Przetargi.pl
Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: Przebudowa wejścia do Portu Darłowo

Urząd Morski w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Al. Sienkiewicza 18
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8428406 , fax. 059 8428406, 8412443
  • Data zamieszczenia: 2015-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Słupsku
    Al. Sienkiewicza 18 18
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 059 8428406, fax. 059 8428406, 8412443
    REGON: 00014502300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umsl.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: Przebudowa wejścia do Portu Darłowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko jako załącznika do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Przebudowa wejścia do Portu Darłowo, projektowanego na terenie działek nr 1/22, 1/25, 1/64, 1/8, 1/50, 1/56, 1/57, 1/58, 1/66, 1/92, 1/93, 1/94 obr. 2 m. Darłowo. 2.Dokumentacja powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi a przede wszystkim zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.). 3.Zlecane opracowanie w postaci raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko powinno spełniać wymogi określone w: a)Art. 66 i 67 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.), b)postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie z dnia 9 stycznia 2015 r. o sygn. WST-K-4211.8.2013.BM.11. 2.4. Zakres raportu winien zawierać informacje, o których mowa w art. 66 ustawy, tj.: 1)opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności: -charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania, -główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych, -przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia; 2)opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, przy czym w przypadku, gdy planowane przedsięwzięcie związane jest z działalnością polegającą na poszukiwaniu i rozpoznawaniu złoża węglowodorów metodą otworów wiertniczych lub wydobywaniu węglowodorów ze złoża tą metodą, opis tych elementów powinien zawierać się w obszarze określonym promieniem 500 m od zewnętrznej granicy przedsięwzięcia; 3)opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; 4)opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia; 5)opis analizowanych wariantów, w tym: -wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego, -wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru; 6)określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko, a w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej określenie także wpływu planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego; 7)uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na: a)ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze, b)powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz, c)dobra materialne, d)zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków, e)wzajemne oddziaływania między elementami, o których mowa w lit. a-d, f)bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej; 8) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko, średnio i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z: -istnienia przedsięwzięcia, -wykorzystywania zasobów środowiska, -emisji, 9)opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz na integralność tego obszaru, 10)jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska; 11) wskazanie czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich (nie dotyczy to przedsięwzięć polegających na budowie drogi krajowej), 12) przedstawienie zagadnień w formie graficznej; 13) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko; 14) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem; 15) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploracji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, 16) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport, 17)streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu, 18)nazwisko osoby lub osób sporządzających raport, 19)źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu. 5.W raporcie musi znaleźć się odniesienie do wszystkich punktów zawartych w postanowieniu Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie o sygn. WST-K-4211.8.2013.BM.11 z dnia 09.01.2015r.: 1)Przedstawienia szczegółowego opisu prac przygotowawczych do realizacji inwestycji (w tym opisu zagadnień związanych z transportem materiałów budowlanych) oraz prac przewidzianych do wykonania na etapie realizacji przedmiotowej inwestycji (sposobu i terminu ich wykonania, miejsca lokalizacji zaplecza budowy) i ich oddziaływania na poszczególne komponenty środowiska. 2)Opisu warunków środowiskowych w miejscu lokalizacji przedsięwzięcia i w jego strefie oddziaływania. 3)Określenia granic obszaru objętego potencjalnym oddziaływaniem przedsięwzięcia. 4)Przedstawienia wyników inwentaryzacji siedliskowej, która powinna zawierać: -informacje o zastosowanej metodyce badań, -informacje o wszystkich siedliskach przyrodniczych oraz gatunkach roślin objętych ochroną oraz wymienionych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 (Dz.U. z 2014 r., poz. 1713), występujących na terenie planowanej inwestycji oraz w strefie jej oddziaływania, - mapę z rozmieszczeniem ww. siedlisk i gatunków roślin chronionych. 5)Przedstawienia listy wszystkich gatunków zwierząt podlegających ochronie oraz wymienionych w załącznikach do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 (Dz.U. z 2014 r., poz. 1713) zlokalizowanych w zasięgu oddziaływania oraz w miejscu realizacji planowanej inwestycji, sporządzonej w oparciu o wyniki inwentaryzacji przyrodniczej terenu przeznaczonego pod inwestycję oraz w jej strefie oddziaływania. 6)Wskazania na załączniku graficznym rozmieszczenia zinwentaryzowanych siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunków roślin i zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem tych siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony, których wyznaczono obszary Natura 2000, w odniesieniu do istniejącego i planowanego zagospodarowania terenu. 7)Przeprowadzenia analizy dotyczącej środowiska życia Morza Bałtyckiego w miejscu realizacji planowanej inwestycji, z uwzględnieniem poszczególnych grup organizmów występujących na tym obszarze (w szczególności organizmów bentosowych, ichtiofauny, awifauny i ssaków morskich). 8)Oceny zagrożenia negatywnymi oddziaływaniami podczas realizacji i eksploatacji przedmiotowej inwestycji na podlegające prawnej ochronie siedliska przyrodnicze i gatunki roślin i zwierząt, w tym te, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, w szczególności dla: - grupy bezkręgowców i ryb będących pożywieniem dla ptaków, -ikry ryb składanej na dnie lub larw ryb bytujących na dnie lub w strefie przydennej, mogącej stanowić lokalną bazę żerowiskową, -migracji i tarlisk ryb, -awifauny, -ssaków morskich, -obszarów w sąsiedztwie, w tym dla lęgowisk ptaków. 9)Przedstawienia propozycji działań minimalizujących lub kompensujących negatywne oddziaływanie przedmiotowej inwestycji na zinwentaryzowane siedliska przyrodnicze oraz siedliska roślin i zwierząt podlegających ochronie gatunkowej. 10)Przedstawienia w sposób graficzny lokalizacji przedsięwzięcia w odniesieniu do obszarów Natura 2000 i innych obszarów cennych pod względem przyrodniczym. 11)Oceny wpływu przedmiotowej inwestycji na cel i przedmiot ochrony położonych w zasięgu oddziaływania inwestycji powierzchniowych form ochrony przyrody, w tym przedstawienia wpływu inwestycji na poszczególne przedmioty i cele ochrony, jak również na spójność i integralność obszarów Natura 2000 pozostających w zasięgu oddziaływania inwestycji. 12)Oceny przyjętych do realizacji w ramach przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego rozwiązań technicznych i technologicznych w kontekście prawnych uwarunkowań realizacji inwestycji wprowadzonych zarządzeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku z dnia 6 maja 2014 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Dolina Wieprzy i Studnicy PLH 220038 (Dz. U. Woj. Zach. z 2014 r., poz. 2098) 13)Przedstawienia analizy skumulowanych oddziaływań na środowisko przedmiotowej inwestycji z innymi istniejącymi i planowanymi przedsięwzięciami, w szczególności tych, które mogą mieć znaczenie dla celu ochrony obszarów Natura 2000. 14)Analizy wariantowania przedmiotowej inwestycji, w szczególności oceny wpływu realizacji alternatywnych wariantów na poszczególne elementy środowiska, w tym gatunki roślin i zwierząt podlegające prawnej ochronie oraz siedliska przyrodnicze zinwentaryzowane na terenie przedmiotowych nieruchomości gruntowych oraz mieszczące się w zasięgu oddziaływania analizowanego przedsięwzięcia. 15)Przedstawienia rozpoznania warunków środowiska gruntowo-wodnego w miejscu lokalizacji inwestycji. 16)Przeanalizowania wpływu na środowisko gruntowo-wodne planowanego przedsięwzięcia oraz wskazania zagrożeń oraz sposobów zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego. 17)Oceny realizacji inwestycji w odniesieniu do celów środowiskowych dla jednolitych części wód powierzchniowych (oceny wpływu inwestycji na jakość wód powierzchniowych, z uwzględnieniem wskaźników jakości ekologicznej, w tym biologicznej, fizykochemicznej, substancji szkodliwych dla środowiska wodnego oraz chemicznej, w tym substancji priorytetowych). 18)Oceny realizacji inwestycji w odniesieniu do celów środowiskowych dla jednolitych części wód podziemnych (oceny wpływu inwestycji na jakość wód podziemnych, z uwzględnieniem wskaźników jakości fizykochemicznej wód oraz parametrów ilościowych). 19)Przedstawienia metod ewentualnego ograniczenia wpływu planowanego przedsięwzięcia na środowisko wodne w odniesieniu do zapisów wynikających z dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej tzw. ramowej dyrektywy Wodnej (Dz.Urz. UE L327 z dnia 22 grudnia 2000 r.) i zapisów ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz.145 ze zm.). 20)Bilansu ilościowo - jakościowego odpadów wytwarzanych w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206) z uwzględnieniem miejsc i sposobów magazynowania wytworzonych odpadów oraz sposobów ich późniejszego zagospodarowania. 21)Określenia sposobu postępowania w przypadku rozlewów substancji ropopochodnych oraz zapobiegania ich rozprzestrzenianiu. 22)Oceny wpływu przedmiotowej inwestycji na środowisko w związku z ewentualnym wystąpieniem sytuacji awarii polegającej na rozlewie substancji ropopochodnych. 23)Określenia wpływu potencjalnych sytuacji awaryjnych na gatunki oraz siedliska podlegające ochronie w ramach europejskiej sieci ekologicznej Natura 2000 wraz z odniesieniem się do przedmiotów ochrony poszczególnych obszarów morskich pozostających w zasięgu oddziaływania. 24)Określenia potencjalnych sposobów przeciwdziałania i usuwania skutków zaistniałej sytuacji awaryjnej. 25)Przedstawienia informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza zarówno w fazie realizacji, jak i eksploatacji inwestycji uwzględniając emisję niezorganizowaną (transport materiałów koniecznych do wykorzystania w fazie realizacji, ruch pojazdów transportowych w obrębie miejsca lokalizacji inwestycji, itp.). 26)Zidentyfikowania źródeł emisji hałasu do środowiska zarówno w fazie budowy, jak i eksploatacji inwestycji, zidentyfikowania terenów chronionych akustycznie z uwzględnieniem zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli obowiązuje oraz istniejącego i planowanego zagospodarowania, określenia działań mających na celu zminimalizowanie tej emisji. 27)Oceny wpływu inwestycji na krajobraz kulturowy, w szczególności objęty rejestrem lub ewidencją zabytków. 28)Uzasadnienia braku transgranicznego oddziaływania planowanej inwestycji na poszczególne komponenty środowiska. 29)Przedstawienia rozwiązań chroniących środowisko z podziałem na działania planowane w fazie realizacji i w fazie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia. 30)Wskazania ewentualnych ograniczeń, jakim będzie podlegać rybołówstwo prowadzone w sąsiedztwie lokalizowanego przedsięwzięcia. 6.Szata graficzna 1)Wykonawca wykona Raport o oddziaływaniu na środowisko w szacie graficznej, która spełnia następujące wymagania: - zapewnia czytelność, przejrzystość i jednoznaczność treści, - część opisowa zostanie sporządzona na komputerze, w formacie A4, -rysunki i mapy będą zaopatrzone w stosowne legendy i opisy umożliwiające odczytanie informacji w nich zawartych, - załączniki graficzne winny być wykonane w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień. 2)Przed przekazaniem raportu do odbioru końcowego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji proponowaną szatę graficzną opracowania. 7.Dokumenty będące przedmiotem niniejszej umowy wykonać należy w ilości 5 egzemplarzy w formie pisemnej oraz w 2 egzemplarzach w formie elektronicznej. 8.Jeżeli wykonany dokument będący przedmiotem umowy będzie wymagał uzupełnienia lub poprawek, Wykonawca wykona je w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, bez dodatkowego wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713134401
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 1 500,00 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: podejście metodologiczne
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umsl.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach