Przetargi.pl
Wykonanie remontu z modernizacją i rozbudową zabytkowego budynku Muzeum Północno-Mazowieckiego w Łomży

Miasto Łomża ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, pl. Stary Rynek 14
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2156711 , fax. 086 2156706
  • Data zamieszczenia: 2009-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łomża
    pl. Stary Rynek 14 14
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2156711, fax. 086 2156706
    REGON: 00052513900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://um.lomza.pl/bip/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie remontu z modernizacją i rozbudową zabytkowego budynku Muzeum Północno-Mazowieckiego w Łomży
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu z modernizacją i częściową rozbudową zabytkowego budynku Muzeum Północno-Mazowieckiego w Łomży wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łomży z dnia 10.06.1992 r. i na tej podstawie objętego ochroną prawną. Ponadto w ramach zamówienia do wykonania jest remont budynku gospodarczego na działce muzeum oraz remont i częściowo wykonanie nowego ogrodzenia posesji muzeum. Podstawowe parametry wielkościowe budynku muzeum: - powierzchnia zabudowy (istniejącej niewyburzanej) - 819,29 m2 - powierzchnia użytkowa w budynku istniejącym - 1840,1 m2 - powierzchnia użytkowa części dobudowywanej - 72,9 m2 - kubatura budynku przed rozbudową - 10119,3 m3 - kubatura budynku po rozbudowie - 10846,2 m3 Parametry wielkościowe budynku gospodarczego: - powierzchnia użytkowa - 118,8 m2 - kubatura - 387,9 m3 Ogólny zakres robót obejmuje: 1. W budynku muzeum: - wykonanie izolacji ścian piwnic, - remont elewacji od strony ulic Dwornej i Giełczyńskiej oraz remont elewacji od strony posesji wraz z dociepleniem ścian od strony posesji, - remont pomieszczeń w budynku, a w tym między innymi częściowy remont stropów posadzek i ścian wewnętrznych, - remont klatki schodowej, wymianę balustrady, - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, montaż krat okiennych, - remont instalacji wewnętrznych w budynku (co, wod-kan. elektrycznych), - przebudowę pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, - remont więźby dachowej, docieplenie połaci dachowych oraz wymianę pokrycia dachowego, - wykonanie nowych rynien, rur spustowych, obróbek blacharskich parapetów i gzymsów, - dobudowę szybu dźwigowego w narożniku dziedzińca, - wykonanie klimatyzacji i wentylacji mechanicznej pomieszczeń, - wykonanie sufitów podwieszanych i wysłonięć okien w salach wystawowych, - nadbudowę nad węzłem cieplnym budynku o pomieszczenie o wysokości jednej kondygnacji, - nadbudowę dachu dwuspadowego nad dawną salą gimnastyczną. 2. Remont budynku gospodarczego. 3. Remont ogrodzenia od strony ul. Giełczyńskiej i wykonanie nowego ogrodzenia od strony ul. Dwornej. 4. Wykonanie kanalizacji deszczowej i drenażu opaskowego wokół budynku muzeum. 5. Uporządkowanie terenu po realizowanych robotach, odtworzenie chodników, trawników i innych elementów zniszczonych podczas prowadzenia robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123133
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 50 000 zł. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej do 12.06.2009 r. do godz. 09:00
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym zamówieniem, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24.ustawy. 5) Wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie jedną robotę budowlaną obejmującą prace na obiekcie podlegającym ochronie konserwatorskiej o kubaturze minimalnej 1800 m3 i wartości zamówienia min. 500.000 zł brutto oraz dwie roboty budowlane obejmujące całościową, kompletną (z instalacjami i pełnym wykończeniem zewnętrznym i wewnętrznym) budowę lub remont budynku mieszkalnego, hotelu, szkoły lub innego obiektu o kubaturze minimalnej 1800 m3 każdego.. 6) Dysponują lub będą dysponowali narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia w tym między innymi: a) rusztowaniami o pow. min. 1000 m2. 7) Dysponują lub będą dysponowali co najmniej po jednej osobie, które posiadają uprawnienia do kierowania robotami w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, telekomunikacyjnej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych), należą do właściwej izby samorządu zawodowego i mają doświadczenie min. 3 lata w kierowaniu robotami budowlanymi. Ponadto kierownik robót budowlanych musi mieć odbytą co najmniej 2 - letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. 8) Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę łączną nie mniejszą niż 500 000 zł. 9) Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł. Na potwierdzenie spełniania ww. warunków Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców pisemnych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów, dostarczonych przez Wykonawców wg formuły spełnia / nie spełnia. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przez podmiot oferty wspólnej (konsorcjum) będzie dokonana na podstawie dokumentów dołączonych do oferty, które są wymagane od podmiotu wiodącego i każdego uczestnika konsorcjum. Ocena spełniania posiadania niezbędnego potencjału ekonomicznego oraz dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia będzie dokonana po zsumowaniu potencjałów ekonomicznego i technicznego uczestników konsorcjum oraz osób personelu kierowniczego przewidzianych do uczestnictwa w wykonaniu zamówienia, którymi dysponują łącznie uczestnicy konsorcjum. W przypadku oceny posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia konieczne jest, aby przynajmniej jeden z uczestników konsorcjum spełnił to wymaganie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą następujące dokumenty, oświadczenia i informacje: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy - wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 4) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożoną w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 5) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 6) Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 7) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zawierający wykonanie jednej roboty budowlanej obejmującej prace na obiekcie podlegającym ochronie konserwatorskiej o kubaturze minimalnej 1800 m3 i wartości zamówienia min. 500 000 zł brutto oraz dwóch robót budowlanych obejmujących całościową, kompletną (z instalacjami i pełnym wykończeniem zewnętrznym i wewnętrznym) budowę lub remont budynku mieszkalnego, hotelu, szkoły lub innego obiektu o kubaturze minimalnej każdego 1800 m3 . Wykaz należy sporządzić podając nazwę zadania, miejsce i daty wykonania, zakres, wartość robót oraz nazwę zamawiającego. Ponadto należy załączyć dokumenty (np. referencje lub kopie bezusterkowych protokołów odbioru końcowego robót) - w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę - potwierdzające, że roboty wymienione w wykazie zostały wykonane należycie. 8) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, tj. informację potwierdzającą, że wyposażenie techniczne firmy pozwoli na realizację zamówienia i wykonawca dysponuje lub będzie dysponował między innymi: a) rusztowaniami o pow. min. 1000 m2 . 9) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w punkcie wyżej (8) wykonawca wskazał narzędzia lub urządzenia, którymi będzie dysponował (w przypadku, gdy któregoś narzędzia lub urządzenia wymienionego w wykazie nie posiada). 10) Wykaz osób personelu kierowniczego, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także proponowanego zakresu obowiązków w przedmiotowym zamówieniu. Kierownicy robót muszą posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, telekomunikacyjnej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, być członkami właściwej izby samorządu zawodowego oraz muszą mieć doświadczenie min. 3 lata na podobnym stanowisku. Ponadto kierownik robót budowlanych musi mieć odbytą co najmniej 2 - letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. 11) Pisemne zobowiązanie podmiotów, u których zatrudnione są osoby wskazane na kierowników robót o udostępnieniu ich do wykonania przedmiotowego zamówienia (w przypadku, gdy któraś z osób wymienionych w wykazie nie jest pracownikiem wykonawcy). 12) Kserokopie uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego osób, które będą kierownikami robót w realizowanym zamówieniu oraz dodatkowo kserokopie uprawnień kwalifikacyjnych na dozór i eksploatację urządzeń elektroenergetycznych osób, które będą wykonywać zamówienie w zakresie robót elektrycznych. W/w dokumenty muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 13) Informację potwierdzającą odbycie przez kierownika robót budowlanych (budowy) 2 - letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych. W informacji należy podać nazwę i lokalizację zabytku oraz termin odbytej praktyki. 14) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 15) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł, tj. kwotę odszkodowania, jaką gwarantuje ubezpieczyciel. W przypadku załączników do dokumentu lub odniesienia jego treści do innych dokumentów muszą być dostarczone wszystkie dokumenty, na podstawie których możliwa będzie jednoznaczna ocena dokumentu, potwierdzającego wymagane ubezpieczenie - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; UWAGA: Do formy i treści dokumentów, składanych przez wykonawców, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87, poz. 605 oraz Dz. U. z dnia 22 października 2008 r. Nr 188, poz.1155 - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008 r. zmieniające w/w rozporządzenie)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.lomza.pl/bip/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach