Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego: Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących budynków ujeżdżalni i stajni wraz z wewnętrznymi instalacjami z przeznaczeniem na budynek mieszkalno-usługowy w Oławie przy ul. 3 Maja

Towarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58400 Kamienna Góra, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 442 614 , fax. 757 447 811
  • Data zamieszczenia: 2016-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Towarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o.
    ul. Sienkiewicza 7
    58400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 757 442 614, fax. 757 447 811
    REGON: 23028994000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego: Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących budynków ujeżdżalni i stajni wraz z wewnętrznymi instalacjami z przeznaczeniem na budynek mieszkalno-usługowy w Oławie przy ul. 3 Maja
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1.Kod CPV: 45211340-4 Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego 1.2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących budynków ujeżdżalni i stajni wraz z wewnętrznymi instalacjami z przeznaczeniem na budynek mieszkalno-usługowy w Oławie przy ul. 3 Maja . Budynki stajni i ujeżdżalni, na których wykonane mają być roboty budowlane w ramach niniejszego zamówienia, wchodzą w skład zespołu dawnych koszar przy ul. 3 Maja w Oławie i wpisane są do rejestru zabytków decyzją nr A/4002/678/W z dnia 02.04.1993 r. Od kilkudziesięciu lat przedmiotowe budynki są opuszczone i nie użytkowane, co jest przyczyną częściowej korozji ścian nośnych zewnętrznych wykonanych z cegły pełnej. Część kompleksu została przebudowana i zaadaptowana na budynek mieszkalno-usługowy i oddana do użytkowania 31 stycznia 2013 r. Z dachu budynku ujeżdżalni w 2015 roku dokonano rozbiórki i utylizacji pokrycia wykonanego z płyt falistych azbestowych. Przebudowa dawnych stajni i ujeżdżalni ma na celu dostosowanie obiektu do funkcji mieszkalno – usługowej. W ramach niniejszego zamówienia należy wykonać 46 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni ≈ 2 292,40 m2 wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz komunikacją ogólną i klatkami schodowymi – lokale usługowe, jakie znajdować się będą w części parterowej budynku, wykonane będą w ramach odrębnego zadania, według odrębnego opracowania projektowego i odrębnego pozwolenia na budowę. W ramach niniejszego przedmiotu zamówienia zrealizowane zostaną dla części usługowej tylko niezbędne prace, które ze względów technicznych nie mogą być wyłączone oraz prace związane z przebudową obiektu jako całości, stanowiące część wspólną dla części mieszkalnej i usługowej, tj.: • wykonanie przyłącza wodno-kanalizacyjnego, przyłączy energetycznych, instalacji odprowadzających wody deszczowe; • rozprowadzenie kanalizacji z części mieszkalnej i zaślepienie podejść odpływowych dla części parterowej/usługowej; • w rozdzielniach elektrycznych pozostawienie złącza na włączenie części parterowej/usługowej; pomiar zużycia energii elektrycznej części parterowej/usługowej zgodny będzie z wydanymi przez TAURON DYSTRYBUCJA warunkami technicznymi; • w rozdzielni elektrycznej pozostawienie miejsce na złącza teletechniczne takie jak: Internet, TV, telefonia; • pozostawienie podejść dopływowych wodnych dla części parterowej/usługowej z miejscem na liczniki wody; • wykonanie kanałów wentylacyjnych dla części parterowej/usługowej. • wykonanie tynku zewnętrznego elewacji, w części parterowej renowacyjnego do wysokości gzymsu pod oknami drugiej kondygnacji; • zakup i montaż stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej (wejścia główne do lokali usługowych i klatek schodowych mieszkań, stolarka okienna całego budynku); Komunikację wewnętrzną obiektu projektowanego zapewniają klatki schodowe i korytarze wewnętrzne. Dojścia do klatek schodowych od strony wnętrza działki nr 23/71 i 23/76. Układ dojść pieszych powiązany z zespołem miejsc postojowych – zgodnie z projektem zagospodarowania terenu. Budynek realizowany w technologii tradycyjnej. Zadaszenie, stropy, izolacje termiczne, izolacje przeciwwilgociowe, wentylację mechaniczną (rekuperacja),instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, co, cwu, tynki i okładziny ścian zewnętrznych, tynki ścian wewnętrznych, posadzki i podłogi, roboty stolarskie, ślusarskie i malarskie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. Produkcja energii na potrzeby centralnego ogrzewania oraz ciepłej wody użytkowej odbywać się będzie za pomocą gruntowych pomp ciepła, których zakup, montaż, uruchomienie oraz bezpłatne serwisowanie przez okres co najmniej dwóch lat wraz z dokonaniem odwiertów jest elementem przedmiotu zamówienia (zgodnie z dokumentacją techniczną). Przedmiot umowy ma być oddany Zamawiającemu w stanie nadającym się do użytkowania: a) Część budynku zaprojektowana jako mieszkalna – zgodnie z projektem o standardzie pod klucz . Część mieszkalna budynku wykonana ma być kompleksowo wraz z klatkami schodowymi, komunikacją i pomieszczeniami przynależnymi: komórki lokatorskie, suszarnie, wózkownie, pomieszczenia techniczne i pomieszczenia gospodarcze (wraz z montażem urządzeń i armaturą sanitarną zgodnie z projektem), dwa pomieszczenia do przechowywania gąsienicowych transporterów schodowych wraz z oświetleniem i gniazdem wtykowym do ładowania tych urządzeń, pomieszczenie techniczne wraz z pompami ciepła oraz opisanie ww. pomieszczeń. Należy wykonać m.in.: • do każdej kuchni należy zakupić i dostarczyć kuchenkę elektryczną z ceramiczną płytą czteropalnikową i piekarnikiem oraz ją zamontować i uruchomić; • do każdej łazienki należy zakupić, dostarczyć i zamontować wannę/brodzik/kabinę natryskową (zgodnie z dokumentacją techniczną), umywalkę oraz miskę ustępową; • w każdym WC zakupić i zamontować umywalkę, kompakt oraz niezbędny do ich funkcjonowania osprzęt; • w pomieszczeniach wskazanych w dokumentacji zamontować regulatory temperatury; • we wszystkich pomieszczeniach należy zamontować osprzęt elektryczny (włączniki, gniazda); • elementy wyposażenia pomieszczeń kuchni, pokoi, przedpokoi, łazienek, WC, pomieszczeń technicznych i gospodarczych muszą być oddane w stanie kompletnym i pozwalającym na użytkowanie ich zgodnie z przeznaczeniem. Część budynku zaprojektowana jako usługowa – zgodnie z wytycznymi akapitu poprzedniego; prace części mieszkalnej i usługowej wykonać należy w taki sposób, aby można było bez naruszenia części mieszkalnej i ogólnej (elementów konstrukcyjnych) kontynuować roboty wykończeniowe w lokalach usługowych. c) Wykonanie dziedzińca wraz z częścią terenu zielonego, miejsc postojowych, dróg dojazdowych, oświetlenia terenu, odprowadzenia wód opadowych i roztopowych oraz opaski wokół budynku zgodnie z projektem zagospodarowania terenu. d) Wykonanie innych prac i robót budowlanych, tj: • zakup i montaż euro skrzynek na przesyłki zgodnie z obowiązującymi przepisami; • zakup i montaż tablicy ogłoszeniowej (zamykanej na klucz) na każdej klatce schodowej; • zakup i montaż na dachu drabinek zapobiegających osuwaniu się śniegu; • zakup i dostawa dwóch schodołazów gąsienicowych dla osób niepełnosprawnych; • zabezpieczenie wlotów kominowych przed możliwością zakładania gniazd przez ptactwo lub podobnych w ich wnętrzu oraz kolców na gzymsach, pilastrach i elementach wystających elewacji ; • w wiatrołapach osadzić w płytkach posadzkowych wycieraczki do obuwia o wymiarach minimum 100 cm X 60 cm; • posadzki pomieszczeń, w których Wykonawca zamontuje pompy ciepła i bufory, wyłożyć płytkami ceramicznymi a ściany wyłożyć płytkami do wysokości 250 cm; • kompletne opomiarowanie mediów mieszkań (lokalizacja w części klatek schodowych) licznikami tożsamymi z rodzajem mediów, wraz z ich oplombowaniem oraz pozostawienie miejsc pod zamontowanie urządzeń pomiarowych dla lokali usługowych; • trwała numeracja liczników (numer mieszkania = numer licznika); • ponumerowanie mieszkań w sposób trwały zgodnie z ruchem wskazówek zegara; • płytki ceramiczne na klatkach schodowych i ciągach komunikacyjnych stosować wielkoformatowe , o wymiarach minimum 60 X 30 cm; • budynek należy wyposażyć w podstawowe media techniczne tj. gniazda tel., TV, RTV; • zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do drzwi wejściowych (domofonu), wózkowni, suszarni, wszystkich pomieszczeń i szafek z licznikami w ilości mieszkań + 2 sztuki dla Zamawiającego; • trwałe oznaczenia numeru klatki schodowej budynku mieszkalnego tj. nr administracyjny na oświetleniu nad wejściem – analogicznie jak oznakowanie klatek 18f-18i. Informacje dodatkowe: W trakcie realizacji prac budowlanych należy zapewnić bezkolizyjne dojście do kompleksu użytkowników skrzydła północnego i lewej strony skrzydła wschodniego kompleksu, w których się mieszczą lokale mieszkalne, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Zespół Obsługi Szkół i Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych oraz Biura Organizacji Pozarządowych. 1.3. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych oraz nadania nowego układu pomieszczeń i sposobu ich użytkowania a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa składająca się z projektów budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót jak niżej: • projekt architektoniczno-budowlany – architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne • projekt zagospodarowania terenu - drogi, przyłącza wod-kan zatwierdzone decyzją Starosty Oławskiego Nr 944/2015 z dnia 15.10.2015 r. • projekt wykonawczy – architektura • projekt wykonawczy – konstrukcja • projekt wykonawczy – instalacje sanitarne • projekt wykonawczy – instalacje elektryczne • projekt wykonawczy – przyłącza wod-kan • projekt wykonawczy – drogi, dojścia i parkingi • projekt wykonawczy – instalacja centralnego ogrzewania/chłodzenia pasywnego • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – roboty ogólnobudowlane • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – przyłącze wodno-kanalizacyjne • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacja sanitarna • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacja elektryczna • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – drogi, dojścia i parkingi wraz z projektem zmian: • projekt zagospodarowania terenu – projekt zmian nr 1 (Zamawiający informuje, że jest w trakcie uzyskania decyzji zatwierdzającej projekt zmian nr 1 – w dniu 17.11.2016 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w zakresie zmiany decyzji nr 944/2015 z dnia 15.10.2015 r.) stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ, które zostały opracowane przez Autorską Pracownię Architektury ARC-HIT Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Różanej 10, 53-226 Wrocław, pracownia: ul. Kościuszki 76A, 50-442 Wrocław. Powierzchnie użytkowe pomieszczeń do wykonania w ramach zamówienia obowiązują wg projektu wykonawczego. Zamawiający, w trakcie realizacji umowy, zastrzega sobie prawo do dokonania zmian względem zapisów zawartych w dokumentacji projektowej, jeśli nie będą one w sposób istotny naruszały ich treść. Zamawiający zachęca Wykonawców do zapoznania się w terenie z obiektem, który jest przedmiotem zamówienia. Załączniki do opisu przedmiotu zamówienia: a) dokumentacja projektowa określona w pkt. 3.3. – załącznik nr 8 b) decyzja nr 944/2015 z dnia 15.10.2015 r. Starosty Oławskiego zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę dla zadania pn. Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących budynków ujeżdżalni i stajni wraz z wewnętrznymi instalacjami z przeznaczeniem na budynek mieszkalno-usługowy w Oławie przy ul. 3 Maja – załącznik nr 9 c) decyzja nr 1668/2015 z dnia 01.09.2015 r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalająca na prowadzenie robót budowlanych– załącznik nr 10 d) decyzja nr 1667/2015 z dnia 01.09.2015 r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalająca na prowadzenie badań archeologicznych załącznik nr 11 e) ekspertyza stanu technicznego budynku (kwiecień 2014) – załącznik nr 7 f) przedmiary – załącznik nr 12 Zamawiający zaznacza, że załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy do obliczenia ceny oferty – mogą one tylko stanowić pomoc dla wykonawcy w przygotowaniu oferty. Wykonawca cenę oferty musi obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej uwzględniając zakres zamówienia określony w projekcie, SIWZ i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 1.4. Zamawiający wymaga, aby dla wskazanych czynności związanych z realizacją robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ, Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił osoby wykonujące te roboty budowlane, tj.: a) prace przygotowawcze, rozbiórkowe i porządkowe; b) roboty murowe i betoniarskie; c) roboty izolacyjne; d) roboty tynkarskie; e) roboty malarskie; f) roboty posadzkowe i okładzinowe; g) roboty montażowe instalacji i urządzeń sanitarnych i grzewczych; h) roboty montażowe instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych; i) roboty kamieniarsko-brukarskie; j) roboty stolarskie i ciesielskie; k) roboty wiertnicze; l) roboty spawalnicze; m) roboty dekarskie i blacharskie; n) roboty związane z docieplaniem budynków. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wskazanych przez Wykonawcę osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. a) do n) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży według wyboru Zamawiającego wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej określonej w Istotnych dla stron postanowieniach umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. UWAGA: Przedmiot zamówienia obejmuje budowę budynku z mieszkaniami na wynajem, w oparciu o program społecznego budownictwa czynszowego, realizowany na gruncie Ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Realizacja zadania nastąpi w przypadku uzyskania przez Zamawiającego finansowania zwrotnego z rządowego programu popierania budownictwa mieszkaniowego na przedsięwzięcie będące przedmiotem zamówienia. W przypadku nieuzyskania ww. finansowania Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, a Wykonawca nie będzie dochodził od Zamawiającego żadnych roszczeń związanych z tym odstąpieniem od umowy (art. 395 § 1 k.c. oraz art. 145 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych). Informacje dodatkowe: Zamawiający informuje, że wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020, Działanie 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów , typ projektów 6.3 B Remont, przebudowę, rozbudowę, adaptację, wyposażenie istniejących zdegradowanych budynków, obiektów, zagospodarowania terenów i przestrzeni (np. monitoring miejski lub dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób niepełnosprawnych) – w celu przywrócenia lub nadania im nowych funkcji społecznych, kulturalnych, gospodarczych, edukacyjnych lub rekreacyjnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211340-4

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach