Przetargi.pl
wykonanie robót budowlanych na potrzeby Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk ul. Newelska 6 oraz Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk przy ul. Księcia Janusza 64 w Warszawie

Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 01447 Warszawa, ul. Newelska 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2018-08-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk
    ul. Newelska 6
    01447 Warszawa, woj. mazowieckie
    REGON: 68643400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ibspan.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: instytut PAN

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie robót budowlanych na potrzeby Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk ul. Newelska 6 oraz Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk przy ul. Księcia Janusza 64 w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    a. Część 1: modernizacja oświetlenia terenu Instytutu Geofizyki i Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk przy ul. Księcia Janusza i ul. Newelskiej w Warszawie b. Część 2: wymiana nawierzchni ciągu pieszego na terenie Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk przy ul. Księcia Janusza 64 w Warszawie c. Część 3: adaptacja pomieszczeń na potrzeby zespołu ds. Digitalizacji zasobów bibliotecznych oraz czytelni służącej do udostępniania zbiorów (branża: budowlana, elektryczna, hydrauliczna) d. Część 4: adaptacja pomieszczeń na potrzeby zespołu ds. Digitalizacji zasobów bibliotecznych oraz czytelni służącej do udostępniania zbiorów (branża: klimatyzacyjna) e. Część 5: adaptacja pomieszczeń na potrzeby zespołu ds. Digitalizacji zasobów bibliotecznych oraz czytelni służącej do udostępniania zbiorów (branża: sieci komputerowe) f. Część 6: dostawa systemu kontroli dostępu do pomieszczeń zespołu ds. Digitalizacji zasobów bibliotecznych oraz pomieszczeń ośrodka przetwarzania danych g. Część 7: adaptacja pomieszczenia 328 oraz 429 w budynku Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk na potrzeby pokoju socjalnego h. Część 8: przygotowanie pod dostawę i instalację platformy dla niepełnosprawnych przy wejściu od strony ul. Newelskiej do budynku Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk przy ul. Newelskiej 6 i. Część 9: dostawa i instalacja platformy dla niepełnosprawnych przy wejściu od strony ul. Newelskiej do budynku Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk przy ul. Newelskiej 6
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w niniejszej SIWZ, w wysokości: a) Część 1: 4 500 zł b) Część 2: 900 zł c) Część 3: 1 200 zł d) Część 4: 450 zł e) Część 5: 450 zł f) Część 6: 600 zł g) Część 7: 300 zł h) Część 8: 450 zł i) Część 9: 1 050 zł 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359 ze zm.). 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto: Bank Gospodarstwa Krajowego, Warszawa PL 25 1130 1017 0020 1463 5320 0005 a wadium w formie bezgotówkowej należy składać na adres Zamawiającego. 4) Wnoszone wadium musi być oznaczone dopiskiem: „Wadium w przetargu – nr referencyjny F1-208-05/18 ”. 5) Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert. 6) Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2-5, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, przy czym: 1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań, 2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, 3) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 7) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert. W tym przypadku właściwego dokumentu nie należy łączyć w sposób trwały z ofertą (np. złożyć w oddzielnej kopercie), gdyż Zamawiający jest zobowiązany w odpowiednim terminie do zwrotu oryginału tego dokumentu. Jeżeli dokument potwierdzający wniesienie wadium będzie sporządzony w innym języku niż język polski, Wykonawca złoży tłumaczenie tego dokumentu na język polski potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 8) Z dokumentu wadium wniesionego w formach określonych w ust. 2 pkt 2-5 powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłat należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 9) Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Zamawiający jest obowiązany zatrzymać wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt 1, pkt 3 i pkt 8 ustawy, złożone na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, złożone na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Forma dokumentów: Oświadczenia, o których mowa powyżej, muszą być złożone w formie oryginału. Wykonawca może złożyć oświadczenia na własnych drukach, których treść musi być zgodna z drukami załączonymi do SIWZ 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Rzeczone oświadczenia mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1 i 2. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku konsorcjum, oświadczenie składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Forma dokumentu: Oświadczenie, o którym mowa powyżej musi być złożone w formie oryginału. 6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. W wykazie jako roboty budowlane należy wskazać jedynie roboty budowlane potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. c) ppkt (1). b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. W wykazie osób należy wskazać jedynie osoby potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. c) ppkt (2). Forma dokumentów: Dokumenty, o których mowa powyżej muszą być złożone w formie oryginału. 2) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Forma dokumentów: Dokumenty, o których mowa powyżej muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 7. Powołując się na art. 24aa. ustawy Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca ten uchylał się będzie od zawarcia umowy, Zamawiający zbada, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 6 pkt 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 10. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 6 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeśli wskazane przez Wykonawcę i pobrane przez Zamawiającego ww. dokumenty są w języku obcym, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 11. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 6, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 12. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 13. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach