Przetargi.pl
WYKONANIE REMONTU ELEWACJI W MUZEUM HISTORII TORUNIA W DOMU ESKENÓW WRAZ Z PRACAMI DODATKOWYMI

Muzeum Okręgowe w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, Rynek Staromiejski 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Okręgowe w Toruniu
    Rynek Staromiejski 1
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 871243679
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.torun.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE REMONTU ELEWACJI W MUZEUM HISTORII TORUNIA W DOMU ESKENÓW WRAZ Z PRACAMI DODATKOWYMI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie programu konserwatorskiego i dokumentacji budowlanej dla zadania: Wykonanie remontu elewacji w Muzeum Historii Torunia w Domu Eskenów wraz z pracami dodatkowymi.Muzeum Historii Torunia w Domu Eskenów to kompleks budynków przy ul. Łaziennej 16, Ciasnej 4/6/8 w Toruniu, wpisanych do rejestru zabytków pod numerami: A/923, A/918/1-3.W ramach zamówienia należy wykonać dokumentację projektową realizującą wskazany w SWZ zakres remontu:1) Program konserwatorski – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U.2022.840 z późn. zm.),2) Projekt budowlany branży architektonicznej, konstrukcyjnej oraz pozostałych branż w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji konserwatorskiej i pozwolenia na budowę,3) Projekty wykonawcze branży architektonicznej, konstrukcyjnej oraz pozostałych – niezbędne do wykonania zamówienia,4) Specyfikacje wykonania i odbioru robót budowlanych,5) Kosztorysy inwestorskie na wszystkie prace określone w projekcie i programie konserwatorskim. Przedmiotem dokumentacji są: 1) prace konserwatorskie polegające na oczyszczeniu i konserwacji elewacji zewnętrznych kompleksu budynków przy ul. Łaziennej 16, Ciasnej 4/6/8 w Toruniu (od strony ulicy Łaziennej 16, Ciasnej 4/6/8),2) remont elewacji od strony podwórza i przejazdu bramnego (od ul. Ciasnej), 3) wymiana lub naprawa rynien (w zależności od stanu zachowania),4) częściowa naprawa dachu (w zależności od potrzeby),5) roboty budowlane przy elewacji kompleksu budynków przy ul. Łaziennej 16, Ciasnej 4/6/8 w Toruniu, związane z wykonywanymi pracami konserwatorskimi elewacji,6) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, renowacja drzwi wejściowych bocznych, prace przy rynnach, miejscowa naprawa dachu, 7) wymiana, naprawa lub zdjęcie innych elementów umieszczonych na elewacji – zakres prac po ustaleniu z Zamawiającym, przy czym niezbędne jest zostawienie wszystkich elementów infrastruktury drogowej, monitoringu i innych koniecznych ze względu na swoją funkcję, 8) renowacja drzwi zewnętrznych drewnianych od strony ul. Ciasnej,9) wykonanie izolacji pionowej od poziomu chodnika w głąb kompleksu budynków od strony Ciasnej w niezbędnym zakresie, przy czym należy przewidzieć wszystkie prace związane z przywróceniem stanu przed robotami na chodniku miejskim, 10) konserwacja zabytkowego portalu wejściowego od strony Łaziennej 16,11) wykonanie kopii zabytkowych drzwi od strony ul. Łaziennej, których oryginał jest przechowywany w oddziale Zamawiającego - Ratuszu Staromiejskim, na ekspozycji, drzwi będą pełnić dotychczasowe funkcje (główne wejście dla zwiedzających do Muzeum Historii Torunia), powinny posiadać zabezpieczenia mechaniczne umożliwiające ich zamknięcie od wewnątrz obiektu, 12) prace konserwatorskie i niezbędne roboty budowlane pomieszczenia z „kołowrotem” w stopniu umożliwiającym umieszczenie nowej części ekspozycji.Wykonawca jest zobowiązany do konsultowania z Zamawiającym proponowanych rozwiązań, rodzaju wykonywanych badań architektonicznych i pozostałych elementów zamówienia.Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania nadzoru autorskiego w okresie maksymalnie 4 lat od dnia przyjęcia dokumentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71220000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamówienie może zostać udzielone Wykonawcy, który:1. Spełnia warunki udziału określone SWZ.2. Nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.3. Nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835).4. Złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.5. Spełnia warunki określone w SWZ.O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące w szczególności w zakresie:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.Wykonawca wykaże się spełnieniem określonych warunków:a) Wykonawca wykaże, że będzie dysponować osobą posiadającą uprawnienia do prowadzenia badań konserwatorskich zgodnie z art. 37 a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.b) Wykonawca wykaże się doświadczeniem zdobytym w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie: dwa zamówienia polegające na wykonaniu dokumentacji budowlanej i dwa zamówienia polegające na wykonaniu programu konserwatorskiego dla obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub innych dla których wymagana była decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (lub podmiotu wydającego decyzje w jego imieniu). Dopuszcza się wykazanie wykonania dokumentacji budowlanej i programu konserwatorskiego w jednym zamówieniu, co będzie oceniane jako dwa zamówienia rozdzielne lub odrębne wykonanie dokumentacji budowlanej i programu konserwatorskiego.W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, Wykonawcy mogą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku o którym mowa w pkt 5.2. SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4.Postanowienia dotyczące podmiotów udostępniających zasoby.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – załącznik nr 3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, ze stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.2 SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający przeliczy te waluty na PLN, przyjmując jako kurs przeliczeniowy waluty średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązujący w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach