Przetargi.pl
Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, ul. Hetmańska 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8537 440 , fax. 17 8536421
  • Data zamieszczenia: 2012-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Hetmańska 9 9
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8537 440, fax. 17 8536421
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Stan istniejący 1. PZMiUW w Rzeszowie 22.06.2010 r. złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.: Budowa zbiornika retencyjnego posiadającego retencje powodziową Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie w Urzędzie Miejskim w Sędziszowie Małopolskim, który 24.09.2010 r. został przekazany do rozpatrzenia Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Postanowieniem z dnia 04.01.2011r., znak: RDOŚ-18-WOOŚ-6613-26-55/5/10/kr został określony zakres raportu. 2. PZMiUW zlecił firmie ŚRODOWISKO Biuro Projektowania i Realizacji Inwestycji Ekologicznych Teresa Szendoł, Bielsko - Biała, opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn. Budowa zbiornika retencyjnego posiadającego retencje powodziową Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. Raport został wykonany w oparciu o opracowaną w 2008 r. przez firmę mk PERFEKT Koncepcję programowo - przestrzenną ochrony przed powodzią zlewni rzeki Wielopolka wraz z dopływami na terenie gmin: Wielopole Skrzyńskie, Ropczyce, Sędziszów Młp., Iwierzyce, Ostrów, Dębica, woj. podkarpackie. Koncepcja przewidywała budowę zbiornika retencyjnego z zaporą czołową i boczną o pojemności 1 640 tys. m3, powierzchni zalewu 55 ha. 3. PZMiUW w Rzeszowie, w rezultacie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego zlecił Jednostce Projektowej tj. Biuro Studiów i Projektów Gospodarki Wodnej Rolnictwa BIPROMEL ul. Instalatorów 9, 02 - 237 Warszawa opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn.: Budowa zbiornika retencyjnego posiadającego retencje powodziową Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. Termin zakończenia to grudzień 2012 r. 4. Jednostka Projektowa w ramach zlecenia rozpatrzyła cztery warianty budowy zbiornika Góra Ropczycka na rzece Budzisz. W wyniku przeprowadzonych rad technicznych, po szczegółowej analizie rozwiązań technicznych każdego wariantu, przyjęto do realizacji wariant czwarty tj. budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego oraz zbiornika zasilanego wodami gruntowymi. 5. PZMiUW w Rzeszowie posiada: a) Dokumentację projektową pn.:Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie tj.: - Projekt zagospodarowania terenu - Operat wodnoprawny - Operat hydrologiczno-hydrauliczny - Inwentaryzacja drzew i krzewów. Uwaga: W związku z trwającymi pracami projektowymi dot. w/w opracowań Wykonawca w razie konieczności jest zobowiązany konsultować na bieżąco rozwiązania projektowe oraz uzyskiwać od autorów projektu informacje umożliwiające wykonanie zamówienia. B. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Opracowanie optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym, zawierającej: - Wskazanie przy uwzględnieniu dokumentów strategicznych tj.: a) Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (M. P. z 2011 r. Nr 49, poz.549), b) Wstępnej oceny ryzyka powodziowego dla województwa podkarpackiego - http://www.kzgw.gov.pl/pl/Wstepna-ocena-ryzyka-powodziowego.html, c) Map prezentujących zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl, optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym dla miejscowości Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. W przypadku braku dokumentów strategicznych dla rzeki Budzisz należy sporządzić model hydrauliczny całej rzeki i ustalić m.in. obszar narażony na niebezpieczeństwo powodzi przy przepływie o prawdopodobieństwie występowania Q1%, zasięg obszarów zalewowych, ilość osób zagrożonych powodzią, ilość i rodzaj obiektów publicznych i prywatnych domostw, gospodarstw rolnych, infrastruktury technicznej, szacunkową wartość mienia, które w wyniku powodzi ulegną zniszczeniu, ilość i rodzaj obiektów zabytkowych (klasa ochrony w przypadku zniszczenia zabytków). - Wybór metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej konieczność wyważenia interesów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa ludności, mienia publicznego i prywatnego z interesami związanymi z ochroną środowiska naturalnego. Dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym należy przeprowadzić wariantowanie lokalizacyjne. W ramach opracowania raportu należy przeprowadzić wariantowanie przedsięwzięcia i dokonać wyboru (przy udziale Zamawiającego) optymalnego wariantu. - 3 egz. w wersji papierowej + 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym 2. Opracowanie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie zgodnie z wymogami art. 66 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o uwarunkowania wyszczególnione w art. 63 (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.). Raport powinien zawierać: 1) Ocenę istotności oddziaływań przedsięwzięcia na stan wód i elementy przyrody ożywionej Przy ocenie istotności oddziaływania przedsięwzięcia na stan wód Wykonawca w ramach prac nad raportem OOŚ uwzględni uwarunkowania związane z obowiązkiem osiągnięcia celów środowiskowych wynikających z art. 38 d) oraz art. 38 f)ustawy Prawo wodne. W tym zakresie Wykonawca uwzględni stosowne wyjaśnienia do definicji dobrego stanu ekologicznego, dobrego potencjału ekologicznego oraz celów obszarów chronionych, (informacja wyjaśniająca nt. definicji i zagadnień problemowych w kontekście stosowania art. 4 ust. 7 RDW) Przy ocenie istotności oddziaływań na przyrodę ożywioną należy ocenić wpływ przedsięwzięcia na znaczenie obszaru objętego oddziaływaniem dla: a) Obszarów objętych ochroną innych niż obszary N2000 Jako kryterium wystąpienia znaczącego oddziaływania należy przyjąć wpływ na integralność obszaru (analogicznie do pojęcia stosowanego w przypadku obszarów N2000), tzn. wpływ inwestycji na zachowanie funkcji i znaczenia obszaru zgodnie z aktem prawnym powołującym daną formę ochrony przyrody lub (jeśli istnieje) planem ochrony; b) Obszarów N2000 Należy przeanalizować wpływ inwestycji na cele ochrony i funkcję obszaru N2000 (integralność obszaru) rozważając wpływ na gatunki roślin i zwierząt oraz siedliska przyrodnicze, dla ochrony których wyznaczony został obszar, w tym na zachowanie spójności sieci N2000; Jako kryteria wystąpienia oddziaływań i oceny ich znaczenia należy przyjąć: - Pogorszenie stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczony został dany obszar N 2000, - Negatywne oddziaływanie na gatunki, dla ochrony których wyznaczony został obszar N2000, - Pogorszenie integralności obszaru N2000 lub powiązań z innymi obszarami. c) Zachowania łączności ekologicznej w zakresie innym niż spójność sieci N2000: Jako kryteria wystąpienia oddziaływań i oceny ich znaczenia należy przyjąć utrzymanie łączności między innymi niż obszary N2000 terenami objętymi ochroną oraz utrzymanie funkcjonalności zidentyfikowanych korytarzy ekologicznych fauny i flory w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i kontynentalnej. d) Chronionych siedlisk przyrodniczych oraz chronionych gatunków roślin i zwierząt. Jako kryteria wystąpienia znaczącego oddziaływania należy przyjąć: - Pogorszenie stanu lub funkcji populacji gatunku chronionego na terenie gminy lub województwa, kraju, regionu biogeograficznego lub Wspólnoty Europejskiej, polegające w szczególności na: Zmniejszeniu liczebności populacji gatunku chronionego, zmniejszeniu jej zagęszczenia lub zmniejszeniu zajmowanej przez nią powierzchni; Pogorszeniu możliwości rozmnażania się populacji gatunku chronionego, jej rozprzestrzeniania się lub pogorszeniu innych funkcji życiowych; Zwiększeniu śmiertelności; Ograniczeniu możliwości kontaktu populacji gatunku chronionego z populacjami sąsiednimi; - Zmniejszenie powierzchni lub pogorszenie użyteczności dla gatunku chronionego zasobów jego siedliska na terenie gminy lub województwa, kraju, regionu biogeograficznego lub Wspólnoty Europejskiej; - Pogorszenie możliwości ochrony gatunku chronionego, w tym możliwości uzyskania właściwego stanu jego ochrony. - Wystąpienie zmiany powodującej jeden lub więcej z następujących mierzalnych skutków dla zasobów siedliska przyrodniczego: Zniszczenie lub uszkodzenie części chronionego siedliska przyrodniczego; Pogorszenie stanu lub funkcji chronionego siedliska przyrodniczego na terenie gminy lub województwa, kraju, regionu biogeograficznego lub Wspólnoty Europejskiej, polegające w szczególności na pogorszeniu możliwości ochrony chronionego siedliska przyrodniczego, w tym możliwości uzyskania właściwego stanu jego ochrony, e) Siedlisk i gatunków nie objętych ochroną, ale mających znaczenie dla zachowania lokalnej bioróżnorodności (na poziomie gminy) i/lub stanowiących charakterystyczne składniki siedlisk przyrodniczych wymienionych powyżej. W toku analizy istotności oddziaływań w w/w zakresach (stan wód oraz przyroda ożywiona) Wykonawca uwzględni także oddziaływania skumulowane z innymi przedsięwzięciami lub planami i strategiami, które mogą wpłynąć na zmianę indywidualnej dla przedsięwzięcia oceny istotności oddziaływania. 2) Wymogi w zakresie minimalizacji oddziaływań W zakresie projektowania środków minimalizujących oddziaływanie na przyrodę ożywioną w przypadku, gdy wariant wskazany do realizacji wiąże się z wystąpieniem negatywnych oddziaływań, których nie udało się wyeliminować na etapie wariantowania projektowego i technologicznego, należy wskazać środki minimalizujące te oddziaływania dla każdego z obszarów potencjalnych oddziaływań (obszary objęte ochroną, siedliska, gatunki, itd.). Propozycja środków minimalizujących zostanie przedstawiona przez ekspertów ds. OOŚ zespołowi projektowemu, po czym zespół ten określi możliwe do wykonania zmiany technologiczne i wykonawcze w istniejących rozwiązaniach projektowych, uwzględniając także zaproponowane nowe wdrożenia technologiczne (dodatkowe rozwiązania chroniące środowisko), czego efektem ma być ograniczenie w maksymalnym możliwym zakresie zidentyfikowanych uprzednio negatywnych oddziaływań. W przypadku gdy analiza wariantów realizacji nadrzędnego celu społecznego doprowadzi do przekonywująco uzasadnionego wyboru przedsięwzięcia o negatywnym wpływie na stan wód, konieczne jest zastosowanie wszystkich możliwych środków minimalizujących negatywne oddziaływanie tego przedsięwzięcia. Poniżej podano przykłady środków minimalizujących negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na stan wód w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej dla: a) Przykład 1: - rodzaj działania/przedsięwzięcia: regulacja rzek i potoków - krótka charakterystyka działania/przedsięwzięcia: prace hydrotechniczne prowadzace do zmiany naturalnych parametrów hydromorfologicznych rzeki lub potoku, istotnie pogarszające parametry stanu wód, w skrajnych przypadkach zmieniające klasyfikacje cieku w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej naturalnej części wód przed regulacją na silnie zmienioną część wód po regulacji - środki minimalizujące negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na dobry stan wód i ekosystemów od wód zależnych w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej: Regulacja cieków naturalnych powinna być uznana za metodę ochrony przeciwpowodziowej dopuszczalną do stosowania jedynie w wyjątkowych przypadkach. Regulacja rzek i potoków powinna być ograniczona jedynie do terenów zabudowanych oraz do odcinków rzek gdzie zagrożona jest cenna infrastruktura (wyłącznie sytuacje nadrzędnego interesu publicznego, co wymaga skrupulatnego wykazania). Obligatoryjne działania mitygujące oddziaływanie na środowisko to stosowanie rozwiązań przyjaznych/ bliskich przyrodzie, umożliwiające zachowanie układu bystrze - ploso, stworzenie warunków dla naturalnych procesów korytowych (erozji bocznej, dennej i sedymentacji) oraz stworzenie warunków do rozwoju naturalnej roślinności wodnej zanurzonej i wynurzonej (porastającej brzegi koryta cieku). b) Przykład 2: - rodzaj działania/przedsięwzięcia: budowa suchych zbiorników przeciwpowodziowych - krótka charakterystyka działania/przedsięwzięcia: budowle piętrzące wyposażone w urządzenia upustowe bez zamknięć. Rzeka swobodnie przepływa przez czaszę zbiornika i urządzenia upustowe, do czasu gdy przepływ staje się większy od zdolności przepustowych stopnia. Większe dopływy wód są magazynowane w zbiorniku. Po przejściu fali powodziowej następuje stopniowe opróżnienie zbiornika. - środki minimalizujące negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na dobry stan wód i ekosystemów od wód zależnych w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej: Suche zbiorniki przeciwpowodziowe powinny być lokalizowane na terenach o relatywnie niskich walorach przyrodniczych. Czasza suchego zbiornika powinna zachowywać naturalną morfologię doliny rzeki; powinny być stworzone warunki dla roślinności typowej dla terenów zalewowych (dostosowanej do okresowego retencjonowania wody w zbiorniku). Konieczna ocena oddziaływania na środowisko, w tym na przyrodę i stan wód w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej. 3) Przedstawienie zasadności planowanego zamierzenia (na załączniku graficznym należy zilustrować zasięg wód powodziowych obecnie oraz przewidywany zasięg wód powodziowych po przeprowadzeniu przedmiotowego zamierzenia) i uzasadnienie wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym. Wykonawca zobowiązany jest wskazać przy uwzględnieniu ustaleń dokumentów strategicznych optymalną metodę zarządzania ryzykiem powodziowym dla miejscowości Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. W toku wyboru metody zarządzania ryzykiem powodziowym Wykonawca uwzględni konieczność wyważenia interesów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa ludności, mienia publicznego i prywatnego z interesami związanymi z ochroną środowiska naturalnego. Wskazanie metody zarządzania ryzykiem powodziowym powinno nastąpić na podstawie przeprowadzonych przez Wykonawcę analiz hydraulicznych rzeki Budzisz. Wykonawca przeprowadzi analizy środowiskowe w zakresie niezbędnym do wskazania metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej uwarunkowania ochrony środowiska naturalnego. Wykonawca przeprowadzi wariantowanie lokalizacyjne dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym. W związku z opracowywaniem Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (raport OOŚ) Wykonawca przeprowadzi wariantowanie przedsięwzięcia na poziomie projektowym i technologicznym. Celem wariantowania na poziomie projektowym i technologicznym jest zapewnienie jak najlepszych rozwiązań z punktu widzenie potrzeb ochrony środowiska. Wariantowanie przeprowadzone na etapie prac przedprojektowych i postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (postępowanie OOŚ) powinno stanowić stosownie podstawę do wykazania przesłanki braku wariantów alternatywnych, o której mowa m.in. w: - art. 38j ust. 3 pkt. 4 ustawy Prawo wodne, - art. 34 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody, - art. 56 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody. 4) Wymogi w zakresie kompensacji oddziaływań W przypadku utrzymywania się negatywnych oddziaływań na gatunki roślin i zwierząt, siedliska przyrodnicze lub/i znaczących oddziaływań na cele ochrony obszaru N2000 Wykonawca określi: a) Zakres merytoryczny koniecznej do przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej zgodnej z art. 3 i 75 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz dla obszarów N2000 z art. 34 ustawy o ochronie przyrody niezbędnej do zapewnienia spójności i właściwego funkcjonowania sieci obszarów chronionych. b) Po ustaleniu zakresu merytorycznego kompensacji przyrodniczej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu listę proponowanych obszarów wdrożenia kompensacji przyrodniczej wraz z informacją o: - Aktualnym właścicielu lub zarządcy terenu; - Możliwości pozyskania gruntu i proponowanego sposobu nabycia tytułu prawnego do terenu; - Aktualnym zagospodarowaniu/formie użytkowania; - Metodach i okresach wdrożenia kompensacji przyrodniczej w poszczególnych lokalizacjach wraz z szacunkowym kosztorysem. c) Wykonawca zarekomenduje obszar lub obszary (w przypadku konieczności wykonania kompensacji przyrodniczej w większej liczbie lokalizacji) do przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej uwzględniając ich właściwości dla merytorycznego powodzenia kompensacji, przewidywany okres pozyskania gruntu i przeprowadzenia działań kompensacyjnych (uwzględniając w przypadku kompensacji Natura 2000 art. 35 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody) oraz uwarunkowania formalnoprawne dla zagospodarowania terenów (m.in. przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, wydane dla tego obszaru decyzje administracyjne, m.in. takie jak decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, pozwolenia budowlane i wodnoprawne oraz inne powszechnie dostępne opracowania związane ze strategią i koncepcjami zagospodarowania przedmiotowego terenu); d) Wykonawca uzgodni wstępnie z właściwym terytorialnie Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska zakres, formę, czas i miejsce realizacji kompensacji przyrodniczej ze wszystkimi tego skutkami dla zakresu wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. 5) Wymogi w zakresie monitoringu oddziaływań Wykonawca: zaproponuje, zgodne z najlepszą aktualną wiedzą naukową, metody monitoringu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla etapów realizacji i funkcjonowania w odniesieniu do uprzednio zidentyfikowanych form i zakresu oddziaływania inwestycji. W ramach programu monitoringu Wykonawca przedstawi metodykę prowadzenia monitoringu oraz określi harmonogram i całkowity czas jego trwania. Wykonawca określi także dalsze możliwe do zastosowania sposoby minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko na wypadek stwierdzenia w trakcie monitoringu, iż oddziaływania mają większe, niż pierwotnie zakładano, natężenie. Dla kompensacji przyrodniczej należy określić szczegółowo metody i harmonogram prowadzenia monitoringu skuteczności działań kompensacyjnych (osiągania założonych parametrów dla wskaźników ekologicznych) wraz z propozycją postępowania w przypadku stwierdzenia niskiej udatności prowadzonej kompensacji. 6) Charakterystykę stanu wód powierzchniowych jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na podstawie stanu ekologicznego i chemicznego oraz identyfikację potencjalnych oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na obecny stan wód, polegającą na wykonaniu oceny wpływu/oddziaływania przedsięwzięcia na cele ochrony wód w rozumieniu art. 4.1. w związku z art. 4.7. Ramowej Dyrektywy Wodnej 2000/60/WE z dnia 23 października 2000 r. (Dz. U. L.327 z 22.12.2000r. str. 275), w tym: - dokonaniu oceny wpływu przedsięwzięcia na wskaźniki biologiczne, hydromorfologiczne, fizykochemiczne oraz parametry obszarów chronionych właściwe dla osiągnięcia zidentyfikowanego celu ochrony, - dokonaniu oceny stosownie do wytycznych pn.: Zasady weryfikacji przesłanek z art. 4 ust.7 Ramowej Dyrektywy Wodnej w odniesieniu do przedsięwzięć przeciwpowodziowych realizowanych w stanie prawnym obowiązującym przed i po 18 marca 2011 r. wraz z wytycznymi do oceny wpływu/oddziaływania przedsięwzięcia na cele ochrony wód w rozumieniu art. 4.1. dyrektywy. 7) Uzasadnienie zamiaru realizacji przedsięwzięcia (wskazać obiekty i tereny, które będą chronione przed zalewaniem wodami powodziowymi w związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia). 8) Raport powinien uwzględniać wymogi m.in. następujących aktów prawnych i wytycznych: - Dyrektywa Wodna 2000/60/WE z dnia 23 października 2000r. - Dyrektywa nr 2001/42/WE z 27 czerwca 2001r., w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko, - Dyrektywa nr 92/43/EWG z 21 maja 1992, w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory - Dyrektywa nr 79/409/EWG z 2 kwietnia 1979 r., w sprawie ochrony dzikiego ptactwa, - Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.); - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 października 2011 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt Dz. U. 2011 nr 237 poz. 1419 - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 5 stycznia 2012 r. w sprawie ochrony gatunkowej roślin Dz. U. 2012 nr 0 poz. 81 - Wytyczne metodologiczne dotyczące przepisów artykułu 6 (3) i (4) dyrektywy siedliskowej 92/43/EWG - Ocena planów i przedsięwzięć znacząco oddziałujących na obszary Natura 2000, Komisja Europejska, DG Środowisko, Biuro Publikacji Urzędowych Wspólnot Europejskich 2002. - Wytyczne Zasady weryfikacji przesłanek z art. 4 ust. 7 Ramowej Dyrektywy Wodnej w odniesieniu do przedsięwzięć przeciwpowodziowych realizowanych w stanie prawnym obowiązującym przed i po 18 marca 2011 r., Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa 2011. - Wytyczne Zasady dokonywania kompensacji przyrodniczych, GDOŚ, IOP PAN, 2009. - Wytyczne Ocena potrzeb i priorytetów udrożnienia ciągłości morfologicznej rzek w kontekście osiągnięcia dobrego stanu i potencjału części wód w Polsce, wyd. BIPROWODMEL, Poznań, Copyright KZGW, 2010. 9) Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz w 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach