Przetargi.pl
Wykonanie remontu zabytkowych przepustów i wybranych odcinków rowów zlokalizowanych na odcinku BI byłego KL Auschwitz II-Birkenau, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, umożliwiającego grawitacyjne odprowadzenie wód deszczowych do odbiornika Pławianka zgodnie z Dokumentacją Projektową wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych- część II

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-603 Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 448 003 , fax. 33 843 18 62
  • Data zamieszczenia: 2020-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
    ul. Więźniów Oświęcimia 20
    32-603 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 338 448 003, fax. 33 843 18 62
    REGON: 27601500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.auschwitz.org
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie remontu zabytkowych przepustów i wybranych odcinków rowów zlokalizowanych na odcinku BI byłego KL Auschwitz II-Birkenau, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, umożliwiającego grawitacyjne odprowadzenie wód deszczowych do odbiornika Pławianka zgodnie z Dokumentacją Projektową wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych- część II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia 1.1 Przedmiot zamówienia to bieżąca konserwacja i remont wybranych odcinków rowów o łącznej długości ok. 2,5 km (z całości ok. 3,7 km ujętej w Dokumentacji Projektowej), w tym ok. 85m stanowią przepusty oraz remont budowlany w obrębie 18 przepustów, w tym 1 przepust przeznaczony jest do likwidacji, stanowiąca część Dokumentacji Projektowej. Zamówienie obejmuje wykonanie robót obejmującym między innymi: remont przepustów wraz z renowacją rur przepustowych za pomocą rękawów ciasno pasowanych, utwardzanych na miejscu oraz pierścieni uszczelniających, profilację rowów, przywrócenie ciągłości rowów w miejscach zasypanych, umocnienie skarp rowów, wzmocnienie dna rowów (wyłącznie na części remontowanych rowów – ok 800 m bieżących) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, na etapie realizacji robót wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych oraz konserwacją pozyskanych ruchomych zabytków archeologicznych. Zamówienie obejmuje również przekładkę fragmentu sieci wodociągowej. Roboty mają przywrócić tym obiektom właściwe parametry techniczne i hydrauliczne, umożliwiając dalsze ich użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem. W podanej długości rowów objętych przedmiotem zamówienia na długości bieżącej ok. 321 m planuje się wykonanie wzmacniania skarp i ułożeniem siatki zabezpieczającej przeciw kretom ( siatka ta nie została ujęta w załączonym przedmiarze), natomiast na pozostałej długości planuje się wykonanie bieżącej konserwacji, mającej na celu przywrócenie im sprawności technicznej. Na długości ok 48 m przewiduje się odbudowę zasypanych obecnie rowów. W miejscach odtworzeń rowów utrzymujemy nachylenie i kształt skarp z dostosowaniem do pozostałej części rowu. 1.2 Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu części przepustów i rowów ujętych w Dokumentacji Projektowej. Dokumentacja Projektowa będąca załącznikiem nr 14 do niniejszego SIWZ obejmuje bieżącą konserwację techniczną i remont budowlany istniejących, zabytkowych rowów odwadniających oraz prace konserwatorskie i remont budowlany zabytkowych przepustów przez rowy, zlokalizowanych na terenie odcinka BI byłego KL Auschwitz IIBirkenau. Dokumentacja Projektowa obejmuje ok. 3735 metrów bieżących rowów i 45 przepustów zlokalizowanych na terenie odcinka BI dawnego KL Auschwitz II-Birkenau. Zamawiający zaznacza, że należy przygotować ofertę na wykonanie remontu części wskazanej w niniejszym SIWZ. 1.3 Prace konserwatorskie przy przepustach przez rowy, towarzyszące robotom budowlanym, będącym przedmiotem zamówienia, prowadzone i nadzorowane będą przez pracowników Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau. Do obowiązków Wykonawcy prac budowlanych i instalacyjnych należy przygotowanie i zabezpieczenie placu budowy dla konserwatorów. Wykonawca robót winien koordynować prace z konserwatorami zabytków. 1.4 W zakres prac objętych niniejszym zamówieniem wchodzą badania archeologiczne oraz konserwacja odkrytych w ich trakcie zabytków ruchomych. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie prowadzenia badań archeologicznych należy przygotowanie reliktów archeologicznych do przeprowadzenia zabiegów konserwatorskich. 1.5 Przeprowadzenie badań archeologicznych w następującej formie: 1.5.1 Przeprowadzenie ratowniczych badań archeologicznych w miejscach ingerencji w nawarstwienia i obiekty historyczne zgodnie z programem badań archeologicznych opracowanym przez PMA-B stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 1.5.2 Pełnienie stałego nadzoru archeologicznego nad wszystkimi pracami ziemnymi zgodnie z programem badań archeologicznych opracowanym przez PMA-B stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 1.5.3 Konserwacja pozyskanych zabytków ruchomych zgodnie ze schematem postępowania z pozyskanym materiałem ruchomym stanowiącym załącznik nr 11b do SIWZ. 1.5.4 Opracowanie wyników badań zgodnie z wytycznymi do dokumentacji badań archeologicznych stanowiącymi załącznik nr 11a do SIWZ. +++ 2. Zakres robót budowlanych – PRAWO OPCJI. 2.1. Zakres prac do wykonania przepust P48 – PRAWO OPCJI Prace związane z remontem przepustu P48 są opcją do wykonania. Szczegółowy zakres prac remontowych został opisany w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej – załącznik nr 18 do SIWZ. Ponadto przy wykonaniu remontu przepustu P48 należy prowadzić nadzór archeologiczny, przeprowadzić badania archeologiczne, wykonać konserwację zabytków archeologicznych, opracować wyniki badań archeologicznych, wykonać dokumentację cyfrowej zgodnie z wytycznymi jak dla zamówienia podstawowego, W zakresie robót remontowych przepustu P48 jest także wykonanie prac towarzyszących zgodnie z zakresem przedstawionym w zamówieniu podstawowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212314-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 40.000 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego Państwowe Muzeum Auschwitz- Birkenau. 5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 6. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • w gwarancjach bankowych, • w gwarancjach ubezpieczeniowych, • w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego o nr Bank Gospodarstwa Krajowego, nr rachunku 53 1130 1150 0012 1268 9790 0006 z dopiskiem: „wadium znak postępowania” 8. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy Prawa zamówień publicznych. Ponadto, w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Za wypłatę należności w sposób bezwarunkowy nie można uznać gwarancji/poręczenia z postanowieniem uzależniającym wypłatę Zamawiającemu wadium od uprzedniego wezwania Wykonawcy do zapłaty. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć bezpośrednio z ofertą. Zaleca się zamieszczenie dokumentu wadialnego w osobnej kopercie lub koszulce, aby zwrot dokumentu wadialnego nie naruszał integralności oferty wraz z załącznikami. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 p.z.p. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 p.z.p. Uwaga nr 8 W przypadku wadium wniesionego w postaci elektronicznej (oryginał gwarancji podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu wadialnego zgodnie z reprezentacją) udzielona gwarancja dodatkowo nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1 Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć w ofercie: 2.1.1 Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, Uwaga nr 4 W przypadku złożenia oferty w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, pełnomocnictwo winno być złożone w postaci elektronicznej wraz z ofertą i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawcy lub notariusza (w przypadku zdigitalizowania pełnomocnictwa sporządzonego w formie pisemnej) 2.1.2 Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). Zobowiązanie należy dołączyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie albo w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez podmiot trzeci, Uwaga nr 5 W przypadku złożenia oferty w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu powyżej wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 2.1.3 Wypełniony załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, 2.1.4 Wypełniony załącznik nr 3 do SIWZ, stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, 2.1.5 Wykonawcy wspólnie biorący udział w postepowaniu są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego i złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa, 2.1.6 Dowód wpłaty wadium. Oryginał wadium wniesionego w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych lub w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – należy dołączyć w osobnej, odpowiednio oznaczonej kopercie lub koszulce, aby zwrot dokumentu wadialnego nie naruszał integralności oferty wraz z załącznikami. 2.1.7 UWAGA: Wykonawca wraz z ofertą może złożyć również wykazy/informacje , o których mowa w pkt VIII/1.4, 1.5 1.6, 1.7 SIWZ, co może ułatwić ocenę ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach