Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania: „Dostosowanie Willi Decjusza do wymogów przeciwpożarowych” dla Instytutu Kultury Willa Decjusza.

Instytut Kultury Willa Decjusza ogłasza przetarg

  • Adres: 30-233 Kraków, 28 lipca 1943
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 124253638
  • Data zamieszczenia: 2020-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Kultury Willa Decjusza
    28 lipca 1943 17a
    30-233 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 124253638
    REGON: 382172593
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://willadecjusza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania: „Dostosowanie Willi Decjusza do wymogów przeciwpożarowych” dla Instytutu Kultury Willa Decjusza.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych dla zadania: „Dostosowanie Willi Decjusza do wymogów przeciwpożarowych” dla Instytutu Kultury Willa Decjusza. Znak sprawy: 2/2020. 1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi roboty ogólnobudowlane wraz budową instalacji oddymiania klatki schodowej, systemu sygnalizacji pożaru, oświetlenia awaryjnego, przebudową instalacji hydrantowej oraz wymianą wybranych elementów stolarki okiennej i drzwiowej z przebudową polegającą na zmianie wielkości otworów w murze, zmianami w instalacji elektrycznej i dostosowaniu pomieszczeń Willi Decjusza do wymogów p.poż., przedstawione w treści niniejszej SIWZ i jej załącznikach, w szczególności w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej z załącznikami. 1.2. Miejsce wykonania robót budowlanych – Willa Decjusza ul. 28 lipca 1943 17a, 30-233 Kraków. Roboty budowlane przewidziane są do realizacji na działce nr 106/7 obr. 9 Krowodrza w Krakowie. Budynek Willa Decjusza wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem: A-131. 1.3. Wykonawca może skorzystać z wizji lokalnej budynku. Miejsce spotkania ul. 28 lipca 1943 17 a, 30-233 Kraków przed wejściem do budynku. Termin i godzina wizji będzie ustalona pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym telefonicznie lub mailowo w trybie roboczym, przy uwzględnieniu obostrzeń, nakazów i zakazów wprowadzonych w związku z stanem epidemii COVID-19. 1.4. Roboty budowlane należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (zwaną dalej w skrócie STWiORB), przedmiarami, opinią geotechniczną, warunkami, jakie zostały nałożone na zamierzenie inwestycyjne decyzjami administracyjnymi, między innymi pozwoleniem na budowę, pozwoleniem konserwatorskim, postanowieniem Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej - stanowiącymi Załącznik B do SIWZ oraz pozostałymi postanowieniami SIWZ wraz z załącznikami. 1.5. Załączone przedmiary mają jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB. 1.6. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w załączniku B do SIWZ oraz wzorze umowy stanowiącym załącznik C do SIWZ. 1.7. Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do udziału w zorganizowanym przez Zamawiającego spotkaniu z uczestnikami procesu budowlanego i przedstawicielami odpowiednich służb, które będzie miało miejsce w siedzibie Zamawiającego. 1.8. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nadzoru archeologicznego i konserwatorskiego oraz wypełnienia warunków wynikających z pozwolenia konserwatorskiego i pozwolenia na budowę. 1.9. Zamawiający informuje, że podczas wykonywania robót budowlanych a w szczególności instalowaniu nowego systemu p.poż. (SAP) budynek musi być chroniony w całości przez istniejący lub częściowo uruchomiony nowy system SAP. 1.10. Budynek Willa Decjusza podczas prowadzenia robót budowlanych będzie użytkowany przez Zamawiającego, który będzie wykonywał swoje działania statutowe i komercyjne. 1.11. Zamawiający zastrzega możliwość wstrzymania prac lub wstrzymania tylko prac głośnych, na określony termin. 1.12. Zamawiający zastrzega możliwość nakazania Wykonawcy w trakcie realizowanych robót doprowadzenia budynku Willa Decjusza i otoczenia do stanu pozwalającego na prowadzenie działalności statutowej lub komercyjnej. 1.13. Zamawiający może w określonych przypadkach nakazać przeprowadzenie niektórych prac poza godzinami działalności Instytutu Kultury Willa Decjusza tzn. w porze nocnej lub w innych godzinach. 1.14. Wykonawca jest zobowiązany aby materiały budowlane oraz elementy poszczególnych systemów, a w szczególności zawarte w warunkach dodatkowych Pozwolenia Konserwatorskiego oraz wytycznych z pisma zatwierdzającego projekt wykonawczy, uzgodnić i zatwierdzić z Konserwatorem zabytków a także jest zobowiązany do uczestnictwa w komisjach konserwatorskich i wykonywania wszystkich zaleceń komisji. 1.15. Wykonawca robót budowlanych jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania. 1.16. Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót budowlanych, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP. 1.17. Wykonawca zobowiązany jest w miarę możliwości do stosowania przy realizacji robót budowlanych technologii i sposobu ich wykonywania, która zapewni ich prowadzenie „na mokro”, czyli techniką „bezpyłową”, która pozwoli na uniknięcie zapylenia, a tym samym zanieczyszczenia powietrza i narażenia osób pracujących, jak i postronnych, na wystąpienie warunków szkodliwych dla zdrowia i środowiska. 1.18. Podczas wykonywania robót budowlanych pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy. 1.19. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie budowy, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.20. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia przejęcia terenu robót do ustawienia tablic informacyjnych zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane. 1.21. W trakcie prowadzenia prac budowlanych Wykonawca, w tym kierownik budowy/kierownik robót, mają obowiązek przestrzegać przepisów ustawy Prawo budowlane. 1.22. Przeniesienie i zabepieczenie elementów wyposażenia wnętrz Willi Decjusza będzie leżało po stronie Zamawiającego, a w szczególnych przypadkach po stronie Wykonawcy pod nadzorem Zamawiającego. W przypadku braku możliwości przeniesienia elementów wyposażenia lub wystroju zabepieczenie i odpowiedzialność za uszkodzenia leżą po stronie Wykonawcy. Dotyczy to również elementów wymagajacych czasochłonnego i skompikowanego demontażu. 1.23. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, może udzielić wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, do 20% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż w ramach niniejszego zamówienia publicznego Wykonawca realizował roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane będzie tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również, że strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych robót budowlanych w zakresie wykonania systemu SAP. 1.24. Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj. typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność, załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne. Ponadto, jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz w razie konieczności uzyskania również niezbędnych uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w SIWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SIWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z SIWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 5% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w SIWZ jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w SIWZ, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem, w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji. 1.25. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudniania na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę (lub podwykonawcę) osób, które będą wykonywały w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane, tj. prace rozbiórkowe, demontażowe, tynkarskie, montażowe, posadzkarskie, malarskie, murarskie, stolarskie, ślusarskie, elektryczne, instalacyjne w zakresie wod.-kan., c.o. i inne roboty wykończeniowe. Wykonywanie tych czynności polega na świadczeniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją robót objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 2. Wykonawca musi zaoferować cenę ryczałtową oferty dla całości zamówienia wyliczoną w oparciu o własną kalkulację, a przedstawić ją w formularzu oferty odpowiednio do treści załączonych tabel wskazanych w formularzu oferty. 3. Wykonawca musi zaoferować: 3.1. co najmniej 36-miesięczny okres gwarancji na roboty budowlane, w tym również roboty instalacyjne wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, 3.2. co najmniej 24-miesięczny okres gwarancji na urządzenia, tj. dostarczone lub wykonane i zamontowane urządzenia i elementy, 3.3. 60-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego PKO Bank Polski SA nr 03 1020 2892 0000 5702 0692 7604 . 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowanie na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania ofert i zaleca się, aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Formularz oferty z załącznikami, 2) dowód wniesienia wadium, 3) pełnomocnictwo (o ile dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach