z gwarancji i rękojmi ponosi Wykonawca w całym zakresie przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom. 20. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa w szczególności ustawy Prawo budowlane. 21. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ma obowiązek każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować w zakresie ich rozwiązywania. 22. Wykonawca ma obowiązek, w zakresie prowadzonych robót, współpracować z użytkownikiem obiektu i uwzględniać, w miarę możliwości, jego uwagi. 23. Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez Wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego. 24. Wykonawca w czasie realizacji zamówienia ma współpracować z Miejskim Konserwatorem Zabytków w Krakowie i uwzględniać jego uwagi. 25. Wykonawca ma obowiązek stosować się do postanowień Pozwolenia konserwatorskiego nr 80/06 z dnia 11.07.2006 r. 26. Zamawiający wymaga udziału w realizacji zamówienia, ze strony Wykonawcy, osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Osoba ta musi być również członkiem Izby Inżynierów Budownictwa. 27. Wzajemnie uzgodniony zmniejszony zakres robót, w stosunku do zakresu objętego ofertą, jest podstawą do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wartość ewentualnych niewykonanych robót obliczana będzie na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy. Opracowania, dokumenty i uzgodnienia związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Zamawiający dysponuje następującymi dokumentami i opracowaniami dotyczącymi przedmiotowego zamówienia: 1. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 2. Projekt budowlano - wykonawczy (2 opracowania projektowe), 3. Przedmiar robót, 4. Pozwolenie Nr 80/06 Miejskiego Konserwatora Zabytków znak KD-01-1.73537-56/2006 z dnia 11.07.2006 r. III część zamówienia: remont dachu obiektu Rodzinnego Domu Dziecka w Krakowie, przy al. Modrzewiowej 25. CPV: 45.21.00.00-2 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżąca konserwacja dachu obiektu Rodzinnego Domu Dziecka w Krakowie przy al. Modrzewiowej 25. Zakres robót obejmuje: 1) roboty rozbiórkowe, 2) wzmocnienie belek stropowych, 3) wymiana deskowania, 4) roboty izolacyjne, 5) montaż nowego pokrycia dachowego z blachy stalowej trapezowej powlekanej gr. 0,6 mm, obróbek blacharskich i orynnowania, 6) montaż instalacji odgromowej, 7) pomiar instalacji odgromowej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót. Przedmiar robót może nie uwzględniać wszystkich niezbędnych do wykonania robót. Ilości podanych robót mogą różnić się od rzeczywistego zakresu niezbędnych do wykonania robót. Dokumentacja zawierająca opis przedmiotu zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce zamówienia publiczne - załączniki do Specyfikacji. 3. Termin wykonania robót: a) rozpoczęcie robót 11 lipca 2011 roku, b) zakończenie robót 26 sierpnia 2011 roku. Postanowienia dodatkowe: 1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia w wysokości 1% wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia powstałego z winy Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów, jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym również nie ujętych w przedmiarze Zamawiającego. Oświadczenie w tej sprawie ma być dołączone do oferty. 3. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją, przed złożeniem oferty. Stosowne oświadczenie w tej sprawie ma być dołączone do oferty. Wszelkie uwagi odnośnie udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji mają być zgłaszane przed złożeniem oferty. Jeżeli Wykonawca uznaje, że dokumentacja ma lub może mieć wpływ na nie zapewnienie należytej jakości robót, Wykonawca ma obowiązek powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem oferty. 4. Zamawiający zaleca, by Wykonawca zapoznał się z miejscem realizacji robót przed złożeniem oferty. 5. Wykonawca przedstawi w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych z jego strony za realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga udziału w realizacji przedmiotu zamówienia ze strony Wykonawcy, osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Dokumenty potwierdzające, że osoby odpowiedzialne za realizację przedmiotu zamówienia mogą pełnić powierzone im przez Wykonawcę funkcje, a w szczególności: potwierdzające przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów oraz odpowiednie uprawnienia budowlane Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu nie później niż na 3 dni robocze przez zawarciem umowy. 6. W razie rozwiązania umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyrazi on zgodę i umożliwi kontynuację robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego roboty i udzieli gwarancji i rękojmi na wykonane roboty, na zasadach takich, jak w umowie. 7. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w pkt. 18. 8. Sposób rozliczenia wynagrodzenia ryczałtowy, w rozumieniu Kodeksu cywilnego. 9. Wykonawca przedłoży kosztorysy ofertowe, sporządzone wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys ofertowy ma być sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej. 10. Kosztorys ofertowy nie będzie podlegał szczegółowej weryfikacji na etapie oceny ofert. 11. Za roboty nie ujęte przez Wykonawcę w kalkulacji kosztów, a niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Nie dotyczy to zakresu robót niemożliwego do przewidzenia na etapie sporządzania oferty. 12. Kosztorys ofertowy służy do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy. 13. Okres rękojmi: minimum 72 miesiące od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad. 14. Okres gwarancji na wbudowane materiały: 1) nie mniej niż 24 miesiące od daty odbioru robót budowlanych bez wad, jednakże nie krócej, niż gwarancja producenta, 2) w przypadku blachy dachowej nie mniej niż 120 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad, jednakże nie krócej, niż gwarancja producenta. 15. Wykonawca zobowiązany jest usuwać wady i usterki przedmiotu zamówienia wykryte w okresie rękojmi w terminie: 1) do 3 dni od przekazania informacji przez Zamawiającego (e-mail lub fax), 2) niezwłocznie, nie dłużej jednak niż 24 godz. od ich zgłoszeniu przez Zamawiającego (e-mail lub fax), w przypadku wad zagrażających bezpieczeństwu życia i zdrowia ludzi oraz w przypadku stwierdzenia nieszczelności pokrycia dachowego. W przypadku nie wywiązania się ze zobowiązań wskazanych w pkt. 15 ppkt. 1 i 2, Wykonawca zwróci Zamawiającemu koszty usunięcia wad i usterek w terminie do 14 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. 16. Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia oraz usunie ich skutki i przyczyny, bądź zwróci Zamawiającemu koszty z tym związane w terminie do 14 dni od chwili wezwania przez Zamawiającego do naprawy szkód lub zwrotu kosztów. 17. Warunki płatności: płatność przelewem w terminie do 14 dni od daty przyjęcia faktury przez Zamawiającego, z załączonym bezusterkowym protokołem odbioru końcowego. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia jest dostarczenie niezbędnych certyfikatów, aprobat technicznych itp. dla użytych materiałów i wyposażenia. 18. Dopuszcza się podzlecanie całości lub części robót wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. Wszyscy podwykonawcy muszą mieć stosowne uprawnienia do wykonywania podzlecanych robót. Zmawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów to poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawców do robót. 19. Zobowiązania wynikające z gwarancji i rękojmi ponosi Wykonawca w całym zakresie przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom. 20. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa w tym w szczególności ustawy Prawo budowlane. 21. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ma obowiązek każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować w zakresie ich rozwiązywania. 22. Wykonawca ma obowiązek, w zakresie prowadzonych robót, współpracować z użytkownikami obiektu i uwzględniać - w miarę możliwości, ich uwagi. 23. Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez Wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego. 24. Wynagrodzenie za sprzedany złom z rozbiórki pokrycia dachowego należne jest Zamawiającemu. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o terminie rozpoczęcia i zakończenia demontażu pokrycia oraz terminie wywozu materiałów z rozbiórki do punktu skupu z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem. Koszt transportu materiałów z rozbiórki wykonawca musi uwzględnić w ofercie. 25. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać od Zamawiającego zatwierdzenie kolorystyki dachu, przed montażem nowego pokrycia, pod rygorem nie odebrania robót przez Zamawiającego. 26. Wzajemnie uzgodniony zmniejszony zakres robót, w stosunku do zakresu objętego ofertą, jest podstawą do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wartość ewentualnych niewykonanych robót obliczana będzie na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy. Opracowania, dokumenty i uzgodnienia związane z realizacją przedmiotu zamówienia Zamawiający dysponuje następującymi dokumentami i opracowaniami dotyczącymi przedmiotowego zamówienia: 1. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 2. Przedmiar robót. Informacje dodatkowe, dotyczące wszystkich części zamówienia: 1. Wszelkie kontakty z zamawiającym mogą odbywać się w godzinach pracy Zamawiającego, tj. w poniedziałek w godzinach od 9:00 do 17:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30, 2. Zamawiający ustala, że oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie w formie pisemnej, faksem lub drogą elektroniczną, na adres: do@mops.krakow.pl. 3. Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jest zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed podpisaniem umowy, w wysokości 10% ceny podanej w ofercie. 5. Zabezpieczenie może być wnoszone zgodnie z wyborem Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej. Zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 6. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 2. 8. Zabezpieczenie zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452610004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium do dnia 27 czerwca 2011 roku, do godz. 10:30 w następujących kwotach: a) I część zamówienia: 1 740,00 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset czterdzieści złotych 00/100), b) II część zamówienia: 8 880,00 zł (słownie: osiem tysięcy osiemset osiemdziesiąt złotych 00/100), c) III część zamówienia: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy Zamawiającego o numerze następującym: 80 1240 4722 1111 0000 4860 8042. 4. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie załączone do oferty potwierdzenie bankowe wykonania przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach opisanych w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy. 6. Zamawiający zatrzyma wadium, gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach