Przetargi.pl
Wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz uzyskanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pod nazwą : Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie

Gmina Olsztyn ogłasza przetarg

  • Adres: 10-101 Olsztyn, pl. Jana Pawła II 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (089) 5273111 wew. , 325 , fax. (089) 5349375
  • Data zamieszczenia: 2010-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztyn
    pl. Jana Pawła II 1 1
    10-101 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (089) 5273111 wew. , 325, fax. (089) 5349375
    REGON: 00059416900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olsztyn.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz uzyskanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pod nazwą : Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia ( Kod CPV: 90713000-8 ) jest : 1)Wykonanie raportu oddziaływania na środowisko dla inwestycji pod nazwą Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie w zakresie wskazanym : a) w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz.1227 ze zm.), b) w postanowieniu Prezydenta Miasta Olsztyn z dnia 30 listopada 2009 r. znak: SZ.7624-144/09, nakładającym obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ . 2) Uzyskanie z upoważnienia Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wyrażającej zgodę na realizację w/w przedsięwzięcia w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz.1227 ze zm.). 3) Przeprowadzenie konsultacji ze społeczeństwem i organizacjami pozarządowymi zgodnie z wymogami cytowanej wyżej ustawy. 2. Planowana inwestycja obejmuje: a) budowę sieci tramwajowej o długości ok. 10 km. z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. b) wybudowanie wydzielonych pasów autobusowych o łącznej długości ok. 5 km w pasach drogowych. c) budowę zajezdni tramwajowej na terenie obecnej bazy MPK Sp. z o.o. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia stanowiącej załącznik nr 3 do SIWZ. Studium wykonalności dla projektu : Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie dostępne jest na stronie internetowej pod adresem : www.tramwaje.olsztyn.eu 4. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przedmiot umowy w niżej wymienionych ilościach egzemplarzy: 1 egzemplarz - raport oddziaływania na środowisko, 1 egzemplarz - decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje w/w przedsięwzięcia w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz.1227 ze zm.), 1 egzemplarz - całość opracowania w wersji elektronicznej na płytach CD/DVD (pliki z rozszerzeniem pdf lub doc, tożsame z wersją pisemną i zapisane w wersji tylko do odczytu). 5. Zamówienie planowane jest do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach programu : Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie, realizowanego z programu Rozwoju Polski Wschodniej, PRIORYTET III: Wojewódzkie ośrodki wzrostu, DZIAŁANIE: III.1. Systemy miejskiego transportu zbiorowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907130008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 75 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2)posiadania wiedzy i doświadczenia; 3)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4)sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: a)Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wg wzoru zał. nr 1 do SIWZ. b)Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c)Oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy P.z.p. w stosunku do osób fizycznych - wg wzoru zał. nr 1a do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, wyżej wymieniony warunek musi być spełniony przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie. 3. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dodatkowe dotyczące : 1) Posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. Zamawiający wymaga aby Wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykonali co najmniej 2 usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, tj. co najmniej dwa należycie wykonane opracowania zawierające raporty o oddziaływaniu na środowisko . W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, zakresu oraz daty wykonania i odbiorców według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi wymienione w wykazie zostały wykonane należycie . W przypadku jeśli Wykonawca samodzielnie nie spełnia wymaganego powyżej warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, obowiązany jest przedstawić zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów określonych w art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p. umożliwiających wykonanie zamówienia - tj. wiedzy i doświadczenia. Ponadto w odniesieniu do tych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: a)Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wg wzoru zał. nr 1 do SIWZ. b)Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c)Oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy P.z.p. w stosunku do osób fizycznych - wg wzoru zał. nr 1a do SIWZ. 4. Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wyszczególnionych w rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił wymagane warunki. Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym zobowiązany jest wykazać spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy P. z. p. oraz wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy P. z. p. nie później niż na dzień składania ofert . 5. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożą pełnomocnictw, albo którzy złożą dokumenty zawierające błędy lub którzy złożą wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 6. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów .
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty (wypełnionego formularza ofertowego) należy dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Aktualny odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy P. z. p., wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, tj. w przypadku spółek prawa handlowego, przedsiębiorstw, spółdzielni i innych podmiotów zarejestrowanych w sądzie - odpis z rejestru sądowego (KRS), 2) W przypadku osób fizycznych oraz spółek cywilnych ( dotyczy każdego ze wspólników będących przedsiębiorcami ): a) aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, b) oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - wg wzoru zał. nr 1a do SIWZ 3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wg wzoru zał. nr 1 do SIWZ. 4) Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, zakresu oraz daty wykonania i odbiorców - według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 5) Dokumenty potwierdzające, że usługi o których mowa w pkt. 1.3) zostały wykonane należycie. 6) Zobowiązania innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów określonych w art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p. umożliwiających wykonanie zamówienia tj. wiedzy i doświadczenia ( wymagane tylko w przypadku jeśli Wykonawca samodzielnie nie spełnia wymaganych warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu ) wraz z dokumentami potwierdzającymi brak podstaw do wykluczenia z postępowania. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 1.1), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olsztyn.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną