Przetargi.pl
wykonanie robót budowlanych mających na celu remont więźby dachowej nad częścią „C” tzw. pokojami gościnnymi, w budynku Opery Bałtyckiej przy Al. Zwycięstwa 15 w Gdańsku.

Opera Bałtycka w Gdańsku ogłasza przetarg

  • Adres: 80-219 Gdańsk, Aleja Zwycięstwa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7634912/13 , fax. 587 634 914
  • Data zamieszczenia: 2020-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Opera Bałtycka w Gdańsku
    Aleja Zwycięstwa 15
    80-219 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 7634912/13, fax. 587 634 914
    REGON: 19032060085919
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.operabaltycka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie robót budowlanych mających na celu remont więźby dachowej nad częścią „C” tzw. pokojami gościnnymi, w budynku Opery Bałtyckiej przy Al. Zwycięstwa 15 w Gdańsku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych mających na celu remont więźby drewnianej nad częścią „C” tzw. pokojami gościnnymi, w budynku Opery Bałtyckiej przy Al. Zwycięstwa 15 w Gdańsku. 2. Przedmiot i zakres robót budowlanych: 2.1. Przedmiot robót budowlanych: − remont stropu i więźby dachowej nad częścią „C” (nad pokojami gościnnymi). 2.2. Zakres robót budowlanych: − rozbiórka warstw wykończeniowych stropu oraz pokrycia dachowego nad częścią pokoi gościnnych oraz innych elementów niekonstrukcyjnych kolidujących z projektowanym remontem, - wzmocnienie belek stropowych poprzez przykręcenie dwóch ceowników stalowych C200, - oczyszczenie i zaimpregnowanie elementów drewnianych stropów, - wymiana lub wzmocnienie elementów konstrukcyjnych więźby dachowej zgodnie z pkt. 6.2 Opisu Technicznego będącego częścią dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, − oczyszczanie i impregnacja konstrukcji drewnianych, wymiana uszkodzonych elementów drewnianych konstrukcji, wykonanie nakładek wzmacniających elementy drewniane, - zabezpieczenie pożarowe konstrukcji specjalistyczną powłoką ogniochronną zgodnie z pkt. 8.3 Opisu Technicznego będącego częścią dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, − wykonanie warstw wykończeniowych stropów i poszycia dachowego, − uzupełnienie zdemontowanej połaci dachowej i pokrycia blachą ocynkowaną. 3. W przypadku użycia w dokumentacji określeń wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawcy robót przysługuje prawo do ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznym pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania. 4. Wyszczególnienie i opis prac przygotowawczych i robót towarzyszących: a) wykonanie planu organizacji robót budowlanych zapewniającego bezpieczeństwo konstrukcji na każdym etapie budowy oraz pracowników wykonujących prace i osób postronnych, b) zabezpieczenie pomieszczeń bezpośrednio narażonych na skutki wykonywanych prac, jak pokoje gościnne, w szczególności zabezpieczenie pomieszczeń pod remontowanym stropem (kurz i opady atmosferyczne), c) założenie tymczasowego zaplecza magazynowego w części placu parkingowego, d) urządzenie, utrzymanie i likwidacja terenu budowy, e) utrzymanie urządzeń i zaplecza terenu budowy, działanie ochronne zgodnie z warunkami bhp i p.-poż., f) usuwanie na bieżąco z obszaru budowy odpadów i zanieczyszczeń wraz z przedstawieniem karty odpadów przekazanych do utylizacji, g) Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu robót do usunięcia z terenu budowy wszystkich urządzeń oraz pozostawienie całego terenu budowy uporządkowanego i nadającego się do użytkowania. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają następujące załączniki: Dokumentacja projektowa (załącznik 8 do SIWZ), Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik 9 do SIWZ). 6. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Wykonania dokumentacji technicznej powykonawczej - po wykonaniu robót objętych zakresem zamówienia zostanie opracowany i przekazany Zamawiającemu komplet dokumentacji powykonawczej. Dokumentację powykonawczą należy wykonać w 3 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej (pliki pdf oraz pliki edytowalne) na płycie CD/DVD; 2) Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Łukaszem Głowińskim pod nr telefonu 502 756 955. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 3) Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 4) Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. 5) Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 6) Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”. 7) Roboty tymczasowe i towarzyszące muszą być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 8) Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 60 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 60 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ. 9) Sprzęt budowlany wykorzystywany do realizacji przedmiotowego zamówienia powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 10) Do wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 11) Przy realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: a) segregować i właściwie utylizować odpady, b) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 12) W zakresie każdego zadania Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania placu budowy oraz prowadzenia prac w sposób nie zagrażający osobom trzecim. 13) Wykonawca uzgodni z gestorem zajęcie pasa drogowego na okres remontu i będzie ponosił koszty z tego tytułu. 7. Obowiązki Wykonawcy: W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym jego użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem; b) zabezpieczyć stały nadzór kierującego robotami zarówno nad pracownikami wykonującymi roboty, jak i ich przebiegiem w miejscu realizacji zgodnie z dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami BHP i P.-POŻ., c) informować Zamawiającego o terminach robót ulegających zakryciu i robót zanikających. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego na swój koszt; d) prowadzić dziennik budowy; e) zabezpieczenia dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które mogą spowodować transport i sprzęt Wykonawcy, w szczególności dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach; f) Ustalenia z gestorem zajęcie pasa drogowego na okres remontu i ponoszenia kosztów z tego tytułu, g) sprzątania na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy, jego Podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastowej naprawy a po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy do uporządkowania na własny koszt i ryzyko terenu budowy i przekazania go protokolarnie Zamawiającemu w terminie ustalonym jako odbiór końcowy robót; h) powiadomienia mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych – nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót; i) udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb; j) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami; k) ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej, na kwotę minimalną 100 000,00 zł; l) utrzymywania na własny koszt na bieżąco czystości na terenie budowy; m) wykonania na własny koszt robót tymczasowych, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót; n) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót; o) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem; p) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401); q) koordynowania prac realizowanych przez Podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania Podwykonawcom. Wykonanie robót przez Podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków postawionych w SIWZ. Wykonawca, zlecając roboty Podwykonawcom zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu Cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany Podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami i przepisami; r) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym w umowie; s) wykonania zamówienia z materiałów posiadających stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnione instytucje; t) uzyskania akceptacji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru co do materiałów wykorzystanych przy realizacji zamówienia. Uzyskanie akceptacji musi nastąpić przed dokonaniem zamówienia materiałów. u) opracowania i protokolarnego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, dokumentację powykonawczą należy wykonać w 3 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej (pliki pdf oraz pliki edytowalne) na płycie CD/DVD; v) uczestniczenia w czynnościach odbioru końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń; w) zgłoszenia w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przed upływem gwarancji i rękojmi za wady; x) przestrzegania przepisów bhp i p.poż.; y) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt; z) umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego. aa) zorganizowania w przypadku braku możliwości zorganizowania zaplecza robót na terenie budowy poza terenem budowy we własnym zakresie i na własny koszt. 8. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem imienia i nazwiska, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę oraz wymiaru etatu podstawy z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy. b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”. c) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę. 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w pkt III ust 8 ppkt. 1 SIWZ. 3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty rozbiórkowe b) roboty montażowe c) roboty instalacyjne d) roboty wykończeniowe e) roboty porządkowe 9. Przekazanie terenu budowy nastąpi na podstawie pisemnego protokołu w terminie 3 dni roboczych od podpisania niniejszej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia załączony zostanie do zbiorczego zestawienia ofert zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego po otwarciu ofert w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach